Jump to content

2013.04.06 West Brom B


Stefanb

Recommended Posts

Nei for all del, la han spille samtlige kamper etter skaden uten pause! Se bare hvor bra det gikk med Jack.

Jeg tipper årsaken er en kombinasjon av Gervinhos gode form og skadeproblematikken. Har ingen problemer med det. Missforstå meg rett, jeg liker Podolski så jeg vil gjerne se han helt på topp i noen kamper. Men jeg syns Wenger disponerer formspillere bra for tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

 

Er enig med deg der.

 

Er dog uenig med at Giroud ikke har spilt seg ut av laget. Han vant mye luftdueller i går, men han mistet ballen mest av samtlige spillere ute på banen, hadde en pasningsprosent på 55% (noe som trolig ikke er langt unna gjennomsnittet hans) og generelt sett så kom han til særdeles få sjanser og de få han fikk så følte jeg aldri at det var en sjanse for at det ble mål. God på hodet er han utvilsomt, men det er langt ifra nok. En annen ting med Giroud er at folk syntes han jobber utrettelig. Personlig syntes jeg han er vanvittig dårlig på å legge hurtig press på ballfører. Ved flere anledninger etter balltap/tapte dueller så står han få metere fra ballen uten engang å gjøre et forsøk på å bevege seg mot den for å skape et press.

 

En grei spiller, men intet annet imho.

 

Ellers syntes jeg Fabianski var skuffende. Opptrådde meget usikker i mange situasjoner og på det ene frisparket til WBA så åpnet han praktisk talt hele venstresiden sin. Bare flaks at det skuddet fra Brunt som gikk under muren ikke hadde mer futt i seg/og eller endte nærmere stanga. Syntes også han burde vist mer modenhet og holdt på ballen lengere på slutten fremfor å kvitte seg med den fort som fy. Hadde også en del dårlige utspark.

 

Dog skal han ha kudos for å være veldig flink til å holde ballen. Syntes han er veldig flink på å ikke gi returer og det nevnte frisparket er en typisk situasjon hvor mange keepere slår ballen vekk til farlig sone fremfor å holde den.

Veldig uening i din analyse av Fabianski. Med unntak av den ene gangen der han går ut å prøver å plukke ballen men bommer så var han tryggheten selv. Skuddet til Brunt er lurt og det er en glimrende redning. Det er faktsik begresninger for hvor hardt det er mulig å skyte ballen under muren så jeg tror ikke det er så mye mer futt han kunne fått i ballen.

Link to comment
Share on other sites

Veldig uening i din analyse av Fabianski. Med unntak av den ene gangen der han går ut å prøver å plukke ballen men bommer så var han tryggheten selv. Skuddet til Brunt er lurt og det er en glimrende redning. Det er faktsik begresninger for hvor hardt det er mulig å skyte ballen under muren så jeg tror ikke det er så mye mer futt han kunne fått i ballen.

 

Mener å huske at han "flappet" på minst 3 innlegg. Hadde også et tilfelle av dårlig kommunikasjon med Koscielny når han kommer ut for så å trekke seg slik at franskmannen måtte heade til corner.

 

Når det gjaldt frisparket så var hovedproblemet mitt der at han åpnet hele den andre siden av målet sitt uten at han måtte. Det er begrensninger for hvor hardt man kan skyte langs bakken, men det kunne være betraktelig hardere enn det Brunt skjøt der. For å ikke snakke om presisjonen som heldigvis for Fabianski sin del ikke var på topp.

Link to comment
Share on other sites

En keeper som har sluppet inn 2 mål på 4 kamper (deriblandt på Allianz arena) - han må vel gjøre noe riktig?

 

Hva forventer vi egentlig? Kan man ikke være fornøyd i det hele tatt? Nå står Fabianski bra - vi vinner kamper med han i mål (Noe vi burde siden han har 0,5 mål innsluppet i snitt nå).

