Jump to content

2012.08.18 Sunderland (H)


onlyteo

Recommended Posts

Kun dager igjen til kamp, her er laget;

Szczesny

Yennaris - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Arteta

Cazorla

Gervinho - Podolski

Giroud

 

Resultat; 4-1

Skulle gjerne sett det laget selv fra start på lørdag, men tviler på det. Cazorla skal på tur helt til Puerto Rico denne uka (eller har vel alt reist) og er vel ikke tilbake før torsdag kveld. Så jeg tviler på at han starter. Dessuten tror jeg Jenkinson starter på høyreback, selv om jeg også ville ha foretrukket Yennaris.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Chamberlain og Koscielny er ute. Song har en "knock" og er usikker. Wenger nevnte også at Cazorla spilte 90 minutter i Puerto Rico så jeg tviler på at han starter denne kampen, men krysser fingrene for at han gjør det allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Chamberlain og Koscielny er ute. Song har en "knock" og er usikker. Wenger nevnte også at Cazorla spilte 90 minutter i Puerto Rico så jeg tviler på at han starter denne kampen, men krysser fingrene for at han gjør det allikevel.

Da blir det vel noe slikt vi får se?

WS

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Arteta - Diaby

Walcott - Podolski - Gervinho

Giroud

Link to comment
Share on other sites

No må vi gi oss. Tour de France gutta kan sykle flere hundre mil i uken , så skal ikke Cazorla kunne starte pga en omgang i en landskamp og en omgang mot køln ? Blir dypt skuffet om jeg ikke ser Santi fra start.

 

Han spilte 90 minutter mot Puerto Rico. Og det er ikke bare det at han spilte 90 minutter, men det faktum at reisetiden til Puerto Rico er temmelig drøy.

 

Er også forskjell på sykkelgutta og fotballgutta. De bruker musklene på en litt annerledes måte kan man si..

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke skadet, men blir fort sliten. Hva er vitsen med å starte Cazorla hvis han kun holder 30 minutter?

 

What? Hvor får du dette fra? Spilte 90 minutter senest på onsdag for Spania og spilte som regel 90 minutter for Malaga og Villarreal.

Link to comment
Share on other sites

Hva snakker du om? 90 minutter i Puerto Rico på onsdag + lang reise, da blir han fort sliten om han skal starte i morgen.

 

Ser jeg misforstod hva du skrev akkurat nå. Trodde du mente at Cazorla var en Arshavin-type spiller som kun holdt 30 minutter. Bare å beklage! Gikk litt vel fort i svingene her.

Link to comment
Share on other sites

Frykter elendig ligastart grunnet all turbulensen. Hvis det stemmer at Song har takket for seg så gir jeg opp sesongen før den har startet

 

Kanskje du skal begynne å rette skytset ditt litt mot Wenger også. Han er lederen og dersom han er uenig i ting som skjer bør han jo ta sin alpelue og gå. Han har vært fredet for kritikk fra deg alt or lenge.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Frykter elendig ligastart grunnet all turbulensen. Hvis det stemmer at Song har takket for seg så gir jeg opp sesongen før den har startet

Slapp av mann. Ta to vival og ring deg i morgen! Spøk til side så tror jeg Wenger har langt bedre kontroll enn vi tror. RvP var han forberedt på. United var nok en strek i regningen, men til syvende og sist så må vi konsentrere oss om hva vi har og ikke på hva andre har. Hvis han slipper Song såpass lett så betyr det at han har alternativer.

 

Det er bra at Wenger sier ifra at nok er nok. Bort med de som sitter og drømmer om å spille andre steder. Inn med spillere som vil spille for oss. Det finnes nok av dem og vi har råd til å kjøpe

Link to comment
Share on other sites

Det er bra at Wenger sier ifra at nok er nok. Bort med de som sitter og drømmer om å spille andre steder. Inn med spillere som vil spille for oss. Det finnes nok av dem og vi har råd til å kjøpe

Kunne ikke vært mer enig med det du her nevner. På tide at det blir satt et eksempel fra Wenger at man ikke kan begynne å sette seg selv foran klubben og formidle primadonnafakter ovenfor fansen og resten av spillergruppen. Når van Persie først går ut med den pressemeldingen han gjorde på sin egen hjemmeside så er det ikke snakk om å la han fortsette i klubben for å gå gratis neste sommer. Noe av det samme kan man si om Song, som har hatt en svært slapp spillestil selv om mange fantastiske assist forrige sesong. Når man da kombinerer manglende løps- innsatsvilje fra den spilleren som skal balansere midtbanen stort sett alene, sammen med det faktum at han ikke ville bortvise interessen fra Barcelona er det nok et tilfelle av "takk for innsatsen" og ikke noe mer. Begge spillerne vil gi oss et stort overskudd i pengeboken til tross for de tre kjøpene vi allerede har gjort og de pengene som var satt av i budsjettet før overgangsvinduet åpnet.

