Jump to content

13.03.12 WBA (B)


ted_uh

Recommended Posts

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Dette ble bare en for stor dag for min del. St. Totteringhams' day, sikker CL plass, og tidenes avslutning på gullkampen i Premier League. For å toppe det hele ble jeg også onkel for første gang i dag. 13 Mai 2012 er en dag jeg aldri kommer til å glemme. Fantastisk dag!

Link to comment
Share on other sites

*puh*

 

God St. Tottering's, med-goonere :D

 

Denne kampen oppsummerte mye av det som er feil i dagens Arsenal-lag. Den defensive strukturen er HELT fraværende. 12-åringene jeg trente tidligere i dag gjør pokkerimeg de defensive oppgavene sine mer samvittighetsfullt enn Song og co gjorde i dag!! Vi savner Arteta noe så sinnsykt. Spesielt når Song dessverre er i en skikkelig late-season-funk...

 

Men. CL!!! :D

 

Og jeg tror at dette kan være plattformen til noe stort. Endelig choker ikke Arsenal i en kamp de virkelig måtte vinne! OK, vi snubler over mållinja mens vi hoster blod, men VI KLARTE DET! Tror det kan gjøre all verdens godt for psyken til dette laget!

Link to comment
Share on other sites

føler mest lettelse over å tatt feil i mine pessimistiske spådommer. Men selv om vi kan glede oss over St-totteringsday og CL-plass, klarer jeg ikke slippe jubelen helt løs. Det er for mye som skurrer. Nervene lå jo tjukt utapå alle spillerne i dag, og vi så alle de svakhetene vi har påpekt både denne og den forrige sesongen. Eneste forskjellen var at de nå hadde marginene på sin side. 3.plasseb varf kanskje fortjent nok når vi ser sesongen under ett, men altså ikke særlig overbevisende. CL-plass var nok nødvendig for å beholde RvP, men er det tisltrekkelig? Hva tenker han etter nok en kamp der laget roter voldsomt defensivt? Man har potensialet, men har man det andre som trengs for å ta det siste steget? Jeg tillater meg å tvile.

Link to comment
Share on other sites

Grattis til dere alle med bronsemedaljer, utrolig god prestasjon etter den forferdelige starten, Wenger knows.

Er det noen som kan sette opp en tabell for kampene som er spilt i 2012??

Noe sier meg at vi ligger farlig nært toppen på denne....

Men det er helt klart at det var tungt å miste Arteta og Sagna i tillegg til Wilshere på slutten, med disse tre pluss Podolski på plass til neste sesong kan dette bli gøy;-)

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg tror faktisk vi tok flere poeng før nyttår enn etter.

 

http://stats.football365.com/dom/ENG/teams/Arsenal.html

 

Det stemmer, det. På de 19 kampene før nyttår tok vi 36 poeng. På de 19 vi har spilt i 2012 har vi tatt 34 poeng.

 

24 av de 70 poengene vi har tatt har kommet etter at motstanderlaget har ledet. 7 seire og tre uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Kanskje på tide å få sjekket ut dette "noe"?!

 

Dette "noe" ser slik ut:

1 Manchester United 19 14 2 3 10 3 40 16 +24 44 2.32 2 Manchester City 20 14 2 4 10 4 40 14 +26 44 2.20 3 Newcastle United 19 11 2 6 9 3 30 26 +4 35 1.84 4 Arsenal 19 10 4 5 6 2 39 23 +16 34 1.79 5 Fulham 19 10 2 7 4 6 28 26 +2 32 1.68 6 Everton 21 9 8 4 9 4 32 20 +12 35 1.67 7 Chelsea 19 8 6 5 6 6 28 22 +6 30 1.58 8 Tottenham Hotspur 20 8 6 6 8 5 31 21 +10 30 1.50 9 Wigan Athletic 19 8 4 7 5 3 25 25 0 28 1.47 10 Swansea City 19 8 3 8 6 6 26 28 -2 27 1.42 11 Sunderland 20 7 6 7 8 8 23 24 -1 27 1.35 12 Norwich City 19 7 4 8 3 6 24 32 -8 25 1.32 13 West Bromwich Albion 20 7 4 9 6 6 26 26 0 25 1.25 14 Bolton Wanderers 19 6 5 8 1 7 23 35 -12 23 1.21 15 Queens Park Rangers 19 6 2 11 3 4 25 33 -8 20 1.05 16 Stoke City 19 4 7 8 3 7 16 23 -7 19 1.00 17 Liverpool 19 5 3 11 5 8 23 25 -2 18 0.95 18 Blackburn Rovers 19 5 2 12 3 7 20 37 -17 17 0.89 19 Aston Villa 19 2 9 8 4 8 15 29 -14 15 0.79 20 Wolverhampton Wndrs 19 1 5 13 2 8 19 48 -29 8