 

Fabianski for president.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski (flappy) har gjort sakene sine bra etter at han kom inn. Jeg er imponert over hva han har fått til. Ja, han var virkelig shaky i begynnelsen av WBA kampen, og jeg må innrømme jeg ble litt betenkt selv da. Men han har god reaksjon og virker til å ha blitt en bedre "shootstopper". Noe av det jeg har irritert meg over av Szezesny, er at han har sluppet inn enkle mål, har ofte blitt tatt på feil bein og vært litt for "cokky" til tider.

 

Uansett må vi ha inn en keeper til sommeren, en som forsvaret kan stole på!

 

Link to comment
Share on other sites

 

Mener å huske at han "flappet" på minst 3 innlegg. Hadde også et tilfelle av dårlig kommunikasjon med Koscielny når han kommer ut for så å trekke seg slik at franskmannen måtte heade til corner.

 

Når det gjaldt frisparket så var hovedproblemet mitt der at han åpnet hele den andre siden av målet sitt uten at han måtte. Det er begrensninger for hvor hardt man kan skyte langs bakken, men det kunne være betraktelig hardere enn det Brunt skjøt der. For å ikke snakke om presisjonen som heldigvis for Fabianski sin del ikke var på topp.

Det var jo Koscielny som ikke brukte sine overdimesnsjonerte ører. Han var den eneste på hawthorns som ikke hørte Fabianski rope

Link to comment
Share on other sites

Ellers syntes jeg Fabianski var skuffende. Opptrådde meget usikker i mange situasjoner og på det ene frisparket til WBA så åpnet han praktisk talt hele venstresiden sin. Bare flaks at det skuddet fra Brunt som gikk under muren ikke hadde mer futt i seg/og eller endte nærmere stanga.

Når det gjaldt frisparket så var hovedproblemet mitt der at han åpnet hele den andre siden av målet sitt uten at han måtte. Det er begrensninger for hvor hardt man kan skyte langs bakken, men det kunne være betraktelig hardere enn det Brunt skjøt der.

 

Nå forstår jeg ikke helt hva du mener, Stefan. Når motstanderen har frispark er det veldig vanlig å sette opp en 'mur' for å dekke det nærmeste/korteste hjørnet. Dette gjøres for at keeperen skal få et mindre område å dekke (lengste hjørnet/keeperhjørnet). Selvfølgelig skal Fabianski 'åpne opp' til venstre for seg. Det er murens jobb å stoppe forsøk som kommer der. Fabianski sin jobb er å stenge keeperhjørnet. I vårt tilfelle er det muren som gjør en dårlig jobb som slipper skuddet under seg. Fabianski gjør en ekstra innsats og redder skuddet i et område som ikke er hans hovedansvar. At han skal kritiseres for dette skjønner jeg ingenting av.

 

Jeg synes han var vår nestbeste spiller.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski (flappy) har gjort sakene sine bra etter at han kom inn. Jeg er imponert over hva han har fått til. Ja, han var virkelig shaky i begynnelsen av WBA kampen, og jeg må innrømme jeg ble litt betenkt selv da. Men han har god reaksjon og virker til å ha blitt en bedre "shootstopper". Noe av det jeg har irritert meg over av Szezesny, er at han har sluppet inn enkle mål, har ofte blitt tatt på feil bein og vært litt for "cokky" til tider.

 

Uansett må vi ha inn en keeper til sommeren, en som forsvaret kan stole på!

 

Kunne ikke vært mer enig. Vi trenger en keeper i verdensklasse. det mangler vi. Når det gjelder Flappys kamp var han shaky i de første 10 minuttene og var horribel på 3 crosser. Fullstendig på bærtur. Mulig overtenning for etter det spilte han prikkfritt og gjorde en solid kamp. Fortjener ros for det.

Link to comment
Share on other sites

Etter 3,5 tilnærmet arbeidløse kamper fikk vi se Fabianski bakerst i en kaotisk kampavsluttning mot WBA der laget truet med en velkjent kollaps etter utvisningen til Mertesacker. Fabianski ryddet opp i det som var mulig å rydde opp i og var kanskje den Arsenallønnede person som beholdt roen best i den perioden. At det til syvende og sist var mer flaks enn smartness som halte inn poengene er så sin sak. Etter 5 år med keeperproblemer griper en ørsmå halmstrå for å klamre seg fast i, men akkurat nå Fabianski>Szczesny>Mannone>Martinez.

