Jump to content

2012.08.18 Sunderland (H)


onlyteo

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Et skufffende resultat.

S`land har vist svake takter i oppkjøringen, og dette skulle gi indikasjoner om en seier.

Men spillet satt ikke, det var liten bevegelse og labert tempo.

Forsvaret ble satt på prøve i begynnelsen av kampen, og det kunne fort ha skjedd at S`land hadde tatt ledelsen.

Mertesacker var innimellom god men viste seg også som et svært "dårlig stablet vedlast".

En meget aktiv Jenkinson, men der er ikke kompetansen i tråd med innsatsen.

Jeg er redd hadde dette vært en bedre motstander så hadde vi tapt!

 

Men jøss, det er virkelig potensiale i laget. Nyervervelsene trenger tid, og kan løfte oss til en ny CL-plass.

Link to comment
Share on other sites

Sesongstart, lite tempo, få bevegelser samtidig, fortsatt ballbesittende fotball, mangel på kjemi/spilleforståele med hverandre, "ufarlig" foran mål over 90minutter (midtspissen er ofte helt alene uten noe hjelp), en kjempeglipp bakover som kunne kostet oss dyrt (Mertesacker som opphever offside med 3-4meter....), mangel på plan b, og to tapte poeng på hjemmebane.

 

Alt er som det skal, og har vært ;)

 

Med så mye uro i klubben, nye spillere inn i laget, og sesongstart, så var det ikke uventet at festfotballen uteble.

 

Synes Cazorla virket spennende, og gjorde en grei kamp. Beveget seg smart, og hadde godt overblikk på nærspillet. Virket sliten utover 2.omgangen, men får absolutt godkjent.

Gervinho prøvde, men ble litt som tidligere. Det fungerer noen ganger, andre ganger mister han ballen, og mangel på presisjon i sluttfasen er som før. (skudd/pasning)

Theo får nok engang spille stillestående ving, og er "positiv" når han er rettvendt i fart. Likevel; bortkastet bruk av ferdigheter.

Podolski var nær et par ganger, men virket alene på topp. Helt ok

Jenkinson var ok, men ikke noe mer.

Mertesacker opphev offside, noen feilpasninger, men tok seg etterhvert opp.

Vermaelen holdt sin possisjon, og gjorde en grei figur.

Vår unge polakk hadde en viktig redning i 1.omgang, men var også på bærtur. Lite å gjøre, og virket ok.

Gibbs var god

Arteta spilte sikkert, men trenger en makker ved sin side.

Diaby spilte ok, men tar som vanlig sjanser og tapte ball i farlig situasjon på midtbanen ved et par anledninger.

Giroud kom inn når kampen var i en fase, der lite fungerte. Bommet på en kjempesjanse, men positiv bevegelse ved et par tilfeller i boksen. Men; mye alene.

 

1 poeng, og jeg sier bare; takk gud for at vi KUN møtte Sunderland. Vi har mye å ta tak i, men det er tross alt bare første runde. Likevel; tempoet fremover med ball (lengderetning), bevegelser/løp, og vilje burde ha vært tatt tak i sommer. Dette blir litt deja vu.

Link to comment
Share on other sites

Kamper som denne har vi sett så altfor mange ganger før. Det domineres fra første second, de skaper en haug med sjanser men klare ikke putte. Skuffende resultat, denne skulle vi vunnet ganske lett! Noen tanker ellers:

 

Positive:

Gervinho var god, veldig god! Konstant uromoment, herlig driv med ballen og viser god teknikk. Syns at han har forbedret fysikken og duellspillet sitt. Dette lover godt.

Cazorla er akkurat den spilleren vi trenger: Boksåpner-typen. Første seriekamp og han trekker i alle tråder som om han har spilt i PL lenge.

Diaby tilbake og med "a point to prove". Ble litt usynlig ut i andre omgang før han ble byttet, men klarer han å bygge opp form og holde skadene vekke kan han bli en viktig bidragsyter.

Begge backene gjør en god match fremover. Gibbs er både fremover og bakover, Jenkinson blir ikke testet defensivt men er god fremover. Slår gode innlegg, har en bra motor og spiller med trøkk. Lovende.

