Jump to content

2012.08.18 Sunderland (H)


onlyteo

Recommended Posts

Typisk serieåpning mot et lag som forsvarte seg heroisk med 9 mann gjennom hele kampen, litt nerver, litt for dårlig fysikk og litt for dårlig samspilt foreløpig.

Uansett er jeg veldig positiv til fortsettelsen, Cazorla er en magiker, Gervinho har endelig etablert seg, Arteta fortsetter det solide spillet fra i fjor, defensivt er vi bra men gjør en generalfeil ved Vermaelen når han ikke følger linja som Mertesacker satt, ellers solid defensivt.

Er helt overbevist om at dette går seg til, men uansett frustrerende å miste to opplagt fortjente poeng her, og dermed må vi vel regne med at gnålet om kjeksa fortsetter i en uke til, tipper at både Giroud og Podolski kommer til å spille seg kraftig opp etterhvert.

Nå er det viktig at det ikke trekker ut i tid å få inn en erstatter for Song, uansett hvem det er håper jeg på en disiplinert mann som gjør den usynlige jobben foran forsvaret.

Hvem var de to fra Sunderland som ikke forsvarte?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

  • Arsenal Sunderland
  • 70 Ballbesittelse i prosent 30
  • 23 Avslutninger 4
  • 3 Avslutninger på mål 2
  • 0 Avslutninger i stengene 0
  • 7 Cornere 0
  • 702 Pasningsforsøk 294
  • 637 Vellykkede pasninger 222
  • 8 Frispark for 12
  • 2 Offside 1

Alt dette er bra og alt dette forsvarer jeg. Problemet er bare at vi hadde det samme i fjor og vant. Nå er vi svekket i stedet for styrket. Det er problemet

Link to comment
Share on other sites

Alt dette er bra og alt dette forsvarer jeg. Problemet er bare at vi hadde det samme i fjor og vant. Nå er vi svekket i stedet for styrket. Det er problemet

Vi vant mot Sunderland ja. Med ett mål. Men det ble faceplant mot f.eks Wigan, Norwich, Wolves, Fulham

Link to comment
Share on other sites

Alt dette er bra og alt dette forsvarer jeg. Problemet er bare at vi hadde det samme i fjor og vant. Nå er vi svekket i stedet for styrket. Det er problemet

 

Interessant påstand at vi er svekket i forhold til i fjor...la meg tillate meg å være sterkt uenig med deg.

Vi er vesentlig styrket i forhold til fjorårets lag.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende at vi ikke slår hull på byllen, men vi har tre nye offensive spillere som nok vil bruke litt tid på å finne seg til rette. Bakover virket det greit i dag, med unntak av to forsvarsglipp i førsteomgangen. I andre kom vel ikke S'Land til noe særlig med sjanser, og vi virket å ha brukbar kontroll bakover.

 

Føler fortsatt at vi trenger minst en forsterkning til inn. Godt mulig Sahin blir Arsenalspiller i løpet av de neste dagene, og kanskje Wenger kommer til å satse hardere på M'Vila?

 

Helt grei gjennomkjøring i første kamp for sesongen, selv om jeg helst skulle sett tre poeng i kassa. Det blir uansett for tidlig å bedømme dette laget i noen som helst retning så langt.

Poldi kom til et par sjanser som han fort kunne ha puttet, Giroud hadde en gigantisk mulighet som han burde ha satt, Cazorla virket frisk. Samme med Gervinho. Walcott fortsetter slik vi kjenner ham, med mye tull med ball. Men han tør å utfordre litt mer i dag, det er positivt.

Skulle gjerne sett en Demba Ba eller Papiss Cissé inn, men både Giroud og Poldi kan komme til å blomstre etterhvert. Håper vi bare begynner å bruke Girouds styrke når han spiller. Var fryktelig få innlegg etter at han kom inn. Det vil jeg se mer av, nå som vi har en sterk hodespiller med øye for mål.

 

Jeg håper dog snart at styret ser at vi ikke kan fortsette å selge våre beste og viktigste spillere foran hver sesong. Spesielt ikke når de blir solgt rett før/etter sesongen er sparket i gang. Heldigvis var Wenger føre var i forhold til RvP, men vi må fortsatt forsterke midtbanen, spesielt defensivt etter at Song nå er solgt.

