Jump to content

2012.08.18 Sunderland (H)


onlyteo

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Timane før ligastsart er alltid emosjonelle for min del, der eg får ei spesiell kjensle av høgtid. Merkeleg, men slik har det alltid vore. Så også i eit år der Arsenal nok ein gong har rota seg opp i ein stupid og absurd situasjon i det som altså er ein rein reprise frå fjoråret. Dette vert ein utfordrande sesong, og om Song forsvinn vil me ha mista dei to som meir eller mindre på eiga hand lyfta klubben fram til ein tredjeplass forrige sesong. Eg gidd ikke leite etter syndebukkar, til det har eg alt for lite kunnskap om det indre liv på Emirates. Ståa er slik den er, og eg brukar heller energien på å støtte dei elleve som til ei kvar tid representerer vår stolte klubb. Det er ikke snakk om å gje opp sesongen eller gje opp Arsenal. Lang, langt derifrå. Blod er no ei gong tjukkare enn vatn, og Arsenal vil alltid være ein del av slekta. Det skal bli rimeleg kaldt i helvete før akkurat det slektskapet ryk.

 

Arsenal har tradisjon for å slå attende når klubben står med ryggen mot veggen. "Siege mentality" burde ikkje være ukjent for nokon som over tid har vore assosiert med Arsenal. Med god innsats, gode haldningar og ikkje minst god støtte frå oss supportarar vil det gå bra denne gongen også. Ingen sa det vel betre enn Churchill:

" We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in in the hills; WE SHALL NEVER SURRENDER."

Med ein slik guts og innstilling er eg sikker på at det kjem til å gå bra. Sjølv med eit par tyskarar på laget :)

 

Lukke til alle spelarar og absolutt alle andre med ansvar i Arsenal F.C.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho har startet elendig.. sjeldent jeg kritiserer han, men har store håp til han denne sesongen og hittil har han vært forferdelig svak. Mertesacker - Vermaelen ble også lett gjennonspilt av en gjennombruddspasning fra Larsson (?). Heldigvis så gikk skuddet rett på Szczesny..

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som synes det er kjedelig å se på nå?

 

Dødskjedelig. Forøvrig gjør Sunderland til tider det jeg mener Arsenal burde gjort (som United, Chelsea, City o.l. er veldig flinke på). Nemlig å ligge dypt og trille ball for å presse motstanderene opp. Deretter kjører man på med en lynhurtig kontring med en gang motstanderene står litt høyere..

Link to comment
Share on other sites

 

Dødskjedelig. Forøvrig gjør Sunderland til tider det jeg mener Arsenal burde gjort (som United, Chelsea, City o.l. er veldig flinke på). Nemlig å ligge dypt og trille ball for å presse motstanderene opp. Deretter kjører man på med en lynhurtig kontring med en gang motstanderene står litt høyere..

Vil tro det var dette Ballack og et par andre snakket om for et par år siden når de sa de hadde knekt Arsenalkoden...

Link to comment
Share on other sites

Selv om det har vært kjedelig så bidrar jo ikke SUnderland til at det skal skje så mye. Synes vi har god kontroll bortsett fra den ene gangen når det glipper tidlig i kampen. Synes midtbanetrioen har klart seg meget bra

Link to comment
Share on other sites

 

Ironisk?

 

Nei. Vunnet så og si samtlige dueller. God i pasningsspillet og har ikke blitt forbipassert en eneste gang.

 

Ellers syntes jeg midtbane duoen med Arteta og Diaby til tider er litt treig. Veldig gode, men det går bare litt langsomt.. de har noe å lære av Cazorla. Ellers startet Gervinho dårlig, men tok seg veldig opp etter 18 minutter var spilt. Podolski er litt ute av kampen. Utilpass som ensom spiss syntes jeg. Hans beste egenskaper kommer ikke frem når han aldri får vendt opp med ansiktet mot mål. Walcott har også vært god.

Link to comment
Share on other sites

To som får skryt og det er Arteta og Diaby. Resten har mye å gå på. Carzola med flere balltap som han ikke kan tillate seg og i tillegg mange svake pass. Skylder på lite spilletid, men foreløbig som Cesc da han var 18 år...

Jenkinson gjør det enkelt og stormer ikke fremover. Bedre plassert enn tidligere. Kanskje SB har hatt litt påvirkning?

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg synes han har vært direkte svak. Han har ingenting å by på offensivt. Pasningspillet sitter heller ikke ordentlig.

Er vel heller slik at han har vært god for å være Jenkinson, men ikke bra nok til å være høyreback for Arsenal...

Til deg som sa at Sunderland absolutt har bidratt til å gjøre det kjedelig, må nok det sies at Sunderland spiller på bortebane mot et topp 6-lag. De har intet ansvar for å gjøre fotballen gøy.

Jeg ser ikke helt hvordan Arsenal skal score i dag...

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg synes han har vært direkte svak. Han har ingenting å by på offensivt. Pasningspillet sitter heller ikke ordentlig.

 

Han hadde et meget godt innlegg som nesten førte til mål. Vil ikke si at det er ingenting å tilby, men jeg kan være enig i at pasningsspillet hans når det går fort ikke er helt opp til scratch som man så tidligere når Gervinho prøvde en 1-2 med han. Men, at du kaller han "direkte svak" er for meg helt borti natta. Bunnsolid defensivt og brukbar offensivt.

 

Pluss at han hadde et knallhardt skudd som gikk rett i mellomgulvet på Cattermole så han ble helt rød i trynet og ynket seg. Det alene kvalifiserer til en godkjent kamp.

Link to comment
Share on other sites

Er vel heller slik at han har vært god for å være Jenkinson, men ikke bra nok til å være høyreback for Arsenal...

Til deg som sa at Sunderland absolutt har bidratt til å gjøre det kjedelig, må nok det sies at Sunderland spiller på bortebane mot et topp 6-lag. De har intet ansvar for å gjøre fotballen gøy.

Jeg ser ikke helt hvordan Arsenal skal score i dag...

Har ingen visjoner om at Sunderland skal bidra til å gjøre kampen underholdende. Jeg bare konstaterer at det er vanskelig å få underholdende fotball når et lag rir 0-0

Link to comment
Share on other sites

Har ingen visjoner om at Sunderland skal bidra til å gjøre kampen underholdende. Jeg bare konstaterer at det er vanskelig å få underholdende fotball når et lag rir 0-0

Det er dette Arsenal var så gode på før, og som Manu, og til dels City er så gode på nå. Å drepe kampene med tidlige scoringer

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...