Jump to content

2014.19.02 Bayern H


Marius-

Recommended Posts

De første 10 min var "magisk". Vi presset skikkelig og gjorde bayern spillerene nervøse. Etter straffemissset, tok bayern totalt over. Og etter det røde kortet, ble vi overkjørt.

 

 

Jeg skjønner at vi må endre vår taktikk etter det røde kortet , men Jesus, man trengte ikke å spille SÅ defansivt. Det var helt latterlig.

 

 

Jeg registrerer meg at det fortsatt en god del supportere som tror vi har en sjanse borte mot Bayern. Come on, skifte fokus over til ligaen og FA cupen. Vi kan vinnet et trofee iår.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Jeg registrerer meg at det fortsatt en god del supportere som tror vi har en sjanse borte mot Bayern. Come on, skifte fokus over til ligaen og FA cupen. Vi kan vinnet et trofee iår.

 

 

Helt enig. Ifjor overrasket vi dem til de grader med å gå ut i hundre, når de nok forventet at vi hadde gitt opp. Iår skjer ikke det samme, det er jeg rimelig trygg på. Altså: Kan hende vi går ut i hundre, men vi vinner ikke med flere mål der nede. CL sluttspill er vi ikke gode nok til, bare å stikke fingeren i jorda å si det høyt, vi stiller med Sanogo på topp, andre topplag har verdensklasse spisser. Vi får også en mann utvist og på hjemmebane parkerer bussen så til de grader på 5m at det gjør vondt. Såvidt jeg så på tirsdag fikk også City en mann ut tidlig, men de forsøkte iallefall på noe.

 

CL spill neste år er viktig, fokus på ligaen er derfor også viktig. FA-cupen er det gode sjanser for å ta iår. Fremdeles mye å spille for. De 10-20 minuttene vi hadde igår, burde være malen vi skal gå etter i kommende kamper. Disse minuttene gjorde iallefall meg stolt over å være Arsenal supporter, etter pause var det desverre ikke samme følelse.

Link to comment
Share on other sites

Når utvisningen først kommer så gjør laget alt riktig i mine øyne. De ligger kompakt og spiller på resultat. 0-1 hadde vært veldig bra da omstendighetene ble som se ble. Å sende opp folk i 86. min er helt latterlig. Det bryter opp all struktur i laget og fører til 0-2... Jeg våknet i dag og var akkurat like oppgitt som i går. Det er så naivt og taktisk uklokt at jeg ikke klarer å forstå at det faktisk skjedde

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare en ting å si etter kampen i går. Jeg er mektig stolt av innsatsen til gutta. Å spille over 1 omgang med 10 mann mot Bayern er ingen enkel oppgave. Ja, det ble 2 i sekken og et vankselig utgangspunkt før returkampen, men at vi skal gi opp før kampen er spilt? PISSPREIK.

 

Ble positivt overrasket over Sanogo i går. Han har flere strenger å spille på. Spiller vi resten av sesongen som vi gjorde i store deler av førsteomgange mot Bayern, skal vi klare å bite godt fra oss i liagen i tiden som kommer

Link to comment
Share on other sites

 

 

Helt enig. Ifjor overrasket vi dem til de grader med å gå ut i hundre, når de nok forventet at vi hadde gitt opp. Iår skjer ikke det samme, det er jeg rimelig trygg på. Altså: Kan hende vi går ut i hundre, men vi vinner ikke med flere mål der nede. CL sluttspill er vi ikke gode nok til, bare å stikke fingeren i jorda å si det høyt, vi stiller med Sanogo på topp, andre topplag har verdensklasse spisser. Vi får også en mann utvist og på hjemmebane parkerer bussen så til de grader på 5m at det gjør vondt. Såvidt jeg så på tirsdag fikk også City en mann ut tidlig, men de forsøkte iallefall på noe.

 

CL spill neste år er viktig, fokus på ligaen er derfor også viktig. FA-cupen er det gode sjanser for å ta iår. Fremdeles mye å spille for. De 10-20 minuttene vi hadde igår, burde være malen vi skal gå etter i kommende kamper. Disse minuttene gjorde iallefall meg stolt over å være Arsenal supporter, etter pause var det desverre ikke samme følelse.

