Jump to content

2012.08.18 Sunderland (H)


onlyteo

Recommended Posts

Det eneste positive er at vi defensivt virket mer robuste enn i fjor - ellers er det mørkt

Mørkt? Du må ha sett WBA mot Pool :)

 

Sunderland med 11 bak ballen er aldri enkelt. I andre er de knapt over midten og vi styrer hele showet. Det mangler litt i siste fase av spillet, men det kommer når Giroud, Podolski og Cazorla har blitt varme

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Jeg vet ikke hvilken kamp du så Castor, men i dag var vi omstendlige. Vi så ut som en klubb som kommer på rundt 10. Plass. Og ingen balltap på midten? Cazorla hadde nok tosifrede balltap alene i 1. Omgang.

 

BE

Vi var omstendelige. Det er vel ganske selvforklarende at man er det i åpningen når man tar i betraktning det som har skjedd. Cazorla hadde ikke mange balltap sentralt. Faktisk hadde han 93,5% i treffprosent. Det er ekstremt høyt

Link to comment
Share on other sites

Møte et O'Neill lag er aldri lett, de spilte ikke for seier. Podolski grei, Giroud litt under det jeg forventet(selv etter det jeg forventer av en nysignering i første kamp), Cazorla eksellent! Santi skaper alt vi gjør og seiler forbi motstandere gang på gang. MEN min motm er Gibbs, møter en høyrekant med mye hurtighet(først i Campbell/Sessegnon så i El Mohamody) noe som passet han perfekt og de gangene han blir forbipassert kommer han forbi og slider vekk ballen.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt så ble det 0-0 i åpningen av forrige sesong også. Da var forøvrig både Song og RvP på banen

 

På bakgrunn av det som har skjedd så skjønner jeg godt at du er negativ, men jeg så et knallgodt lag idag. Sunderland har ikke en eneste sjanse i andre. Vi har full kontroll. Vinner duellene og er først på ballen nesten hele tiden. Sentralt i banen så er antall balltap nærmest lik null når Arteta, Diaby og Cazorla spiller, noe som gav forsvaret veldig gode arbeidsforhold. Hadde Giroud scoret på sin 110% sjanse så tror jeg alle hadde vært enige om at det var en glimrende gjennomført kamp

Mot et lag som endte rett bak oss på tabellen. Newcastle er et langt bedre lag enn Sunderland. Vi dominerte Newcastle borte hele kampen selv med Gervinho utvist. En helt annen prestasjon enn i dag.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi var omstendelige. Det er vel ganske selvforklarende at man er det i åpningen når man tar i betraktning det som har skjedd. Cazorla hadde ikke mange balltap sentralt. Faktisk hadde han 93,5% i treffprosent

93,5 prosent forteller ikke antallet balltap. Han hadde også tre mislykkese tunellforsøk med balltap.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Mot et lag som endte rett bak oss på tabellen. Newcastle er et langt bedre lag enn Sunderland. Vi dominerte Newcastle borte hele kampen selv med Gervinho utvist. En helt annen prestasjon enn i dag.

Sunderland har bestandig vært vanskelige å slå. O'Neills inntog har ikke gjort oppgave bedre

Link to comment
Share on other sites

La oss være fornøyde med en uavgjort mot Sunderland. Det er der styret vil at vi skal være. Hurra

Skal ikke være fornøyd, men det er mye positivt å ta med seg videre. Du sier vi dominerte mot Newcastle. Hva gjorde vi mot Sunderland idag? Har man glemt kamper som Wigan og norwich der vi også dominerer, men forærer kontringssjanse etter kontringssjanse til motstanderen

Link to comment
Share on other sites

Mot et lag som endte rett bak oss på tabellen. Newcastle er et langt bedre lag enn Sunderland. Vi dominerte Newcastle borte hele kampen selv med Gervinho utvist. En helt annen prestasjon enn i dag.

 

Det Newcastlelaget som vi møtte i første kamp forrige sesong, var ikke i nærheten av det nivået laget viste utover sesongen. Det laget vi møtte da, var faktisk dårligere enn Sunderlandlaget vi møtte i dag.

 

Jeg har stor respekt for dine meninger RP7, men akkurat nå virker du kun å henge deg opp i negativitet. Du virker å være så blendet av siste dagers hendelser at du ikke evner å se noe positivt fra kampen i dag

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi skal være fornøyd med uavgjort hjemme mot Sunderland må vi også være fornøyd med å unngå nedrykk.