0.42

Link to comment
Share on other sites

Det endte godt. Vi ble nummer 3, kan slappe av i sommer, endte foran Spurs og vil være noe mer attraktiv i overgangsvinduet.

 

Men!

 

Dersom ikke mye endrer seg er jeg redd for at neste sesong kan bli mye likt som denne med flere nedturer enn oppturer. Forsvarsspillet i går er som det har vært store deler av sesongen under enhver kritikk og mye av grunnen til at vi har tapt såpass mange kamper og sluppet inn såpass mye mål.

 

På 1-1. Se på Santos! Hva er det han driver med? Han ruser ut av sin posisjon og gambler på å vinne ballen i midtbaneleddet som han ikke gjør med kanskje 5-6 meter og blottlegger seg fullstendig! Hadde du vært back i norsk 3 divisjon for kvinner hadde du vært offer for dobbel kontingent og måtte bake alle kakene alene til 17. mai!

 

På 2-1. Begge midtstopperne. En må gå i duell og en må falle av. Begge gjør noe midt i mellom og ser rett og slett dumme ut. Ingen sjef, ingen beslutsomhet. Pinlig.

 

Har du sett dårligere forsvarsspill på dette nivået?

 

Vi har sett det hele sesongen.

 

Denne kampen hadde vi tapt om ikke WBA hadde plassert en kjegle i mål. Vi er svineheldige og jeg tenker at vi umulig kan være så flaksen to sesonger på rad.

 

Hvem fikk egentlig godkjent i går? Song, Benayoun og Gibbs? Hvor var RVP? Walcott? Rosicky? Jenkinson?

 

3. plass er et faktum, men det er 20 poeng opp til neste plass og for meg inneholder dette laget altfor mange spørsmålstegn til å kunne forbedre seg ytterligere.

 

Uansett. Gratulerer med nok en ok sesong med flere nedturer enn oppturer.

 

PS!

Har du sett en manager oppføre seg som Wenger de siste 10 minuttene? Han MÅ jo ha sett det samme som oss at enhver motstander i PL kan skade oss og score på oss når som helst? Mannen var jo helt i oppløsning?!

Link to comment
Share on other sites

Har du sett dårligere forsvarsspill på dette nivået?

 

NEI

 

Vi er svineheldige og jeg tenker at vi umulig kan være så flaksen to sesonger på rad.

 

ja, laget hadde griseflaks i går, men ser man sesongen under ett har jo laget også hatt mye uflaks. Den biten føler jeg har jevnet seg ut. Kjernen her er at laget blir nummer tre på tross av at laget har et forsvar som ikke fungerer. Det forteller minst to ting; delvis at laget har et stort potensiale, men vi må jo se i øynene at laget på langt nær er godt nok, og at de på sett og vis er sin egen verste fiende.

 

Har du sett en manager oppføre seg som Wenger de siste 10 minuttene? Han MÅ jo ha sett det samme som oss at enhver motstander i PL kan skade oss og score på oss når som helst? Mannen var jo helt i oppløsning?!

 

Ja, han virket helt ute av balanse, men nettopp erkjennelsen av at motstanderne scorer på nesten alle sine sjanser mot Arsenal gjør det ekstra merkelig at Wenger ikke gjør noe med det ut over rent kosmetiske grep. Hvis hans oppførsel i går skyldes at han ser det samme som oss, er jo hans defenside grep ekstra pinlige og forunderlige, og det gir jo grunn til å spørre om dette skyldes manglende vilje eller evne...?

Link to comment
Share on other sites

PS!

Har du sett en manager oppføre seg som Wenger de siste 10 minuttene? Han MÅ jo ha sett det samme som oss at enhver motstander i PL kan skade oss og score på oss når som helst? Mannen var jo helt i oppløsning?!

