Jump to content

EM 2012


bergkampje

Recommended Posts

Premier League sesongen er over, og nå kan man se frem til Silly Season og selvfølgelig EM 2012 i Polen og Ukraina.

 

Mange Arsenalspillere vil være representert i turneringen og noen møter allerede hverandre i gruppespillet.

 

Foreløpig vet vi at Robin Van Persie er med i troppen for Nederland, våre kjære polakker er begge tatt ut, Rosicky er med for Tsjekka som kaptein, Mertesacker (og Lukas Podolski), Koscielny er som eneste Arsenalspiller tatt ut for Frankrike, Arshavin er med for Russland, så får vi se om han fortsatt er med oss senere.

 

Hvilke flere spillere har sjanse til å komme med? Håper og tror at både Walcott og Gibbs kommer med, men vi får se hva Hodgson gjør, kanskje litt skeptisk til at Gibbs får plass, men Walcott regner jeg med er bankers. Kan Oxlade-Chamberlain komme med? Jeg tviler, men han er muligens aktuell. Wilshere hadde nok helt sikkert kommet med om han hadde vært frisk, men den gang ei.

 

Danmarks store stjerne Nicklas Bendtner kommer vel garantert med, med mindre det skjer noe utenomsportslig som sender han hjem, om han er Arsenal eiendom under turneringen er uvisst.

 

Til slutt står vi igjen med Arteta og Diaby. Tviler veldig sterkt på at Arteta blir med, men han har nå ihvertfall prestert meget bra for en topp3 PL-klubb. Om han i det hele tatt blir vurdert vet jeg ikke, men hans dager som aktuell om han noen gang har vært aktuell virker talte. Diaby kan forsåvidt komme med, men kommer turneringen litt for tidlig? Han har jo nesten ikke spilt, så jeg tviler.

 

 

Denne topicen har jeg naturlig nok ikke opprettet kun for å kommentere og vurdere Arsenal-spillere, her burde alt som har med EM å gjøre diskuteres.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Håper det ikke blir like skuffende som VM sist - da handlet det mest om å ligge dypt og være kyniske i håp om å knekke Spania-koden. Et kjedelig mesterskap totalt sett.

 

Dette tror jeg blir bedre. Alle de store lagene er med, og jeg tror Spania kommer til å slite med å dominere like mye som de har gjort. Tror tyskland stikker av med tittelen, og at frankrike gjør det overraskende bra. England kommer ikke ut av gruppa si.

Link to comment
Share on other sites

Trist at dette mesterskapet går av stabelen uten spillere som Wilshere, Diaby og Arteta, men tror og håper at min landslagsfavoritt Tyskland går av med seieren i år!

 

Jeg tror det er avgjørende for Diaby sin karriere at han får en kontrollert pre-season. Også viktig at Wilshere får trent seg skikkelig opp.

 

I mine øyne: utelukkende positivt

Link to comment
Share on other sites

Podolski blir "the one to watch" denne gangen, akkurat som da Rosicky var klar for oss før VM i 2006. Det var nok mange som så målet hans mot USA (tror jeg?) og lurte på hvordan han kunne gå på billigsalg til Arsenal så tidlig. Håper det blir tilfellet nå også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er avgjørende for Diaby sin karriere at han får en kontrollert pre-season. Også viktig at Wilshere får trent seg skikkelig opp.

 

I mine øyne: utelukkende positivt

Jeg synes også det er positivt slik ståa er, men om du spurte meg i fjor sommer hvilke Arsenal-spillere jeg trodde skulle gjøre det stort i EM, ville sjansen for at jeg nevnte Jack eller Abou vært relativt høy!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også det er positivt slik ståa er, men om du spurte meg i fjor sommer hvilke Arsenal-spillere jeg trodde skulle gjøre det stort i EM, ville sjansen for at jeg nevnte Jack eller Abou vært relativt høy!

 

Absolutt - men jeg liker jo å leve i nuet ;)

Link to comment
Share on other sites

England Squad for Euro 2012:

Hart, Green, Ruddy, Baines, Cahill, A. Cole, G. Johnson, Jones, Lescott, Terry, Barry, Downing, Gerrard, Walcott, Oxlade-Chamberlain, Lampard, Parker, Young, Milner, Rooney, Welbeck, Carroll, Defoe

At rasisten Terry får tillit er grunn god nok for å boikotte laget.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kan vel ikke se at England har noe å gjøre i EM med denne troppen. Mener det er et stort svakehetstegne at Oxen er med. Han har knapt spilt for oss denne sesongen, og har ikke nødvendig erfaring på dette nivået. Nå er det jo etpar andre spillere der også som jeg stusser på: Green, Lescott, Downing, Carroll, Defoe og Walcott. Men finnes det alternativer i England?