 

Negative:

Våre to nye spisser gjør ikke noe særlig ut av seg. Podolski løper mye og viser tendenser, men trenger tid til å finne sin plass i spillet. Giroud burde scoret.

Walcott varierer som vanlig mellom det håpløse og det fantastiske. Mest på den håpløse siden i dag.

Vi er fortsatt altfor sårbare på kontringer i mot. Colback og Sessegnon hadde veldig gode muligheter for å score tidlig etter kjappe kontringer, dette må vi få demmet opp for etters blir vi slaktet av bedre lag.

Jenkinsons feilkast.

Link to comment
Share on other sites

@bjornage:

Negative:

Våre to nye spisser gjør ikke noe særlig ut av seg. Podolski løper mye og viser tendenser, men trenger tid til å finne sin plass i spillet. Giroud burde scoret.

 

Våre to nye spisser hadde ikke den enkleste jobben igår.

- Lite bevegelser rundt dem, slik at de ofte var alene. Helt alene!

- Lite tempo i ball, slik at forsvarsrekka kunne stå tett å markere.

- Ingen forandring i måten å angripe på utover kampen, selv om laget stanget i minutt etter minutt. Forutsigbart for Sunderland.

Giroud scorer nok på en helt annen dag, så akkurat det tar jeg ikke så tungt.

Synes ikke vi skapte en hel haug av sjanser, men hadde 3-4 gode sjanser. Resten var stort sett ufarlige forsøk.....

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg er ny her, Arsenal-fan siden jeg var 12 år (1995).

 

Har ikke lest så mye i denne tråden om selve kampen. Men jeg vil gjerne lufte mine tanker om kampen.

 

Mange av mine Arsenal-venner er meget skeptiske, men jeg er optimist. Selv om det endte målløst så likte jeg tidvis det jeg såg. I begynnelsen slapp forsvaret Sunderland til på et par farlige overganger, og jeg lurte på om Bould ikke har fått utgjort noe forskjell enda. Det kom seg, og jeg syntes forsvaret hadde meget god kontroll. Mertesacker imponerer meg med sin evne til å lese spillet, og Vermaelen viser at hvorfor han er det naturlige valget som ny kaptein.

 

Det var en del feilpasninger i midtbanen, men jeg ser tendensene. Carzola briljerte tidvis med godt driv og avslutteregenskaper. Diaby håper jeg holder seg skadefri.

 

Podolski trenger fortsatt tid, men viste glimtvis hva som bor i han. Jeg gleder meg til å følge utviklingen utover sesongen.

 

Giroud hadde en alt for stygg bom, men jeg unnskylder han det om han ikke gjør det samme neste gang.

 

Jeg er kanskje litt for optimistisk, men jeg har trua på at dette laget kan gjøre det godt i år. Lenge siden jeg har hatt en så god følelse. Jeg er sikker på at godspillet og målene kommer når laget har fått satt seg litt og de nye spillene er bekvemme blandt sine nye lagkamerater.

 

Gleder meg til å lese og følge med på forumet her også.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest kamptråden i går ettermiddag/kveld og i utover dagen i dag, så sitter jeg igjen med det inntrykket at mye av det som skrives kommer mer fra hjertet enn fra "topplokket". Det er sjelden jeg har sett en tråd der stemningen har skiftet såpass mye fra før avspark til etter at spillet var i gang.

 

Nå må jeg starte med å si at jeg var meget skuffet over gårsdagen, for vi vant ikke ett poeng vi tapte to. Det er mye ut på banen jeg er skuffet over, men det jeg synes at vi har mye å bygge på.

 

Når Arsenal møter "dårlige" lag så er det ofte enten eller fra vår side. Overkjøring eller stanging mot forsvar, og i de siste sesongene så har vi i sistnevnte kamper også flere ganger rotet oss vekk mot slutten av kampen.

Sunderland vart i går nesten usynlige fremover, men de hadde et par mulige sjanser i første omgang, den ene skyldes etter min mening at Per kom litt på etterskudd (treg). Jenkinson hadde et par pasninger tidlig i kampen (sideveis) som kunne ha blitt farlige, ellers så hadde forsvar/keeper god kontroll. Gibbs møtte noen få raid på sin side og gjorde jobben si bra.