Chamakh fikk til og med beskjed om å gjøre seg klar. Helt til de oppdaget at de hadde brukt opp alle byttene.. De var virkelig ute å kjøre på benken i går.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig Bould kan komme og hjelpe til i den defensive organiseringen av laget, å slippe inn 49 på en sesong er ikke bra nok!

 

nei, det er ikke bra nok. Og hvis man skal se på hva Arsenal nå må eller bør gjøre, så mener jeg ikke at det største problemet er spillermaterialet som sådan. Ja, det må forsterkes på enkelte plasser, men nøkkelen til å tette igjen bak, ligger mer på organiseringen av forsvaret enn på hvem som spiller; Sagna, Kosc og Vermaelen er alle gode nok. Det er samhandlingen i forsvaret og mellom forsvaret og midtbanen som svikter. Og nettopp derfor har Bould en stor utfordring. Og kanskje den største utfordringen består i å overbevise Wenger? For det hjelper kanskje lite at Bould ser hva som skal til, og forsøker å ta til orde for nødvendige grep, hvis Wenger ikke vil lytte og ta dette inn over seg?

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson viste også at han ikke er klar for spill på dette nivået. Det er et under at det gikk så bra som det gikk i går, og at vi endte på tredje på tross av latterlig forsvarsspill sesongen igjennom. Han var god fremover, det skal han ha. Han kan slå gode innlegg, og er flink til å overlappe men primært sett bør han bli en bedre forsvarer. Han var heldig som ikke ga bort straffe i går med all skjorteholdinga han holdte på med og ble konstant dratt ut av posisjonen sin og var alltid på feil side da han ble utfordret en mot en. Jeg har derimot trua på at han kan bli en god spiller, men jeg syns det er altfor tidlig å gjøre han til andrevalget på høyrebacken.

 

Og hva skal vi si om Santos? Han er en av favorittene mine, men det ville vært drøyt å kalle han en god forsvarsspiller. Han er god en mot en, har bra teknikk og er veldig god offensivt men forsvarsspillet hans er til å få hjerneblødning av. Det ordner seg bare såvidt som det er hele tiden. Tviler på at han blir noe mer enn andrevalg, har langt bedre tro på Gibbs.

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret må orgasniseres, midtbanen må tilføres mer defensiv soliditet og det offensive trenger en kraftig innsprøytning av finesse og uforutsigbarhet, og nei - hverken Wilshere eller Podolski er svaret på det.

 

Wilshire er naturligvis et stort spørsmålstegn etter et helt år på sidelinjen. Opplever han det samme som Ramsey? Podolski vil nok styrke laget, forutsatt at RvP fortsetter i klubben, men han er neppe nok alene. Dessuten vil ingen av disse styrke laget der det trengs som mest, i den defensive organiseringen.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson viste også at han ikke er klar for spill på dette nivået. Det er et under at det gikk så bra som det gikk i går, og at vi endte på tredje på tross av latterlig forsvarsspill sesongen igjennom. Han var god fremover, det skal han ha. Han kan slå gode innlegg, og er flink til å overlappe men primært sett bør han bli en bedre forsvarer. Han var heldig som ikke ga bort straffe i går med all skjorteholdinga han holdte på med og ble konstant dratt ut av posisjonen sin og var alltid på feil side da han ble utfordret en mot en. Jeg har derimot trua på at han kan bli en god spiller, men jeg syns det er altfor tidlig å gjøre han til andrevalget på høyrebacken.

 

Og hva skal vi si om Santos? Han er en av favorittene mine, men det ville vært drøyt å kalle han en god forsvarsspiller. Han er god en mot en, har bra teknikk og er veldig god offensivt men forsvarsspillet hans er til å få hjerneblødning av. Det ordner seg bare såvidt som det er hele tiden. Tviler på at han blir noe mer enn andrevalg, har langt bedre tro på Gibbs.

 

helt enig i disse betraktningene. Jenkinson er uferdig, særlig defensivt en mot en, og Santos er for uryddig, selv om han har mange sterke individuelle egenskaper. Egner seg bedre som kantspiller enn som back. Har tro på Gibbs dersom han klarer å holde seg skadefri. Han reddet jo dagen med sin fantastiske tackling i går.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...