Jump to content

13.03.12 WBA (B)


ted_uh

Recommended Posts

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Forsvarsspillet til Jenkinson er under en hver kritikk i dag. Klarer vi dette er det et mirakel. Bra jobba av Song nå ihvertfall!

 

Er skummelt hver gang en spiller utfordrer han i boksen. Han har armene rett ut og virker som om han holder noe så jævlig..

Link to comment
Share on other sites

Gibbs kommer inn og er avgjørende, er HAN som har rutinen til å vinne de fleste duellene og å drøye. Takk til Fülop, trodde han skulle storspille, er en av de gode skuddstopperne som vi hater å møte, men vi hadde tur og da får vi glede oss til CL på Emirates neste år også!

Link to comment
Share on other sites

Så nært, så nært, så nært ......

 

at Tottenham skulle ta tredjeplassen. I dag har vi sett et Arsenallag som igjen ser ut til ikke å tåle en ledelse. Å ligge under går bra, da henter vi inn forspranget, men så snart vi er foran igjen så "prøver" vi å få motstander med i kampen igjen.

Heldigvis så lykkes ikke Arsenal med det i dag.

 

Men når enden er god så er allting godt, heter det! Og sesongen sett under ett og når spillet som ofte er vist blir tatt med i betraktningen så er jeg strålende fornøgd med plasseringen i sesongen 2011/12. Vi klarte 3. plassen og vi klarte å holde Tottenham bak oss.

 

Men mest av alt så vil jeg i dag takke Marton Fulop, uten deg hadde Arsenal ikke vunnet dagens kamp og tatt tredjeplassen i årets sesong. Hjertelig tusen takk!

 

 

PS!! Jeg er kanskje en dårlig taper, men jeg føler ikke noen grunn til å gratulere Man City med seriemesterskapet!!

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller en heller svak kamp, fulle av nerver. Det forteller at det trengs handling skal vi kutte ned på de 20 poengene vi mangler, men akkurat nå - St.Tott og CL er i boks.

 

Karakterer: https://docs.google....QUE&hl=no#gid=0

Vi mangler en del, men tredjeplassen gjør at vi har en posisjon hvor vi er kvalifisert til CL, det gjør oss igjen langt mer attraktive enn fjerdeplassen hvor vi måtte ut i kvalifisering(Om Chelsea taper, noe jeg tror de gjør) og femteplassen hadde gjort at vi hadde fått spillerflukt og få gode igjen.

 

Viktigste er som sagt tredjeplassen, Fülop vinner kampen i dag!

Link to comment
Share on other sites

På det tredje målet, vil jeg frikjenne Fulop. På den ene reprisen, ser man tydelig at Jonas Olsson setter begge hendene i ryggen på Fulop like før han skal til å bokse. Hadde en Arsenalspiller gjort det, ville det vært et klart frispark. Dermed legger jeg skylden for det målet til WBAs kaptein. Som forøvrig er en svært svak spiller.

 

Når det gjelder Arsenal sin prestasjon i dag og denne sesongen, vil jeg si at de trenger en backup på backene for Sagna og Gibbs. Jenkinson er ikke i nærheten av å holde nivået for øyeblikket. Santos er ingen back. Det neste er å finne en god dm, som enten tar plassen fra Song, eller får han til å holde fokus alle kamper han spiller. Gervinho har vært en tragisk svak spiller siden ACN, og det har Ramsey også. Inn med enda en ving, og en kreativ midtbanespiller.

 

Kort oppsummert, har denne sesongen vist at Almunia, Squllachi, Denilson, Diaby, Bendtner og Chamakh, ikke har det som skal til i Arsenal, og at Djorou, Arshavin og Gervinho må forbedre seg radikalt for å være gode nok for en 25-mannstropp. Song må ha en utfordrer. Den sentralemidtbanen fungerer godt med Arteta, men han kan ikke spille 60 kamper for sesongen. Trenerapparatet har tydelig noen mangler. Tre av de blir nok rettet om Bould kommer inn som assistent. Tenker da det defansive, kynisme og i forhold til holdninger. Men i tillegg, må det også jobbes med det offansive. Det er et kjempeproblem at laget ikke har en plan B og C, når motstanderne har gjennomskuet plan A.

 

Vi får håpe på mange salg og mange kvalitetskjøp og at Wenger og styret henter inn flere gode folk i støtteapparatet. Også noen som kan ta tak i skadeproblemene i stallen, og gjøre noe med det. Da kan vi se lyst på sesongen 12/13. En riktig god sommer og en fin Silly season kjære Arsenalfans!

 

St.Totteringsday :D

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller en heller svak kamp, fulle av nerver. Det forteller at det trengs handling skal vi kutte ned på de 20 poengene vi mangler, men akkurat nå - St.Tott og CL er i boks.

 

En grei oppsummering Sir! Selv om brikkene omsider falt på plass, så må det gjøres grep. Håper for en gangs skyld at Wenger skjønner alvor. Altså så holder det ikke med kun en kvalitetsspiller i Podolski.

 

Vi kunne like gjerne ha havnet på en fjerdeplass. Mye rart og nerver jevnt over.

Link to comment
Share on other sites

Kort oppsummert, har denne sesongen vist at Almunia, Squllachi, Denilson, Diaby, Bendtner og Chamakh, ikke har det som skal til i Arsenal, og at Djorou, Arshavin og Gervinho må forbedre seg radikalt for å være gode nok for en 25-mannstropp. Song må ha en utfordrer. Den sentralemidtbanen fungerer godt med Arteta, men han kan ikke spille 60 kamper for sesongen. Trenerapparatet har tydelig noen mangler. Tre av de blir nok rettet om Bould kommer inn som assistent. Tenker da det defansive, kynisme og i forhold til holdninger. Men i tillegg, må det også jobbes med det offansive. Det er et kjempeproblem at laget ikke har en plan B og C, når motstanderne har gjennomskuet plan A.

En meget god oppsummering, som viser mye av den kritikken som flere av oss har kommet mot dette Arsenallaget. Punktet om trenerapparatet er meget viktigt, her må det både skjerpes både mannskapsmessig og også i "hodet" til AW. Den eneste endringen jeg ville gjøre i din oppsummering av spillerne, er å ta med noen få til i kategorien "holder ikke mål".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...