Jump to content

2012.01.30 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

Det som var mest gledelig - var at vi hadde et gjenvinnigspress som jeg kun ser Barcelona inneha på samme nivå. Det presset og den jobben som Walcott, Giroud, Podolski, Cazorla og Wilshere gjør som "førsteforsvarere" på motstanders halvdel var intet mindre enn fantastisk. Vi har sett det mer og mer i det siste, og om dette fortsetter - så er det kun det vanskeligste igjen... få ordren på sisteforsvarerne..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Du har jo rett Piscator. I går var det komikveld i forsvar som ikke var det granne gøy. Mye av det var rett og slett flaut. Men la oss nå glede oss over midtbanespillet og angrepsspillet vårt. Vi er aggresive og gjennombruddshissige. Og forsvaret må da bli bedre enn i går i ukene som kommer, eller?

 

ja da, jeg klarer å glede meg over forbedringer i det offensive spillet, og det er bra å se at det er et helt annet trøkk i det laget driver med fremover på banen nå enn det var tidligere i sesongen. Men jeg er slett ikke sikker på om forsvaret vil forbedre seg i ukene som kommer. Jeg sitter vel heller med det samme inntrykket som en del andre, at for å skape dette trøkket har man "ofret" det defensive arbeidet (selv om jeg mener at det ene ikke bør utelukke det andre). Men jeg håper naturligvis at jeg tar feil...

Link to comment
Share on other sites

Er i såfall blind, Rodgers satsa på å sette inn Enrique for Sturridge og med det mista de den store kontringstrusselen. Vi malte og malte mot slutten også, men sloppy spill på midtbanen ble tatt av Liverpool som ikke lenger var interesserte i å angripe. Umulig å si om en rusten Diaby eller en rusten Rosicky eventuelt en ustabil Chamberlain kunne avgjort for oss, men det er alltids sjanse for at rustne spillere eller en unggutt er den som avgjør det mot oss også, viktig å holde ballen og få høyt balltempo og det klarte gutta som var der, så får du hate Wenger så mye du vil for at han ikke bytta.

Og der har du grunnen til å bytte..... Ramsey var død etter 80, samme med Cazorla. Diaby har motor, teknikk og driv til å ødelegge hvem som helst og en Liverpoolmidtbane som ikke hang med i det hele tatt ville slitt tungt. Tipper Diaby ikke er 100% siden han ikke kom inn, men jeg hadde likevel satt inn TR for Cazorla som tråkket rundt uten mål og mening de siste 15.

 

Alt i alt veldig mye positivt fremover. Wilshere latterliggjør Gerrard i 2x45 og Ramsey har funnet taktomslag og steg som vi ikke har sett på 3 år. Giroud scorer, men misbruker og gjør feilvalg. Walcott suveren i perioder og virker som han nå har kontroll på timing, løp og avslutninger. Vil bare bli bedre.

Forsvaret er så håpløst at det er en skam. Per gidder jeg ikke si noe om i denne kampen. Det som er mer alvorlig er å se Vermaelen igjen miste hodet ved flere anledninger og er fullstendig feilplassert på 3 av 4 kontringer når de kommer 2 mot 4! Arsenalspillere. Likevel klarer Sturridge med enkelhet å få Vermaelen til å miste oversikten. Det er så dårlig at jeg ikke har ord.

Santos og Sagna har sine svarte øyeblikk, men bidrar hvertfall fremover. De to i midten skapte mer for Liverpool enn de ødela for dem. Aldri sett et så svakt midtforsvar i en toppklubb. Dette er krise og mot Bayern må det helt andre takter til. Dette hadde endt med tap hjemme og slakt borte....

Link to comment
Share on other sites

Haha ja, de var helt latterlige... At det går ann å gjøre SÅ mange feil av såpass mange forskjellige spillere innen så kort tid og så i nærheten av hverandre, er jo intet annet enn fantastisk(!)

Link to comment
Share on other sites

 

dagens understatement! Selv ikke Gus Ceasar - som var sjefshoggestabben på slutten av 1980-tallet - presterte noen gang på et så lavt nivå.

 

 

 

Gus Caesar? Jeff Blockley? Give me a break!!

 

Bacary Sagna - 32 for Frankrike

Per Mertesacker - 85 for Tyskland

Thomas Vermaelen - 40 for Belgia

Andre Santos - 22 for Brasil

 

Spillerene fungerer ikke hverken individuelt eller kollektivt, men det er ikke dårlige spillere.

