Jump to content

2012.01.30 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

2 spillere som nesten ikke har spilt i år. Og 1 spiller som ikke har vært så veldig god..."OK"

Er dere blind eller ??? Fra 85 minutter og stoppet det konstate Arsenal pressen så vi hadde tidligere, misforstå meg rett , vi kjørte kampen fortsatt. Inn med 2 friske spillere da , og et allerede dødt Liverpool forsvar hadde fått kjørt seg enda mer. Og vist Wenger ikke stoler på at de på benken kan komme inn å gjøre en forandring, så er det Hannes feil det og. At han ikke harforsterket. Ikke kom å fortell meg at en Champo med sitt tempo og Rosicky og diaby med sitt driv ikke kunne lagt store problemer siste 10 minuttene.

Link to comment
Share on other sites

Det er i det minste blitt moro med Arsenalkamper igjen...husker noen uker i høst det var dørgende kjedelig. MEN ja, forsvarsspill bør ha PRI på trening fremover, kanskje noen kjøp i morgen også... Slow starters anyone?

 

 

Walcott oppsummerer ganske greit, når man kommer i gang, da kommer man i gang...

Link to comment
Share on other sites

Er dere blind eller ??? Fra 85 minutter og stoppet det konstate Arsenal pressen så vi hadde tidligere, misforstå meg rett , vi kjørte kampen fortsatt. Inn med 2 friske spillere da , og et allerede dødt Liverpool forsvar hadde fått kjørt seg enda mer. Og vist Wenger ikke stoler på at de på benken kan komme inn å gjøre en forandring, så er det Hannes feil det og. At han ikke harforsterket. Ikke kom å fortell meg at en Champo med sitt tempo og Rosicky og diaby med sitt driv ikke kunne lagt store problemer siste 10 minuttene.

Er i såfall blind, Rodgers satsa på å sette inn Enrique for Sturridge og med det mista de den store kontringstrusselen. Vi malte og malte mot slutten også, men sloppy spill på midtbanen ble tatt av Liverpool som ikke lenger var interesserte i å angripe. Umulig å si om en rusten Diaby eller en rusten Rosicky eventuelt en ustabil Chamberlain kunne avgjort for oss, men det er alltids sjanse for at rustne spillere eller en unggutt er den som avgjør det mot oss også, viktig å holde ballen og få høyt balltempo og det klarte gutta som var der, så får du hate Wenger så mye du vil for at han ikke bytta.

Link to comment
Share on other sites

  • Som nevnt i studio, TRAGISK forsvarsspill på begge mål.
  • Måten Per blir dratt av på på 0-2 minner mer om bedriftsfotball enn PL...
  • Synes vi er meget positive offensivt, kunne fort fått flere mål, men vi får to - det skal jo holde på hjemmebane !?
  • Szcz - hva i alle dager driver du med?
  • Wilshere, jeg tror jeg elsker deg
  • Skammelig å bue på egen spiller

Link to comment
Share on other sites

To poeng tapt! Defensivt er det svarte natta. Helt krise! Offensivt helt ok. Giroud med viktige bidrag, selv om han burde og kunne ha scoret flere.

 

Jeg tror ikke Wenger planlegger noe handling i morgen. Og da... Ja, da blir det en spennende vår. Forhåpentligvis...

 

 

Vglive beskriver forsvarskaoset greit. Men de burde også nevnt at Henderson er mutters alene med 6 (!) Arsenalspillere da han legger på til 0-2 :

 

-5. Mål Liverpool: LUIS SUAREZ. Arsenal gjør så mange feil i eget forsvar at det er nesten ikke til å tro! Sagna sklir, Vermaelen klarer ikke å klarere og ballen havner til Suarez. Spissen setter ballen i mål via Mertesacker

 

- 11. Hva er det Wojciech Szczesny holder på med? På et utspill tuller han det fullstendig til. Han prøver å drible Sturridge, men spisse overtar ballen. Heldigvis for hjemmelaget får keeperen til slutt kula i hendene igjen.

 

- 27. Altså, det Arsenal holder på med i eget forsvar er helt horribelt. Mertesacker gir ballen rett til en Liverpool-spiller og Suarez er nære ved å doble ledelsen.

 

- 44. Henderson får en gigantmulighet! Liverpool kommer på en overgang, Szczesny er på bærtur og Henderson kan bare sette ballen over keeperen og i mål. Dessverre for Liverpool går lobben til Henderson over tverrliggeren.

 

- 45. Det Szczesny og forsvaret til Arsenal holder på med bakover er fryktelig å se på. Liverpool er farlige omtrent hver gang de er i angrep - og det er ikke bare fordi de spiller godt.

 

- 60. Mål Liverpool: JORDAN HENDERSON. Santos klarer aldri å stoppe Henderson og midtbanespilleren tråkler seg gjennom resten av Arsenal-forsvaret. Til slutt har han åpent mål og scorer så enkelt, så enkelt for Liverpool!

Link to comment
Share on other sites

Er forsvarsarbeid et tema i Arsenal? Så lenge det ikke er på dagsorden vil dette fortsette i det uendelige. Takk til godt offensivt spill, det redder nok en gang et resultat. Men klubben kan aldri ta noe steg videre så lenge alt defensivt er helt på jordet.

