Jump to content

13.03.12 WBA (B)


ted_uh

Recommended Posts

Jenkinson er en vandrende katastrofe og taklingsforsøkene hans er dårlige og mangler timing. Holder ikke nivået i det hele tatt. Nære på å få straffe i mot flere ganger i går.

Santos fungerer antakelig best som kantspiller. Etterlater seg enorme rom defensivt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Jenkinson er en vandrende katastrofe og taklingsforsøkene hans er dårlige og mangler timing. Holder ikke nivået i det hele tatt. Nære på å få straffe i mot flere ganger i går.

 

ja, per i dag er han langt unna nivået. Han åpnet dårlig i høst, men spilte seg opp før han ble skadet. Etter comebacket har han ikke vært i nærheten. Hvorvidt han KAN komme opp på nivå eller ikke er kanskje litt tidlig å avgjøre, men Arsenal kan ihvertfall ikke satse ensidig på ham ennå. Synes vel både Coquelin og Yennaris har fungert bedre de gangene de har vikariert for Sagna på høyrebacken. Kanskje Yennaris er den klubben bør satse på som arvtager til sagna?

Link to comment
Share on other sites

 

nei, det er ikke bra nok. Og hvis man skal se på hva Arsenal nå må eller bør gjøre, så mener jeg ikke at det største problemet er spillermaterialet som sådan. Ja, det må forsterkes på enkelte plasser, men nøkkelen til å tette igjen bak, ligger mer på organiseringen av forsvaret enn på hvem som spiller; Sagna, Kosc og Vermaelen er alle gode nok. Det er samhandlingen i forsvaret og mellom forsvaret og midtbanen som svikter. Og nettopp derfor har Bould en stor utfordring. Og kanskje den største utfordringen består i å overbevise Wenger? For det hjelper kanskje lite at Bould ser hva som skal til, og forsøker å ta til orde for nødvendige grep, hvis Wenger ikke vil lytte og ta dette inn over seg?

Dette gjenspeiler mye av kritikken som har kommet mot Wenger denne sesongen, og som til tider har ført til antydninger om at en burde vurdere Wenger sin stilling. Nå sitter selvsagt ikke jeg med noen "inside"-informasjon, men fra mitt ståsted så kan det virke som at Wenger ikke vil/kan lytte til andre når det gjelder taktikk og spillerdisposisjoner.

Om det er trenerstaben som er for svak og ikke tør å si Wenger i mot, eller om hele gjengen har de samme "taktiske" problemene, vet jeg ikke. Men det skal bli spennende å se hvilken innflytelse Bould klarer å få på dette punktet.

Jeg var en av de som telte på knappene om dette burde være Wengers siste sesong. Jeg mener at det er riktig av han å forsette, men hvis de samme problemene forsetter neste sesong så kan jeg love at jeg ikke vil ha noen problemer med hoppe på kritikk-toget mot Wenger.

Mitt største problem er ikke at vi taper en kamp, hvis møter et klart bedre lag så overlever jeg det. Mitt problem denne sesongen er måten vi har avgitt poengene (tapt/uavgjort), og dette har jeg store "problemer" med >_<

 

Laget trenger forsterkninger, men vi har en stamme som burde ha klart en betydelig bedre poenghøsting enn den som foreligger. Vi har problemer med enkeltspillere, men med en bedre innsats fra personalet på sidelinjen så hadde vi vært betydelig nærmere topp to.

Link to comment
Share on other sites

Må ha inn en ordentlig holding midfielder. Song er alt for utålmodig til å sitte foran forsvaret en hel kamp. Får heller la Song spille box to box. Der er han god

 

Ja jeg skulle også likt å se en spiller som konsentrerte seg kun om det defensive på midtbanen, jeg synes Song gjorde dette glimrende for et par sesonger siden, men han er blitt vesentlig mer offensiv i spillestilen de siste sesongene. Vi savner Arteta veldig for å styre det offensive spillet fra midtbanen og det har blitt sånn at Song tar dette ansvaret også, dermed glipper det litt defensivt.

 

Vi får virkelig tro at Wenger også ser at problemet vårt ligger i at vi slipper inn for mange mål. Jeg tror egentlig han vet det, men det er vel litt sånn at hvis Arsenal scorer 3 så kan godt mostanderen score 2.... Problemet er bare at vi ikke alltid putter 3...

 

Jeg er enig i at vi har mer enn gode nok spillere i forsvaret, det er bare å få det til å henge sammen og at alle jobber for hverandre og i et system. Enig i kritikken av Jenkinson, han er ikke god nok for dette nivået pr nå. har vel litt å si at han ikke spiller kamper. Santos også er for sloppy i jobben sin og bør spille med mer konsentrasjon.

Link to comment
Share on other sites

Grunnet en del bizarre hendelser fikk jeg ikke sett vår siste kamp (skal ta den opp og se den senere). Jeg tviler ikke et sekund på at Jenkinson hadde en svak kamp, men syns folk skal være forsiktige med å dømme etter en slik kamp. Han har ikke spilt en a-kamp på lang tid og kastes inn i denne kampen hvor våre gutter var tydelig nervøse. Ingen lett kamp å spille selv for rutinerte herrer.

Link to comment
Share on other sites

Må ha inn en ordentlig holding midfielder. Song er alt for utålmodig til å sitte foran forsvaret en hel kamp. Får heller la Song spille box to box. Der er han god

 

Ja jeg skulle også likt å se en spiller som konsentrerte seg kun om det defensive på midtbanen, jeg synes Song gjorde dette glimrende for et par sesonger siden, men han er blitt vesentlig mer offensiv i spillestilen de siste sesongene. Vi savner Arteta veldig for å styre det offensive spillet fra midtbanen og det har blitt sånn at Song tar dette ansvaret også, dermed glipper det litt defensivt.

