Jump to content

13.03.12 WBA (B)


ted_uh

Recommended Posts

WBA-Arsenal

 

søndag 13.05 kl 16:00

tv2 PL HD 3

 

Arsenals siste 5: DDDLW

WBAs siste 5: DDWWL

 

siste ligamøter mot WBA på the Hawthorns:

2010-11: 2-2 (arshavin, van persie)

2008-09: 1-3 (bendtner 2, toure)

2005-06: 2-1 (senderos)

2004-05: 0-2 (van persie, edu)

 

_______________________________________________

 

sesongens siste kamp, og med seier er 3. plass og champions league neste sesong i boks

(det hadde eg ikkje trudd etter massakren på old trafford i august...)

 

vår form, og dette lagets historikk i slike "finalekampar", tilseier dessverre at vi etter mi meining

maks kan håpe på uavgjort og heller satse på hjelp frå Fulham og Everton. ser for meg at søndagen

blir eit nervemareritt.

 

Tipper på dette laget:

WS

Cocquelin-Koscielny-Vermaelen-Gibbs

Song-Ramsey-Rosicky

Gervinho (Walcott?)-van Persie-Benayoun

 

Kjør debatt

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Selv om Walcott er tilgjengelig så ser jeg helst dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Coquelin

Chamberlain - Rosicky - Gervinho

v. Persie

Dette er en kamp vi MÅ vinne og det å ha Walcott i bakhånd hvis ting ikke helt går vår vei vil være bronseverdt. Gervinho og Chamberlain hadde også positive opptredner mot Norwich og hvis Walcott absolutt skal inn i førsteellveren så må det være for Chamberlain og ikke Gervinho spør du meg..

Link to comment
Share on other sites

Ramsey bør ikke starte. Tror han har vist mange ganger nok at han ikke er klar for dette nivået. Synes Song, Rosicky skal starte sentralt med Chamakh eller Ox foran seg. Samt at Song får et rent defensivt ansvar i denne kampen. Når ikke Arteta spiller så er det høyrisiko når Song blir med framover. Denne kampen er alt for viktig til at Song skal "leke" playmaker. Han MÅ dekke rommet backene etterlater seg og han må hjelpe forsvaret i langt større grad. Også ekstremt viktig at han er tett oppi motstanderens offensive midtbane når det slås langt på spissen. Livsfarlig når det slås langt mot motstandrens spiss og de har en offensiv spiller bak spissen(e) som kan plukke opp andreballen og slå ut på kant

Link to comment
Share on other sites

Ramsey bør ikke starte. Tror han har vist mange ganger nok at han ikke er klar for dette nivået. Synes Song, Rosicky skal starte sentralt med Chamakh eller Ox foran seg. Samt at Song får et rent defensivt ansvar i denne kampen. Når ikke Arteta spiller så er det høyrisiko når Song blir med framover. Denne kampen er alt for viktig til at Song skal "leke" playmaker. Han MÅ dekke rommet backene etterlater seg og han må hjelpe forsvaret i langt større grad. Også ekstremt viktig at han er tett oppi motstanderens offensive midtbane når det slås langt på spissen. Livsfarlig når det slås langt mot motstandrens spiss og de har en offensiv spiller bak spissen(e) som kan plukke opp andreballen og slå ut på kant

 

Du har rett tankegang Castor, men jeg tror ikke Wenger vil se/gjøre det her dessverre. Derfor håper jeg på Coquelin på midten som i det minste vil stabilisere midtbanen langt langt bedre enn Ramsey..

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Coquelin - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Benayoun

Walcott Rosicky - v Persie Gervinho

 

En ting er sikkert; Ramsey må ut!

Sesongens siste kamp. 3 poeng bør hentes inn bare for å ære Mr Arsenal himself Pat Rice. Bonusen får være CL-plass.

Link to comment
Share on other sites

Selv om Ramsey har hatt en nedgående kurve, så tror jeg ikke Wenger vil gamble med en spiller (Coquelin) på sentral midtbane; som knapt har spilt i den posisjonen tidligere denne sesongen. En særdeles viktig kamp, og da må man prioritere litt "erfaring" og minst mulig rotasjon til en slik vanskelig bortekamp.

Regner med at han vil kjøre Ramsey, Song, og Rosicky.

 

Coquelin settes nok ned på høyreback, og det tror jeg kanskje er det mest fornuftige til denne kampen.