Vi sliter med at midtbanen jobber for dårlig hjem også, Mertesacker må gjøre det bedre mot en spiller som setter fart(Møter han ikke Chambo, Walcott, Wilshere osv på trening hver dag?!) Santos har en bedre kamp enn sist, men det er mye fordi Downing ikke var en trussel i det hele tatt og Liverpool fokuserte på kontringer i midten og på venstre. Sagna er begredelig igjen, flink til å finne posisjoner offensivt, men ikke rask nok til å løpe inn defensivt mer og da kommer de defensive ferdighetene hans til kort..

Link to comment
Share on other sites

Dette føles ut som et tap. Det er helt ufattelig hvor dårlige vi er i forsvar. Per er langt i fra god nok, og Sagna er på et helt annet sted enn på fotballbanen. På tide at Jenk får spilletid! Jeg er i ferd med å gi opp hele Wenger. At han ikke klarer å se at dette laget ikke er godt nok er jo helt utrolig. Hvor i svarte svingende kommer det ikke inn nye nye spillere? Det er jo helt opplagt hvor det trengs forsterkninger. Få opp øya!!

Link to comment
Share on other sites

Vi sliter med at midtbanen jobber for dårlig hjem også, Mertesacker må gjøre det bedre mot en spiller som setter fart(Møter han ikke Chambo, Walcott, Wilshere osv på trening hver dag?!) Santos har en bedre kamp enn sist, men det er mye fordi Downing ikke var en trussel i det hele tatt og Liverpool fokuserte på kontringer i midten og på venstre. Sagna er begredelig igjen, flink til å finne posisjoner offensivt, men ikke rask nok til å løpe inn defensivt mer og da kommer de defensive ferdighetene hans til kort..

 

Ja, det defensive er et problem gjennom hele laget, ikke bare forsvaret. Og slik har det vært i åresvis nå.

Link to comment
Share on other sites

Gibbs ute i tre uker. Mister vel Bayern-kampen da.

 

Wenger sa det var en "thigh strain", men jeg syntes det så ut som om det var hofta og ikke låret? Minner meg om hva han sa om Diaby.. tipper det fort går 3 måneder før vi ser Gibbs igjen.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool hadde kontroll på ballen siste 5 minuttene. De er også nærmest seieren til syvende og sist.

I løpet av 97 minutter fotball hadde vi 6 avsluttninger på mål mot Liverpools 5 selv om vi kampen sett under ett eier både ballen og dermed kampen.

Vi er ueffektive offensivt og dødlige defensivt. Som vi har vært alt for ofte alt for mange sesonger, som gjør at vi ikke har vunnet noe siden en eller annen gang for en god stund siden.

 

Vi varierer fra det briljante til det vanvittige, og som jeg sa etter Brighton kampen så er andelen av det vanvittige ikke forenlig med å vinne noe som helst, selv ikke et Wengertrofé (selv om jeg fortsatt drømmer om FA Cupen).

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker beviser nok en gang at han er stort sett ududelig når det andre laget faktisk har planer for hvordan de skal score og Vermaelen er for ofte feilplassert.

Sczcesny viser også at han ikke er god nok for 1. laget til Arsenal og skulle gjerne sett en bedre keeper inn som Sczcesny kan lære av. Sagna var nok en gang helt forferdelig, når en offensiv høyreback verken er god offensivt eller defensivt så sier det kanskje sitt. Han sier at han ikke vil dra før han har vunnet noe med Arsenal, la han for guds skyld dra NÅ. Ramsey spiller ok, Wilshere er god og resten er middelmådig. Etter 70-75 minutter burde vi satt inn Diaby og tatt ut Cazorla slik at Wilshere ble pushet opp i banen slik at vi faktisk hadde en drivkraft fremover. Vi har et forferdelig forsvar, en manager laangt over toppen. Hvor skal det ende?

For første gang på leenge gråt jeg faktisk i pausen av hvor skuffet, sint og forbannet jeg var over en så elendig innstilling. Jeg vurderer sterkt å kutte ned på hvor mange Arsenal-kamper jeg orker å se, så lenge tilstanden er som den er.

Link to comment
Share on other sites

 

Wenger sa det var en "thigh strain", men jeg syntes det så ut som om det var hofta og ikke låret? Minner meg om hva han sa om Diaby.. tipper det fort går 3 måneder før vi ser Gibbs igjen.

Hehe ja.

 

Hvis man oversetter det fra wengersk til norsk i google translate står det vel 3 måneder. :P

Link to comment
Share on other sites

Vi dominerer hele andreomgangen, bare så jævlig synd at hver eneste lille sjanse pool har er pga vi kuker det til med en elendig pasning i forsvarsleddet.

Forøvrig, ser på reprisen at bommen til Giroud ikke akkurat er Gervinho mot Bradford-klasse. Innlegget er ufattelig hardt og skifter retning. 99 av 100 ganger går slike frempå kneet og inn i mål istedetfor bakpå kneet.

Uansett, spiller vi slikt i forsvar så går det til helvete uansett hvem vi møter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...