Jump to content

2012.01.30 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

Arsenal v Liverpool

Barclays Premier League, Emirates Stadium

Wednesday, January 30, 2013, 20:45

 

Kampene kommer fortløpende nå, og hvem elsker vel ikke en midtuke-runde i PL? For vår del er det altså duket for storfint besøk når the Dippers tar turen fra Liverpool onsdag kveld. Dette er en kamp hvor jeg ønsker at vi knuser motstanderen skikkelig. Jeg kan simpelthen ikke fordra store deler av Liverpool-fansen, og om ikke det var nok, så har Liverpool gjort det bra i ligaen i januar, og har vel, for øyeblikket, et slags momentum i kampen om fjerdeplassen. Vi trenger en seier. Vi er favoritter. Men møter vi opp? Det er det store spørsmålet for meg.

 

Regner med det dukker opp noe lagnytt i morgen kanskje. Vermaelen og Arteta er vel de to spillerne det er knyttet mest usikkerhet til mtp skader. Begge har vel en sjanse til å bli klare, men tror det er 50/50 for de to. Håper at Ramsey får sjansen igjen fra start, etter å ha sett Brighton-kampen på nytt, mener jeg at han hadde en massiv opptreden totalt sett. Meget, meget god. Ellers kommer nok spillere som Gibbs, Sagna, Wilshere, Cazorla og Walcott inn på laget igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

La Diaby filleriste Liverpool som han bruker. En midtbane med Wilshere, Diaby, Ramsey, Cazorla og Walcott bør løpe de aller aller fleste i senk. Så er det Per og Kosc som må klare å stokke bena mot Suarez og Sturrige. Resten er rett og slett ikke så veldig gode fotballspillere. Kanskje å legge lista høyt, men jeg forventer seier mot Liverpool på onsdag. Vi skal og må være et langt bedre lag hvis vi skal kunne hevde oss blandt topp 4 og i FA cupen.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Ramsey

Walcott - Wilshere - Cazorla

Giroud

 

Å droppe Podolski er ikke akkurat vante greier, men syntes ikke Ramsey eller Giroud fortjener å droppes. Diaby kommer nok garantert til å starte (pleier som regel å være meget god mot Liverpool av en eller annen grunn) og det samme gjør nok også Cazorla og Wilshere.

 

Tipper dog det blir det samme laget bare minus Ramsey med Podolski inn på venstre og Cazorla sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Ramsey

Walcott - Wilshere - Cazorla

Giroud

 

Hvis Vermaelen blir skadefri og klar for kamp håper jeg han kommer inn i stedet for Mertesacker og at Koscielny får fortsette. Med den formen tyskeren er inne i, der hans største styrke ved lesing av spillet er fraværende, frykter jeg duellene med en fotrapp Suarez. Koscielny er en mye bedre midtstopper mot kjappe spillere der han har tempo til å rette opp sine egne feil om/når de kommer. Tipper Wenger har hatt en alvorsprat med han etter den hjernedøde brytekampen med Dzeko i kampen mot City. Resten av laget er jeg helt enig med deg i.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Ramsey

Walcott - Wilshere - Cazorla

Giroud

 

 

Å droppe Podolski er ikke akkurat vante greier, men syntes ikke Ramsey eller Giroud fortjener å droppes. Diaby kommer nok garantert til å starte (pleier som regel å være meget god mot Liverpool av en eller annen grunn) og det samme gjør nok også Cazorla og Wilshere.

 

Tipper dog det blir det samme laget bare minus Ramsey med Podolski inn på venstre og Cazorla sentralt.

Haha, jeg må innrømme at jeg faktisk glemte Podolski i farten. Fortjener å spille han også, så da må enten Ramsey eller Diaby ut. Begge har vært gode i det siste og med Diabys historie mot `pool foretrekkes han under tvil. Ramsey har tatt lange steg siste tiden og er nå snart tilbake til der han var før skaden. Timing, temposkifte og trygghet med ballen har alt blitt bedre. Nå må han bare putte på sjansene også..

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Ramsey

Walcott - Wilshere - Podolski

Giroud

 

Suarez er livsfarlig for tida. Antallet stoppere han har parkert denne sesongen begynner å bli skremmende høyt. Mertesacker er litt ute av form vil jeg påstå, og det vet Suarez å utnytte. Er redd han bare tupper ballen forbi tyskeren og løper forbi. Vermaelen og Koscielny er raske nok til å rydde opp etter hverandre og seg selv. Ramsey har vært knallgod de to siste kampene, og bør få fornyet tillit sentralt på midtbanen i tospann med Diaby. Franskmannen har "alltid" vært skadet, men mot Liverpool er han alltid med. Motm på Anfield i september by far.

 

Finner ikke plass til Cazorla i dette laget. Rart. Og bra.