Link to comment
Share on other sites

Samme gamla leksa. Vi er fryktelig lite strukturerte i eige spel og basere oss stort sett på at vi skal gå av press. Dette gjer igjen at vi i dei fleste tilfeller brukar for mange touch til å spele ut eit sunderland lag som når si målsetting med dagen 100%. Etter rufsete 15 min er det positive tendensar i forhold til posisjonering av stopparane på kontringa imot. Per fyl fleire gangar spiss opp til langt over midten og hindrar at han får snu. Syns Santi ser lovande ut, Podolski både og. Giroud er stor og treg, og må brukast på ein anna måte enn han gjer. Løpet før stor sjansen er det klasse over! Syns ikkje vi er noko lenger komne enn i fjor og med dei to siste sala føle eg at vi er omtrent der vi slutta i fjor, som eit lag som med flaks kan klare CL. Er også i år særs irritert over at det virkar som om seriestart kjem 3-4 veke for tidleg for vår del.....

Link to comment
Share on other sites

Vi er vesentlig styrket i forhold til fjorårets lag.

 

Veldig, veldig uenig.

 

Vi mister våre to beste spillere. Spillere som hadde 13-14 sesonger bak seg i PL.

Spillere som forrige sesong sto bak 64 % (!) av scoringene våre (assist og mål)

 

Slik jeg ser det er vi svekket på topp, styrket på off.midt, svekket i "Song"rollen

Link to comment
Share on other sites

 

Veldig, veldig uenig.

 

Vi mister våre to beste spillere. Spillere som hadde 13-14 sesonger bak seg i PL.

Spillere som forrige sesong sto bak 64 % (!) av scoringene våre (assist og mål)

 

Slik jeg ser det er vi svekket på topp, styrket på off.midt, svekket i "Song"rollen

 

+1 her.

 

Vi hadde vært styrket totalt sett om vi hadde beholdt Song og kjøpt inn Cazorla, Podolski og Giroud. Men, når vi mister både van Persie og Song så er vi pdd. ikke styrket. Vi er hakket dårligere mtp. at disse tre nykjøpene alle trenger minst en sesong eller to før de begynner å prestere sitt beste i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Venter i spenning Kim på at du skal komme med en analyse av dagens kamp som gjør at vi skal kunne tro at Arsenal ikke er betydelig svekket fra i fjor

 

Utifra det jeg så, virket laget å være mer solid deffensivt enn hva vi var store deler av forrige sesong. Cazorla gir oss noe vi manglet forrige sesong i forhold til det kreative offensivt. Podolski og Giroud viser at de nok behøver et par-tre kamper til før de er der de bør være. Jeg har troen på at begge disse kommer til å finne nettmaskene mange ganger i løpet av sesongen.

 

Så fortsetter vi å være like gode deffensivt i flesteparten av kampene, Cazorla fortsetter på samme måte offensivt, og de to nye spissene våre score de målene jeg har troen på at de skal klare, kommer Arsenal til å være mye nærmere Manchesterlagene denne sesongen enn forrige. Hvis det i tillegg kommer inn noen forsterkninger før 01.09. ser jeg enda lysere på situasjonen.

 

Jeg er faktisk mer optimistisk foran denne sesongen, enn jeg var foran forrige.

Link to comment
Share on other sites

Podolski var ekstremt ubevegelig gjennom hele kampen. soleklart at han ikke kan spille midtspiss.

Giroud kom inn som en mye mere bevegelig spiller og skapte problemer for s'land. Synd han bommet på sin enorme sjangse.

Ellers har vi kontroll defensivt i store deler av matchen. Noen balltap i spesielt 1 omg førte til noen farlige kontringer. Sisteskansen god.

Pasningspillet må heves betraktelig. Utrolig mye slurv.

Forøvrig så jeg kampen på emirates.

Link to comment
Share on other sites

Vi er hakket dårligere mtp. at disse tre nykjøpene alle trenger minst en sesong eller to før de begynner å prestere sitt beste i klubben.

 

Nettopp. Og jeg vil tørre å påstå at selv når Podolski og Giroud nærmer seg sitt beste, så har de fortsatt et GODT stykke opp til van Persie hva gjelder

kvalitet. Det er meg en gåte at noen kan hevde vi er styrket hva gjelder kjøp og salg. Forhåpentligvis er vi styrket når det kommer til defensiv organisering etter

Boulds inntreden, men jeg synes ikke S`land var noen ordentlig målestokk så passive som de var.

