Jump to content

EM 2012


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Russland vinner Gruppe A ............

Hvis Russland ønsker å ta seg videre fra kvartfinalen (er sikker på poeng mot Hellas) så må de bytte ut Kerzhakov. Selv en småskadet Akinfeev er mer målfarlig!

Det er godt det er flere enn undertegnede som er "dårlige" til å tippe :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Der var vel kanskje myten om van der Wiel endelig avlivet? Klassisk nederlandsk forsvarsspiller. Imponerende teknikk og gode angrepsegenskaper men er ingen forsvarsspiller. Dårlig fysikk, håpløs å posisjonere seg og tilbringer mye tid altfor høyt på banen. Ronaldo er kanskje best i verden, men i dag fikk han altfor enkle arbeidsforhold. Vil kanskje passe inn i spania av de store ligaene, men han kommer til å bli avslørt på rekortid i England, Italia og Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Van der Wiel var hjelpeløs. Det samme var Huntelaar i dag. Nederland har i EM fremstått som lag som står og ser på mens en og en prøver seg. Kombinerer en det med et usikkert forsvar, ja da blir det som det blir. Null poeng. De to beste lagene gikk uten tvil videre fra gruppen.

Link to comment
Share on other sites

Står ved at jeg syns Ronaldo er verdens beste, er noe med fysikken som ingen matcher.. Angående Van der Wiel slet han med at han var en del av en svakere enhet, men ja, det er en grunn til at han fremdeles er i Ajax og ikke i Real Madrid..

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns fortsatt Messi er bittelitt bedre, men de veksler litt på tronen i fra helg til helg spør du meg. Begge er fantastiske spillere, og jeg tror de er litt avhengige av hverandre for å kunne levere på det nivået de har gjort de siste årene. Det er åpenbart at de motiveres av rivaleriet.

 

Det eneste Portugal mangler i troppen er en skikkelig god spiss. Helder Postiga holder ikke nivået, men hva gjør vel det så lenge Ronaldo er i rett modus....

Link to comment
Share on other sites

Står ved at jeg syns Ronaldo er verdens beste, er noe med fysikken som ingen matcher.. Angående Van der Wiel slet han med at han var en del av en svakere enhet, men ja, det er en grunn til at han fremdeles er i Ajax og ikke i Real Madrid..

Jeg syns fortsatt Messi er bittelitt bedre, men de veksler litt på tronen i fra helg til helg spør du meg. Begge er fantastiske spillere, og jeg tror de er litt avhengige av hverandre for å kunne levere på det nivået de har gjort de siste årene. Det er åpenbart at de motiveres av rivaleriet.

 

Det eneste Portugal mangler i troppen er en skikkelig god spiss. Helder Postiga holder ikke nivået, men hva gjør vel det så lenge Ronaldo er i rett modus....

Begge de nevnte spillerne er blant verdens beste, men når TV-kommentatorene ukritisk hyller det store antall mål dei står bak hver sesong, så blir ikke jeg like imponert som de nevnte kommentatorene.

 

Barcelona og Real Madrid er to eksepsjonelt gode lag i en relativt dårlig (ujevn) liga. Det finnes to store lag, omtrent som i Skottland før Rangers gikk på trynet, og så er det ett eller annet lag som ypper seg med noen års mellomrom. Den engelske ligaen, selv med noen gjengangere i toppen, virker på meg som en jevnere liga og en liga der det er vanskeligere for en storscorer å få det samme antall mål i "rekordboka". Jeg tror jeg vil gå så langt som å si at den nedre halvdel i PL sannsyligvis er merkbart bedre enn enn sammenlignbare lag i La Liga, og dette gjør sitt til at vi nok ikke vil få se spillere som klarer 50 mål pr sesong i PL slik som Messi klarte i 2011/12 sesongen.

 

Hvem som er best av Messi eller Ronaldo, vet jeg ikke. Det eneste jeg vet er at jeg, totalt subjektiv, synes Ronaldo er ei j***a klyse som jeg ikke tåler synet av. Men ellers så bryr jeg meg fint lite om begge to ;D.

