Jump to content

2012.08.18 Sunderland (H)


onlyteo

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Noen som vet hvorfor Cazorla ikke tar frisparkene? Han er bedre enn Arteta og Podolski hvertfall. Muligens litt for langt ute i forhold til hva han liker?

 

Gibbs har forøvrig vært helt rå på sklitaklinger i dag. Det defensive har bortsett fra et par smårusk vært veldig bra.

 

Sunderland under O'Neill er forøvrig noe av det mest nitriste jeg noen gang har sett. Herregud..

Link to comment
Share on other sites

Tror det blir bedre når vi har eventuelt Sahin og en ny DM på plass (M'Vila). Samt at Giroud får et par kamper på topp og blir samspilt med Cazorla o.l.

 

Kampen i dag derimot er svak. Gode defensivt er vi dog, men offensivt sitter det ikke. Gervinho jobber som en hest, men han har ikke marginene på sin side. Fortsetter han bare som dette så vil det etterhvert løsne!

Link to comment
Share on other sites

Tror det blir bedre når vi har eventuelt Sahin og en ny DM på plass (M'Vila). Samt at Giroud får et par kamper på topp og blir samspilt med Cazorla o.l.

 

Kampen i dag derimot er svak. Gode defensivt er vi dog, men offensivt sitter det ikke. Gervinho jobber som en hest, men han har ikke marginene på sin side. Fortsetter han bare som dette så vil det etterhvert løsne!

Lett å være gode defensivt når man spiller mot noen som ikke vil angripe...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er en knallgod kamp. Vi har 100% kontroll og spiller tidvis god fotball. Det er vanskelig å bryte ned Sunderland når de ligger med hele laget bak ballen. Da må man score på de mulighetene man får.

 

 

<helt enig. Dette kommer til å bli bra utover sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er en knallgod kamp. Vi har 100% kontroll og spiller tidvis god fotball. Det er vanskelig å bryte ned Sunderland når de ligger med hele laget bak ballen. Da må man score på de mulighetene man får.

 

og da trenger man verdensklasse på topp

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er en knallgod kamp. Vi har 100% kontroll og spiller tidvis god fotball. Det er vanskelig å bryte ned Sunderland når de ligger med hele laget bak ballen. Da må man score på de mulighetene man får.

Haha, verden er snudd på hodet. Castor positiv RP7 negativ.....

Link to comment
Share on other sites

 

og da trenger man verdensklasse på topp

Vi maktet ikke score i åpningen forrige sesong heller. Da hadde vi "verdensklasse" på topp. Det er vanskelig å bryte ned O'Neil sine lag. Spesielt når han har 2 måneder å forberede seg på. Vi mangler litt marginer idag. Bortsett fra det er vi veldig gode

Link to comment
Share on other sites

Synes laget fremstår ganske så bra i store deler av kampen. Fokuset var ikke helt på topp i starten hos noen spillere som førte til et par småfarlige Sunderland sjanser, men utover det var det ingen trussler mor Szczesny. Jenkinson har tatt et langt steg i riktig retning og nå som han begynner å få til å kombinere den enorme løpskraften med posisjonering og taklinger, samt noen flotte innlegg så har vi et godt alternativ bak Sagna. Vermaelen holder seg litt mer i tøylene enn tidligere sesonger og lar ikke Mertesacker bli utsatt for mange en mot en dueller. Arteta jobber som en hest bak på midten, men er ikke noen ren defensiv midtbanespiller og blir litt treg i forlyttningene tidvis. Fremover på banen er det mye av og på, noe som er forståelig med tanke på hvor lite de 5 på topp har spilt sammen enda. Det er mange bra takter og vi hadde mulighetene til å vinne kampen og ta med alle tre poengene, uten at jeg er nevneverdig skuffet over opptredenen.

 

La de bli samkjørte så tror jeg dette kan bli svært bra utover sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Sett det før? Nye ansikter, men samme formel. 2 poeng tapt på ensformig spillestil. Sunderland kom for å holde tett og få et lucky strike.

Helt enig, godt oppsummert...................................... men likevel så ser jeg antydninger av noe som gjør at jeg ikke klarer (foreløpig) å være like negativ som en del andre her i dag.

 

Det er godt mulig at jeg havner blant pessimistene igjen om en uke når balltørke-sekvensene, på både ett minutt og to pr. innkast, til Delap kommer i Stoke, men foreløpig så er jeg optimist.

Link to comment
Share on other sites

Haha, verden er snudd på hodet. Castor positiv RP7 negativ.....

Som sagt så ble det 0-0 i åpningen av forrige sesong også. Da var forøvrig både Song og RvP på banen

 

På bakgrunn av det som har skjedd så skjønner jeg godt at du er negativ, men jeg så et knallgodt lag idag. Sunderland har ikke en eneste sjanse i andre. Vi har full kontroll. Vinner duellene og er først på ballen nesten hele tiden. Sentralt i banen så er antall balltap nærmest lik null når Arteta, Diaby og Cazorla spiller, noe som gav forsvaret veldig gode arbeidsforhold. Hadde Giroud scoret på sin 110% sjanse så tror jeg alle hadde vært enige om at det var en glimrende gjennomført kamp

Link to comment
Share on other sites

 

Som sagt så ble det 0-0 i åpningen av forrige sesong også. Da var forøvrig både Song og RvP på banen

 

På bakgrunn av det som har skjedd så skjønner jeg godt at du er negativ, men jeg så et knallgodt lag idag. Sunderland har ikke en eneste sjanse i andre. Vi har full kontroll. Vinner duellene og er først på ballen nesten hele tiden. Sentralt i banen så er antall balltap nærmest lik null når Arteta, Diaby og Cazorla spiller, noe som gav forsvaret veldig gode arbeidsforhold. Hadde Giroud scoret på sin 110% sjanse så tror jeg alle hadde vært enige om at det var en glimrende gjennomført kamp

Jeg vet ikke hvilken kamp du så Castor, men i dag var vi omstendlige. Vi så ut som en klubb som kommer på rundt 10. Plass. Og ingen balltap på midten? Cazorla hadde nok tosifrede balltap alene i 1. Omgang.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...