 

Midtbanen hadde god kontroll, og om det skyldes dårlig motstand eller godt spill, tja kanskje er det en kombinasjon. Jeg la et par ganger merke til at Arteta (tidlig i kampen) stod bakt og nærmest telte opp vår defensive side for å se at alle var på plass. Arteta hadde en god kamp, men virket sliten mot slutten. Diaby, som jeg har ønsket vekk, gjorde en akseptabel jobb. Begynte bra, men ble litt mer usynlig utover.

Cazorla hade jeg ikke sett før, og jeg ble imponert. Som andre skriver her så hadde han en del balltap, men jeg mener at visse her henger seg alt for mye opp i dette. Balltap er ikke noe nytt i dette laget og han var ikke den eneste som ikke alltid fikk ballen der den skulle. Men for en spiller som "nettopp" var tilbake etter en landskamp og en lang reise, så var jeg forbauset over at han i det hele tatt spilte. Men de glimtenen av storhet han viste gir meg tro på denne spilleren.

 

Vingene Gervinho og Walcott har mye å gå på, begge viste både gode og mindre gode takter. DEt som fremdeles mangler er de gode pasningene som vi også så for få av siste sesong, ikke minst fra Gervinho som ofte har vært god helt fram til siste pasning/skudd.

 

Spissene Podolski og Giroud er jeg ikke klar til å felle noen dom over ennå. Giroud med en megasjanse, men med ett kort opphold på banen. Jeg synes at Podolski var flink å jobbe, men jeg synes han hadde passet bedre som en litt tilbaketrukket spiss i sammen med en spydspiss (Giroud? kanskje). Det som irriterte meg noe med Podolski var at han alt for lett hive opp armene i "frustrasjon" når pasningen ikke kommer perfekt. Å gestikulere på en slik måte, for hver en minste ting, skaper raskt mer frustrasjon blant lagkamerater.

 

Så tilbake til kamptråden og reaksjonene der, så kan man begynne å lure om laget var perfekt sist sesong. Når jeg leser hvordan Cazorla og Giroud blir dømt, så kan det kan virke som at ingen på midtbanen hadde feilpasninger og at RvP ikke bommet på en eneste målsjanse.

 

Under kampen så kom den endelige bekreftelsen på at Song var solgt til Barcelona. Jeg ligger vel midt i mellom reaksjonene som kommer frem på forumet. Jeg er ikke glad for dette salget, for selv om Song hadde sine dårlige kamper så var han absolutt ett aktivum på midtbanen. Samtidig så tror jeg Song relativt lett kan erstattes hvis Wenger og co vil. Det jeg er mest redd for er om dei er villige til gjøre de nødvendige investeringene, eller om den "Nye" spilleren Diaby er erstatningen. Hvis det siste er tilfelle da blir jeg meget bekymret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så enig med at Arsenal skulle spilt med 2 spisser. Podolski ble pakket inn, og fikk små arbeidsvilkår. Hadde han hatt Giroud ved sin side, og de kunne beveget seg mellom midtstopperne, kunne dette ha gitt større scoringsmuligheter. Å spille såvidt "defensivt" på hjemmebane mot Sunderland er trist.

Link to comment
Share on other sites

 

Utifra det jeg så, virket laget å være mer solid deffensivt enn hva vi var store deler av forrige sesong. Cazorla gir oss noe vi manglet forrige sesong i forhold til det kreative offensivt. Podolski og Giroud viser at de nok behøver et par-tre kamper til før de er der de bør være. Jeg har troen på at begge disse kommer til å finne nettmaskene mange ganger i løpet av sesongen.

 

Så fortsetter vi å være like gode deffensivt i flesteparten av kampene, Cazorla fortsetter på samme måte offensivt, og de to nye spissene våre score de målene jeg har troen på at de skal klare, kommer Arsenal til å være mye nærmere Manchesterlagene denne sesongen enn forrige. Hvis det i tillegg kommer inn noen forsterkninger før 01.09. ser jeg enda lysere på situasjonen.