Link to comment
Share on other sites

 

Er enig med deg der.

 

Er dog uenig med at Giroud ikke har spilt seg ut av laget. Han vant mye luftdueller i går, men han mistet ballen mest av samtlige spillere ute på banen, hadde en pasningsprosent på 55% (noe som trolig ikke er langt unna gjennomsnittet hans) og generelt sett så kom han til særdeles få sjanser og de få han fikk så følte jeg aldri at det var en sjanse for at det ble mål. God på hodet er han utvilsomt, men det er langt ifra nok. En annen ting med Giroud er at folk syntes han jobber utrettelig. Personlig syntes jeg han er vanvittig dårlig på å legge hurtig press på ballfører. Ved flere anledninger etter balltap/tapte dueller så står han få metere fra ballen uten engang å gjøre et forsøk på å bevege seg mot den for å skape et press.

Pasningsprosenten på 55% kom vel mye av at han var helt alene siden Per sin utvisning, han er en spiller som leverer jevnt, vi trenger nok en som har et høyere toppnivå, men jeg synes ikke Giroud gjorde seg bort.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå forstår jeg ikke helt hva du mener, Stefan. Når motstanderen har frispark er det veldig vanlig å sette opp en 'mur' for å dekke det nærmeste/korteste hjørnet. Dette gjøres for at keeperen skal få et mindre område å dekke (lengste hjørnet/keeperhjørnet). Selvfølgelig skal Fabianski 'åpne opp' til venstre for seg. Det er murens jobb å stoppe forsøk som kommer der. Fabianski sin jobb er å stenge keeperhjørnet. I vårt tilfelle er det muren som gjør en dårlig jobb som slipper skuddet under seg. Fabianski gjør en ekstra innsats og redder skuddet i et område som ikke er hans hovedansvar. At han skal kritiseres for dette skjønner jeg ingenting av.

 

Jeg synes han var vår nestbeste spiller.

 

Det er korrekt at keeperen skal sette opp mur slik at han kan plassere seg i motsatt hjørne, men Fabianski stod altfor langt mot keeperhjørnet sitt som gjorde at han på "lompa" til Brunt var i full strekk til tross for at skuddet ikke var altfor hardt eller godt plassert. Et bedre skudd der hadde satt han helt ute av spill da han stod en halvmeter for langt i feil hjørne.

 

En "ekstra innsats" i et område som ikke var hans hovedansvar? Beklager.. men jeg trodde muren var førsteforsvaret og keeperen skulle redde skuddet som muren ikke fanget opp. Så det du da sier er at så lenge ballen går over muren/under i motsatt hjørne av hvor keeperen er plassert så skal han egentlig ikke gå etter den da det ikke er hans hovedansvar? Ja vel..

 

Pasningsprosenten på 55% kom vel mye av at han var helt alene siden Per sin utvisning, han er en spiller som leverer jevnt, vi trenger nok en som har et høyere toppnivå, men jeg synes ikke Giroud gjorde seg bort.

 

Han hadde under 60% i pasningsprosent tidligere i sesongen som jeg nevnte i Giroud tråden. Så dette er nok neppe bare et isolert tilfelle. Han er vel også blant spissene i ligaen som mister ballen mest (rundt 30 minutter gikk det i snitt mellom hvert balltap i utgangen av januar).

 

Ellers er jeg også uenig i at Giroud leverer jevnt. Vi vet jo aldri når han faktisk klarer å putte ballen i målet. Før Bayern målet hadde det vel gått 6 kamper fra forrige gang han gjorde mål mot Liverpool. Samtidig syntes jeg han er veldig lite mobil. Det eneste man vet man får med Giroud er en spiller som vinner omtrent 50-60% av luftduellene han er involvert i.

