Jump to content

2014.19.02 Bayern H


Marius-

Recommended Posts

Noen som kan forklare meg meningen med å sende opp Kosicielny alene på det frisparket før scoringen? Hva er det man forventer at han skal gjøre alene mot 4-5 forsvarere som bare kan gå i kroppen mens resten tar ballen? Skal man flytte midtstopperne ut av posisjon så måtte det være for å gå for en scoring, og da bør man stille opp skikkelig på frisparket - i ren "Stoke-stil". Ble ødeleggende da Koscielny aldri kom seg tilbake igjen i posisjon før vi lå under 2-0 og Mertesacker/Flamini ble rundlurt med motsatte løp.

 

Det finnes ingen forklaring på det. Jeg så det skjedde, og tenkte: Nå scorer de... Og det gjorde de også.

0-1 kontra 0-2 er enormt, nå er det helt kjørt og det er idioti som sørger for det. Hadde forsåvidt god kontroll frem til Kos gjør det der.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Noen som kan forklare meg meningen med å sende opp Kosicielny alene på det frisparket før scoringen? Hva er det man forventer at han skal gjøre alene mot 4-5 forsvarere som bare kan gå i kroppen mens resten tar ballen? Skal man flytte midtstopperne ut av posisjon så måtte det være for å gå for en scoring, og da bør man stille opp skikkelig på frisparket - i ren "Stoke-stil". Ble ødeleggende da Koscielny aldri kom seg tilbake igjen i posisjon før vi lå under 2-0 og Mertesacker/Flamini ble rundlurt med motsatte løp.

 

 

Mertesacker var da også med opp på den, var han ikke? Synes ikke det er noe problem så lenge vi passer på å ha dekning bakover med andre spillere (i motsetning til hva vi gjorde mot BM i fjor). Dødball der er da en ganske OK scoringsmulighet.

Link to comment
Share on other sites

Det vil seg ikke med straffen vi brenner, samt det røde kortet. Ingen tvil om at dette preger kampen. Når det er sagt, så fremstår Arsenal jævla tannløse etter det røde kortet. Skuffende tross alt!

 

Ellers må vi da kunne si at stallen våres ikke holder mål hvis vi ønsker å kjempe om de gjeveste trofeene. Muligens kunne Wenger gjort noen grep når han så formsvikten til Giroud og skaden til Walcott, men den gang ei. Tror dette kan koste oss mer trøbbel fremover.

 

Skuffet!

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan forklare meg meningen med å sende opp Kosicielny alene på det frisparket før scoringen? Hva er det man forventer at han skal gjøre alene mot 4-5 forsvarere som bare kan gå i kroppen mens resten tar ballen? Skal man flytte midtstopperne ut av posisjon så måtte det være for å gå for en scoring, og da bør man stille opp skikkelig på frisparket - i ren "Stoke-stil". Ble ødeleggende da Koscielny aldri kom seg tilbake igjen i posisjon før vi lå under 2-0 og Mertesacker/Flamini ble rundlurt med motsatte løp.

Hehe, lang pasning i bakrom, Koscielny var vel den raskeste vi hadde på banen etter Ox ble tatt av. Forøvrig enig i at det at Koscielny gikk opp i prinsippet ikke burde gjort noe, men når han som fyller posisjonen ikke gjør jobben blir det utslagsgivende.

Link to comment
Share on other sites

Straffen til Özil er en av de aller verste jeg noen gang har sett. Grunn: Det er så ekstremt tydelig at Neuer går der han går at selv en gutt på ti år kunne skutt i andre siden og scoret!

Ellers så vil jeg trekke frem et par ting:

- Er det ikke flere som synes at det er synd at Fabianski sannsynligvis søker andre jaktmarker til sommeren?

- Wilshere har ingen ting i Englands VM-tropp å gjøre. Han er kanskje enda svakere enn Cleverley og da er det ikke spesielt overbevisende

- Arsenal har en dårlig taktisk manager!

Link to comment
Share on other sites

Denne dukka opp på fjesboka og jeg måtte flire litt:

 

Kvartfinalespill i Champions League. Vi snakker topp klasse. Vi snakker spisser som Diego Costa. Balotelli. Mueller. Messi. Zlatan. Negredo. Arsenal hoster opp: Yaya Sanogo. 16 minutter spill i årets premier league. I tillegg parkerer vi bussen på 5'meteren. På hjemmebane.. Er så skuffa og forbanna at jeg går og legger meg uten å skylle potetgullbollen.

 

Ett poeng har inleggeren for å si det slik......

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Virkelig synd, egentlig. Vi starter jo så bra!

 

Synd at Özil skyter et så til de grader dårlig straffespark... kampen kunne blitt en helt annen. Når vi får en utvisning i mot blir det som det blir. Jeg syns gutta kjemper som løver, kampen igjennom, og det er tullete at Kosc går opp på det frisparket. Og det er dårlig at Thomas Müller får gå opp så alene.