 

Jeg er faktisk mer optimistisk foran denne sesongen, enn jeg var foran forrige.

 

 

Veldig veldig enig, laget er som tidligere nevnt vesentlig styrket, først og fremst pga Cazorla, en slik spiller har vært sterkt savnet, man kan gjerne si siden Fabregas forsvant, men etter min mening også før han forsvant, Cesc satt skadet i store deler av sin karriere i Arsenal, så får vi bare håpe og be om at Cazorla unngår langvarige skader.

I sin første PL-kamp presterer vår nye spanjol meget godt, og det etter at han spilte 90 min for Spania mot Puerto Rico på onsdag, dette forteller meg mye om hva vi har i vente utover i sesongen.

Defensivt regner jeg med at Sagna og Koscielny vil gjøre oss enda bedre enn vi fremsto i går, har virkelig tro på at Stevie Bould har tilført og kommer til å tilføre enda mer i løpet av sesongen.

Når det gjelder Song forventer jeg som Wenger sier at han blir erstattet i løpet av kort tid, gjerne av f.eks Sahin, uansett ser jeg ikke på Song som uerstattelig.

Så kommer vi til spissplassen og RvP, ingen tvil om at fjorårssesongen sett under ett var nederlenderens beste i karrieren, spesielt når vi tenker på alle de sesongene før hvor han stort sett har sittet skadet og kikket på, men også fjorårets sesong var veldig ujevn for Robin, de siste to mnd var han etter min mening relativt svak, så også i EM, så vil fremtiden vise om han kommer tilbake til formen hvor han scoret på alle mulige og umulige sjanser, her har jeg mine store tvil. Hvis jeg har fått valget mellom RvP og kombinasjonen Giroud/Podolski er jeg ikke i tvil, jeg velger definitivt siste alternativ, og jeg er overbevist om at begge disse spillerne kommer til å putte jevnt og trutt utover.

Når vi i tillegg allerede har Diaby på plass og det ikke vil ta lang tid før Wilshere er der, føles det som åpenbart at Arsenal anno denne sesongen er mye mer solid og klar for kampen mot Manchester-lagene og Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Sesongstart, lite tempo, få bevegelser samtidig, fortsatt ballbesittende fotball, mangel på kjemi/spilleforståele med hverandre, "ufarlig" foran mål over 90minutter (midtspissen er ofte helt alene uten noe hjelp), en kjempeglipp bakover som kunne kostet oss dyrt (Mertesacker som opphever offside med 3-4meter....), mangel på plan b, og to tapte poeng på hjemmebane.

 

Alt er som det skal, og har vært ;)

 

Med så mye uro i klubben, nye spillere inn i laget, og sesongstart, så var det ikke uventet at festfotballen uteble.

 

Synes Cazorla virket spennende, og gjorde en grei kamp. Beveget seg smart, og hadde godt overblikk på nærspillet. Virket sliten utover 2.omgangen, men får absolutt godkjent.

Gervinho prøvde, men ble litt som tidligere. Det fungerer noen ganger, andre ganger mister han ballen, og mangel på presisjon i sluttfasen er som før. (skudd/pasning)

Theo får nok engang spille stillestående ving, og er "positiv" når han er rettvendt i fart. Likevel; bortkastet bruk av ferdigheter.

Podolski var nær et par ganger, men virket alene på topp. Helt ok

Jenkinson var ok, men ikke noe mer.

Mertesacker opphev offside, noen feilpasninger, men tok seg etterhvert opp.

Vermaelen holdt sin possisjon, og gjorde en grei figur.

Vår unge polakk hadde en viktig redning i 1.omgang, men var også på bærtur. Lite å gjøre, og virket ok.

Gibbs var god

Arteta spilte sikkert, men trenger en makker ved sin side.

Diaby spilte ok, men tar som vanlig sjanser og tapte ball i farlig situasjon på midtbanen ved et par anledninger.

Giroud kom inn når kampen var i en fase, der lite fungerte. Bommet på en kjempesjanse, men positiv bevegelse ved et par tilfeller i boksen. Men; mye alene.

