Jump to content

2013.04.06 West Brom B


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

 

Godt å høre, vi trenger ingen skader og suspensjoner fremover nå, godt det bare er en kamp.

Per var god fram til utvisningen. Synd det som skjedde. Flott at Schau drar fram det faktum at vi slipper inn lite mål når Per spiller. In your face Lundekvam

Link to comment
Share on other sites

Lundekvam er jo helt på bærtur. Hyller en spiller som får ballen i tryne, og kaller det pondus. Han vrir seg vekk fra skuddet, og det er ballen som treffer han og ikke ansiktet som går mot ballen. Nei han lundekvam er noe for seg selv. En stor nisse i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Per var god fram til utvisningen. Synd det som skjedde.

Per gjorde et helhjertet forsøk på å ta ballen, men siden han dessverre er i tregeste laget så ble det mannen i stedet. Men jeg vil ikke bruke ord som idiotisk eller tåpelig om denne situasjonen. Vi har hatt utvisninger (også denne sesongen) som er SÅ idiotiske at dette helhjertede forsøket på å ta ballen bare blir en liten "bagatell". Greit nok jeg kan være enig med han (i et tidligere innlegg) som sa at det ville være bedre å la være å gå i situasjonen og la de få mål og forsatt være elleve på banen. Men er det virkelig noen spillere som i kampens hete tenker slike tanker? Per du gjorde en feil, men skjellsord skal du slippe fra min side.

Link to comment
Share on other sites

Per gjorde et helhjertet forsøk på å ta ballen, men siden han dessverre er i tregeste laget så ble det mannen i stedet. Men jeg vil ikke bruke ord som idiotisk eller tåpelig om denne situasjonen. Vi har hatt utvisninger (også denne sesongen) som er SÅ idiotiske at dette helhjertede forsøket på å ta ballen bare blir en liten "bagatell". Greit nok jeg kan være enig med han (i et tidligere innlegg) som sa at det ville være bedre å la være å gå i situasjonen og la de få mål og forsatt være elleve på banen. Men er det virkelig noen spillere som i kampens hete tenker slike tanker? Per du gjorde en feil, men skjellsord skal du slippe fra min side.

Det er jo lett å se hva han egentlig betyr for forsvaret. Det er jo nettopp mangelen på Per som gjør at vi nesten går i oppløsning på slutten. Det er en grunn til at vi slipper inn lite mål med Bambi i midtforsvaret. Det er han alle ser til når de er usikre på hva de skal gjøre

Link to comment
Share on other sites

Absolutt en herlig seier og ett kraftig signal til våre rivaler. Jeg tror fuglene må slite uten Bale. Chelsea pleier underprestere når Benitez i kjent stil skal hvile sine beste spillere etter midtuke kamp.

La oss håpe at vi står på 4 plass etter morgendagen med 1 poeng opp til 3.plass :)

 

Flappy får ++ av meg idag for guts og vilje. Rosiscky enkelt MoM.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt en herlig seier og ett kraftig signal til våre rivaler. Jeg tror fuglene må slite uten Bale. Chelsea pleier underprestere når Benitez i kjent stil skal hvile sine beste spillere etter midtuke kamp.

La oss håpe at vi står på 4 plass etter morgendagen med 1 poeng opp til 3.plass :)

 

Flappy får ++ av meg idag for guts og vilje. Rosiscky enkelt MoM.

 

I tillegg mangler de Lennon OG defoe:p

Link to comment
Share on other sites

Det er jo lett å se hva han egentlig betyr for forsvaret. Det er jo nettopp mangelen på Per som gjør at vi nesten går i oppløsning på slutten. Det er en grunn til at vi slipper inn lite mål med Bambi i midtforsvaret. Det er han alle ser til når de er usikre på hva de skal gjøre

Du har rett i at han var savnet der mot slutten, men at det "bare" er mangelen på PM som er problemet mot slutten er jeg uenig i. Tiden etter utvisningen er for meg et godt eksempel på manglene som Wenger har rent taktisk. Som jeg nevnte over så er jeg svært uenig i at det var Gervinho som ble byttet ut når Vermalen måtte inn. For meg så var Giroud et naturlig valg i dette byttet, og Gervinho da inn i spissrollen. Vi ville da ha en spiller med fart som kunne utfordre West Brom på kontringer og lange baller fra forsvaret. Det vi ser er et lag som totalt gir opp det offensive spillet og lar WB gå framover med unødvendig mange spillere. At vi måtte gå noe mer defensivt til verks med 10 mann aksepterer jeg, men i siste del av kampens forløp (med unntak av siste minutt) så var vi totalt ufarlig fremme, og med unntak av noen få inngrep fra Giroud rent defensivt så var vi i realiteten på banen med bare 9 mann.