Det er en kun en fellesnevner for det vi får servert om og om igjen. Harakiri er en dårlig vane, Wenger San.

Link to comment
Share on other sites

Enig SirJ. Spillerne individuelt er bra, men fungerer overhodet ikke sammen som en unit.

Og syns det er rart at Steve B godtar den cornervarianten vi har defensivt. Den fungerer overhodet ikke.

Det virker for meg som nervene sitter utenfor spillerne...litt for mye armer og bein, og hodeløst.

Vi trenger en som kan dirigere forsvaret baki der. Hvorfor Per har slutta med det aner jeg ikke.

Defensivt svakt mot Pool er ikke noe nytt. Vi har sett det før. Problemet er at vi ikke lærer av feilene.

Er nokså sikker på at en viss George Graham hadde lukt vekk dette for lenge siden......

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt veldig mye positivt fremover. Wilshere latterliggjør Gerrard i 2x45 og Ramsey har funnet taktomslag og steg som vi ikke har sett på 3 år. Giroud scorer, men misbruker og gjør feilvalg. Walcott suveren i perioder og virker som han nå har kontroll på timing, løp og avslutninger. Vil bare bli bedre.

 

Du kritiserer Giroud for feilvalg, og skryter av Walcott. Husker en situasjon fra første omgang hvor Walcott kommer gjennom fra skrått hold, hvorpå han avslutter rett på Reina, istedet for å spille på tvers til Giroud som stod helt alene på åpent mål. Feilvalg er noe de fleste offensive spillere gjør. Giroud har sin andel av feilvalg, men det har også Walcott, Cazorla, Podolski osv.

Link to comment
Share on other sites

 

Du kritiserer Giroud for feilvalg, og skryter av Walcott. Husker en situasjon fra første omgang hvor Walcott kommer gjennom fra skrått hold, hvorpå han avslutter rett på Reina, istedet for å spille på tvers til Giroud som stod helt alene på åpent mål. Feilvalg er noe de fleste offensive spillere gjør. Giroud har sin andel av feilvalg, men det har også Walcott, Cazorla, Podolski osv.

Jeg irriterte meg over samme sjanse Kim.

 

Giroud spiller svært godt for tiden.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Gus Caesar? Jeff Blockley? Give me a break!!

 

Bacary Sagna - 32 for Frankrike

Per Mertesacker - 85 for Tyskland

Thomas Vermaelen - 40 for Belgia

Andre Santos - 22 for Brasil

 

Spillerene fungerer ikke hverken individuelt eller kollektivt, men det er ikke dårlige spillere.

Det er en kun en fellesnevner for det vi får servert om og om igjen. Harakiri er en dårlig vane, Wenger San.

 

nei, individuelt er de ikke dårlige spillere. desto merkeligere at de klarer å prestere på et så lavt nivå. Jeg forstår det ikke.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Du kritiserer Giroud for feilvalg, og skryter av Walcott. Husker en situasjon fra første omgang hvor Walcott kommer gjennom fra skrått hold, hvorpå han avslutter rett på Reina, istedet for å spille på tvers til Giroud som stod helt alene på åpent mål. Feilvalg er noe de fleste offensive spillere gjør. Giroud har sin andel av feilvalg, men det har også Walcott, Cazorla, Podolski osv.

Har du helt rett i Kim, alle gjør feilvalg.

Hvis du tenker på sjansen til Walcott etter ca 10 min så syns jeg avslutning er greit, men helt enig med deg i at Giroud var fri. Kunne godt å trillet ballen til venstre.

Giroud sine feilvalg i går gikk mer på når han skal vende opp og når han skal strekke. Av og til ødelegger han gode løp for andre ved å blokkere rom. Andre ganger er han meget god til å bevege seg, problemet er at medspillerne virker usikre på valgene hans. Når det er sagt; i går var han stort sett god og langt bedre i presset sitt enn tidligere.

 

Det var forøvrig noe som var veldig positivt i går; et kollektivt offensivt press som var årsbeste.

Link to comment
Share on other sites

Det var forøvrig noe som var veldig positivt i går; et kollektivt offensivt press som var årsbeste.