Er det noen som er fornøyd? Er dette første gang Arsenal har gått av banen hjemme uten å få med seg poengene man forventet?? Det er jo et gjennomgangstema på Emirates at vi sliter med å slå lag som legger 11 mann bak ballen. Forskjellen denne gangen er jo at motstanderen ikke får de endeløse kontringsmulighetene vi vanligvis forærer dem

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det Newcastlelaget som vi møtte i første kamp forrige sesong, var ikke i nærheten av det nivået laget viste utover sesongen. Det laget vi møtte da, var faktisk dårligere enn Sunderlandlaget vi møtte i dag.

 

Jeg har stor respekt for dine meninger RP7, men akkurat nå virker du kun å henge deg opp i negativitet. Du virker å være så blendet av siste dagers hendelser at du ikke evner å se noe positivt fra kampen i dag

Tull Kim. Kampen var borte på SJP. Det er noe helt annet enn Sunderland hjemme. Dette er rett og slett elendig og uten sjanse på å klare noe som helst. Jeg er sjokkert, skuffet og sint. Den nye trenden er tydeligvis at ambisjoner skapes av å ikke vise styrke. Jeg skjønner ingen ting. Dette er helt bak mål og ufattelig trist.

Link to comment
Share on other sites

Cazorla var morsom å se på. En som spiller i mellomrommet, med god fot, som alltid vil ha ballen. Podolski var litt av og på. Søkte kanskje litt langt ned i banen til tider, men er ikke så mye bakrom å lure på mot det forsvaret uansett. Giroud bommet på den ene sjansen, hvor han hadde et veldig fint løp på skrå. Hadde ballen i sånn passe situasjoner av og til ellers. Alt i alt passe. Håper det kommer seg.

 

Av de andre var Gervinho frisk synes jeg. Kom seg ofte innafor sekstenmeteren og ned til dødlinjen. Når samspillet sitter kan det bli mye mål av slikt. Gibbs jobbet bra og var ofte et punkt på siden som var ledig og var villig til å være med. Walcott har ikke lært seg noen nye finter eller triks, hurtigheten gjør at han også får dratt seg ned til linja og forbi spillere. Jenkinson synes jeg er opp og ned. Løper mye, men av og til er bare innleggene horrible. Det sitter litt igjen fra i fjor at jeg ikke klarer å roe helt ned når han har ball/blir utfordret.

 

Prøvde/gjorde mye fornuftig med den også. Nå som Song er solgt må vi ha inn et anker inn på midten. Det funket i dag med Arteta fordi vi møtte et lag som ikke presset oss alt for mye. Men mot bedre lag må vi ha en med mere defensive kvaliteter. En som bare ligger bak der og gjør at for eksempel Arteta kan ha en like fri rolle som Santi.

 

Blir selvfølgelig frustert av å se på slike kamper, men det var ikke bekmørkt i dag synes jeg. Cazorla kan bli magisk på assist. Uansett hva som skjer kommer PL til å bli like morsomt og spennende å se på!

Link to comment
Share on other sites

Veldig surt å ikke kunne få det ene målet vi hadde trengt for seier i dag. Men jeg ser mye positivt i laget. Spillerne presterer jevnt bra og lagspillet er bra til att laget er såpass ferskt og i tillegg vi mangler en del spillere + de judasene som har forlatt oss! Gervinho har en kjempekamp,gleder meg til å se videre om han har planer om å fortsette slik! Ramsey og Arshavin har ingenting å bidra med fra benken som vanlig..Forsvaret virker sikrere enn mesteparten av sesongen i fjor,savner lange oppspill mot Podolski i de situasjonen det kunne gått og vi har fått flyttet opp laget raskere,isteden blir det mye småspill men håper vi blir bedre for hver kamp som går :)

Link to comment
Share on other sites

Venter i spenning Kim på at du skal komme med en analyse av dagens kamp som gjør at vi skal kunne tro at Arsenal ikke er betydelig svekket fra i fjor

  • Arsenal Sunderland
  • 70 Ballbesittelse i prosent 30
  • 23 Avslutninger 4
  • 3 Avslutninger på mål 2
  • 0 Avslutninger i stengene 0
  • 7 Cornere 0
  • 702 Pasningsforsøk 294
  • 637 Vellykkede pasninger 222
  • 8 Frispark for 12
  • 2 Offside 1

Link to comment
Share on other sites

Lurer egentlig på hva de ekstremt negative forventer? At alt skal klaffe med en gang?

