Jump to content

2012.01.30 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

Blir nesten deprimert av å se hvordan dette laget fungerer bakover på banen. Forsvarsfilosofien må være en blåkopi av hvordan Osvaldo Ardiles hadde regien på WHL for mange herrens år siden. Hvor ble det av Steve Bould-effekten?

 

Dette laget kommer garantert til å bli rævkjørt i to kamper mot Bayern. Gruer meg allerede.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Godt Wenger mener at det er vanskelig å finne spillere som er like gode eller bedre enn de vi har pr dags dato. Latterlig! Kan seriøst begynne å lure på hva de egentlig driver med der borte. Dere gjør skam på hele klubben. Hvordan får Per lov til å fortsette med dette tullet? Han kaster seg inn som ei litta jente i blokkeringer. Ser de ikke kampene i reprise for å finne situasjoner som de må bli bedre på? Uff og uff. Jeg blir bare trist.

Link to comment
Share on other sites

Sliter seriøst med å komme på folk vi har hatt som er verre enn Santos (og det inkluderer squillaci), så fram til Gibbs er tilbake bør for all del Vermaelen ta turen ut på backen.

Dette kan bli stygt dei neste vekene. At vi under wenger har bevega oss frå det som sannsynlegvis var verdas beste forsvar til det vi har idag er rett og slett utruleg trist.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen, Coquelin og Meade vil alle gjøre en bedre jobb enn Santos. (Når J. A. Riise er kvalitet i forhold, så sier det nok).

Vi kunne sikkert hentet Sylvinho ut av pensjonistilværelsen, husker han var fast på Barcelona i en alder av 75 år da de vant Champions League.

Link to comment
Share on other sites

Hvor ble det av Steve Bould-effekten?

 

Nei det kan en virkelig begynne å lure på.. Tror ikke han slipper til noe særlig tbh !

 

Strukturelt er det ille og idag hadde 4 av de 5 (!) som spilte i forsvarsfireren grove, personlige feil. For

ikke å snakke om keeperen vår.. Jeezez, han kunne meget vell alene stått for 3 mål.

 

Da blir det jæævla vanskelig. MEN, for å trekke frem noe positivt synes jeg responsen ettter det første

baklengsmålet var meget god. Generelt sett var innsatsen og "trøkket" bra i mine øyne

Link to comment
Share on other sites

Nok et bevis; det er ikke i angrep vi trenger nye folk.

Det er i FORSVARET!

 

Sirkus Arsenaldo med klovnene Szzzz, Bakterie Sovna, Per Smertemaker, Thomas Fælvorren og Andre Spaross.

Og DM-klovnen Aron Bakover.

Fyttirakkern for en bunch, dette er den svakeste defensive sekstett som har ikledd seg vår vakre drakt.

 

Opp med pengboka Arsene, og finn noe som kan begrense klovnestrekene.

Link to comment
Share on other sites

Midtbanen imponerte meg, angrepet er meget lovende. Det var bra innsats og trøkk fra start, men herreminhatt for et forsvarsspill! Det er så mange feil fra så mange spillere at det ikke nøtter å erstatte bare en spiller med en nyinnkjøpt. Det er en plass hvor laget drastisk kunne forbedre seg ved å erstatte en spille rmed en annen og det er på keeperplassen. Jeg liker Szczeshny og tror og håper han blir en legende for oss, men han er ikke moden nok til å være vår førstekeeper. Han må forbedre mye før han når et ønsket nivå. Personlig syns jeg han har blitt svakere med tiden, dessverre.

 

Selvom vi ikke skulle få inn så mye som en keeper så er jeg optimistisk med tanke på denne sesongen. Jeg føler meg trygg på at vi tar fjerdeplassen. Til sommeren må klubben få bort spillere som det ikke skal satses på videre og gjøre plass til eventuelle nye.

Link to comment
Share on other sites

Nok et bevis; det er ikke i angrep vi trenger nye folk.

Det er i FORSVARET!

 

Sirkus Arsenaldo med klovnene Szzzz, Bakterie Sovna, Per Smertemaker, Thomas Fælvorren og Andre Spaross.

Og DM-klovnen Aron Bakover.

Fyttirakkern for en bunch, dette er den svakeste defensive sekstett som har ikledd seg vår vakre drakt.

 

Opp med pengboka Arsene, og finn noe som kan begrense klovnestrekene.

