Jump to content

EM 2012


bergkampje

Recommended Posts

 

Du nevnte ikke med et ord at "vi er best i verden uansett" hadde noe historisk aspekt, noe det selvsagt har, du brukte det i stedet som et av argumentene for hvorfor du håper at England ryker ut i kveld. Ebgelske supportere og medier har ligget sjeldent lavt foran dette mesterskapet

 

Når det gjelder fuskekulturen så er det vel hevet over rimelig tvil at dette er særdeles vanlig i italiensk fotball.

 

At noen holder med andre landslag lever jeg utmerket, og sitter defintivt ikkepå noen høy hest. Jeg påpekte strengt tatt bare det jeg mente var feil med din holdning, sett fra mitt ståsted. Og det må man vel ha lov til på et debattforum? Jeg derimot, håper inderlig på engelsk seier i kveld. Rule Brittania!

Flisespikkeri. Det med den engelske holdningen jeg nevnte i mitt første innlegg vil jeg tro de fleste skjønte at hadde et historisk aspekt over seg. Selv om den ikke er frontet i like stor grad i år, så håper jeg fortsatt England går på snørra, mye på grunn av historie og mye på grunn av kvalmende spillere.

 

Når det gjelder Italia er jeg fullt klar over at det har forekommet en del fusk der i de senere år. Det jeg ville frem til er at jeg ikke "fremelsker" fusken, slik du vil at jeg skal fremstå. Jeg holder kun med Italia mot England. Ellers kan det italienske landslaget også ryke og reise for min del.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Your choice. Som en Arsenal supporter til en annen synes jeg dog holdningen er snodig. Og flisespikkeri var det ikke. Du fikk tydeligvis ikke frem poenget ditt godt nok. Og la gjerne Wayne Rooney score vinnermålet! I dag er det England som gjelder, intet annet!

Link to comment
Share on other sites

Your choice. Som en Arsenal supporter til en annen synes jeg dog holdningen er snodig. Og flisespikkeri var det ikke. Du fikk tydeligvis ikke frem poenget ditt godt nok. Og la gjerne Wayne Rooney score vinnermålet! I dag er det England som gjelder, intet annet!

Siterer meg selv fra mitt første innlegg: I tillegg er det den engelske holdningen "vi er best i verden uansett hva", som gjør at jeg aldri har hatt sansen for det engelske landslaget. Sitat slutt.

 

Jeg mener selv at poenget om et historisk aspekt over denne engelske holdningen kommer frem i denne setningen. Du får gjerne synes det er snodig å IKKE holde med det engelske landslaget som Arsenal-supporter (Vi har jo omtrent aldri med spillere fra laget vårt på det engelske landslaget uansett...), men å åpne innlegget ditt med å karakterisere det som en håpløs holdning, gjør at jeg får inntrykk av at du setter deg på din høye hest og ser ned på mine meninger.

 

Jeg håper Balotelli scorer vinnermålet!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk bra match dette. Italia har hatt sjanser nok til å vinne den, men en kombinasjon av dårlige avslutninger og stort forsvarsspill som gjør at denne enda lever. Gleder meg til resten, håper på en høydramatisk avslutning nå.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske jeg klarte å engasjere meg for et annet landslag enn Norge. Men jeg liker det å kunne være helt nøytral i slike mesterskap, og heller setter pris på god fotball - uansett hvem som spiller den.

Det er stygt å si det, for jeg aksepterer at det er svært upatriotisk, men jeg har problemer med å engasjere meg for Norge også. Slik Norge har fremstått de siste årene, med en uinspirert ledelse og avdanka spillere med klippekort, så har jeg ikke prioritert å følge med Norge (jeg heier selvsagt ikke på motstandere, det er bare apati som er på vei innover meg).

 

Når det gjelder debatten for og i mot England, for og i mot usympatiske spillere, for og i mot det ene og det andre så synes jeg "begge" parter skyter over mål.

 

At vi elsker engelsk klubbfotball skal ikke gi en autmatisk "Plikt" til å støtte landslaget, men samtidig hvis vi skal være i mot alle spillere vi ikke liker så blir det få lag vi kan "holde med".

 

Til Imers og Ben Elfen så kan jeg "forstå" at dere ikke kan holde med spillere som Cole, Rooney og Terry. Men har dere virkelig så kort hukommelse at dere er villig til å holde med Balotelli (Italia).

Hvis jeg skal legge meg på deres argumentasjon, så er det nok for meg å gå tilbake til 8. april 2012, og Balotellis oppførsel i den kampen. Det er verre for meg enn klysene dere nevner. Så (for en i utgangspunktet nøytral tilskuer) sier jeg derfor HEIA ENGLAND.