 

Han var god i januar, men ellers syntes jeg han som regel har vært meget skuffende og langt ifra god nok. Usikker på om han engang vil være god nok som andrevalg mtp. at han virker som en type som trenger en god stund før han er i nærheten av sitt beste.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er korrekt at keeperen skal sette opp mur slik at han kan plassere seg i motsatt hjørne, men Fabianski stod altfor langt mot keeperhjørnet sitt som gjorde at han på "lompa" til Brunt var i full strekk til tross for at skuddet ikke var altfor hardt eller godt plassert. Et bedre skudd der hadde satt han helt ute av spill da han stod en halvmeter for langt i feil hjørne.

 

En "ekstra innsats" i et område som ikke var hans hovedansvar? Beklager.. men jeg trodde muren var førsteforsvaret og keeperen skulle redde skuddet som muren ikke fanget opp. Så det du da sier er at så lenge ballen går over muren/under i motsatt hjørne av hvor keeperen er plassert så skal han egentlig ikke gå etter den da det ikke er hans hovedansvar? Ja vel..

Synes det er litt drøyt å kritisere spillere for hva som kunne ha skjedd. Skal vi begynne å kåre MoM på bakgrunn av hvor bra en spiller kunne ha spilt? Da kårer jeg Sagna som MoM på bakgrunn av det fantastiske målet han kunne ha scoret

Link to comment
Share on other sites

Synes det er litt drøyt å kritisere spillere for hva som kunne ha skjedd. Skal vi begynne å kåre MoM på bakgrunn av hvor bra en spiller kunne ha spilt? Da kårer jeg Sagna som MoM på bakgrunn av det fantastiske målet han kunne ha scoret

 

Syntes det er en dårlig sammenligning. En bedre sammenligning ville i så fall vært om Sagna ikke fulgte et løp i bakrom som han burde, men at pasningen fra en WBA spiller ikke var god nok til å spille han gjennom. I så fall ville det vært svakt av Sagna og trukket ned på den totale vurderingen hans.

Link to comment
Share on other sites

 

Syntes det er en dårlig sammenligning. En bedre sammenligning ville i så fall vært om Sagna ikke fulgte et løp i bakrom som han burde, men at pasningen fra en WBA spiller ikke var god nok til å spille han gjennom. I så fall ville det vært svakt av Sagna og trukket ned på den totale vurderingen hans.

Du prøver uansett å snu en flott redning til noe negativt. Skal det deles ut ris så får den gå til gutta i muren

Link to comment
Share on other sites

Du prøver uansett å snu en flott redning til noe negativt. Skal det deles ut ris så får den gå til gutta i muren

 

Det jeg prøver å si: Det skulle vært en rutineredning. Ikke en flott redning.

 

Gode keepere får ting til å se enkelt ut, men akkurat i den situasjonen gjorde Fabianski det hakket verre for seg selv.

 

Syntes at Fabianski burde fortsette og syntes han har vært meget god (dog uprøvd for det meste), men han var usikker på 3 innlegg mot WBA og jeg følte meg ikke 100% sikker på han når det gjaldt det frisparket. Ellers syntes jeg han har vært forfriskende.

 

Håper dog fortsatt på en ny keeper. Syntes verken WS1 eller LF21 holder mål.

Link to comment
Share on other sites

 

Det jeg prøver å si: Det skulle vært en rutineredning. Ikke en flott redning.

 

Gode keepere får ting til å se enkelt ut, men akkurat i den situasjonen gjorde Fabianski det hakket verre for seg selv.

 

Syntes at Fabianski burde fortsette og syntes han har vært meget god (dog uprøvd for det meste), men han var usikker på 3 innlegg mot WBA og jeg følte meg ikke 100% sikker på han når det gjaldt det frisparket. Ellers syntes jeg han har vært forfriskende.

 

Håper dog fortsatt på en ny keeper. Syntes verken WS1 eller LF21 holder mål.

 

Må faktisk si meg enig. Syns også han burde fortsette, men syns han vår litt voldsomt med skryt. Han var absolutt ikke trygg på innlegg mot WBA. Er også av den oppfatning at vi trenger å forsterke med en klassekeeper til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...