 

Sant, men vi virker å vere fullstendig ute av stand til å være gode i alle spillets faser samtidig. Det er alltid et eller annet. Et lite knippe skavanker som aldri forsvinner, men som rulleres i det uendelige. Jeg er rett og slett gått tom for tro på og tillit til at AW får sydd sammen dette. Jeg greier ikke å glede meg over det positive, for jeg vet at like plutselig som det kom så POFF!! Den magiske hatten er borte vekk. Han har sikkert solgt den også.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk press ja. Wilshere er helt rå. Svakt stort sett gjennom kampen av de to midtstopperne, men mye av skylden for det legger vi på backene. Sagna har definitivt en fryktelig svak pasningsfot. I tillegg, fører alle hans balltap til farlige kontringer imot. Santos hører vel strengt tatt ikke til på dette nivået. Polakken i mål har en kjemperedning før 0-1, men er stort sett svak og tidvis dårligere enn det, resten av kampen. Rart at Wenger ikke flytter Podolski inn bak Giroud. Det skjer noe hver gang han innvolveres. Walcott og Cazorla på hver sin kant, med Wilshere og helst Arteta sentralt. For selv om Ramsey har en meget god og en ok kamp tidligere, presterte han ikke særlig annet enn balltap og temponedsetting mot LFC.

 

Er selvsagt fornøyd med at de tar poeng etter å ha havnet under med to, men måten de to målene kommer på, og den inneffektiviteten Arsenal viser forran mål, er bare trist.

Link to comment
Share on other sites

For selv om Ramsey har en meget god og en ok kamp tidligere, presterte han ikke særlig annet enn balltap og temponedsetting mot LFC.

Temponedsetting? Det var Ramseys "temponedsetting" og posisjonering som sørget for at vi kunne legge et massivt offensivt press på Liverpool i lange perioder av kampen. Hvis Song hadde spilt den rollen i går, hadde nok Liverpool kontret inn 14 mål i andre omgang.

 

Balltap hadde han heller ikke mange av. 3-4 ganger kanskje, men det skjer med alle spillere.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke vært et mål hadde Song vært isteden for Ramsey, men det er virkelig ikke vits å snakke om hva vi KUNNE ha vært.

 

Forsåvidt sykt hvordan giroud bommer såpass på åpent mål.

Link to comment
Share on other sites

Ok, deg om det. Jeg mener ennå det er en stor tabbe at vi selger Song uten å erstatte. Ramsey er ingen erstatter i mine øyne. Sier ikke at han hadde noen katastrofal kamp igår, han var helt ok. Men at det finnes bedre spillere der ute, og at vi hadde en er nå jeg overbevist om. Men personlige meninger trenger ikke være noen fasit.

Link to comment
Share on other sites

Er det vel ikke. Song aner ikke hvor han skal stå på en fotballbane. Suarez ville voldtatt rommet han hadde etterlatt seg. Ramsey er en mye bedre spiller.

Mens de fleste managere og medspillere skryter uhemmet av Songs plasseringsevne og måten han dekker rom på så påstår du det motsatte. Morsomt hvor forskjellig man kan se og oppfatte de samme kampene.

Vet ikke hvor mange ganger du har sett Song live, men hvis du har gjor det og fortsatt ikke ser hvordan han hele tiden beveger seg i forkant av hva som skjer så forstår jeg at du ikke er enig

Link to comment
Share on other sites

Mens de fleste managere og medspillere skryter uhemmet av Songs plasseringsevne og måten han dekker rom på så påstår du det motsatte. Morsomt hvor forskjellig man kan se og oppfatte de samme kampene.

Vet ikke hvor mange ganger du har sett Song live, men hvis du har gjor det og fortsatt ikke ser hvordan han hele tiden beveger seg i forkant av hva som skjer så forstår jeg at du ikke er enig

Spiller ingen rolle hva medspillerne/managere sier om han. Skulle de liksom sagt at plasseringsevnen hans er elendig? Jeg baserer mine meninger på Songs prestasjoner for Arsenal, jeg har sett omtrent hver enste kamp han har spilt for klubben minst to ganger. Han var skremmende svak i fjor, og det er deilig å være kvitt han. Det morsommeste er når folk sier at de savner musklene og de defensive bidragene til Song på midtbanen til Arsenal. Har aldri sett en "DM" før som hverken kan takle eller heade en fotball.

 

Se hvor lite Alex Song spiller for Barcelona. Mer trenger jeg egentlig ikke å si om han. Neste sesong spiller han nok i Atletico eller noe sånt.

 

Og du skryter av plasseringsevnen og bevegelsene til Alex Song? Da lurer jeg på hvordan du vil beskrive posisjoneringen til spillere som Busquets, Pirlo, Carrick, Lucas, Luis Gustavo osv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...