Jump to content

2013.04.06 West Brom B


Stefanb

Recommended Posts

wba.png?2012-13varsenal.png?2012-13

W.B.A. v. Arsenal

Barclays Premier League

Lørdag 6. april 2013, kl: 16:00. The Hawthorns

Cupfinale. Must-win. Trenger vel ikke å si så mye mer enn det. En seier er ALT som teller her. Skal dog sies at WBA borte er en hard nøtt å knekke.

 

Håper på dette laget:

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Gervinho - Rosicky - Cazorla

Giroud

---------------------------------

 

Frister å sette ut Giroud, men laget fungerte fremover mot Reading. Skulle også gjerne ha skviset inn Chamberlain, men av samme grunn som at jeg ønsker å se Giroud så vil jeg ikke ødelegge noe som fungerer.

 

Sagna og Monreal derimot vil jeg gjerne se droppe ut av laget til fordel for Jenkinson og Gibbs.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Enig i at det ville vært spennende å se Chamberlain i en slik rolle, men det Rosicky, Cazorla og Ramsey gir deg er høyt press. Usikker på om Chamberlain ville klart å opprettholde det samme presset som de to-tre andre gutta der.

Link to comment
Share on other sites

Usikker på om Chamberlain ville klart å opprettholde det samme presset som de to-tre andre gutta der.

Tror han kommer til å ligge i midten når han blir eldre, men akkurat nå mangler han vel litt av blikket og roen til å ligge bak der og spre pasninger og finne nye posisjoner, greiest å ha han på kant pdd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Stefan B - her bør vi helst vinne for å henge med i kampen om CL. West Bromwich har vært ganske brukbare i år, men har dabbet litt av etter nyttår. På hjemmebane står de med tre seire på de siste seks, men har tapt mot både Fulham og Tottenham. Totalt (hjemme, borte) står de også med tre seire, sist mot Swansea hjemme.

 

Arsenal på sin side har vunnet tre av de seks siste bortekampene sine, tapene kom mot Chelsea og Tottenham. På de siste seks har vi fem seire (alt i ligaen).

 

Jeg sitter med en god følelse inn mot kampen, og satser på 1-3 borte.

Link to comment
Share on other sites

Her må verkeleg innsatsen stå i stil med betydningen. Mot WBA vil ein ikkje lykkast hvis ikkje ein kjempar like mykje som motstandaren.

 

Fabianski

Sagna - Per - Kos - Gibbs

Arteta - Ramsey

Cazorla - Rosicky - Podolski

Giroud

 

Sjølv om laget mitt er litt vel offensivt er det på papiret meir enn godt nok til å slå WBA greitt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde grudd meg langt mer til denne kampen om den var i oktober/november i høst. Nå er WBA et helt annet lag, og vi bør slå dem. Men jeg kan ikke huske at vi har slått WBA enkelt på the Hawthorns før, så blir nok neglebiting på lørdag. Håper vi drar det i land.

 

Håper på:

 

Fabianski

Sagna - Per - Kos - Monreal

Arteta - Ramsey

Gervinho - Rosicky - Cazorla

Giroud

 

Er ikke noen stor fan av Rosicky, og skulle gjerne sett Podolski, men tsjekkeren tilføyer midtbanen sårt tiltrengte kvaliterer som tempo og det at han er svært gjennombruddsvillig.

 

Var også usikker på hvem av Monreal/Gibbs jeg vil se. Gibbs er nok en bedre back, men ryktene om at han var i Dubai i forrige uke og drakk alkohol, har irritert meg kraftig. Dessuten har Monreal vært solid defensivt og fortjener egentlig ikke å vrakes. (Litt ironisk ettersom jeg vraka Jenks fra mitt lag, men Sagna er bare en bedre back).

Link to comment
Share on other sites

Youssouf Mulumbu, en av de viktigste spillerne for balansen i hele West Brom. laget, er ute med suspensjon etter forrige helgs kamp mot West Ham. I tillegg er James Morrison usikker, Zoltan Gera og Georg Thorne er ute med skade og Steven Reid akkurat tilbake etter å ha stått over 4 kamper med skade. De har vært igjennom tøffe bortekamper mot Chelsea, Stoke og West Ham og kom ut av det med bare 1 poeng mens de fikk en 2-1 seier hjemme mot Swansea. De står med 44 poeng hittil i sesongen og er slikt sett sikret mot nedrykk, men har bare 4 poeng opp til Liverpool på 7. plass som bør være motivasjon nok i seg selv. I tillegg er vell det den siste plassen som gir kvalifisering til Europa League.

 

Jeg ønsker de samme 11 spillerne som Stefan B nevner i åpningsinnlegget, og tror det vil være viktig med Giroud fra start for å ha ekstra styrke på defensive dødballer. Olsson, McAuley og Lukaku er svære inne i boksen og med frisparkfoten til Brunt kan dette være deres største trussel.

Link to comment
Share on other sites

Swanseakampen sist var svært viktig og vanskelig. Denne likeså. Men et godt uthvilt Arsenal med masse ferdigheter, selvtillitt og mye å spille for takler oppgaven i Birmingham i dag. Dette er kanskje vår vanskeligste kamp av de gjenstående. Tror vi tar Manchester United lett denne gangen - håper i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Viktig, viktig kamp i dag. Men blir overhodet ikke lett. Må holde fokus hele tiden, ingen dumme forsvarsfeil. Håper Gervinho starter, og fortsetter de gode taktene han hadde i mot Reading.

Go gunners!

Link to comment
Share on other sites

ARSENAL: Fabianski, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Arteta, Ramsey, Rosicky, Cazorla, Gervinho, Giroud

Subs: Mannone, Vermaelen, Jenkinson, Gibbs, Coquelin, Oxlade-Chamberlain, Podolski

 

 

Hvorfor starter ikke Podolski?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan Giroud holder Podolski ute av laget må man bare spørre Wenger om. Ditto det samme angående Sagna og Jenkinson.

 

Det beste ved Giroud er at han er god på defensive dødballer. Thats it..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...