Jump to content

EM 2012


bergkampje

Recommended Posts

Synd å se at det går slik man fryktet med dette mesterskapet. Bråk, bråk, og bråk......

En skam, at mesterskapet ble utdelt på denne måten; uten at "noe" har blitt gjort for å forhindre at dette skulle skje. Nå får man håpe at det ikke koker opp helt til siste slutt, men jeg frykter at det som skjer nå; kun er starten på en ren katastrofe de neste par ukene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Men vi skal i det minste ikke klage over underholdningen på banen i dette mesterskapet! Enda en morsom kamp mellom Hellas og Tsjekkia. En stor forbedring fra VM i Sør-Afrika for to år siden hvor det nesten ikke ble scoret mål i gruppespillkampene.

Link to comment
Share on other sites

Noen som fikk med det "This is Russia"-banneret? Det blir blodbad i Warsava i natt....

Kan bli stygt i natt ja, spesielt om Russland vinner og skal fortsette å irritere i alle fall. Forholdet mellom de to landene som var i union sammen er ikke like rosenrødt som Norge, Sverige og Danmark..

Link to comment
Share on other sites

Status for Arsenals spillere hittil i EM er vel ganske dårlig. Chamberlain var ok, mens Arshavin var god. De andre har vært under pari. Spesielt Szczesny var veldig svak. Jeg tenker Arsenal kan se litt på Gebre Selassie på høyrebacken til Tsjekkia. Han er en god backup til Sagna. Mye bedre enn Jenkinson/Djourou

Link to comment
Share on other sites

Selassie har vært god, hadde knapt hørt om gutten før EM, men vært veldig imponerende til nå!

Han har imponert. Men jeg tror mye ligger i navnet. Han har jo nesten(!) likt navn som en ekstremt god og kjent langdistanseløper ;)

Link to comment
Share on other sites

Tyskland er fantastiske. Schweinsteiger hadde gjort Arsenals midtbane komplett. Rett og slett verdens beste dm. Komplett på alle mulig vis. Hadde vært artig å få sett Giroud for Frankrike snart. Lenge siden jeg så han spille.

 

Sitter nå å ser Nederland mot Tyskland, og vil da rette kritikk mot Bert. Jeh mener bestemt at Nederland har to keepere med i troppen, som er bedre enn Stekelenburg. Men det verste er at Van Bommel er med i troppen. At han er sjefens svigersønn, ser ut til å ha stor påvirkningskraft. Mannen er langt fra det nivået som det resterende av spillerne hos de antatt topplagene innehar. Rett og slett en stygg spiller, som ikke lengre klarer å henge med i toppfotballen.

Link to comment
Share on other sites

VP har hatt en LAAAAAAAAAANG sesong hvor han har måtte båret laget ethvert minutt av sesongen, ikke rart han er ute av form nå. Gomez med to drømmemål forøvrig, selv om jeg er stor tilhenger av Klose må jeg innrømme at Gomez i øyeblikket er langt bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hadde tenkt å satse på Gomez som toppscorer i EM-tippinga jeg er med på, men jeg tok en råsjans og satset på Klose. Ser ikke ut som det kommer til å gå i boks...

 

Tyskland er enormt gode. Schweinsteiger og Khedira dominer så til de grader.

Link to comment
Share on other sites

Vedda personlig på Nederland som vinner av EM(Siden jeg holder med Tyskland og det ville vært et godt plaster på såret om Nederland slo ut Tyskland) og Lewandowski som toppscorer.

Ser ikke ut som jeg får noen gevinst på de veddemålene..

Link to comment
Share on other sites

Tyskland er fantastiske. Schweinsteiger hadde gjort Arsenals midtbane komplett. Rett og slett verdens beste dm. Komplett på alle mulig vis.

 

Har siklet på den spilleren lenge. Om han blir lei av å spille for Bayern, så er han hjertelig velkommen til Arsenal. :)

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke ut som RvP har noen problemer i å spille i den hengende rollen. Kan fort være der han spiller til neste år for oss. Håper ihvertfall det!

Vil veldig gjerne ha RvP bak Poldi. Evt Giroud om han dukker opp... Tror til og med Bendtner kunne gjort det enormt bra for oss med RvP bak seg.

Link to comment
Share on other sites

Tyskland er fantastiske. Schweinsteiger hadde gjort Arsenals midtbane komplett. Rett og slett verdens beste dm. Komplett på alle mulig vis. Hadde vært artig å få sett Giroud for Frankrike snart. Lenge siden jeg så han spille.

 

Sitter nå å ser Nederland mot Tyskland, og vil da rette kritikk mot Bert. Jeh mener bestemt at Nederland har to keepere med i troppen, som er bedre enn Stekelenburg. Men det verste er at Van Bommel er med i troppen. At han er sjefens svigersønn, ser ut til å ha stor påvirkningskraft. Mannen er langt fra det nivået som det resterende av spillerne hos de antatt topplagene innehar. Rett og slett en stygg spiller, som ikke lengre klarer å henge med i toppfotballen.

Bert vM fortjener kritikk for keepervalget ja, men når det gjelder det andre er jeg mer usikker. Hvis det finnes bedre forsvarsspillere og DM i Nederland, så burde han hatt de med, men om ikke, kan ikke han klandres. Nederland er så utrolig ubalansert. fremover har de et lag som knapt noen kan måle seg med. Bakover holder de tippeliganivå...

Link to comment
Share on other sites

Etter to runder i gruppespillet, så er det ingen lag som har virkelig imponert. Men det er noen som står frem som litt mer solide enn andre.

 

SÅ jeg tar allerede nå og tipper (til dårlige odds) en finale mellom Spania og Tyskland. Men samtidig så kommer det ofte et av de mer usannsylige lagene som kan lage en overraskelse.

 

Russland vinner Gruppe A og møter Portugal/Nederland i kvarten. Tyskland slår Danmark og vinner gruppe B og møter Tjekkia/Polen i kvarten.

Spania tar nok gruppe C og møter Frankrike/England i neste runde. Gruppe D blir jevn, England og Frankrike men det blir målforskjellen som avgjør hvilket land som møter Spania og hvilket land som møter Italia (jeg forutsetter da at Spania slår Kroatia) i den siste kvartfinalen.

 

Semi blir da Russland mot Spania og Tyskland mot ??????? (den siste kvartfinalen blir jevn og vinner er usikker Italia eller Frankrike/England).

 

Spania var mitt tips før EM, nå er jeg mer usikker, Tyskland virker mest solide. Samtidig så er jeg jævla dårlig til å tippe, ja egentlig helt rææva, så finalen kan like gjørne bli Nederland - England!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...