 

Denne kampen bekrefter på mange måter ett av mine viktigste ankepunkt mot Wenger, nemlig evnen til å ta tak og "omorganisere" når betingelsene ute på banen endrer seg. Vi har sett flere kamper de foregående sesongene der Arsenal har ledet godt og spilt ut motstander, men når motstander så tar et grep så vises fantasiløsheten på benken og spillerne på banen blir rådville og en sikker seier ble flere ganger skuslet bort.

Link to comment
Share on other sites

Du har rett i at han var savnet der mot slutten, men at det "bare" er mangelen på PM som er problemet mot slutten er jeg uenig i. Tiden etter utvisningen er for meg et godt eksempel på manglene som Wenger har rent taktisk. Som jeg nevnte over så er jeg svært uenig i at det var Gervinho som ble byttet ut når Vermalen måtte inn. For meg så var Giroud et naturlig valg i dette byttet, og Gervinho da inn i spissrollen. Vi ville da ha en spiller med fart som kunne utfordre West Brom på kontringer og lange baller fra forsvaret. Det vi ser er et lag som totalt gir opp det offensive spillet og lar WB gå framover med unødvendig mange spillere. At vi måtte gå noe mer defensivt til verks med 10 mann aksepterer jeg, men i siste del av kampens forløp (med unntak av siste minutt) så var vi totalt ufarlig fremme, og med unntak av noen få inngrep fra Giroud rent defensivt så var vi i realiteten på banen med bare 9 mann.

 

Denne kampen bekrefter på mange måter ett av mine viktigste ankepunkt mot Wenger, nemlig evnen til å ta tak og "omorganisere" når betingelsene ute på banen endrer seg. Vi har sett flere kamper de foregående sesongene der Arsenal har ledet godt og spilt ut motstander, men når motstander så tar et grep så vises fantasiløsheten på benken og spillerne på banen blir rådville og en sikker seier ble flere ganger skuslet bort.

Enig i at Giroud burd blitt byttet ut. Han virket sliten og tung på slutten. Samtidig kan jeg forstå Wenger. Giroud er god å ha på defensiv dødball og han er god til å vinne baller når vi bare måker den framover. Vi vant, så jeg velger å kun ta med meg det positive fra denne kampen. Innsatsen var formidabel. Vi pressetv veldig godt og ting som når PM faller på ballen og Arteta tar et gult kort "for the team" gjør at jeg får tilbake troen på at vi kan klatre helt til tredjeplass

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at Wenger blir kritisert for bytter som til slutt viser seg å fungere. Giroud er for meg det utvilsomt rette valget å ha på topp når det eneste vi klarer å gjøre er å klarere i panikk. Gervinho har ikke mye å stille opp med i luftdueller. Hvor mange kontringsmuligheter hadde vi egentlig etter utvisningen? Selv om ikke Giroud hadde sin beste kamp. fikk han tildels holdt ballen oppe, og vant frispark for oss.

Link to comment
Share on other sites

Var virkelig Giroud god til å vinne baller når vi måket dem oppover? Bortsett fra ett godt skudd på overtid når balle spratt litt mellom to stoppere, klarte han ikke beholde ballen en eneste gang som jeg husker. Med den store kroppen skulle en tro at han skulle klart å beholde ballen litt oppover langs sidelinjen og vunnet noen sekunder. Men ikke det engang skjedde :/

 

Han er god på hue, både offensivt og defensivt. Også noen småfikse flikker og hæler. Der stopper det :( Fin backup spiss når vi må endre "gamle plan".

Link to comment
Share on other sites

Selv om det definitivt er ting å sette fingeren på, var denne seieren så kanonviktig at jeg ikke orker å bruke

en kalori på det :D Det er deilig å være litt heldige ! Baggies kunne fort netta et par i 2 omg.

 

Angående Per så gledet dagens kamp meg. Jeg har irritert meg grønn over hans manglende vilje til å ofre seg

i avgjørende situasjoner. Det har unektelig vært pusefotball fra tyskerens side til tider. Så derfor synes jeg det var

herlig å se han kaste seg på ballen på måten han gjorde - den der kjenner man! Keep it up !

Og selv om mye var feil ved straffesituasjonen og han strengt talt egentlig burde holdt seg på bena, gledet

det hvertfall meg å se at det er en liten gris i Merte også.

 

DEILIG !!!!

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at Wenger blir kritisert for bytter som til slutt viser seg å fungere. Giroud er for meg det utvilsomt rette valget å ha på topp når det eneste vi klarer å gjøre er å klarere i panikk. Gervinho har ikke mye å stille opp med i luftdueller. Hvor mange kontringsmuligheter hadde vi egentlig etter utvisningen? Selv om ikke Giroud hadde sin beste kamp. fikk han tildels holdt ballen oppe, og vant frispark for oss.

