Jump to content

2014.19.02 Bayern H


Marius-

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Jeg er imponert frem til det røde kortet. Vi spiller faktisk på hurtighet og fremdrift. Synd at Özil skal gjøre fikse ting på straffa, men skitt au. Han er nok mer sur på segselv enn vi på han.

OX er god igjen, syntes laget var kompakte og flinke. Særlig til å eksplodere i lengderetningen, har savnet dette sårt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe sjokk at det er Monreal som ikke følger løpet til Robben.

En blemme i seg selv fra Monreal, men for meg så det også ut som at Mandzukic som står i offside setter opp en sperre for Koscielny slik at han ikke klarer å falle av. Om dette stemmer så burde det jo vært blåst før Szczesny feller Robben.

 

 

Nok igjen så er vi inne på området hvor jeg mener at straffe + rødt kort er helt helt håpløst. Faen meg så idiotisk regel.. først mister man en spiller imot og må dermed BYTTE ut en spiller. Så man mister 2 spillere. Deretter så er det selvfølgelig at man har en jævla straffe imot.. rett og slett en helt idiotisk og håpløs regel.

Regelen er idiotisk - det er det ingen tvil om. Men er ikke den første touchen til Robben såpass hard og på vei bort fra mål at han ikke blir fratatt en opplagt målsjanse? Om han hadde nådd ballen ville han fått en spiller mellom seg selv og målet også....

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe sjokk at det er Monreal som ikke følger løpet til Robben.

 

Nok igjen så er vi inne på området hvor jeg mener at straffe + rødt kort er helt helt håpløst. Faen meg så idiotisk regel.. først mister man en spiller imot og må dermed BYTTE ut en spiller. Så man mister 2 spillere. Deretter så er det selvfølgelig at man har en jævla straffe imot.. rett og slett en helt idiotisk og håpløs regel.

Tja i visse tilfelle er jeg enig, men å si at det bare må være enten eller er jeg uenig i. Frispark innenfor sekstenmeter er straffe. Stygg takling er rødt kort uansett hvor du er på banen. Slik jeg oppfatter situasjonen så kommer det røde kortet p.g.a taklingen (som er ganske stygg) så i denne situasjonen så kan jeg ikke se at det hadde vært akseptabelt med enten straffe eller rødt kort.

 

Ellers så er jeg for det meste fornøyd med det Arsenal viser i dag, straffebommen er selvsagt fæl og noe småplukk er det, men klarer vi å stå i mot et potensielt råkjør etter pause så kan Bayern raskt bli frustrerte og resultatet kan bli positivt (jeg prøver i alle fall å innbille meg det)

 

EDIT: Etter å ha sett reprise nå i pausen så var den nok ikke så "stygg" som jeg først oppfattet den, men utfra dagens regler så er straffe/rødt kort riktig. Det var også ganske tydelig at vår nr 1 ikke kom med antydning til protest da kortet ble vist.

Link to comment
Share on other sites

En ganske bra første omgang - men det viser seg at ganske bra ikke er godt nok mot et lag som BM. To ganger sover vi litt defensivt, og den ene gangen blir det straffe og rødt.

 

Fikk se den situasjonen ca. tusen ganger i pause på Viasat fotball, og det ser ut som det er Flamini som burde plukket opp løpet til Robben.

 

Man kan ikke skru av mange sekundene mot et slikt lag.

Link to comment
Share on other sites

Tja i visse tilfelle er jeg enig, men å si at det bare må være enten eller er jeg uenig i. Frispark innenfor sekstenmeter er straffe. Stygg takling er rødt kort uansett hvor du er på banen. Slik jeg oppfatter situasjonen så kommer det røde kortet p.g.a taklingen (som er ganske stygg) så i denne situasjonen så kan jeg ikke se at det hadde vært akseptabelt med enten straffe eller rødt kort.