Link to comment
Share on other sites

Kan vel ikke se at England har noe å gjøre i EM med denne troppen. Mener det er et stort svakehetstegne at Oxen er med. Han har knapt spilt for oss denne sesongen, og har ikke nødvendig erfaring på dette nivået. Nå er det jo etpar andre spillere der også som jeg stusser på: Green, Lescott, Downing, Carroll, Defoe og Walcott. Men finnes det alternativer i England?

Rart å nevne Walcott her. Akkurat vært gjennom sin beste sesong på toppnivå, som han nesten kom seg gjennom uten noen skader. Har dobbeltsifre både i scoringer og målgivende i år. Kan ikke se at England har noen bedre høyrekanter for øyeblikket. Walcott bør starte Englands første kamp i EM-gruppespillet.

Link to comment
Share on other sites

Kan vel ikke se at England har noe å gjøre i EM med denne troppen. Mener det er et stort svakehetstegne at Oxen er med. Han har knapt spilt for oss denne sesongen, og har ikke nødvendig erfaring på dette nivået. Nå er det jo etpar andre spillere der også som jeg stusser på: Green, Lescott, Downing, Carroll, Defoe og Walcott. Men finnes det alternativer i England?

 

Glen Johnson er jo latterlig svak, men han ser jeg du har utelatt. Lescott derimot har generelt vært en klippe for City og Walcott er ikke et dårlig alternativ. Milevis foran noen andre engelske spillere i sin posisjon og vil muligens komme bedre til rette for England enn Arsenal hvis han får trekke mer sentralt når han beveger seg av ballen.

Link to comment
Share on other sites

Glen Johnson er jo latterlig svak, men han ser jeg du har utelatt. Lescott derimot har generelt vært en klippe for City og Walcott er ikke et dårlig alternativ. Milevis foran noen andre engelske spillere i sin posisjon og vil muligens komme bedre til rette for England enn Arsenal hvis han får trekke mer sentralt når han beveger seg av ballen.

 

Er forsåvidt enig i at Richards ville vært et bedre alternativ enn Johnson. Når det gjelder Lescott så ville vel de fleste være en klippe med Kompany ved siden av seg. Jeg synes Lescott er svak. Når det gjelder Walcott så tviler jeg at han hevder seg på noen måte i EM, men det er vel ingen bedre i England.

 

Rart å nevne Walcott her. Akkurat vært gjennom sin beste sesong på toppnivå, som han nesten kom seg gjennom uten noen skader. Har dobbeltsifre både i scoringer og målgivende i år. Kan ikke se at England har noen bedre høyrekanter for øyeblikket. Walcott bør starte Englands første kamp i EM-gruppespillet.

 

Nei du har vel et poeng. Det er vel det jeg sa også. Det finnes ikke bedre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Hodgson kommer til å dytte både Lampard og Gerrard inn på midten igjen og det kommer til å bli en fiasko som vanlig. Kan ikke se dem spille typisk Hodgson-fotball heller med det spillermaterialet. Tror det blir en relativt kortvarig jobb for gamle Roy dette.

Link to comment
Share on other sites

England levner jeg ikke mye håp. Men kanskje en lavkarbokur kan sette fart på ting?

 

Tyskland og Nederland er jeg meget spente på. Begge lag spiller underholdende fotball.

Begge lag har matchvinnere.

Link to comment
Share on other sites

England levner jeg ikke mye håp. Men kanskje en lavkarbokur kan sette fart på ting?

 

Tyskland og Nederland er jeg meget spente på. Begge lag spiller underholdende fotball.

Begge lag har matchvinnere.

Nederland har jo tre av verdens mestscorende spisser, tipper VP som ving, Huntelaar på topp og Dost på benken, heier på Tyskland, men om noe annet lag skal vinne vil jeg det skal være Nederland.

Link to comment
Share on other sites

Bas Dost kom faktisk ikke med i troppen.., men uansett har de en fantastisk angrepresrekke med Robin, Klaas-Jan, Sneijder, Robben, van der Vaart, (Kuijt til tider). samt lovende unggutter på vei opp, som Luuk de Jong(25 mål i æresdivisjonen i år ) og hans bror Siem de Jong. Forsvaret er vel aberet, men de har jo gode spillere i Heitinga(årets spiller i Everton), van der Wiel, Mathijssen. Jeg lurer derimot på hvem som skal bekle venstrebacken. Uansett trua på Nederland i dette EM, det står mellom Tyskland, Nederland og Spania slik jeg ser det. Men det er alltid noen overraskelser i et EM, og Tyskland og Nederland er trossalt i samme gruppe som Portugal, kan C.Ronaldo senke et av de to landene? Det tror jeg så absolutt, så man kan ikke se bort fra at Tyskland/Nederland ikke engang kommer seg videre fra gruppespillet. Noe som forsåvidt irriterer meg når man ser på laga i gruppe A; Polen, Hellas, Tsjekka og Russland.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...