Synes Wenger gjorde det helt rett i dag, noe han har gjort helt siden Bayern-kampen, man kunne stille spørsmålstegn rundt å starte med Rosicky i dag og var flere som stilte spørsmålskamp ved å starte Yao Kouassi mot Reading. Han gjør en super jobb for tiden, men han bomma for mye tidligere i sesongen med laguttakene og det er nok der mye av frustrasjonen til folk ligger. Synes han gjør en superb jobb, men vil alltid være kritikere.

Link to comment
Share on other sites

Angående Podolski: Han har vel slitt med en skade noen måneder, så da er det vel naturlig at han ikke settes rett inn på laget igjen etter skaden. Wenger får ofte kritikk for å la spillerne få for kort tid til å komme seg etter skade. Nå får han kritikk når han velger å gjøre det motsatte. Jaggu ikke lett å være manager når man får kritikk uansett hvilke valg og avgjørelser man tar

Link to comment
Share on other sites

Angående Podolski: Han har vel slitt med en skade noen måneder, så da er det vel naturlig at han ikke settes rett inn på laget igjen etter skaden. Wenger får ofte kritikk for å la spillerne få for kort tid til å komme seg etter skade. Nå får han kritikk når han velger å gjøre det motsatte. Jaggu ikke lett å være manager når man får kritikk uansett hvilke valg og avgjørelser man tar

 

Syns Wenger gjør rett. Hvorfor skifte ut når det fungerer. Never change a winning team.

Link to comment
Share on other sites

Godt å ha en smule flaks også, Lucky Arsenal! Man kan kanskje ikke kritisere Wengers innbytter, når det gikk som det gikk. Men å ta ut spillere som Rosicky og Gervinho, som er av de få som kan ta med seg ballen, og holde på den i mer enn et sekund (les Giroud), er en merkelig manøver. Giroud bidro omtrent med null, en så dritdårlig spiss er det lenge siden Arsenal har hatt i sin førsteelver. Skuffende er det også at Gibbs holdes ute av laget pga en høyst ordinær sideback som Monreal.

Link to comment
Share on other sites

Nei for all del, la han spille samtlige kamper etter skaden uten pause! Se bare hvor bra det gikk med Jack.

 

Hva med å spille litt da? Jeg krever ikke hver kamp ala Jack. Men noen kamper tåler han for oss også.

Link to comment
Share on other sites

Igjen kan man jo da spørre: Why change a winning team?

 

Syns ingen av de som starter nå for tiden spiller seg ut av laget. Vi spiller bedre fotball offensivt enn vi har gjort på lenge, og da syns jeg det er riktig og tøft av Wenger å hvile stjerna Podolski. Podolski er profesjonell, og jeg tviler ikke på at han vil få muligheter fremover. Per nå mener jeg Cazorla-Rosicky-Gervinho og Giroud fungerer ypperlig.

Link to comment
Share on other sites

Igjen kan man jo da spørre: Why change a winning team?

 

Syns ingen av de som starter nå for tiden spiller seg ut av laget. Vi spiller bedre fotball offensivt enn vi har gjort på lenge, og da syns jeg det er riktig og tøft av Wenger å hvile stjerna Podolski. Podolski er profesjonell, og jeg tviler ikke på at han vil få muligheter fremover. Per nå mener jeg Cazorla-Rosicky-Gervinho og Giroud fungerer ypperlig.

 

Er enig med deg der.

 

Er dog uenig med at Giroud ikke har spilt seg ut av laget. Han vant mye luftdueller i går, men han mistet ballen mest av samtlige spillere ute på banen, hadde en pasningsprosent på 55% (noe som trolig ikke er langt unna gjennomsnittet hans) og generelt sett så kom han til særdeles få sjanser og de få han fikk så følte jeg aldri at det var en sjanse for at det ble mål. God på hodet er han utvilsomt, men det er langt ifra nok. En annen ting med Giroud er at folk syntes han jobber utrettelig. Personlig syntes jeg han er vanvittig dårlig på å legge hurtig press på ballfører. Ved flere anledninger etter balltap/tapte dueller så står han få metere fra ballen uten engang å gjøre et forsøk på å bevege seg mot den for å skape et press.

 

En grei spiller, men intet annet imho.

 

Ellers syntes jeg Fabianski var skuffende. Opptrådde meget usikker i mange situasjoner og på det ene frisparket til WBA så åpnet han praktisk talt hele venstresiden sin. Bare flaks at det skuddet fra Brunt som gikk under muren ikke hadde mer futt i seg/og eller endte nærmere stanga. Syntes også han burde vist mer modenhet og holdt på ballen lengere på slutten fremfor å kvitte seg med den fort som fy. Hadde også en del dårlige utspark.

 

Dog skal han ha kudos for å være veldig flink til å holde ballen. Syntes han er veldig flink på å ikke gi returer og det nevnte frisparket er en typisk situasjon hvor mange keepere slår ballen vekk til farlig sone fremfor å holde den.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...