 

Ellers så er jeg for det meste fornøyd med det Arsenal viser i dag, straffebommen er selvsagt fæl og noe småplukk er det, men klarer vi å stå i mot et potensielt råkjør etter pause så kan Bayern raskt bli frustrerte og resultatet kan bli positivt (jeg prøver i alle fall å innbille meg det)

 

Jeg er ikke uenig i straffe, men nei grunnen til at Szczesny får rødt kort er ikke fordi taklingen er stygg. Det er rødt fordi Szczesny fratar Robben en "klar målsjanse". Problemet er bare at når spilleren som blir felt får straffe så får han tilbake en klar målsjanse og dermed så burde ikke spilleren som kommer for sent inn i duellen få rødt kort såfremt det ikke er en stygg stygg takling. Når to spillere går for ballen som de gjør i dag og den ene er litt sent ute er rødt kort helt på trynet. Szczesny går ikke stygt inn. Han går etter ball.

 

Er forskjell når det er snakk om en keeper som kommer ut av boksen og feller en spiller utenfor boksen og lager frispark. Rødt kort er greit her fordi spilleren som blir felt ikke får tilbake en klar målsjanse.

 

Ballack er også enig med meg forøvrig. Egentlig er de fleste eksperter det. Regelen er helt høl i hodet og den henger ikke på greip.

Link to comment
Share on other sites

Regelen er idiotisk - det er det ingen tvil om. Men er ikke den første touchen til Robben såpass hard og på vei bort fra mål at han ikke blir fratatt en opplagt målsjanse? Om han hadde nådd ballen ville han fått en spiller mellom seg selv og målet også....

 

Vel - idiotisk og idiotisk. Hvis man fjerner den regelen blir det jo mer fritt fram for å kverne spillere i klare scoringsposisjoner - man risikerer jo bare en straffe.

 

Men keepere er jo selvsagt spesielt utsatt der de står som siste skanse, så det kjennes urettferdig med rødt når de ikke går inn for å felle spilleren.

Link to comment
Share on other sites

En ganske bra første omgang - men det viser seg at ganske bra ikke er godt nok mot et lag som BM. To ganger sover vi litt defensivt, og den ene gangen blir det straffe og rødt.

 

Fikk se den situasjonen ca. tusen ganger i pause på Viasat fotball, og det ser ut som det er Flamini som burde plukket opp løpet til Robben.

 

Man kan ikke skru av mange sekundene mot et slikt lag.

 

Er venstrebacken som skal følge løpet til Robben der. Monreal står og sover som han gjør veldig ofte. Robben trekker inn i banen og Monreal følger ikke med i det hele tatt.

 

Flamini skal selvfølgelig også prøve å dekke opp for det når en spiller trekker inn sentralt, men alle de beste backene (både Sagna og Gibbs gjør det konstant) følger løpet til kantspilleren også når de trekker inn i banen som det Robben gjør i dag. Monreal gjorde også det samme mot Tottenham for akkurat et år siden hvor han lot Lennon gjøre akkurat samme løp mellom han og Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

Vel - idiotisk og idiotisk. Hvis man fjerner den regelen blir det jo mer fritt fram for å kverne spillere i klare scoringsposisjoner - man risikerer jo bare en straffe.

 

Men keepere er jo selvsagt spesielt utsatt der de står som siste skanse, så det kjennes urettferdig med rødt når de ikke går inn for å felle spilleren.

 

Jo den er idiotisk.

 

Har ikke dommere hjerne? Tror du at fordi en spiller lager straffespark ved å kveste en annen spiller så får de ikke rødt kort fordi de lager straffe? Hvis taklingen er stygg/ekstremt kynisk så er det rødt ved siden av. Poenget er at det ikke skal være straffe og rødt kort bare fordi det er straffespark!

 

Dommerene burde få friheten til å faktisk velge å gi rødt, gult eller ikke noe kort. Szczesny i dag syntes jeg ikke fortjener noe kort i det hele tatt. På grensen til gult, men rødt er helt bortreist.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...