 

Morsomme kallenavn, men syns du er slem mot Ramsey. Han hadde en ny meget god kamp :proud:

Link to comment
Share on other sites

Underholdende kamp. Måtte jo bli med et til tider tragikomisk Arsenal forsvar from hell.

Tabber på tabber. Drømmer om en midtstopper i Adamsklasse som ruver baki der istedet

for skjelvende aspeløv.

Og WS topper jo hele driden med keeperspill som er bedrøvelig svakt.

Honnør til laget for at de henter opp 0-2 imot, men det er skremmende å se et slikt forsvarspill vi viser til tider.

Walcott og Giroud fortsetter den gode trenden.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey dreit seg ut på første målet han også.

 

BE

 

Uheldig med mottaket (ballen kommer plutselig på han) - Og det er strengt tatt Sagna og Vermaelen som skal ha skylda der - pluss Mertesacker som vender rævva til. Det svir i hjertet når jeg ser en spiller som kan dekke så mye plass forran skuddet, at han vrir seg unna. Forbanna pingle.

Link to comment
Share on other sites

 

Uheldig med mottaket (ballen kommer plutselig på han) - Og det er strengt tatt Sagna og Vermaelen som skal ha skylda der - pluss Mertesacker som vender rævva til. Det svir i hjertet når jeg ser en spiller som kan dekke så mye plass forran skuddet, at han vrir seg unna. Forbanna pingle.

 

Sett situasjonen om igjen og jeg vet virkelig ikke hva Ramsey gjør. I går trodde jeg bare ballen kom for fort mot han, men etter å ha sett situasjonen om igjen så ser det ut til at han faktisk prøver å flikke den videre/ta en frekk vending inne i 16-meteren.

 

Når det kommer til Mertesacker og resten av kujonene i Arsenal:

 

Orbinho@Orbinho

Arsenal - fewest blocked shots in the PL. Flinchers.

Link to comment
Share on other sites

Synd at han kødder det til slik. I utgangspunktet er han jo faktisk riktig posisjonert og har generelt sett en god kamp. Ville ha avverget andremålet også når han taklet Henderson hvis bare Santos hadde skjønt noe som helst når det kommer til forsvarsspill.

Link to comment
Share on other sites

Det suser mer av oss offensivt nå. Relasjonene stemmer langt bedre mellom Walcott, Giroud, Poldi, Santi og Jackie. Der har vi et fundament å bygge på. Det så vi igjen i går.

Dermed er det sørgelig å se nok en gang...og nok en sesong...hvor hjelpeløs vi er i forsvar.

For meg virker det som vi er på god vei til å slippe inn 45-50 igjen denne sesongen og det har ihvertfall ikke hjulpet med Bould i trener-staben. Som flere sier...jeg tror ikke han får lov til å slippe til.

Dette er nok sånn Wenger vil ha det.

 

Mertesacker har mistet mye av det stødige spillet han hadde før jul. Har plutselig blitt mye mer ballwatching, er uoppmerksom på motspillere og som nevnt...snur ræva til i dueller og forsøk på blokkeringer. Hjelper ikke at han er Europas treigeste stopper heller.

Santos er ikke god nok for PL...rett og slett. Kan bli vondt å se på hvis Wenger ikke henter en ny back. Tror jeg heller vil se Vermaelen eller Coquelin der.

Sagna viser han ikke har funnet tilbake formen etter skaden. Jenkinson bør få sjansen nå.

 

Men nå er ikke nødvendigvis bare enkeltspillerne som gjør at vi sliter. Dette forsvaret fungerer overhodet ikke sammen som en enhet.

De vet ikke hvordan de skal opptre og har ingen plan på hvordan holde tett bakover.

Her må jo Wenger og Bould ta mye skyld, men samtidig virker det jo som spillerne lærer absolutt ingenting.

Når de ikke får det til skaper det usikkerhet og nervøsitet som sprer seg over hele firer'n bak + keeper. Og dette skjer spesielt i storkampene.

Mye av det sitter i topplokket, men vi mangler fullstendig balanse i laget når motstander angriper og det er ingen ro i forsvarsspillet.

Vi kommer ikke noen vei med å rote til alt i starten av hver kamp.

 

Det vi så mot Liverpool var vel nesten årsverste defensivt og værre kan det bli....Bayern M. kommer til å kose seg med dette hvis vi ikke tar noen grep.