Link to comment
Share on other sites

 

Nettopp. Og jeg vil tørre å påstå at selv når Podolski og Giroud nærmer seg sitt beste, så har de fortsatt et GODT stykke opp til van Persie hva gjelder

kvalitet. Det er meg en gåte at noen kan hevde vi er styrket hva gjelder kjøp og salg. Forhåpentligvis er vi styrket når det kommer til defensiv organisering etter

Boulds inntreden, men jeg synes ikke S`land var noen ordentlig målestokk så passive som de var.

Selvfølgelig er det et godt stykke opp til RvP. Vi snakker en av verdens beste spisser. Podolski og Giroud gir oss andre strenger å spille på. Det er lenge siden vi har hatt et såpass jevnt lag. Og jeg må si jeg liker det. Nå slipper man å sitte med hjertet i halsen hver gang RvP ligger og holder seg til leggen. Laget jeg så idag er en av de beste jeg har sett på flere år. Solide i alle faser av spillet. hadde Giroud puttet på sjansen sin så hadde alle sagt at dette var en fantastisk kamp

Link to comment
Share on other sites

Det er lenge siden vi har hatt et såpass jevnt lag. Og jeg må si jeg liker det. Nå slipper man å sitte med hjertet i halsen hver gang RvP ligger og holder seg til leggen. Laget jeg så idag er en av de beste jeg har sett på flere år. Solide i alle faser av spillet. hadde Giroud puttet på sjansen sin så hadde alle sagt at dette var en fantastisk kamp

 

Tydelig vi har ganske forskjellig oppfatning om både laget og kampen idag. Og sånn skal det værra! Men er det en "ny" Castor som har dukket opp

til seriestart? Kan ikke huske at du har vært så positiv tidligere ;)

 

Selv om Giroud hadde scoret ville jeg aldri sagt at dette var en fantastisk kamp. Synes vi er altfor omstendelige i lange perioder og det lugger i spillet vårt.

Mye misforståelser mellom spillerne. Det kommer seg helt sikkert, men likevel, har absolutt ingen tro på at denne troppen kan være med å kjempe

i toppen.

Link to comment
Share on other sites

 

Tydelig vi har ganske forskjellig oppfatning om både laget og kampen idag. Og sånn skal det værra! Men er det en "ny" Castor som har dukket opp

til seriestart? Kan ikke huske at du har vært så positiv tidligere ;)

 

Selv om Giroud hadde scoret ville jeg aldri sagt at dette var en fantastisk kamp. Synes vi er altfor omstendelige i lange perioder og det lugger i spillet vårt.

Mye misforståelser mellom spillerne. Det kommer seg helt sikkert, men likevel, har absolutt ingen tro på at denne troppen kan være med å kjempe

i toppen.

Denne sommeren har Wenger gjort det jeg har ønsket. Inn med nye og hivd ut folk som går rundt og forpester lagmoralen. Idag har vi bortimot 100% kontroll i en kamp vi tidligere vil ha rotet det til. Det er et flott fundament å bygge videre på

Link to comment
Share on other sites

hadde Giroud puttet på sjansen sin så hadde alle sagt at dette var en fantastisk kamp

Den bevegelsen som Giroud gjorde for å komme til sjansen var helt etter læreboken. Trekker med seg midtstopperen bort fra pasningsrommet og et kjapt lite rykk som egentlig ga han mer tid enn hva han selv trodde. Akkurat dette som gir meg troen på at vi får se mange mål også fra denne kanten i år, samtidig som Podolski viser hvor oppofrende han er innenfor boksen og blir bare stoppet av Cazorla som stjeler skuddmulighet nr. 1 og Cuelllar som blokker skuddmulighet nr. 2 etter innlegget til Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Den bevegelsen som Giroud gjorde for å komme til sjansen var helt etter læreboken. Trekker med seg midtstopperen bort fra pasningsrommet og et kjapt lite rykk som egentlig ga han mer tid enn hva han selv trodde.

 

Ja, det bør nevnes at alt bortsett fra skuddet var bra. Særlig god tid hadde han ikke, men skuddet burde så absolutt vært bedre.

Link to comment
Share on other sites

En målfarlig skuddfot vet vi han innehar, og han burde helt klart truffet målet på sjansen. Det er nettopp derfor jeg trekker frem Girouds bevegelse som et tegn på at han ikke vil behøve så lang tid på å tilvenne seg ligaen. Nå er det bare å bygge oppunder selvtilliten.