 

EDIT: Fant fram videoer av Diaby vs Liverpool. Begge etter å sikkert ha vært ute i 2 år. For en fyr.

http://www.youtube.com/watch?v=_zD4T3VmV1c

Link to comment
Share on other sites

EDIT: Fant fram videoer av Diaby vs Liverpool. Begge etter å sikkert ha vært ute i 2 år. For en fyr.

http://www.youtube.com/watch?v=OHLHZczKqOI

Hehe, denne kampen var jeg på. Fikk helt sjokk da jeg så Diaby komme ut av spillertunellen til oppvarmingen. Trodde først det var Djourou som plutselig hadde fått hår eller at vi hadde tatt med en random fra U18-laget.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, denne kampen var jeg på. Fikk helt sjokk da jeg så Diaby komme ut av spillertunellen til oppvarmingen. Trodde først det var Djourou som plutselig hadde fått hår eller at vi hadde tatt med en random fra U18-laget.

 

Husker det selv. Tenkte bare "wtf?!". Det var virkelig ute av det blå. Ditto det samme med van Persie mot Barcelona i 10/11 når jeg hørte at han plutselig skulle starte allikevel.

 

Ellers angående stopperplassen i denne kampen: Har ikke vært fornøyd med Mertesacker sine opptredener den siste tiden, men Koscielny og Vermaelen sammen pleier som oftest å ende i katastrofe. Selv om de kanskje klarer å holde Suarez ute av kampen så er det jo typisk at de driter seg fullstendig på draget og gir Liverpool et mål.

 

Veldig synd at vi ikke har et fjerdevalg som kunne steppet inn for tyskeren når han nå er såpass ute av form.

Link to comment
Share on other sites

Suarez må temmes, ellers må det flyte fremover. Hvis de to tingene slår til vinner vi denne. Men så ustabile BÅDE vi og Liverpool er for tiden bør det være en HUB for de fornuftige spillerene.

Når det er sagt så må Liverpool slås på hjemmebane hvis vi skal tenke på noe top4. Alt annet er for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Han skulle ha strengt talt hatt rødt kort og straffe imot seg når han dro ned Suarez.

Nja, husker den situasjonen, var en liten holding, men Suarez kastet seg som en sjøstjerne og overdrev selvfølgelig så mye han bare klarte. Lurer på hvor mange ganger den samme holdingen skjer i løpet av en kamp. Sikkert veldig mange ganger. Men det er ikke alle spillerne som tar en Suarez og legger seg.

Link to comment
Share on other sites

on the changes for Liverpool…

Thomas Vermaelen is back available. And the players who were rested are back in contention, too.

 

on Francis Coquelin and Mikel Arteta

They are a bit short - 100 per cent [they are unavailable] for Wednesday. Even for Saturday [they culd be short], but there is a little chance they will be available at the weekend.

 

on Lukasz Fabianski

He is doing very well in training and now he needs to play a game.

Link to comment
Share on other sites

OptaJoe@OptaJoe

24 - Liverpool have made more defensive errors leading directly to an attempt on goal than any other PL team this season. Gifted.

 

Er jo nesten garantert at det blir et par mål i morgen. Liverpool slipper til flest mulig sjanser grunnet personlige feil, mens Arsenal slipper inn flest mulig mål grunnet personlige feil. :)

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Gibbs

Wilshere-Diaby

Walcott-Cazorla-Podolski

Giroud

Mener dette er det sterkeste laget vi kan stille fra start. Jeg har valgt å ta ut Mertesacker grunnet dalende formkurve i det siste, og en skal ikke legge skjul på at det er gunstig med hurtige stoppere når en skal forsvare seg mot Suarez og kompani. Vermaelen har vært bedre i det siste, og Koscielny var rett og slett bedre enn Mertesacker forrige match. Syns det var verre å sette opp midtbanen, men valgte å gå for Wilshere og Diaby istedet for Wilshere og Ramsey, da Diaby har stor fysikk og som nevnt pleier å være god mot Liverpool. De fire i front er det ingen tvil om, spør du meg!

 

Tror og håper på seier, men det blir ingen lett match. Suarez kan finne på å gjøre det utrolige. Liverpool er nok også revansjesugne etter det forsmedelige FA-cupnederlaget.

Link to comment
Share on other sites

Toner Wenger ned alle skader? Arteta ble anslått tidlig at han var vekk i 3 uker, men Wenger var tidlig på banen med forventning at han var raskere tilbake enn så. Nå er det vel over 3 uker snart?

 

Håper Diaby brillierer når han først er fit, som nå. Så får vi litt glede av karen så lenge det varer!

 

Link to comment
Share on other sites

Stor kamp for Ramsey i kveld. En ny god opptreden fra han kan virkelig bety starten på noe stort. Endelig.

 

Vær så snill å slå dem, Arsenal. Pleaseeee

 

Jeg håper han gjør det. Jeg har kritisert han mye - men i det siste har vi sett hva som bor i han - outstanding

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...