Nå møter vi et lag som ikke har annet å spille for, enn æren. WBA har gjort en god sesong, og publikum vil hylle de uansett resultat på søndag. Jeg tror vi skal være glad for, at vi møter et lag med slike omstendigheter. En kamp vi skal kjøre på, og som burde gi alle spillerene 100% fokus og vilje for 3poeng. Tror ikke viljen og fokuset til WBA-spillerene ligger i samme kategori.

Vinner vi ikke, så kan vi skylde oss selv.

 

Jeg har uansett en god følelse, og vil nok satse en liten slant på borteseier.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke en kamp hvor vi kan drive de store utskiftningene i lagoppstilling/formasjon når spillerne ikke samspilte i en f. eks 4-4-2, uansett hvor bra vi tror det ville fungert. Dette får vi bruke pre-season til å forske på, når presset er borte fra skuldrene og spillerstallen er satt etter at Wenger, forhåpentligvis, har gjort unna evt. kjøp/salg tidlig. Song og Ramsey som defensive spillere på midten har ikke gitt noen god uttelling i de kampene Arteta har vært skadet, mye pga tempoproblemer og mangel på en klar arbeidsoppgave. Derfor ønsker jeg å kjøre Rosicky ned i rollen ved Song, siden han står for et annet tempo og ser løsninger fremover i banen mye tidligere. Ellers blir det spennende å se hvem som får sjansen på høyrebacken siden Sagna igjen er ute med beinbrudd. For meg er det ganske likegyldig siden begge (Jenkinson, Coquelin) på en god dag kan være bunnsolide og om de skal ha en fremtid i klubben bør holde nivået til West Brom.

Szczesny

Coquelin - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Rosicky

Gervinho - Oxlade-Chamberlain - Benayoun

van Persie

Link to comment
Share on other sites

vi får håpe at laget for en gangs skyld kjenner sin besøkelsestid, og at de viser Pat Rice såpass ære og respekt at de yter full innsats for å gi ham en skikkelig avskjedspresang. Jeg blir provosert hvis jeg ser et eneste halvhjertet defensivt løp på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig jeg er litt farget av å ha satt meg på flyet 0720 fra Oslo forrige lørdag, hastet opp i området rundt Emirates, bøttet nedpå X antall Fosters og møtte opp full av forventning i setet mitt og knapt fått satt meg ned før det var 1-0 til mitt kjære Arsenal. Resten av kampen ble en berg-og-dal-bane av følelser der vi som vanlig svinger fra mestertakter til nedre halvdel av norsk Adeccoliga. Dessverre var det Adeccoliganivå på forsvarsspillet når det virkelig gjaldt slik at jeg måtte løpe ut av stadion i sjokk for å rekke flyet mitt hjem til Oslo noen timer senere. En dagstur til London for å se Arsenal endte i mer frustrasjon enn håp om at denne generasjonen Arsenal-spillere kan levere noen troféer i det hele tatt.

 

Derfor er jeg ikke voldsomt optimistisk i forhold til søndag.

 

WBA kommer IKKE til å legge seg nedpå! Aldri tro det! De kommer til å gi maksimalt for å sende supporterne sine glade inn i sommeren og mentaliteten der opp er å gi 110% i hver kamp, i 90 minutter, ALLTID. Mye vi kan lære av lag som Norwich, WBA og Swansea.

 

Jeg kommer til å sitte med nervene i høyspenn på hver dødball og OM vi tar ledelsen kommer det til å bli en lidelse hver gang WBA krysser målstreken. Slik er det dessverre blitt; vi har en egen evne til å svikte totalt når det gjelder som mest og man ser nesten tegn på at spillergruppen har en “taperkultur” mer enn en vinnerkultur ala andre topplag.

 

Skadene bekymrer meg også. Skulle gjerne hatt Arteta med, Walcott og Sagna, men det kan se ut som WBA mangler noen de også (jeg tror de fleste blir klar).

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg har forberedt meg mentalt på å havne bak Spurs, høre hylene fra Spurskoret, havne utenfor Champions League og da tape poeng på søndag.

 

Hvorfor?

 

Fordi vi rett og slett ikke har vært gode nok, dyktige nok, smarte nok, heldige nok.

 

Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

(..) WBA kommer IKKE til å legge seg nedpå! Aldri tro det! De kommer til å gi maksimalt for å sende supporterne sine glade inn i sommeren og mentaliteten der opp er å gi 110% i hver kamp, i 90 minutter, ALLTID. Mye vi kan lære av lag som Norwich, WBA og Swansea.