 

1 poeng, og jeg sier bare; takk gud for at vi KUN møtte Sunderland. Vi har mye å ta tak i, men det er tross alt bare første runde. Likevel; tempoet fremover med ball (lengderetning), bevegelser/løp, og vilje burde ha vært tatt tak i sommer. Dette blir litt deja vu.

 

 

Mye enig med deg igjen Vieira04, spesielt når det gjelder tempoet i overgangsspillet vårt, Sunderland parkerte som ventet bussen på vår 16-meter, og det var stort sett 9 mann som forsvarte seg helt tilbake på 20 meter fra eget mål i store deler av kampen.

Men når de en sjelden gang angrep med flere enn to spillere og vi vant ballen føltes det som det gikk alt for treigt, men jeg tror imidlertid dette vil rette på seg etterhvert, men her tror jeg bevegelsen i forkant er noe av årsaken, spesielt Walcott luntet bare fremover ved flere overganger, dette må forbedres og kommer garantert til å gjøre det.

Det jeg imidlertid er veldig uenig med deg i er når du vurderer Mertesacker til å oppheve offsiden ved den ene av Sunderlands to sjanser, her er det soleklart at det er Vermaelen som er ute av posisjon.

Per er den nærmeste midtstopperen til ballen og har ansvaret for å sette linjen, Vermaelen ligger derimot alt for høyt i forhold til linjen som er satt og det glipper en motspiller bak ham, dette kommer garantert Steve Bould/Arsene Wenger til å ta tak i denne uken og luke vekk til neste helg.

Link to comment
Share on other sites

Per følger kun med på ball i situasjonen, og følger ikke et eneste blikk på linja som er satt av alle de tre andre. I denne situasjonen, så var det naturlig å stå høyt siden Sunderland hadde ingen i farlig sone sentralt. Vermaelen hadde stengt dette rommet.

-Per ser at Sunderland spilleren tar løp mot bakrom, og har samtidig full kontroll på pasningslegger(fokus på ball). Kunne enkelt stoppet sitt løp, og satt en enkel offsidefelle.

En nybegynner feil er min påstand, der man ikke har oversikt over resten av forsvarsrekka.

 

Om Vermaelen skulle senke seg enda lavere i en slik situasjon pga Per sitt valg, så hadde det åpnet opp store rom for Sunderland å spille i sentralt. Det haddde vært idioti, når man hadde full kontroll på en enkel situasjon uten noe annet enn ett enkelt løp. Dette var egentlig et forsvar etter læreboka, om Per hadde opptredt på en korrekt måte.

Vi får bli uenige.

Link to comment
Share on other sites

Per følger kun med på ball i situasjonen, og følger ikke et eneste blikk på linja som er satt av alle de tre andre. I denne situasjonen, så var det naturlig å stå høyt siden Sunderland hadde ingen i farlig sone sentralt. Vermaelen hadde stengt dette rommet.

-Per ser at Sunderland spilleren tar løp mot bakrom, og har samtidig full kontroll på pasningslegger(fokus på ball). Kunne enkelt stoppet sitt løp, og satt en enkel offsidefelle.

En nybegynner feil er min påstand, der man ikke har oversikt over resten av forsvarsrekka.

 

Om Vermaelen skulle senke seg enda lavere i en slik situasjon pga Per sitt valg, så hadde det åpnet opp store rom for Sunderland å spille i sentralt. Det haddde vært idioti, når man hadde full kontroll på en enkel situasjon uten noe annet enn ett enkelt løp. Dette var egentlig et forsvar etter læreboka, om Per hadde opptredt på en korrekt måte.

Vi får bli uenige.

 

 

Interessant fotballfaglig diskusjon, sone-forsvar har jeg jobbet mange år med og føler at jeg kan.

Denne situasjonen oppstår mange ganger i løpet av en kamp og praksisen er soleklar og skal aldri avvikes, da åpner trekkspillet seg og dermed også rommene for det angripende lag.

Det er ALLTID den stopperen som er nærmest ballen som setter linjen, dvs at når Jenkinson presser ballfører er det Mertesacker som bestemmer, noe som igjen betyr at både Vermaelen og Gibbs skal følge den linjen, uansett hvor nærmeste stopper velger å sette sikringslinjen.