 

Tror den eneste grunnen til at Song er "utålmodig" er fordi Wenger ber han om å gjøre det. Som Innbytterbenken sier så var Song mye mer disiplinært hvis man bare ser en eller to sesonger tilbake. Wenger har selv sagt at han liker å ha offensive spillere på banen som kan presse motstanderene tilbake i sin egen banehalvdel og har også tidligere sagt at hvis han hadde en mulighet til å spille kun offensive midtbanespillere på midten så ville han gjøre det (var vel 08/09 sesongen tror jeg).

 

Så hva har han gjort? Jo han har sørget for at Song har utviklet det offensive aspektet ved spillet sitt, men allikevel en som behersker det defensive. Ikke like stor risiko som å spille 3 "rene" offensive spillere der, men nesten samme effekt mtp. hvor mange målgivende Song har hatt denne sesongen. Enten det eller så har Song blitt bedt om å fylle et hull etterlatt av Cesc, Nasri og Wilshere med pasningsspillet sitt.

 

Either way: Det er Wenger som har gitt Song tillatelse til å vandre såpass fritt fremover.

Link to comment
Share on other sites

uten at jeg har studert dette inngående ved videoanalyse, så tror jeg kanskje at vi blir en spiller i undertall litt for ofte ved at alle på midtbanen vår er offensive. I mange kamper går dette bra, men mot de store lagene så tror jeg det er nødvendig at en av midtbanespillerne holder igjen og kan hjelpe forsvaret. Når i tillegg backene våre er glade i å gå framover så blir det ofte undertall i forsvaret og vi får noen mål imot. Det er en balansegang fra kamp til kamp og ift motstanderen vår.

Link to comment
Share on other sites

Either way: Det er Wenger som har gitt Song tillatelse til å vandre såpass fritt fremover.

 

Enig. Og det spiller nok helt klart inn på at vi har sluppet inn så mange mål som det vi har gjort. Men må si meg vanvittig overrasket og imponert over hvilke steg han har tatt offensivt. Husker veldig godt pasningsspillet hans for noen år siden, det var oppsiktsvekkende dårlig. Nå serverer han de lekreste gjennombruddene støtt og stadig. Spesielt de chippene over forsvaret har vist seg effektive !

 

Spent på hvordan rollefordelingen skal bli når Wilshere er tilbake. Men vi kommer uansett styrket ut av byttet Ramsey - Wilshere.

Håper Ramsey kan ha en god pre-season og heve seg et par hakk. Eller kanskje et utlån hadde vært tingen. Etter min mening har han vært skuffende og ikke vært på det nivået vi trenger av en fast midtbanespiller på Arsenal. Harde ord mot en ung gutt som har vært skadet lenge, men toppfotballen er hard!

Link to comment
Share on other sites

Spent på hvordan rollefordelingen skal bli når Wilshere er tilbake. Men vi kommer uansett styrket ut av byttet Ramsey - Wilshere.

Håper Ramsey kan ha en god pre-season og heve seg et par hakk. Eller kanskje et utlån hadde vært tingen. Etter min mening har han vært skuffende og ikke vært på det nivået vi trenger av en fast midtbanespiller på Arsenal. Harde ord mot en ung gutt som har vært skadet lenge, men toppfotballen er hard!

 

ja, Wilshire istedenfor Ramsey vil i utgangspunktet styrke laget, forutsatt at Wilshire kommer tilbake for fullt etter langtidsskaden. Eller opplever han det samme som Ramsey? Ja, Ramsey har vært skuffende, men ja toppfotballen er hard, så det må han tåle å høre, selv om han har vært langtidsskadet. Men problemet er ikke Ramsey, men at Wenger fortsetter å (mis)bruke ham uke etter uke, selv om Wenger som alle oss andre må se at Ramsey ikke er på nivå per i dag. Wenger, som sier han er opptatt av å beskytte unge spillere, fraviker åpenbart denne regelen når det gjelder Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

I store perioder har vi knapt hatt alternativer grunnet skader og karantener.

 

Det er sant, og i store perioder har vi hatt det. Klippekortet var likevel gyldig, noe som jeg tviler på har vært til det beste for hverken Ramsey eller laget.

Link to comment
Share on other sites

uten at jeg har studert dette inngående ved videoanalyse, så tror jeg kanskje at vi blir en spiller i undertall litt for ofte ved at alle på midtbanen vår er offensive. I mange kamper går dette bra, men mot de store lagene så tror jeg det er nødvendig at en av midtbanespillerne holder igjen og kan hjelpe forsvaret. Når i tillegg backene våre er glade i å gå framover så blir det ofte undertall i forsvaret og vi får noen mål imot. Det er en balansegang fra kamp til kamp og ift motstanderen vår.

 

Det er blant annet dette Arteta er så dyktig på. Vi har en stygg tendens til å tømme midtbanen fullstendig, og da Arteta har vært ute så kommer dette godt til syne. Han har imidlertid holdt igjen for både Song og backene våre, og har derfor bidratt til å stabilisere ei skute som var svært nær ved å kantre. I perioden før Arteta ble skadet hadde vi ligaens beste lag, bare se på hvordan vi dominerte mot City. Og da var midtbanen helt brilliant. Nøkkelord: Disiplin!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...