(..)

Jeg kommer til å sitte med nervene i høyspenn på hver dødball og OM vi tar ledelsen kommer det til å bli en lidelse hver gang WBA krysser målstreken. Slik er det dessverre blitt; vi har en egen evne til å svikte totalt når det gjelder som mest og man ser nesten tegn på at spillergruppen har en “taperkultur” mer enn en vinnerkultur ala andre topplag.

(..)

Jeg må ærlig innrømme at jeg har forberedt meg mentalt på å havne bak Spurs, høre hylene fra Spurskoret, havne utenfor Champions League og da tape poeng på søndag.

 

Hvorfor?

 

Fordi vi rett og slett ikke har vært gode nok, dyktige nok, smarte nok, heldige nok.

 

Dessverre.

 

dette er helt i tråd med det mange av oss andre har sagt mange ganger også. Ja, Arsenal har mye å lære av klubber som WBA, Swansea og Norwich, med spillere som aldri gir opp, og som er villige til å blø for klubben sin. Ja, det ser ut til at det har sneket seg inn en taperkultur i Arsenal, der man svikter når det gjelder som mest. Hvis vi skal være litt strenge, har det vel egentlig vært sånn i hele min tid som supporter (ca 42 år). Oppturene har egentlig vært for unntak å regne, og har enten skyldtes bisarr flaks, eller at laget har vært fullstendig overlegne (og selv da har man nesten klart å rote det til for seg selv). De aller fleste tapene har vært bisarre og helt unødvendige, og kan i all hovedsak tilskrives mental skjørhet. Det går en rød tråd fra Swindon 1969, via ipswich 1978, WestHam/Valencia 1980, Luton 1988, Zaragoza 1995, Galatasaray 2000, Barca 2006 til Birmingham 2011, en tråd man gjerne kan føre helt tilbake til Cardiff 1927. Også noen av seirene har man jo NESTEN rotet bort; for eksempel cupfinalen i 1979 og ligaen i 1989 (der man tross alt hadde ledet nesten hele veien). Naturligvis har de fleste klubbene det er naturlig å sammenlikne seg med (særlig Pool og ManU) opplevd bisarre tap og seire, men de har opplevd mange færre slike tap enn Arsenal, de har jo heller klart å få marginene på sin side i slike situasjoner. Der ligger jo den største forskjellen på disse klubbene. Og nettopp det at man aldri kan stole på Arsenal, gjør at heller ikke jeg er særlig optimistisk foran kampen på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har som vanlig go' følelsen foran denne kampen. Jeg tror vi vinner greit og klarer tredjeplassen. Med tanke på uroen i sommer og resultatene den første tiden så vil en eventuell tredjeplass føles som en seier.

 

Neste år forventer jeg at vi er med i den absolutte toppkampen hele året. Jeg kan ikke se at avstanden mellom oss og Manchesterlagene er uoverkommelig stor.

Link to comment
Share on other sites

laginfo om WBA frå teamtalk før søndagens kamp

:

...West Brom skipper Chris Brunt is unavailable for Roy Hodgson's final match

in charge of the Baggies after having his tonsils removed.

Fellow midfielder Paul Scharner is poised to make his final Albion appearance,

with his contract running out this summer and the Austria international not expecting it to be renewed.

Striker Peter Odemwingie (leg) and winger Jerome Thomas (illness) are doubtful...

 

Positivt for oss hvis WBA er utan både Brunt og Odemwingie

Link to comment
Share on other sites

Gruer meg noe jevlig til denne kampen! Den betyr så veldig mye mere enn hva mange i utgangspunktet tror! En 3 plass vil feires som gull! en 4 eller 5 plass kan være kroken på døra for neste sesongs planer! Håper virkelig Wenger begynner å bruke fornuften nå og sette ut Ramsey! Heller hvem som helst isteden for ham på Søndag..Og jeg drømmer om slik innsats :

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=F4a6hdxdIbk&feature=fvwrel Lykke til folkens!

Link to comment
Share on other sites

Szcezzers er visstnok skadet i følge en rekke journalister på twitter, og Fabianski starter på søndag. Huff, huff og atter huff....