Link to comment
Share on other sites

Veldig skuffende, men om trent som forventet.

Vi har solgt to av våre beste, og etablerte, spillere fra forrige sesong og erstatterne trenger måneder for å finne seg noenlunde likt til rette. Ser for meg en start som i fjor selv om jeg er litt mer positiv hele sesongen sett under ett hvis det kommer inn ett par forsterkninger til.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Utifra det jeg så, virket laget å være mer solid deffensivt enn hva vi var store deler av forrige sesong. Cazorla gir oss noe vi manglet forrige sesong i forhold til det kreative offensivt. Podolski og Giroud viser at de nok behøver et par-tre kamper til før de er der de bør være. Jeg har troen på at begge disse kommer til å finne nettmaskene mange ganger i løpet av sesongen.

 

Så fortsetter vi å være like gode deffensivt i flesteparten av kampene, Cazorla fortsetter på samme måte offensivt, og de to nye spissene våre score de målene jeg har troen på at de skal klare, kommer Arsenal til å være mye nærmere Manchesterlagene denne sesongen enn forrige. Hvis det i tillegg kommer inn noen forsterkninger før 01.09. ser jeg enda lysere på situasjonen.

 

Jeg er faktisk mer optimistisk foran denne sesongen, enn jeg var foran forrige.

Enig defensivt Kim. Der var det ikke mye å sette fingeren på etter de første 15 minuttene. Jenkinson var langt flinkere til å posisjonere seg enn før og kom ikke like høyt i banen som Gibbs. Fornuftig og ga oss mer balanse. Midtbanen syns jeg var god i første, men Diaby og Cazorla ble veldig slitne allerede etter 60 minutter og da ble det veldig lite trykk. Sunderland var sluttkjørte etter 45 minutter, men pga Arsenal ikke hadde mer å gå på heller så slapp de å løpe like mye i andre. De trengte knapt å sideforflytte i forsvar.

Cazorla får mye skryt, men jeg er ikke helt enig. Han har flere balltap med ballen i bena enn noen annen spiller i går. God treffprosent på passninger delvis skjuler dette faktum. Han har nesten ikke hatt tid til å spille med laget, så det er ikke overraskende, men det er skuffende at han må spille allerede nå fordi vi har solgt Song. Han brukte for lang tid med ballen fordi han ikke kjenner tempoet i PL og får ikke frispark hver gang han lar seg falle når han mister ballen som i La Liga. Han har mye å lære enda. Cazorla burde fått 30 minutter for Diaby, ikke mer.

Fremover i banen var Gerviho og Arshavin de eneste som får godkjent. Podolski var ikke i nærheten av noe og Giroud som jeg forventet meg. God bevegelse forut for sin store sjane, ellers nada. Dårlig avslutning fra meget god posisjon. Ikke lov å ikke treffe mål på en slik sjanse. Walcott god i perioder i første, forsvinner i andre. Skyldes selvfølgelig også at Jenkinson ikke støtter opp like mye som Sagna ville gjort, men forventer likevel mer av Walcott enn hva han presterte i går.

 

Min vurdering Kim er at vi per i dag er svekket sammenlignet med i fjor. Vi mangler trykket og evnen til å avgjøre kamper. Jeg klarer ikke dele din optimisme enda.

Seriestarten i fjor var en katastrofe. Jeg tror årets blir verre mot antatt tyngre motstand. Nå har vi Stoke og Liverpool borte før vi får Saints hjemme, City borte og Chelsea hjemme. Det kan hende vi står med 4 poeng etter de 6 første kampene. Da vil salg av vP og Song være penger ut av vinduet siden inntektene fra CL ikke vil komme inn neste sesong. Tidspunktene for salg er selvfølgelig også en faktor og der har ikke klubben lært en ting siden i fjor. vP gikk nøyaktig ett år (på dagen) etter Cesc, Song går den dagen ligaen starter. For en måte å styrke moralen i laget på..

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig morsomt å lese Skys sine ratinger:

Nesten samtlige spillere fra Sunderland scorer høyere enn Arsenal sine. Rimelig godt gjort all den tid de ikke skapte mer enn oss, slapp til mer enn oss, hadde ballen mindre, hadde færre pass, dårligere treffprosent, dårligere tacklingsprosent etc etc. Dvs Forsvaret var dårligere, midtbanen var dårligere og angrepet var dårligere.

Noen må virkelig være glad i dette laget for å kunne gi slike karakterer....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...