 

Van Persie er godt erstattet hvis man trekker inn Podolski som midtspiss og setter Giroud som 2. valg. Eneste som da bør gjøres er å legge inn et krav til Barcelona om at C. Tello kommer motsatt vei av Song og kan bli et alternativ på kanten (mitt personlige ønske). Samtidig så bør midtbanen forsterkes bakover, gjerne med en som også er godt kvalifisert til å tre inn som 4./5. valg som midtstopper. Tidlig i sommer var vell Mbiwa en slik spiller som ryktene skulle ha over til Arsenal, så å kombinere han med M'Vila og/eller Sahin er drømmen de siste 13 dagene.

 

For å ta det laget som jeg håper starter mot Sunderland samtidig så er dette min 11'er.

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen © - Gibbs

Arteta - Diaby

Walcott - Podolski - Gervinho

Giroud

 

Siden skadesituasjonen igjen har stabilisert seg på et vanlig nivå for vår klubb, og med de to spillerne som har forlatt porten på Emirates, så må Diaby brette opp ermene og vise hva han er god for i denne posisjonen sammen med Arteta. Cazorla tviler jeg på starter kampen siden den lange flyreisen tur/retur Puerto Rico på landslagsoppdrag, og da må, i mangel av Wilshere, Rosicky og Ramsey, Podolski tre inn i den offensive midtbanerollen som Stefan_B mener er hans beste posisjon. Siden Podolski blir trukket ned et hakk på banen kommer Giroud inn på topp, og da ønsker jeg to kjappe vinger/breddeholdere som kan utfordre backene og slå innlegg. Samme årsak med Jenkinson og Gibbs siden de er hakket hvassere på innlegg en alternativene bak dem i køen. Så får Cazorla komme innpå i andreomgang å hjelpe laget til å holde på ledelsen vi tar tidlig etter mål fra Giroud.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kanskje du skal begynne å rette skytset ditt litt mot Wenger også. Han er lederen og dersom han er uenig i ting som skjer bør han jo ta sin alpelue og gå. Han har vært fredet for kritikk fra deg alt or lenge.

 

BE

Sant nok BE, men jeg tror han dessverre gjør så godt han kan innenfor de rammene som blir gitt ham. Han er langt i fra feilfri, men jeg kan ikke annet enn å synes synd på ham etterhvert som det ene slipte produktet etter det andre forlater ham. Må føles som en kniv i ryggen hver gang

Link to comment
Share on other sites

At the end of the day er det uansett Wenger sitt ansvar.. Dersom det er slik du skisserer, så har eg vanskeleg for å tru at han, med si franske stoltheit, hadde blitt sittande i stolen.

Nei, eg er stygt redd for at Wenger nok ein gong gjer tabben å prøve å erstatte ein spelar med spelarar som vi allereie har i klubben.

Så kjem skadene, og Wenger kjem med dei vanlige strofene der han skulder på desse og at når spelarane kjem tilbake er det som nye signeringar.. Så endar vi nok ein gong utan eit einaste trofè..

 

Vi har PLs soleklart dyraste billettprisar, no må vi snart forvente at fansen får noko tilbake, ikkje berre år etter år med skuffelsar..

Link to comment
Share on other sites

At the end of the day er det uansett Wenger sitt ansvar.. Dersom det er slik du skisserer, så har eg vanskeleg for å tru at han, med si franske stoltheit, hadde blitt sittande i stolen.

Nei, eg er stygt redd for at Wenger nok ein gong gjer tabben å prøve å erstatte ein spelar med spelarar som vi allereie har i klubben.

Så kjem skadene, og Wenger kjem med dei vanlige strofene der han skulder på desse og at når spelarane kjem tilbake er det som nye signeringar.. Så endar vi nok ein gong utan eit einaste trofè..

 

Vi har PLs soleklart dyraste billettprisar, no må vi snart forvente at fansen får noko tilbake, ikkje berre år etter år med skuffelsar..

Tror Wenger har sett seg lei på dessertgenerasjonen som kom i kjølvannet av 2004. Synes det er flott at han tilsynelatende er i ferd med å fortelle hvor skapet skal stå

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dette blir laget: Szczesny - Jenkinson, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs - Diaby, Arteta, Ramsey - Walcott, Chamakh, Gervinho.

Typisk Wenger å ikke starte med de nye, og da må vel Chamakh spille...

 

Håper på dette laget: Szczesny - Yennaris, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs - Diaby, Arteta - Cazorla - Walcott, Podolski, Gervinho

Link to comment
Share on other sites

Er Cazorla ute mot Sunderland eller?

 

Personlig håper jeg han spiller fordi jeg tror han blir årets kjøp i PL denne sesongen.

Nå er det bare å kjøre på mot Sunderland. Innsats,optimisme og et revansjesugent

Arsenallag.

Jeg gleder meg.

Link to comment
Share on other sites

Er Cazorla ute mot Sunderland eller?

 

Personlig håper jeg han spiller fordi jeg tror han blir årets kjøp i PL denne sesongen.

Nå er det bare å kjøre på mot Sunderland. Innsats,optimisme og et revansjesugent

Arsenallag.

Jeg gleder meg.

For første gang i mitt liv har jeg ikke håp, ikke tro og ikke et snev av glede over at det er ligastart i morgen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...