Og hvorfor skal det være slik?

Jo, fordi både stopper lengst unna ballen og motsatt back kan holde øye med både ball og linje samtidig, i motsetning til om, i dette tilfellet Vermaelen, skulle satt linja og Mertesacker skulle snudd seg og sett etter ham først og deretter gjort sikringsjobben på Jenkinson.

Soneforsvar fungerer meget godt når alle følger retningslinjene, og retningslinjene er uhyre enkle og greie å forholde seg til, men det blir altså skandale hvis man ikke følger de.

Link to comment
Share on other sites

Sunderland er presset helt ned på sidelinja i "død sone", og vi er i overtall. Sentralt er hele rommet stengt av, og det er kun EN spiller som går på et meget synlig løp mot vårt bakrom.

Om det er Per som du sier, som alltid skal ta valget i denne situasjonen, så betyr ikke det at han gjør det rette i denne situasjonen.

 

Han sover i timen, og har kun fokus på ball. Han ser ikke en gang inn mot midten i løpet av flere sekunder, slik som jeg ser bildene. Altså; ball watching på knøttenivå.

 

Hvorfor skal vi la Sunderland bruke bakrommet i denne situasjonen?

Om Vermaelen hadde blitt lokket mer ned i dybde, så kunne dette gitt Sunderland muligheter til å sette inn en spiller på 45grader i angrepsituasjonen. Er ikke det idioti, når de har full kontroll på angrepet i utganspunktet? (Ingen åpne rom/soner sentralt)

Hvorfor trekke ut laget, når de står sterkt samlet i en slik situasjon?

 

Jeg er meget uenig, men ser argumentet ditt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Interessant fotballfaglig diskusjon, sone-forsvar har jeg jobbet mange år med og føler at jeg kan.

Denne situasjonen oppstår mange ganger i løpet av en kamp og praksisen er soleklar og skal aldri avvikes, da åpner trekkspillet seg og dermed også rommene for det angripende lag.

Det er ALLTID den stopperen som er nærmest ballen som setter linjen, dvs at når Jenkinson presser ballfører er det Mertesacker som bestemmer, noe som igjen betyr at både Vermaelen og Gibbs skal følge den linjen, uansett hvor nærmeste stopper velger å sette sikringslinjen.

Og hvorfor skal det være slik?

Jo, fordi både stopper lengst unna ballen og motsatt back kan holde øye med både ball og linje samtidig, i motsetning til om, i dette tilfellet Vermaelen, skulle satt linja og Mertesacker skulle snudd seg og sett etter ham først og deretter gjort sikringsjobben på Jenkinson.

Soneforsvar fungerer meget godt når alle følger retningslinjene, og retningslinjene er uhyre enkle og greie å forholde seg til, men det blir altså skandale hvis man ikke følger de.

 

Utrolig enkel og god forklaring på linjesetting i soneforsvar. Du sier ofte mye rart men denne skal du ha kudos for.

Link to comment
Share on other sites

Ok, da må vi sikkert konkludere med at vi er uenige, styrken med soneforsvar er at det er veldig enkelt å forholde seg til for hele backrekken, og det åpner ikke for forskjellige vurderinger fra gang til gang, Steve Bould kommer garantert til å fortelle Vermaelen dette.

Mertesacker gjør absolutt alt helt rett, finner en korrekt sikringsavstand etter min mening og hele soneforsvarsjobben for hans vedkommende består i å ha fokus på ball i denne situasjonen, Vermaelen derimot skulle tatt to steg ned og vært på linja til Per, da ville denne situasjonen aldri oppstått.

Ballen blir spilt fremover og inn i farlig sone foran målet, etter min mening en generaltabbe av Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

Uansett; så var det Per som måtte løpe "etter" i denne situasjonen i et bakrom, som han selv skapte pga unødvendig dybde.... Alt rett? Neppe.....

 

Sett reprise flere ganger nå, og:

Per ligger faktisk på linje i starten av "angrepet" i død sone, helt til han begynner å rygge etter at Sunderlandspilleren starter sitt løp. Det ser ut som om han tviler på hva han skal gjøre, men fortsetter å rygge. Da får Sunderland spilleren rom og mulighet til å løpe på innsiden av Per. Offsiden blir opphevet, og Per er utspilt.