Vi skal vinne denne uavhengig av hvem som vokter buret. Woijchech har heller ikke vært habil i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Scharner som alltid er farlig mot oss er ute, det samme med Brunt som er en veldig skapende spiller. Odemwingie kan skape mye på egenhånd og med han ute vil de være mer forutsigbare. WBA hadde en knallgod periode midt i sesongen, men sånn formen dems er nå bør vi slå dem. Vil de gi treneren sin en verdig avslutning i klubben? Det at det er sesongen siste kamp og at det er foran hjemmesupporterne vil nok gi dem et lite løft, men hvor motiverte er spillerne på WBA når de egentlig ikke har noe å spille for? Vi vet aldri hva vi kan få fra Arsenal denne sesongen når Arteta ikke spiller. Vi kan vinne med tre mål eller så kan vi være under med 2 mål før det er gått 10 minutter. Wenger bør virkelig gire opp spillerne, for han vet nok selv at det vil være lettere å få spillere til klubben om CL-spill er garantert. Det hadde vært fint om vi hadde sett samme innstillingen blant spillerne som vi så

mot f.eks. Milan. Håper Pat Rice får en verdig avslutning i klubben. Jeg forventer 100% innsats fra spillerne HELE kampen.

 

Forøvrig er Fulham det laget som har vært best i London-oppgjørene denne sesongen om jeg ikke tar feil, så det er langt ifra sikkert at Spurs vinner. Bale er også linket bort, så hodet hans kan være andre steder. Denne kampen kommer til å bli utrolig jevn! Newcastle får det også knalltøft. Vi skal ikke se bort ifra at det holder med uavgjort for oss - selv om seier er det jeg forventer!

Link to comment
Share on other sites

@Rocky

 

WBA kommer IKKE til å legge seg nedpå! Aldri tro det! De kommer til å gi maksimalt for å sende supporterne sine glade inn i sommeren og mentaliteten der opp er å gi 110% i hver kamp, i 90 minutter, ALLTID. Mye vi kan lære av lag som Norwich, WBA og Swansea.

 

WBA-spillere er ikke roboter, men mennesker akkurat som oss. Det er ikke utenkelige at mentaliteten i laget ikke er 100% for seier, når laget spiller sin siste kamp for sesongen med sine forutsetninger. De har gjort en god sesong, og ligger på 10.plass uten frykt for nedrykk. Utladningen for sesongen er "over", og nå gjenstår bare sjarmøretappen.

Sier ikke at de vil spille for halv maskin, men enkelte elementer kan påvirke viljen og arbeidsmoralen i disse 90minuttene.

- Det er langt ifra unormalt, og det kan skje igjen.

 

Kanskje har de en ekstrem motivasjon, vilje, og kraft, for å gi abslolutt alt i denne kampen......

Kanskje er de bare glade for at sesongen snart er over, og at de kan ta seg en velfortjent ferie......

Kanskje lar man enkelte av nøkkelspillerene få hvile (eller iallefall slappe litt av), og gir litt spilletid til talenter som vil føle ekstra motivasjon for en seriøs sommer......

 

Nei; jeg tviler sterkt på at WBA vil ha sesongens beste dag; når det gjelder innstilling, motivasjon, og vilje i disse 90minuttene. Mulig tar jeg feil......, men jeg tror de er mennesker av kjøtt og blod akkurat som oss. Og; slike mennesker kan påvirkes ut ifra situasjoner, noe jeg håper også skjer i dette tilfellet ;)

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Coquelin - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Benayoun

Walcott - Rosicky - Chamberlain

van Persie

 

 

 

Eg trur dette er det laget som kan fungere best i ein kamp som dette. Viss ikkje Walcott er 100% så bør Gervinho starte og Walcott komme inn om nødvendig. Benayoun har vore bra i dei siste kampane og eg trur han vil gjere ein betre jobb enn Ramsey slik stoda er for øyeblikket. Ramsey er litt for omstendeleg noko som gjer at motstandaren lettare kjem i balanse ved mogelege overgangar.

 

Kampen mot WBA blir langt fra lett, men me har betre spelarar. Med like stor innsats som WBA vil me klare 3 poeng. For fyrste gong denne sesongen, utan Arteta på laget.

Link to comment
Share on other sites

Nei; jeg tviler sterkt på at WBA vil ha sesongens beste dag; når det gjelder innstilling, motivasjon, og vilje i disse 90minuttene. Mulig tar jeg feil......, men jeg tror de er mennesker av kjøtt og blod akkurat som oss. Og; slike mennesker kan påvirkes ut ifra situasjoner, noe jeg håper også skjer i dette tilfellet ;)

Det er ikke WBA's innstilling som bekymrer meg, det er vår

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...