 

Jaja, Bayern er antakeligvis det beste laget i verden, ingen skam å tape da når ting ble som det ble.

Link to comment
Share on other sites

Så naivt igjen. Hvordan i helvete er det mulig å kjøre opp Kosc på 0-1 og med 3 min igjen? Lærer de aldri? Jeg blir gal av disse hendelsene. 0-1 er helt ok når dommeren velger å gi seieren til BM med utvisningen. Så velger vi å gi bort muligheten for avensement med ren dumskap de siste minuttene. Når skal de lære??????

 

Noen som kan forklare meg meningen med å sende opp Kosicielny alene på det frisparket før scoringen? Hva er det man forventer at han skal gjøre alene mot 4-5 forsvarere som bare kan gå i kroppen mens resten tar ballen? Skal man flytte midtstopperne ut av posisjon så måtte det være for å gå for en scoring, og da bør man stille opp skikkelig på frisparket - i ren "Stoke-stil". Ble ødeleggende da Koscielny aldri kom seg tilbake igjen i posisjon før vi lå under 2-0 og Mertesacker/Flamini ble rundlurt med motsatte løp.

 

Syntes også dette viste hvor jævlig idiot Wenger tidvis kan være. Var helt unødvendig og gjorde jobben enklere for Bayern.

 

En annen ting som også er verdt å nevne er hvorfor han tar av Chamberlain før han tar av Özil. Özil etter 7 minutter var spilt og hadde 1 straffebom under beltet så aldri ut til å komme seg. Attpåtil var han fullstendig tappet for energi etter 55 minutter. Allikevel er det Chamberlain som hadde bidratt til å holde meget god kontroll på høyresiden til Bayern som blir tatt av til fordel for Rosicky.

 

På dette tidspunktet så burde det vært en prioritet å beholde en spiller med fart på banen som potensielt kunne straffet Bayern om de dreit seg ut og som attpåtil bidrar godt defensivt + å få inn en spiller som kan bidra defensivt på venstresiden også. Istedet så blir Özil beholdt (er også involvert i 2-0 målet da han ikke har noe interesse/energi til å presse spilleren som legger innlegget) og vi mister trolig sjansen til avansement pga. det.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg hørte de nevnte dette på Viasat også, men jeg er egentlig ikke enig i at målet kom som noe resultat av det. Vi hadde nok folk i massevis tilbake der, men etter 40 utrolig slitsomme minutter holder dessverre ikke konsentrasjonen. I dette tilfellet til Flamini, vil jeg si, selv om også andre kunne ha fanget opp løpet (Sagna, muligens).

Hva skulle Kosc utrette alene der oppe? I tillegg bryter du opp samarbeidet bakover. Det er ingen automatikk i at Flamini skal ha samme forståelse med Mertesacker som hans faste partner. Det blir kaos på en situasjon de avverger i 9 av 10 tilfeller. Det er så dumt at jeg ikke har ord.

Nina: det er spillerne som tar slike beslutninger. Wenger har selvfølgelig ikke gitt den beskjeden med 3 min igjen å spille. Helt idioti. Natta og svart for de gutta som utfører dette. Jeg er målløs nok en gang

Link to comment
Share on other sites

Syntes også dette viste hvor jævlig idiot Wenger tidvis kan være. Var helt unødvendig og gjorde jobben enklere for Bayern.

Var det virkelig Wenger sin stemme som skingret klarest i kampen med høyest lydnivå denne sesongen og at stemmen ba Koscielny gå opp på dødballen?

Personlig forguder jeg mannen og så lenge vi spiller Wengerball er tapet glemt en-to dager etterpå, når vi ligger dypt og forsvarer oss gjennom hele andreomgang blir nederlaget tøffere å svelge.

Personlig mener jeg at en får tro hva man vil om Wenger skal bli eller gå, men å kalle han en idiot er drøyt. Sannsynligvis den beste manageren vi noensinne har hatt.

 

Link to comment
Share on other sites

Synd at Özil skyter et så til de grader dårlig straffespark... kampen kunne blitt en helt annen.

Av og til savner jeg tingene vi fant opp på barneskolen. Venstreføtter kunne ikke ta straffespark og den som blir felt skal aldri ta straffen, den første er nok tatt ut av det blå og helt uten statistisk grunnlag(Selv om Martin Palermo bommet på tre i samme kamp) mens den andre står jeg ved til den dag i dag. Om det så var Arteta som ble felt ville jeg fremdeles ønsket at noen andre gikk bort og tok straffen.

Link to comment
Share on other sites

Av og til savner jeg tingene vi fant opp på barneskolen. Venstreføtter kunne ikke ta straffespark og den som blir felt skal aldri ta straffen, den første er nok tatt ut av det blå og helt uten statistisk grunnlag(Selv om Martin Palermo bommet på tre i samme kamp) mens den andre står jeg ved til den dag i dag. Om det så var Arteta som ble felt ville jeg fremdeles ønsket at noen andre gikk bort og tok straffen.

