Jump to content

2013.04.06 West Brom B


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Kanskje han får ta litt av skylden selv, men han hadde ikke satt inn tacklingen om han ikke hadde følt han kunne klart det. Wenger vet at PM er treig, og likevel velger W å satse høyt i forsvar på 2-0. Definitivt Wenger som må ta mesteparten av skylden!

 

Hvis han hopper inn i en takling hvor han er voldsomt på etterskudd så skal han bare ta "litt" av skylden selv? At en spiller feilberegner er ikke Wenger sin skyld. For noe tullball.. Har ikke spillerene hjerne selv eller?

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis han hopper inn i en takling hvor han er voldsomt på etterskudd så skal han bare ta "litt" av skylden selv? At en spiller feilberegner er ikke Wenger sin skyld. For noe tullball.. Har ikke spillerene hjerne selv eller?

 

Enig med deg Stefan, spillerene velger selv når de skal putte inn taklinger! Ikke Wenger..

 

Fantastisk med en sliteseier til de grader!

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis han hopper inn i en takling hvor han er voldsomt på etterskudd så skal han bare ta "litt" av skylden selv? At en spiller feilberegner er ikke Wenger sin skyld. For noe tullball.. Har ikke spillerene hjerne selv eller?

Situasjonen hadde ikke hendt om Wenger hadde gjort jobben taktisk. Nuff said

Link to comment
Share on other sites

Kanskje han får ta litt av skylden selv, men han hadde ikke satt inn tacklingen om han ikke hadde følt han kunne klart det. Wenger vet at PM er treig, og likevel velger W å satse høyt i forsvar på 2-0. Definitivt Wenger som må ta mesteparten av skylden!

 

 

For det er Wenger sin skyld at Mertesacker bestemmer seg for å hoppe inn i en situasjon hvor han aldri har en sjanse på å ta ball. Greit nok at det er idiotisk å ligge så høyt som vi gjør, men det er helt håpløst av Mertesacker uansett hvordan man vrir og vender på det. 100% Mertesacker sin skyld at det ender med staffe og rødt kort der.

Uansett om Wenger gjør feil taktiske disposisjoner. så er det som skjer i situasjonen helt og fullt spillerens ansvar

Link to comment
Share on other sites

Puh. Det raknet ikke i protokollen, men det raknet på banen. Jeg var redd en Koscielny som ofte var et lite halvsekund på etterskudd, men det ble makkeren som til slutt fikk det røde av samme grunn. Supert med 2 x Rosicky. Etter det røde tenker Wenger kun defensivt og gir banen til WBA da han fjerner det meste vi hadde av kontringsstyrke. Heldigvis holdt det inn, men det må en si var mer flaks enn dyktighet til slutt. Gutta skal imidlertid ha skryt for fighting spirit. Skryt skal også Fabianski få. Han er ikke 100%, men det beste vi har hatt i mål på lang tid.

 

3 poeng i boks!! End of story.

 

Børs: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aol4RnjAKUe8dFY3ZjlmM2E2Y19jeXNpTUpMT2lJWmc#gid=0

Link to comment
Share on other sites

Som Langli sier "en ball inn i bakrom så er det kamp igjen". Når man leder 2-0, skal det ikke være noe bakrom!!!

Wenger viser, som i Sunderlandkampen, at han liker å gjøre det spennende. Nok en gang er utfallet at motstanderen bombarderer arsenals mål, men Arsenal er svært heldige som vinner.

Link to comment
Share on other sites

Tre viktige, men etter hvert heldige poeng. Et Arsenal-lag som før utvisningen var så som så, men med en viss kontroll på kampen. Etter utvisningen så var det total overkjøring og en nøytral tilskuer ville vel sagt at WB hadde fortjent mer enn null poeng.

 

Det som skuffer meg mest er Wengers bytter etter utvisningen. Innhopperne er greie nok, men at Gervinho og så Cazorla som tross alt har litt fart, blir tatt ut og Giroud (ned unntak av sluttminuttet) blir værende som en impotent potetsekk i angrepet er uforståelig for meg. Et bytte der Vermalen kom inn og Giroud gikk ut, med Gervinho på topp ville i det minste gitt oss muligheter til kontringer og dermed også bundet WB sitt forsvarer litt mer opp.

 

Det var ikke elleve mot ti spillere etter utvisningen, men derimot i praksis elleve mot ni.

Link to comment
Share on other sites

Fasinerende og se et lag kolapse fullstendig sammen mentalt etter å ha god kontroll. De slutter fullstendig og sette press på ballfører, spillere som Giroud jogger etter, mens andre som Ramsey og Arteta rygger hjemover.(de har gult kort fra før, men det er ingen undskylding a gi motstanderen så mye rom og tid)

 

Straffe situasjonen er etter klassisk arsenal opptreden. Høy linje på 2-0 ledelse, ingen press på ballfører, som har all tid til å sikte seg inn. Og mangel på en ekte defensiv midtbane spiller som vil plukke opp dette løpet. Og legger man til dårlig orientering og den evig lange mangel på kommunikasjon, så blir som oftest resultatet å plukke ball ut av eget nett.

 

Når dette er sagt så, spiller vi en god kamp sett i sin helhet, og 3 'cupfinale' poeng er sikret! Fabianski og Rosicky er rett og slett fantastiske i dag.

 

Neste helg er det ny kamp, og der må de forberede seg godt, også håper jeg vi benytter oss av en ny løsning helt på topp!

 

Link to comment
Share on other sites

Så siiiinnsykt deilig!! :)

 

Helt sykt hvordan jeg kan gå fra en tilbakelent holdning i sofaen til å ikke ha negler igjen i løpet av en kamp. Dette hadde vi i lomma etter flott spill og to herlige mål av Rosicky. Men, plutselig svartner det helt for Mertesacker. Hva han dreiv med der kan man jo lure på? Heller 1-2 og 11 mot 11. Uansett kommer Vermaelen inn og gjør en god jobb sammen med resta av gutta som kriger som galeislaver. Noen sjanser fikk de, men hellet var heldigvis på vår side idag. Deilig, og så utrolig viktig!

Link to comment
Share on other sites

Det kan du si, men det beste hadde jo vært om PM ikke hadde vært nødt å komme i en sånn situasjon i det hele tatt.

Selvsagt, jeg kan ikke være uenig med deg der, og grunnen til at PM kom i den situasjonen bunner i noe jeg har kritisert Wenger for i lang tid. Men jeg mener bare at taktiske feil fra benken ikke unnskylder rent personlige feil på banen. Hver enkelt på laget skal kritiseres etter hva de gjør/ikke gjør og det skal mye til å bruke andres feil som unnskyldning i slike konkrete situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Giroud fortsetter sin elendige form. Får ett lite + fra meg for å nesten putte på overtid der. Men ellers er jeg veldig skuffet. Jeg savner så en spiss som kan skape noe selv.

Giroud presterer ikke, og for meg er det en gåte at han fullfører kampene for oss for tiden. Podolski må ha noe uoppgjort med Wenger siden han blir satt på sidelinjen gang på gang. Podolski er vår aller aller ALLER beste avslutter, men er ikke med på kampene for tiden. Skremmende!

Link to comment
Share on other sites

Fabianski MOTM i min bok til tross for en litt shaky start, herlig av Tomas(Bra laguttak), idiotisk av Per, tror det kommer til å koste oss når vi møter Everton og Fellaini.

Per er tilbake mot Everton siden han står over neste kamp mot Norwich. Er vell bare en kamp suspensjon for taklinger som fratar åpenbare målsjanser mens det er tre kamper for farefullt spill som ender med rødt kort?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...