Faktisk så var jeg like stolt av de siste 55 minuttene som av de første 35. Det var selvsagt mye som ikke var som det skulle når vi måtte slite mot overmakten, og det ble gjort tabber som på det andre målet, men for meg så viste laget en god moral i den lange perioden med Bayerns power play. Jeg leser mye negativt om lagets innsats i går, men jeg er utrolig nok mer stolt av laget etter dette tapet en hva jeg har vært etter seire som f.eks, mot Palace der jeg var svært skuffet til tross for at vi tok tre poeng.

 

I går så mistet vi en viktig brikke på backen, muligheten til å gjøre endringer i løpet av kampen forsvant etter polakkens røde og vi møtte det som sannsynligvis pr. dato er verdens beste klubblag, og ikke minst så er troppen desimert p.g.a. at vi har viktige brikker ute med skade. Så ja jeg er stolte av at gutta i går klarte å avslutte kampen med et hederlig resultat ut fra de forutsetningene de hadde.

 

Når det Wenger & co og hvordan han/de har håndtert manglene i troppen p.g.a. skade og en generelt svekket tropp så føler jeg ikke den samme stoltheten.

 

Vi er Arsenal og Arsenal skal alltid gå for å gå videre. Hvorfor i granskauen skal vi gi opp? Vi slo dem 2-0 på bortebane i fjor. I år er laget vårt bedre og vi kan slå dem igjen.

Vi skal selvsagt ikke gi opp og vi bør etter min mening ikke stille noe B-lag, men jeg forstår de som vil spare spillere siden vi etter dette returoppgjøret skal rett ut i de tre tøffe matcher mot Tottene, Chelsea og City.

Når det gjelder muligheten til å slå Bayern ut så er jeg dessverre litt mer skeptisk, siden jeg ikke er enig i at laget vårt er bedre i år enn år vi møtte Bayern i tilsvarende oppgjør på nøyaktig samme tidspunkt i fjor. Troppen er kanskje bedre (på papiret) enn i fjor, men der vi hadde en fin senvinter/vår-sesong i fjor der sliter vi i år med skader på nøkkelspillere og med enkeltspillere (nøkkelspillere) som har fått for lite hvile så totalt sett så mener jeg at laget på ingen måte er bedre på denne tid i år enn hva det var i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Bra innsats, men det viser at vi framleis er laaangt unna dei best. Bayern er topp tre i Europa ho kanskje best. Vi er kanskje topp 15. Vi er bedre defensivt enn i fjor, men svekka offensivt. For all del. Vi er eit godt lag, men vi må forsterkast mykje skal vi ha håp om å nå toppene CL... Elles forstår eg ikkje mykje av skryten til vår unge spiss. Det var vel ein svak Peter Stoke prestasjon....

Link to comment
Share on other sites

Når utvisningen først kommer så gjør laget alt riktig i mine øyne. De ligger kompakt og spiller på resultat. 0-1 hadde vært veldig bra da omstendighetene ble som se ble. Å sende opp folk i 86. min er helt latterlig. Det bryter opp all struktur i laget og fører til 0-2... Jeg våknet i dag og var akkurat like oppgitt som i går. Det er så naivt og taktisk uklokt at jeg ikke klarer å forstå at det faktisk skjedde

 

Helt enig med spilleplanen fra vi gikk ned til 10 mann og frem til det 86 minuttet som du sier. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor Koscielny skulle opp dit alene mot 5-6 Bayern spillere. Syntes for det meste Wenger har vært betydelig bedre på det taktiske i år (med noen blundere selvfølgelig) og han traff spot-on fra start og til tampen av kampen før han plutselig av en eller annen grunn bestemte seg for å gjøre oppgaven vår i München nærmest umulig. Ufattelig unødvendig og dumt rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Av og til savner jeg tingene vi fant opp på barneskolen. Venstreføtter kunne ikke ta straffespark og den som blir felt skal aldri ta straffen, den første er nok tatt ut av det blå og helt uten statistisk grunnlag(Selv om Martin Palermo bommet på tre i samme kamp) mens den andre står jeg ved til den dag i dag. Om det så var Arteta som ble felt ville jeg fremdeles ønsket at noen andre gikk bort og tok straffen.

nemlig, hvorfor i huleste tar Øzil den sjøl. Burde være elementært at da går man på den neste på lista! Regner med at det er Cazorla, ellers er jeg sikker på at Ox hadde klint den i nettet! Skuffa etter kampen, men ikke så veldig overrasket over utfallet.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig med spilleplanen fra vi gikk ned til 10 mann og frem til det 86 minuttet som du sier. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor Koscielny skulle opp dit alene mot 5-6 Bayern spillere. Syntes for det meste Wenger har vært betydelig bedre på det taktiske i år (med noen blundere selvfølgelig) og han traff spot-on fra start og til tampen av kampen før han plutselig av en eller annen grunn bestemte seg for å gjøre oppgaven vår i München nærmest umulig. Ufattelig unødvendig og dumt rett og slett.