 

Enig. Har det ikke også vært statistikk på dette også? Mener jeg har hørt det. Uansett en svært svak straffe... trått tilløp, løst, ikke en gang midt i mål, og syns det virker veldig tydelig hvor han skal sette den.

Link to comment
Share on other sites

 

Hehe, lang pasning i bakrom, Koscielny var vel den raskeste vi hadde på banen etter Ox ble tatt av. Forøvrig enig i at det at Koscielny gikk opp i prinsippet ikke burde gjort noe, men når han som fyller posisjonen ikke gjør jobben blir det utslagsgivende.

 

Mertesacker var da også med opp på den, var han ikke? Synes ikke det er noe problem så lenge vi passer på å ha dekning bakover med andre spillere (i motsetning til hva vi gjorde mot BM i fjor). Dødball der er da en ganske OK scoringsmulighet.

 

Tror neppe Wenger ga kosc instrukser.

Men så heller ikke ut som Wenger ga han instrukser om å IKKE gå opp på den dødballen.

 

 

Hvordan ville du lagt opp taktikken til andreomgang? :)

 

Når Szczesny ble utvist og man skulle velge hvem som måtte ut så bør man tenke langsiktig og vurdere hvem som takler et kampbilde med defensiv jobbing og lite ballberøringer best. For meg ville det vært bedre å beholde Cazorla på banen som er raskere i forflytningene, følger løp bedre og alt i alt en bedre defensiv spiller enn Özil. Når Wenger velger å beholde Özil på banen frem til Rosicky skal inn, så mener jeg igjen man burde vurdere disse faktorene og igjen så er Chamberlain en bedre defensiv spiller og en av få med fart som kan true bakrommet til Bayern. Og jeg sier ikke dette i etterpåklokskapens ånd.

Link to comment
Share on other sites

Det er 4 min igjen. Vi ligger under med 1-0 med 10 mann. Vi får frispark i ok posisjon og velger å sende opp 1-en- mann. Midtstopperen som har dominert hele kampen mot noen av de beste angriperne i verden. Vi ender med å slippe inn 0-2..... Det er så naivt.. Jeg blir gal.. Enten sender man frem alle eller så sikrer man 0-1. Å splitte opp midtforsvaret med 3 min igjen er idioti

Link to comment
Share on other sites

Snakkes om at Szez har gjort en "gest" på vei ut etter røde kortet, og at det kan bli en lengere utestengelse. Noen som vet noe om dette?

Det "snakkes" om så mye rart rundt fotballen. Det som eventuelt er en "naturlig" bevegelse kan lett bli elevert til en obskøn gest. Jeg har ikke sett noen situasjon, men jeg tar slike "rykter" med stor ro.

Link to comment
Share on other sites

Snakkes om at Szez har gjort en "gest" på vei ut etter røde kortet, og at det kan bli en lengere utestengelse. Noen som vet noe om dette?

Han gjorde en håndbevegelse rett før han gikk inn i tunellen, men fikk ikke helt med meg hva det var.

 

Forøvrig må jeg igjen si hvor idioti det er at Szczesny får rødt kort og straffe imot seg. I intervjuet med Robben i etterkant vet han ikke en gang hvor ballen gikk etter førstetouchen - så hvordan kan man da ha fratatt han en opplagt målsjanse? Som jeg sa i et tidligere innlegg måtte Robben ha løpt etter ballen og snudd seg, og da ville både Szczesny vært oppe igjen og det var to spillere på sprang inn mot linjen som ville dekket målet. Idioti.

Link to comment
Share on other sites

Ett lite poeng til de som mener Özil var lat:

Bg3jLXgCUAAJ0MR.jpg

Man kan ikke bare måle i antall meter løpt, men hvor riktig man løper. Özil blir løpende mye i mellom spillerne defensivt og klarte ikke å ligge riktig til å følge løpene til Rafinha/Robben når Monreal var borte eller opptatt med andre spillere.

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke bare måle i antall meter løpt, men hvor riktig man løper. Özil blir løpende mye i mellom spillerne defensivt og klarte ikke å ligge riktig til å følge løpene til Rafinha/Robben når Monreal var borte eller opptatt med andre spillere.

 

Det er jeg enig i. Men enkelte skulle ha det til at han bare gikk å surmula (særlig viasat kommentatorene), dette beviser at han ikke gjorde det. At han ikke er god defensivt visste iallefall jeg godt når vi kjøpte han. Det har man sett både i Real og på det Tyske landslaget ved flere tilfeller. Det er fremover han er god, noe han viste til gangs første halvdel av førsteomgangen. Özil trenger fart rundt seg, og det fikk han idag. (Helt til vi parkerte bussen på 5m)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...