(det siste kommentaren om Ronaldo kan nok virke svært "useriøs", men jeg kan love at den er ektefølt)

Link to comment
Share on other sites

At den ekstra dommeren står på samme side som linjedommeren er helt latterlig. Hva er da vitsen med denne dommeren? Og har noen gang denne ekstra dommeren tatt noen avgjørelser? Igår i kampen mellom Spania og Kroatia sto han 10 meter unna og så på grisetaklingen til Ramos, som på enhver annen plass på banen hadde vært klart rødt kort. Hadde han derimot stått på den andre siden vill han sett at Corluka skulle hatt soleklart straffespark på corneren i sluttminuttene av kampen, men han hadde jo uansett ikke villet dømt på det. Gode idè dette med ekstra dommere, men når de ikke blir brukt riktig/ikke har noe å si, synes jeg fortsatt at videodømming i avgjørende situasjoner er en langt bedre løsning.

 

EDIT: Mens jeg skriver dette blir Ukraina snytt får mål, denne ekstradommeren står 5 meter unna situasjonen men klarer likevel ikke å se att ballen er inne.

Link to comment
Share on other sites

Kun ett kamera fanget opp at den ballen faktisk var inne. Og det var kun i superslow og med frys av bilde i avgjørende tidel at en kunne slå det fast med sikkerhet. Personlig klarer jeg ikke hisse meg opp over at målgårddommeren ikke ser dette.

 

Zlatan.. For et mål! Endelig er han blitt voksen. Det er godt å se når store talenter endelig får et balansert hode å kombinere med ferdighetene i beina. Synd at svenskene er ute, og synd at Sebbe Larsson ikke fortsatt er Arsenal-spiller!

Link to comment
Share on other sites

Kan vi anglofile endelig se snev av lys i tunnellen? Skal vi få oppleve et Engelsk lag som for første gang siden 1966 hever et trofe? Jeg håper inderlig det. Neste skritt på veien er parmasanosten, bestikkelsene, Leonardo da Vincis, mafiaens, og Silivo Berlusconis land; Italia. COME ON INGERLUUN`; make us bloody proud tonight!

Link to comment
Share on other sites

Alle spillerne med unntak av Chambo og Theo.

 

Orker ikke å støtte spillere som Rooney, Gerrard, Terry, Ashley Cole + et par andre. I tillegg er det den engelske holdningen "vi er best i verden uansett hva", som gjør at jeg aldri har hatt sansen for det engelske landslaget.

 

Elsker Premier League, misliker Englands landslag.

 

Edit: Apropos engelske supportere og holdninger: http://www.vg.no/sport/fotball/em/2012/artikkel.php?artid=10066220

Link to comment
Share on other sites

Alle spillerne med unntak av Chambo og Theo.

 

Orker ikke å støtte spillere som Rooney, Gerrard, Terry, Ashley Cole + et par andre. I tillegg er det den engelske holdningen "vi er best i verden uansett hva", som gjør at jeg aldri har hatt sansen for det engelske landslaget.

 

Elsker Premier League, misliker Englands landslag.

 

Edit: Apropos engelske supportere og holdninger: http://www.vg.no/spo...?artid=10066220

 

Håpløs holdning; hva er galt med spillere som Hart, Gerrard, Wellbeck, Lescott, Henderson og Glen Johnsom, bare for å ta noen på kjappen? Og når, under både oppkjøringen til dette mesterskapet, og under mesterskapet, har engelske supportere frontet "vi er best i verden uansett" holdning? Give me a break, Imers. Det der er en forutinntatt holdning som ikke har rot i virkeligheten. OG, i tillegg, er man Arsenal supporter, og PL tilhenger, ja da får man, normal sett, England med på kjøpet. Det er det erke-engelske på og utenfor banen som gjør PL, og resten av engelsk fotball så spesiell.

 

Og som et tillegg; alt engelsk kan man hate, mens italiensk fuskekultur de skal fremelskes? Forstå det den som kan....

Link to comment
Share on other sites

Alle spillerne med unntak av Chambo og Theo.