Mange gode Arsenalspillere opp igjennom som ikke har klaffet helt i begynnelsen.

Podolski kommer,Cazorla viste på midten noe vi mangla i hele fjor. Når Walcott,Gervinho,Cazorla,Pod og

Girourd får spilt seg varme sammen.

På toppen har vi Wilshere og kanonen The Ox i bakhånd.

 

Nei, jeg er skuffa over RvP salget og Song, men alt er ikke så svart som noen påpeker.

Link to comment
Share on other sites

Rart at folk glemmer såpass fort. Forrige sesong så stange og stanget vi mot de fleste lag. Ofte med en kontring i mot som resulterte i at vi lå under før kampen var ordentlig igang. I dag har vi med unntak av en situasjon 100% kontroll og i andre er Sunderland knapt over midten.

Link to comment
Share on other sites

Judge John says:

 

Szczesny - nesten arbeidsløs, men ok - 6.

Jenkinson - nesten arbeidsløs defensivt - tar iniativ offensivt, men er litt naiv - 6.

Mertesacker - litt ruskete innledningsvis, men tar seg opp. Solid - 7.

Vermaelen - hadde forventet at kapteinsbindet hadde gitt litt mer fighting face, men spiller bra - 7.

Gibbs - grei kamp og er et par hakk lengre i utviklingen enn kollegaen på høyre - 7.

Diaby - tar plassen til Song, og gjør jobben brukbart - 6.

Arteta - er vår general på midten og gjør jobben tilfredstillende - 8.

Cazorla - viser hvorfor han er kommet til Arsenal, men blir sliten etterhvert - 7.

Walcott - prøver og vil så mye, men likevel skuffende - 5.

Podolski - heller svak, men med litt flaks hadde han fått snublet inn et mål - 5.

Gervinho - et konstant uromoment så lenge beina bar han - 8.

 

Ramsey - som vi har sett han tidligere, mindre driv enn Diaby og håløse avsluttninger - 4.

Giroud - burde blitt matchvinner, men virker tung og treg - 4.

Arshavin - kommer inn for Walcott, men setter ikke noe mer preg på sluttspurten - 5.

 

Wenger/Bould - etter en innledning med velkjent sikk-sakk forsvar fikk de den defensive stukruren relativt raskt bedre på plass. Midtbanen eier kampen for oss, men offensivt er det alt for ensidig og forutsigbart. Som alt for mange etterhvert har lært seg vet Martin O'Neill også så alt for godt hvordan vi skal nøytraliseres. Hiver innpå Giroud men bruker ikke hans styrker. Det spilles som om det er van Persie som fortsatt er der. Coachingen står til en 5'er.

 

Sunderland er et hardtarbeidende mannskap uten seiersambisjoner, men som håpet på et lucky strike. Med litt flaks hadde de fått det innledningsvis. Ellers eier vi kampen med hud og hår og to poeng er tapt allerede. Vi er på etterskudd fra første dag. Hovedårsaken til dette er at vi er alt for forutsigbare.

Link to comment
Share on other sites

Typisk serieåpning mot et lag som forsvarte seg heroisk med 9 mann gjennom hele kampen, litt nerver, litt for dårlig fysikk og litt for dårlig samspilt foreløpig.

Uansett er jeg veldig positiv til fortsettelsen, Cazorla er en magiker, Gervinho har endelig etablert seg, Arteta fortsetter det solide spillet fra i fjor, defensivt er vi bra men gjør en generalfeil ved Vermaelen når han ikke følger linja som Mertesacker satt, ellers solid defensivt.

Er helt overbevist om at dette går seg til, men uansett frustrerende å miste to opplagt fortjente poeng her, og dermed må vi vel regne med at gnålet om kjeksa fortsetter i en uke til, tipper at både Giroud og Podolski kommer til å spille seg kraftig opp etterhvert.

Nå er det viktig at det ikke trekker ut i tid å få inn en erstatter for Song, uansett hvem det er håper jeg på en disiplinert mann som gjør den usynlige jobben foran forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...