 

Og hadde man scoret i det tilfellet, så hadde Wenger blitt genierklært. Veien fra geni til udugelig er altså ikke så lang.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi skal selvsagt ikke gi opp og vi bør etter min mening ikke stille noe B-lag, men jeg forstår de som vil spare spillere siden vi etter dette returoppgjøret skal rett ut i de tre tøffe matcher mot Tottene, Chelsea og City.

Når det gjelder muligheten til å slå Bayern ut så er jeg dessverre litt mer skeptisk, siden jeg ikke er enig i at laget vårt er bedre i år enn år vi møtte Bayern i tilsvarende oppgjør på nøyaktig samme tidspunkt i fjor. Troppen er kanskje bedre (på papiret) enn i fjor, men der vi hadde en fin senvinter/vår-sesong i fjor der sliter vi i år med skader på nøkkelspillere og med enkeltspillere (nøkkelspillere) som har fått for lite hvile så totalt sett så mener jeg at laget på ingen måte er bedre på denne tid i år enn hva det var i fjor.

 

Det er nettop dette som kan definere sesongen vår. All-inn i munchen, som normalt sett ikke gir ønsket resultat (avansemang), kan sende oss ut i uføre iforhold til top4. Da er vi nok en gang i samme smørja som tidligere år der vi kolapser på ett tidspunkt i sesongen og må håpe på å klare en top4.

Link to comment
Share on other sites

nei, veien fra suksess til fiasko er utrolig kort. Og man kan gjerne diskutere enkeltsituasjoner. Bottom line er likevel at Wenger generelt har alt for liten sikkerhetsmargin i sin taktikk. Det er i mine øyne en viktig grunn til at Arsenal gang på gang snubler på målstreken i CL (og i hjemlig serie og cup for den saks skyld). I CL mer enn noe annet sted blir man brutalt straffet for sine feil og mangel på presisjon. Arsenal er rett og slett ikke profesjonelle nok til å ta det siste steget, og Wenger har dessverre størsteparten av ansvaret for dette. Jeg forstår ikke at han ikke har lært disse tingene etter alle disse årene. For dette har vi sett så mange ganger tidligere at det vel knapt er noen som tror at dette er bare tilfeldig?

Link to comment
Share on other sites

Kim:

 

Kosc er ikke Messi. Alene mot halve BM og i tillegg et høyt legg uten presisjon. Jeg fatter og begriper ikke hva tanken var? Enten må du kjøre opp hele laget og satse eller så får man ligge i rammen og være fornøyd med 0-1. Verken eller som det nå ble ødela så utrolig mye. Det var i mine øyne en hårreisende beslutning som kostet oss så uendelig mye.

Link to comment
Share on other sites

Et par positive ting er hvertfall at før utvisningen til Szczesny var vi helt på høyde med Bayern München og det var kun Neuer og Özil som sørget for at nullen der ikke sprakk. Samtlige spillere var virkelig "up for it". Særlig Özil, Chamberlain, Wilshere, Flamini og Sanogo syntes jeg var forrykende den første halvtimen. Cazorla var også god. Attpåtil var vi meget solide bakover med Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny og Gibbs, men dessverre så mistet vi mye når Gibbs måtte av.

 

Uansett: Vi manglet to av våre beste spillere i Ramsey og Walcott samtidig som vi hadde en CL debutant på topp. Allikevel utspilte vi en god stund verdens beste lag før. Det er ikke negativt det akkurat.

 

Klarer Wenger å motivere gutta såpass i ligaen også så har jeg troa. Sanogo syntes jeg burde fortsette å få en sjanse på topp. Chamberlain vokser kamp etter kamp også forøvrig! Meget positivt :)

Link to comment
Share on other sites

nei, veien fra suksess til fiasko er utrolig kort. Og man kan gjerne diskutere enkeltsituasjoner. Bottom line er likevel at Wenger generelt har alt for liten sikkerhetsmargin i sin taktikk. Det er i mine øyne en viktig grunn til at Arsenal gang på gang snubler på målstreken i CL (og i hjemlig serie og cup for den saks skyld). I CL mer enn noe annet sted blir man brutalt straffet for sine feil og mangel på presisjon. Arsenal er rett og slett ikke profesjonelle nok til å ta det siste steget, og Wenger har dessverre størsteparten av ansvaret for dette. Jeg forstår ikke at han ikke har lært disse tingene etter alle disse årene. For dette har vi sett så mange ganger tidligere at det vel knapt er noen som tror at dette er bare tilfeldig?