 

Og så tilbake til ekstraomgangene!!!

Link to comment
Share on other sites

Det var kanskje ikke uventet før mesterskapet, at England skulle ryke ut før semifinalen.

 

Ny trener ble satt inn rett før mesterskapet, en defensiv spillestil, 2-3 viktige spillere ute med skader, mangelfulle tekniske ferdigheter i laget, og har ikke det lille ekstra som flere andre nasjoner.

Litt skuffet over at FA gikk inn for Hodgson, uten å tenke litt langsiktig på nye områder. Vi må jobbe med å bringe inn tekniske ferdigheter inn i landslaget, vi må tenke litt annerledes enn den spillestilen vi har (og har hatt) over mange år, og vi må få inn nye retninger for fremtiden. Vi har stått stille over mange år, og man hadde sjansen til å ta et nytt valg.

 

Nå blir dette også retningen for 2014, og man kan ikke forvente noe annet enn et håp.

Kjipt!

 

Italia vant fortjent, og Pirlo herjet på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i utgangspunktet Anglofil og har alltid holdt med England i mesterskap, men ikke denne gangen. Jeg klarer rett og slett ikke holde med ett lag der Wayne Rooney og John Terry spller. Hadde Arsenal hatt et par sentrale spillere på laget så kunne det muligens forbedret situasjonen. Når det ikke var tilfelle så jublet jeg da Ashley + Cashley bommet og Italia avgjorde.

 

Nå skal det sies at jeg har tippet Itialia som vinner av hele EM. Det skal holde hardt mot først tyskerne og så eventuelt Spania. Men Italia er Italia......

Link to comment
Share on other sites

England skuffer aldri. Godt Manu Young og Cashley ble syndebukker.

"Vår" Cashley og Villas Cashley. Carroll viste forøvrig at han er en gigant i lufta, men uten fart eller hjerne tl å finne på noe når han har ballen i bena utenfor skuddhold.

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang motbevises myten om at Italienere filmer mer enn engelskmenn. Kan virke som om Hodgson og de fleste engelske spillerne sier seg fornøyde med innsatsen i EM, selv om de ikke overbeviste i en eneste kamp, sier litt om forventningene folk hadde til dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg nekter å tro att Tyskland og Italia klarer å lage en dårliger forestilling en det vi har sett nå før ekstraomgangene.

 

Portugal skal ha honnør, fordi dei har i det minste forsøkt å vinne kampen, men Spania derimot er for meg mesterskapets største skuffelse. Nederland spilte elendig, men dei var ganske enkelt dårlige i dette mesterskapet.

Spania har (burde ha) et lag som med letthet skulle skape sjanser, men det virker som det er noe som er prioritert ned. 4-5-1 i første omgang med en spiss som knapt får ballen. 4-6-0 i andre omgang uten spiss (Fabregas er i alle fall ikke der framme), der ballen skal tråkles gjennom midten og vingene nærmest blir ignorert. Skuffelse er den eneste karakteristikken jeg vil bruke om spanjolene.

 

I finalen har jeg et enkelt valg, jeg holder med Italia (noe som jeg trodde var utenkelig for meg) eller Tyskland, fordi dette er to lag som i det minste førsøker å vinne.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er rart at det er først nå at det endelig har blitt fokus på Spanias ekstremt kyniske spillestil. Det er lett å bli blendet av eksplosiviteten i laget og flott angrepsspill til tider, men i hovedsak er de kanskje det mest "negative" laget i internasjonal fotball. Alt handler om ballinnehav, koste hva det koste vil. Hvis de må trille ball mellom stopperne i 90 minutter gjør de det. Hvis de må filme seg til frispark hver gang de mister ballen gjør det (Busquets er spesialist på dette), de er gjør alt de kan for å påvirke dommeren. For all del, de vinner titler - og det på en særdeles overbevisende måte - men jeg skjønner ikke hvorfor de hylles så mye som de gjør for "vakker fotball" som en slags foregangsfigur for positiv angrepsfotball. Spania er først og fremst et defensivt maskineri og forsvarslag.

 

Barcelona er noen hakk mer interessant å følge med på, men det er hovedsaklig på grunn av Messi, og det at de spiller mot utrolig enkel motstand hver uke i La Liga.

Link to comment
Share on other sites

Spania videre på straffer, Fabregas med matchvinneren.

 

Ronaldo fikk ikke skyte en gang. Han hadde nok forberedt seg på å score vinnermålet selv og kjenner jeg han rett ønsket han nok å skyte den siste straffen selv om å få all æren og oppmerksomheten selv. Dette må svi for egoet...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...