Det er ingen Sunderland spiller i sentral sone, og forsvarsrekka ligger glimrende før Per tar steget.

 

Men; vi får bli uenige.

Link to comment
Share on other sites

Ballen er på Pers side. Det er han som setter linja. Vermaelen skal følge Sunderlandspilleren

 

Uansett hvilken side ballen er på, så mener jeg at Per gjør to store feil i denne situasjonen.

1: Lot spilleren gå på innsiden av seg. Det er dødsynd, er det ikke?

2: Tok dybde bakover, når vi hadde kontroll. Per og Vermaelen ligger meget godt på linje, til løpet (et enkelt og oversiktlig løp) og "rygginga" starter.

 

Er han virkelig feilfri i denne situasjonen?

Link to comment
Share on other sites

 

Uansett hvilken side ballen er på, så mener jeg at Per gjør to store feil i denne situasjonen.

1: Lot spilleren gå på innsiden av seg. Det er dødsynd, er det ikke?

2: Tok dybde bakover, når vi hadde kontroll. Per og Vermaelen ligger meget godt på linje, til løpet (et enkelt og oversiktlig løp) og "rygginga" starter.

 

Er han virkelig feilfri i denne situasjonen?

Når ballen er på hans side så er det han som setter linja. Resten av forsvaret skal rette seg deretter. At de ikke evner å følge med er rett og slett elendig. Vermaelen skal følge Sunderlandspilleren

Link to comment
Share on other sites

 

 

Uansett hvilken side ballen er på, så mener jeg at Per gjør to store feil i denne situasjonen.

1: Lot spilleren gå på innsiden av seg. Det er dødsynd, er det ikke?

2: Tok dybde bakover, når vi hadde kontroll. Per og Vermaelen ligger meget godt på linje, til løpet (et enkelt og oversiktlig løp) og "rygginga" starter.

 

Er han virkelig feilfri i denne situasjonen?

Ja. Ikke press på ballfører, stort bakrom og ballen på høyre side: Per skal falle av og det er han som styrer. De andre (Vermaelen) skal ta ut spiller.

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg unntaket av "samtlige", og det står jeg for.

Selv om Per (som mange sier) kan ta avgjørelser i denne situasjonen, så betyr ikke det at en avgjørelse alltid vil være feilfri. (Sette offside, eller rygge....)

 

Den andre feilen jeg mener han gjør, er å tillate at Sunderland spilleren kan gå på løpet på innsiden av seg. Dette er altså helt greit for de fleste, men for meg blir det feil.

"La aldri en spiller komme på innsiden (mot sentralt) til en bedre målposisjon".

 

- Per kunne enkelt vinklet angrepet ut mot kant igjen til en ufarlig posisjon, om han først valgte å rygge.

Å lage 1mot1 i en farlig sentral målposisjon er altså greit, istedenfor å vinkle det ut til ufarlig området?

 

Ser meg som ferdig med denne situasjonen, men blir spennende å se om samme syn forsvares; om det fører til mål i en annen kamp.

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg unntaket av "samtlige", og det står jeg for.

Selv om Per (som mange sier) kan ta avgjørelser i denne situasjonen, så betyr ikke det at en avgjørelse alltid vil være feilfri. (Sette offside, eller rygge....)

 

Den andre feilen jeg mener han gjør, er å tillate at Sunderland spilleren kan gå på løpet på innsiden av seg. Dette er altså helt greit for de fleste, men for meg blir det feil.

"La aldri en spiller komme på innsiden (mot sentralt) til en bedre målposisjon".

 

- Per kunne enkelt vinklet angrepet ut mot kant igjen til en ufarlig posisjon, om han først valgte å rygge.

Å lage 1mot1 i en farlig sentral målposisjon er altså greit, istedenfor å vinkle det ut til ufarlig området?

 

Ser meg som ferdig med denne situasjonen, men blir spennende å se om samme syn forsvares; om det fører til mål i en annen kamp.

Har du spilt i et soneforsvar?

Enkelte regler er ufravikelige ellers blir det bare kaos

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...