 

Orker ikke å støtte spillere som Rooney, Gerrard, Terry, Ashley Cole + et par andre. I tillegg er det den engelske holdningen "vi er best i verden uansett hva", som gjør at jeg aldri har hatt sansen for det engelske landslaget.

 

Elsker Premier League, misliker Englands landslag.

 

Edit: Apropos engelske supportere og holdninger: http://www.vg.no/sport/fotball/em/2012/artikkel.php?artid=10066220

 

Enig. Håper England ryker på hue og ræva ut av dette em.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Håpløs holdning; hva er galt med spillere som Hart, Gerrard, Wellbeck, Lescott, Henderson og Glen Johnsom, bare for å ta noen på kjappen? Og når, under både oppkjøringen til dette mesterskapet, og under mesterskapet, har engelske supportere frontet "vi er best i verden uansett" holdning? Give me a break, Imers. Det der er en forutinntatt holdning som ikke har rot i virkeligheten. OG, i tillegg, er man Arsenal supporter, og PL tilhenger, ja da får man, normal sett, England med på kjøpet. Det er det erke-engelske på og utenfor banen som gjør PL, og resten av engelsk fotball så spesiell.

 

Og som et tillegg; alt engelsk kan man hate, mens italiensk fuskekultur de skal fremelskes? Forstå det den som kan....

Hvorfor er dette en håpløs holdning? Nok en gang setter du deg på din høye hest og ser ned på oss andre som ikke har de samme meningene som deg.

Jeg sa ikke at det var noe galt med hele det engelske landslaget. Jeg nevnte kun en del av spillerne som er regelrett ufordragelige, og som gjør at jeg ikke gidder å støtte England som landslag. Jeg sa heller ikke at holdningen "vi er best i verden uansett" er frontet under akkurat dette mesterskapet, men før omtrent alle tidligere mesterskap så har de engelske supporterne gått ut og sagt de er favoritter til å vinne og at det nettopp er "best i verden" så og si. Derfor godter jeg meg hver gang England går på trynet. Denne holdningen tipper jeg de fleste har fått med seg, og er noe som har rot i virkeligheten.

 

Dessuten så er det ingen automatikk i at man må holde med det engelske landslaget selv om man er Arsenal-supporter, og liker Premier League. Jeg er rimelig trygg på at jeg ikke er den eneste supporteren av et engelsk lag som IKKE holder med landslaget England.

Hva du mener med at italiensk "fuskekultur" skal fremelskes har ikke rot i virkeligheten. Har kun sagt jeg holder med Italia idag siden de møter England. Selv håper jeg Tyskland vinner hele dritten, da de spiller fotball som er milevis bedre enn eksempelvis Spania, Italia, Portugal og England.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa heller ikke at holdningen "vi er best i verden uansett" er frontet under akkurat dette mesterskapet, men før omtrent alle tidligere mesterskap så har de engelske supporterne gått ut og sagt de er favoritter til å vinne og at det nettopp er "best i verden" så og si.

 

Hva du mener med at italiensk "fuskekultur" skal fremelskes har ikke rot i virkeligheten. Har kun sagt jeg holder med Italia idag siden de møter England. Selv håper jeg Tyskland vinner hele dritten, da de spiller fotball som er milevis bedre enn eksempelvis Spania, Italia, Portugal og England.

 

Du nevnte ikke med et ord at "vi er best i verden uansett" hadde noe historisk aspekt, noe det selvsagt har, du brukte det i stedet som et av argumentene for hvorfor du håper at England ryker ut i kveld. Ebgelske supportere og medier har ligget sjeldent lavt foran dette mesterskapet

 

Når det gjelder fuskekulturen så er det vel hevet over rimelig tvil at dette er særdeles vanlig i italiensk fotball.

 

At noen holder med andre landslag lever jeg utmerket med, og sitter defintivt ikke på noen høy hest. Jeg påpekte strengt tatt bare det jeg mente var feil med din holdning, sett fra mitt ståsted. Og det må man vel ha lov til på et debattforum? Jeg derimot, håper inderlig på engelsk seier i kveld. Rule Brittania!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...