Jump to content

13.03.12 WBA (B)


ted_uh

Recommended Posts

Innstillingen til kampen skal være enkel å holde kontroll på, med tanke på hvor viktig en seier vil være for kvalifiseringen til Champions League og for å komme over Tottenham på tabellen. Når det kommer til nervene så vil det alltid bli stilt spørsmål, og spesielt rundt konsentrasjonen i lagets defensive jobbing. Akkurat hvorfor spillere i verdensklassenivået, les: Vermaelen, Song etc, plutselig får hjerneteppe og glemmer hvordan man løper vil for meg bli et evig mysterium. Er det frykten for å tape som er større enn viljen til å vinne som gjør at disse feilene stadig dukker opp i våre bakre rekker? For jeg er ganske sikker på at det meste ligger mentalt hos spillerne, siden de i det ene øyeblikket holder full kontroll på Messi, Rooney og Aguero for å tape hver duell i den neste kampen mot Moses, Holt og Yakubu.

 

Hadde bare spillerne klart å etablere et høyere bunnivå på prestasjonene så ville vi vært med å kjempe om ligatittelen denne sesongen, og da ville morgendagens kamp vært en "walk in the park", noe som det helt sikkert ikke blir.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Hadde bare spillerne klart å etablere et høyere bunnivå på prestasjonene så ville vi vært med å kjempe om ligatittelen denne sesongen

Amen!

 

VI kan klage på dommere og andre utenforstående faktorer. Men det laget selv kan forsøke å kontrollere er sine egne prestasjoner. Og som du skriver så er spillernes "bunnivå" en av de faktorene, jeg vil egentlig også ta med lagledelsens "bunnivå" som en faktor. I flere av kampene der vi har rotet bort sikre poeng, så mener jeg at Wenger & co også har et ansvar (taktisk) for at spillerne har vist slike "bunnivå".

 

Når det gjelder kampen mot WBA så er jeg ikke i tvil om at spillerne starter kampen med de rette innstilingene, spenningen er om nervene holder hvis vi ikke klarer å få et klart grep om kampen.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte å kommentere litt rundt svakhetene til Wenger & co også, for som du sier har det blitt gjort noen "taktiske blemmer" som vi i etterkant har stilt store spørsmålstegn rundt. Man kan rose Wenger så mye man bare ønsker, men han er menneskelig og har svakheter som flere motstandere har klart å benytte seg av. Den mest åpenbare svakheten som han har vist de siste 4-5 årene er staheten rundt at vi skal spille vårt spill uansett kampsituasjon og motstander, og mangel på kynisme i de kampene hvor man kan tette igjen en knepen ledelse de siste minuttene i stedet for å jage mål nummer to og blottlegge seg bakover. Han har vist glimt av en plan B, blant annet hjemme mot Barcelona hvor han spiller med 4 spisser og får uttelling med Arshavins 2-1 scoring, men dette blir for tilfeldig og spillernes dagsform blir avgjørende. Ellers kan man undre seg over hvorfor man ikke bruker/brukte Chamakh eller Bendtner sammen med van Persie på topp mot bunnlagene for å skape flere situasjoner innenfor deres 16 meter, i stedet for å kjøre duellkraften og hodestyrken på kant som for meg er uforståelig.

 

Det er der man beundre jobben som Sir Alex Ferguson har gjort i 25 år for Manchester United, der han nesten endrer formasjon og lagoppstilling mellom hver kamp for å kontrollere motstanderen best mulig og utnytte deres svakheter. Det er ikke uten grunn at en middelmådig spiller som Ji-Sung Park alltid spiller i en 4-5-1 formasjon mot storlagene, og har lyktes mot nettopp Arsenal flere ganger.

 

Slik, da har jeg sagt mitt syn rundt svakhetene til Wenger, så da er det bare å vente på å bli slaktet av "Wenger elskerne".

Link to comment
Share on other sites

Den sendes live imorgen på pl3? En på jobben sa de kun sendte 1 kamp imorgen pga noen nye regler etc. Har vært ute å reist en stund så har ikke fått med med meg evt endringer

 

Det med at det kun sendes en kamp kl 4 gjelder kun på Lørdager. Så denne kampen sendes på PL3 ja.

Link to comment
Share on other sites

 

Det med at det kun sendes en kamp kl 4 gjelder kun på Lørdager. Så denne kampen sendes på PL3 ja.

 

Og det gjelder kun parabol, og ikke kabel tv. Canal digital kabel har sendt 3 kamper hver lørdag klokka 16:00.

Link to comment
Share on other sites

Litt morsomt hvordan 1 eneste kamp avgjør hvordan vi ser på hele sesongen. Enten så er vi passe fornøyd, med 3.plass og foran Spurs, eller så er det en forferdelig sesong med 4.-5.plass og mulig uten CL til neste år.

Tror dessverre ikke vi tar 3 poeng, men Fulham gir oss en hjelpende hånd i stedet :)

Link to comment
Share on other sites

Imorgen må vi bare knuse dette WBA laget, jeg har trua, håper også laget har denne trua. Vi må ut i hundre uten å blottlegge oss bakover, da er jeg sikker på at vi tar en grei seier. Kanskje like greit at jeg jobber imorgen, tror ikke jeg hadde hatt nerver til å se denne kampen, blir minst like spennende å følge med på live-oppdateringer. Håper på gode live-oppdateringer og at vi kan "feire" 3.Plassen samt St.Totteringhamsday.