 

Manure har også sluppet inn mange mål denne sesongen, men de har i det minste litt mer balanse i laget og evnen til å snu kampen til seier oftere enn oss.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje slemt å skylde på Santos der, men han er plassert slik at når Ramsey kommer tilbake og takler for å få ballen ut av spill så er det ingen andre steder den kan gå enn i retning mot Santos. Og før dette så gjør Santos flere meget halvhjertede forsøk på å ta fra Henderson ballen.

 

Største skylda har selvfølgelig Mertesacker. Rett og slett håpløst, men etter at tyskeren går på snørra etter å ha blitt lurt av Henderson så er det dessverre det kollektive det svikter på. Det var 6 Arsenal spillere innenfor 16-meteren vår og Henderson var helt alene. Rett og slett utilgivelig..

Link to comment
Share on other sites

Har ikke turt å gå inn på Arsenal.com før nå.

Og dette møter meg:

We have shown great quality and spirit

 

 

Har virkelig ikke denne mannen rådgivere? Ærlig talt... Når forsvaret hans spiller som hodeløse lilleputter uten mål og mening så hjelper det ikke med tidvis offensiv slagkraft.

Lurer på hvor mange ganger i sesongen han bruker denne eller lignende frase. Med tilegg at vi skal lære av denne kampen osv osv osv.

 

Vel, vi lærer aldri. Det er samme jÆ*la mentalitet kamp etter kamp. Igår skulle man gjøre så mye fiks-fakseri at jeg blir kvalm. Helt frem til vi ligger under 0-2. Først DA spiller man direkte og slutter med jåleriet som vi ikke håndterer. Direkte i lengderetning med avsluttninger på direkten. Det er veien å gå. Men tydeligvis klarer ikke vår sjef å se dette.

Link to comment
Share on other sites

Det suser mer av oss offensivt nå.

 

Det vi så mot Liverpool var vel nesten årsverste defensivt

 

Enig! Jeg synes vi gjør en kanonkamp på to tredjedeler av banen. Gode gjenvinninger og flinke til å omstille oss til å gå raskt i angrep. Ganske kreative i etablert angrep mot et Liverpool som ble trykket langt bakover gjennom nesten hele kampen. Litt bedre presisjon så kunne vi scoret mange flere mål.

 

Når Carragher er beste forsvarsspiller på banen er det litt flaut. Vårt forsvar henger ikke sammen, og jeg tror den største feilen ligger helt bakerst. WS er ikke god nok for et lag som Arsenal. Når hverken keeper eller noen av midtstopperne er "boss", da sliter vi defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Greit det er populært å skylde på Santos, men han har ikke skyld i andre målet.

 

BE

 

 

Tja. I utgangspunktet skal BFG ta den på sin kappe, forferdelig spill av ham der (også). Men jeg husker jeg irriterte meg over Santos. Han står helt ute og markerer sidelinjen når det ikke er en eneste mann der og det virker som han plutselig innser at han ikke bør være der og heller kommer nærmere Merte og han rekker ikke fram før Merte har solgt seg totalt og gitt Henderson en autostrada inn mot mål og da er Santos for langt unna til å kunne gripe inn på en skikkelig måte.

 

Det skal sies at Henderson hadde gullhår i ræva som fikk ballen servert tilbake på åpnet mål.

Link to comment
Share on other sites

Det skal sies at Henderson hadde gullhår i ræva som fikk ballen servert tilbake på åpnet mål.

 

naturligvis, alt dette "flipperspillet" og rotet i eget forsvar består mye i rene tilfeldigheter. Og når det går galt, som ved scoringen til Henderson får man derfor inntrykket av at Arsenal har uflaks og marginene mot seg. Men det skyldes at man kun betrakter denne ene episoden isolert. Tenk på hvor mange ganger slike tilfeldigheter IKKE fører til scoring for motparten? Med andre ord, når man er så vaklevorne som Arsenal er defensivt MÅ det rent statistisk gå galt før eller senere. Og sett i et slik perspektiv fremstå ihvertfall ikke baklengsmålene i går som uflaks fra Arsenal sin side. Det var egebtlig BARE udyktighet! Og med SÅ god hjelp av motstanderen kan altså til og med en spiller som Hendersom fremstå som Messi...

Link to comment
Share on other sites

Du har jo rett Piscator. I går var det komikveld i forsvar som ikke var det granne gøy. Mye av det var rett og slett flaut. Men la oss nå glede oss over midtbanespillet og angrepsspillet vårt. Vi er aggresive og gjennombruddshissige. Og forsvaret må da bli bedre enn i går i ukene som kommer, eller?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...