Jepp. Du summerer godt opp det jeg har tenkt de siste sesongene og prøvd å gi uttrykk for skriftelig (med mindre hell). Wenger har sine klare styrker, men naivitet og overdreven stahet er etter min mening hans store akillesheler. Dette er også en av hovedgrunnene til at jeg sist sesong gav uttrykk for at det var på tide at Wenger burde vurdere sin fremtid i Arsenal. Jeg er fremdeles ikke overbevist om at Wenger bør få ny kontrakt, men jeg har i motsetning til sist sesong et mer avslappet forhold til dette. Det er såpass tydelig at Wenger har "Kroenke & co" i sin hule hånd, og det skal en skikkelig fiasko til (ligaplassering) for at Arsenal ikke gir han ny(e) kontrakt(er) inntil han selv bestemmer seg for at nok er nok.

Link to comment
Share on other sites

 

En annen ting som også er verdt å nevne er hvorfor han tar av Chamberlain før han tar av Özil. Özil etter 7 minutter var spilt og hadde 1 straffebom under beltet så aldri ut til å komme seg. Attpåtil var han fullstendig tappet for energi etter 55 minutter. Allikevel er det Chamberlain som hadde bidratt til å holde meget god kontroll på høyresiden til Bayern som blir tatt av til fordel for Rosicky.

 

Nå har jeg ikke funnet en absolutt bekreftelse på årsaken til byttet, men iflg arseblog så er årsaken til at det ikke var Özil som ble byttet med Rosicky følgende: " The manager couldn’t take him off because Oxlade-Chamberlain was carrying an injury throughout the second half."

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke funnet en absolutt bekreftelse på årsaken til byttet, men iflg arseblog så er årsaken til at det ikke var Özil som ble byttet med Rosicky følgende: " The manager couldn’t take him off because Oxlade-Chamberlain was carrying an injury throughout the second half."

 

 

Skade på OX igjen?! Håpløst :/

Jeg finner ikke noe mer som støtter opp om "skadeteorien", så min tidligere kommentar kan være feil. Men jeg mener å huske at OX "forsvant" litt utover i andre omgang frem til byttet, så kanskje kan kjente litt til skaden og at byttet var preventivt. Bare spekulasjoner fra min side, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Sanogo hadde to fine raid. Hvis ikke det går under kategorien driblinger, forstår jeg ingen ting.

 

BE

 

Stusset veldig på den jeg også.

 

Det største tegnet på klasse fra Sanogo i går var måten han tok ned ballen under press fra 2 Bayern spillere og deretter rundlurte de med en nydelig dragning og la en herlig pasning til Chambo.

Link to comment
Share on other sites

Snakker da selvsagt om det som alle snakker om - 0-2 målet. Men også de merkelige byttene

Synes at Rosicky-byttet var logisk. At Cazorla ble ofret stusset jeg også litt på da jeg heller vil ha en spiller som kan bidra kreativt og i det offensive(Det kreative virket ikke å være viktig etter utvisningen mtp. hvordan laget lå). Men dersom du har noe å utsette på Wengers taktikk burde du vel ha mer skyts? Hvordan skal Wenger nå frem til laget under dødballen i den kampen med mest lyd på Emirates i år(hørtes hvertfall sånn ut) og hvordan ville du disponert laget?

 

Personlig mener jeg vi møtte Europas beste lag(Er ingen hemmelighet at jeg er både glad i Bayern og synes de er verdens beste lag) og når vi da havner under med ett år vil det være et svært vanskelig taktisk utgangspunkt uansett om du heter Klopp, Mourinho, Ferguson eller Wenger.

 

Spent på hvordan vi hobbytaktikkere ville disponert laget.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Med Svein Oddvar Moen i spissen reiser et norsk dommerteam til Tyskland for å dømme storkampen i mesterligaen mellom Bayern München og Arsenal tirsdag. (kilde VG)

 

Tjaaaaa!!!!

 

Ingen fordel vil jeg tro...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...