Link to comment
Share on other sites

Flaks at vi enda kan ta 3 plassen med seier i dag. Får bare håpe at de takler presset denne gangen, og ikke roter det til, slik vi har sett så altfor mange ganger tidligere. Med uavgjort så tar vi 4 plassen, men den kan vi miste hvis Chelsea slår Bayern M. i finalen. Tottenham og Newcastle har jo begge vanskelige motstandere så det er mye som kan skje.

Link to comment
Share on other sites

Er litt for nervøs i dag merker jeg..hehe. Vil bare få kampen ferdigspilt og vite dommen så fort som mulig. O_O

Et WBA uten noe press og gode resultat mot oss før samt de vil gi en siste gave til Hodgson, er vel nesten det verste vi kunne møtt i dag.

Og et Arsenal-lag med høye skuldrer og nerver har ikke akkurat slått ut bra tidligere i sesongen.

Jeg har hatt en dårlig følelse i flere dager nå, men må jo bare håpe vi gjør jobben på et eller annet vis.

Litt utenkelig at en sesong uten CL og RVP kan bli realiteten neste sesong, men nå får vi se da..om gutta for en gangs skyld tar seg sammen når det gjelder som mest.

 

Et mulig scenario:

Hvis vi taper 1-0 og Tottene spiller uavgjort...da er det etter mine beregninger likt på målforskjell og poeng.

Hva skjer da? Er det mest antall scorede mål eller innbyrdes oppgjør som avgjør?

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer da? Er det mest antall scorede mål eller innbyrdes oppgjør som avgjør?

 

Scorede mål først, deretter innbyrdes. Enda finere regler, som om bortemål teller når det er likt der også, og hva som eventuelt skjer etter det igjen, det vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Schzzyznzchhyyny er i motsetning til hva ryktene sier ikke skadet, og Coq starter som høyreback. Håper Benayoun spiller sentralt sammen med Mozart og Song, for å få opp aggresiviteten (som virker helt fraværende hos Ramsey). Når det gjelder kantene virker det som både Chamberlain og Gervinho er ute av form, og Walcott er muligens ikke helt fit, så ikke godt å si hva som er de beste valgene..

 

Uansett, dette blir forferdelig spennende! Håper vi vinner, Tottenham spiller uavgjort og Newcaste vinner. Hadde vært fantastisk å sett CL-fotball til neste år uten den bleke lillebroren våres.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært på sykkeltur i formiddag, la bak meg nærmere 5 mil (med regn og motvind de siste 2) og klarte knapt tenke på noe annet enn den jævla fotballen. Lurer på om goonerne som deltar i Giroen tenker det samme? Uansett, dette blir spennende! Jeg kom frem til at Benayoun starter på venstre kant, at Walcott er frisk nok til å spille på høyre, og at vi dytter inn Chamberlain på midtbanen mens vi lar Rosicky og Song spille de litt dypere rollene. Coquelin på høyre back, og resten laget plukker seg selv.

 

Fordelen med WBA er at de ikke har noen utpregede styrker som er gjør det åpenbart vanskelig for oss. Ingen Grant Holt, ingen monsterinnkast og fæle taklinger og ingen usedvanlige gode spillere. Odemwingie er god, men jeg tror Koscielny og Vermaelen skal klare å ta seg godt av han. Hvis Brunt er ute er det en megafordel, og Scharner er en sånn spiller som Song elsker å spille mot. Vi får krysse fingrene!

Link to comment
Share on other sites

*grøss*

 

Halvannen time igjen...

 

Jeg er utrolig nervøs for denne kampen! Hvilket Arsenal-lag vil komme på banen? Det som jobber steinhardt og hjelper hverandre, eller det halvinteresserte laget der spillerne ikke gjør mer enn de synes de må? WBA kommer uten press og kan kose seg med sesongens siste kamp foran egne fans. Fans som sikkert er bra fornøyd med sesongen og som vil backe opp laget sitt maks. Dette blir ingen lett kamp - alt annet enn 100% vil resultere i poengtap. Det er jeg ganske sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Som Robin skrev i The Sun: Any win will do!

 

I dag stilles det null krav til underholdningsverdi. Unngå fancy hælspark og overspektakulære forsøk. Bare gjør jobben!

 

Jeg er helt oppspist av nerver. Vi sees på den andre siden. Come on Arsenal!!!

Link to comment
Share on other sites

YES! Ingen Ramsey med Coquelin i midten og Jenkinson på høyrebacken! Ser at jeg spådde Gibbs fremfor Santos her, men det var fordi jeg spådde Chamberlain og Gervinho på hver sin kant og Gibbs har vært sikrere bakover (Hadde jeg aldri trodd jeg skulle si noe sånt om Gibbs..) enn Santos.

 

Håper Le Coq har en knallkamp.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fornøyd med laget! Spent på å se hvordan Jenkinson klarer seg, lenge siden han spilte sist. Vi har spillere på benken som kan snu dette også i Walcott og AOC. Nervene roet seg litt nå, men tror det blir en jevn kamp dette.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...