Jump to content

EM 2012


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

To av EMs store favoritter (Tyskland og Nederland) viser laber form i dag. Nederland tapte 2-1 mot Bulgaria og RvP noterte seg for scoringen. Tyskland med både Per og Podolski på banen tapte 5-3 (!!!) for Sveits. Kjenner vi disse stormaktene rett så har de vel prikket inn formen innen mesterskapet begynner.

Link to comment
Share on other sites

Etter gårsdagens landslagskamp mot Slovakia avslørte Robin hvorfor han har fått nr 16. Han fikk valget mellom å beholde nr9, eller ta 14 eller 16. Klaas-Jan var visstnok keen på nr 9 og dermed tok van Persie nr 16, ifølge han selv fordi hans sønn er født den 16, han avsørte også at han spiller med nr 10 i Arsenal fordi hans datter er født den 10! La oss håpe at 10ern ikke er ledig i noen andre klubber, da blir han nok i Arsenal :P

 

LINK: http://www.telegraaf...ar_nr._9__.html

 

P.S. I flere nederlandske aviser er det blitt holdt avstemninger om hvem som burde bli Nederlands toppspiss. Før vennskapskampene sa de fleste van Persie, nå sier et forholdsvis klart flertall Huntelaar (faktisk hele 75% av over 40000 votes!!). Nå bestemmer til slutt treneren og ikke folket, men kanskje vi får oppleve at PLs toppscorer rett og slett ikke får spille fra start i EM?

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne at nederlenderne etter disse to kampene heller vil se Huntelaar enn van Persie. Van Persie har vært hode og skuldre over Huntelaar hvert minutt han har vært på banen.

Link to comment
Share on other sites

Må få sagt dette: Har stor glede over å ha din 'ekspertise' på Nederlandske spillere på forumet her, godt å ha 'spesialister'!

 

Annen 'spesialist' jeg setter umåtelig stor pris på å ha på forumet her er RP7 med hans kunnskap om skader(Håper jeg ikke husker feil nick nå >_< )

Link to comment
Share on other sites

Satt og studerte sendeskjemaet for kampene i årets EM-sluttspill - http://www.tv2.no/sport/fotball/landslag/euro2012/sendeskjema-euro-2012-3789514.html

 

Men er det bare jeg som aldri har hørt om Canal9? Er dette noe ny kanal, eller har den vært "oppegående" lenge? Ligger den inne i viasats kanalpakker, eller har de klart å dele opp mesterskapet mellom to forskjellige leverandører (viasat - canal digital)?

Link to comment
Share on other sites

Portugal har en imponerende samling spillere, men jeg er ikke helt overbevist om at laget fungerer. Sett bort fra Ronaldo (som aldri har vært like dominerende på landslaget) har de ingen utpregede målscorere. Mye må klaffe for at humørspillere som Nani, Meireles og Queresma skal levere, og forsvaret kommer til å bli utnyttet av taktisk kloke lag som Tyskland og Nederland. Jeg har tippet de på tredjeplass i gruppa.

 

...men hvis Ronaldo finner ut de skal vinne er han er sikkert i stand til å ordne det.

 

I EM-beten jeg er med på har jeg satset på Tyskland som vinnere med gode gamle Miroslav Klose som toppscorer. Jeg tippet lenge at Gomez ville bli toppscorer, men Klose er hakket mer klinisk og har stor erfaring - pluss at han jager toppscorerrekorden. Ellers tror jeg bl.a. at England ryker i gruppespillet, Hellas ender opp med 0 poeng og at Benzema scorer mest i gruppespillet.

Link to comment
Share on other sites

Tyskland vinner, det er jeg ganske overbevist på, av en eller annen grunn. Tror også Polen kommer til å gjøre et veldig godt mesterskap. Mange unge spennende spillere som vil gi alt på hjemmebane, mye spennende som skjer i Polsk fotball for tiden. Kan se for meg at Polen når en semifinale, sammen med Nederland og Frankrike, Spania ryker i kvarten.

 

England og Portugal ryker ut allerede i gruppespillet.

Link to comment
Share on other sites

 

Eller anskaffe seg RiksTV, som man kan få i disse dager til en svært rimelig penge (og som selvfølgelig sender alt fra fotball EM) :P

 

Ja god idé. Bind deg til rikstv i ett år for å få med deg 10 kamper i EM. Champions league er ikke så viktig :-).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...