Jump to content

Yann M'Vila


cinsalabim

Recommended Posts

Er det ikke en eldre tråd om M'Villa? Mente jeg laget en i 2011.. Hvis han kommer så vil jeg si meg meget fornøyd da det blir " første" signering Arsenal gjør av en egen favoritt utenfor Arsenal! Vel, unntaket er Baptista som ikke slo helt til, men han teller jeg ikke med da det hovedsaklig var et lån :) Det er nå en sjelden kost at vi Gunners får de spillere vi ønsker oss, og for meg så ga jeg mer eller mindre opp etter sommer fadesen sist sommer, og spesielt "sårende" var det at Mata gikk til Chelsea.

 

Men nå har vi allerede skaffet Podolski som jeg håper blir en god signering.

 

Har ikke fått sett noe særlig med fransk fotball denne sesongen(eller tatt del på dette forumet) men hver gang jeg ser han så gjør han en god jobb. Ikke en spiller som skiller seg så veldig ut, men gjør få feil og balanserer midtbanen til Rennes bra.

 

Skal uansett bli spenende å se han i EM.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Samtale mellom Groover (GrooverBlog) og Jamie Sanderson. Groover er en franskbasert Arsenal supporter med god kunnskap om generelt det meste innenfor Arsenal.

 

YoungGunsBlog

Lots of rumours today Arsenal have agreed to sign Yann M'Vila. Not heard anything, but hope so. Solid, natural defensive midfielder.

 

GrooverBlog

@YoungGunsBlog I'm sorry to contesting Jamie. He's definitely not a natural defensive midfielder

 

YoungGunsBlog

@GrooverBlog - What makes you say that mate?

 

GrooverBlog

@YoungGunsBlog i follow him since years. His best games were with a pure DM behind him.

 

GrooverBlog

@YoungGunsBlog He's better upper on the field, more in à Wilshere (or Diaby) role

 

Har bare sett M'Vila for Frankrike for det meste, men der har han alltid vært veldig god. Har dog alltid sett at han har virket veldig god fremover i banen også.

Link to comment
Share on other sites

Har selv sett han flere ganger og kan ikke si at jeg har samme oppfatning av han. Det offensive jeg sitter igjen med er ganske gode kryss pasninger til kantspillere i rom. Å dekke rom, presse ballførere bort fra faresoner samt vri spillet kjapt med enkle gode pasninger derimot, er min oppfatning. De kampene jeg har sett så virker det ikke som han er en spiller som går så mye inn i dueller, men han presser ballførere ganske bra. Minner meg i grund litt om Gilberto, men med bedre passnings kvaliteter og en spiller som kan være flink å sette i gang kontringer med riktige avleveringer. Men har som sagt ikke sett så mye av han i år som jeg skulle likt.

At dette er en spenende spiller som vil heve Arsenal er jeg ikke i tvil om!

Link to comment
Share on other sites

Har ingen formening om det mtp. at jeg ikke har sett nok av M'Vila til å kunne slå fast noe som dette. Har som sagt nærmest bare sett han i aksjon for Frankrike og mot Lille når jeg har fulgt med på Hazard. Uansett så er det uten tvil at han ville vært en kvalitetssignering.

Link to comment
Share on other sites

@LaurensJulien: Very busy working on M'vila story. Deal 99% done. 22m euros, 4 years. Great signing for Arsenal and player is delighted

 

Hmm.....syns det begynner å se ut som det virkelig ligger noe i dette. Vi får krysse fingrene!

Blir det en realitet så kan det vise seg å bli en av de viktigste signeringene på lenge.

Link to comment
Share on other sites

"The addition of a player like M’Vila would also give Wenger the option of sometimes playing with two holding midfielders."

 

Dette er for meg en av de viktigste grunnene til at et kjøp av M'Vila vil være helt gull

Link to comment
Share on other sites

Så Rennes mot Motepeiller i går, og da virket det som at M'Vila spilte som den offensive av en treer på midtbanen. Ikke ulikt rollen til Rosicky i Arsenal. Det var veldig ulikt den Yann jeg så for Frankrike sist, hvor han lå i leddet mellom forsvaret og midtbanen. Kan det ha vært for å bryte ned topplaget så høyt oppe i banen som mulig, eller er han "en Song"? Uansett så er ikke dette dårlig nytt, da det bare beviser at han er en bedre pasningspiller enn jeg trodde. Aldri en ulempe at alle kan spille pasninger frammover som bakover.

 

Yanga-Mbiwa som er ryktet til Arsenal, spilte også denne matchen uten at jeg fikk noen nye formeninger om han.

Link to comment
Share on other sites

Så Rennes mot Motepeiller i går, og da virket det som at M'Vila spilte som den offensive av en treer på midtbanen. Ikke ulikt rollen til Rosicky i Arsenal. Det var veldig ulikt den Yann jeg så for Frankrike sist, hvor han lå i leddet mellom forsvaret og midtbanen. Kan det ha vært for å bryte ned topplaget så høyt oppe i banen som mulig, eller er han "en Song"? Uansett så er ikke dette dårlig nytt, da det bare beviser at han er en bedre pasningspiller enn jeg trodde. Aldri en ulempe at alle kan spille pasninger frammover som bakover.

 

Yanga-Mbiwa som er ryktet til Arsenal, spilte også denne matchen uten at jeg fikk noen nye formeninger om han.

 

Det er ihvertfall totalt motsatt av det jeg har sett og hørt av M'Vila. Han sier tilogmed selv at han aldri har vært en fan av å gå framover å score eller drible og trikse med ballen. Han liker å ta den skitne delen av spillet og sette opp andre spillere. M'Vila er en mester i å lese spillet og har også et meget godt blikk for pasninger. Mulig han var høyt i banen i den kampen fordi Rennes mangler andre alternativer, men i Arsenal vil jeg tro han blir vår dypeste midtbanespiller til nesten enhver tid.

Link to comment
Share on other sites

Så Rennes mot Motepeiller i går, og da virket det som at M'Vila spilte som den offensive av en treer på midtbanen.

Så ikke kampen, men var nok et defensivt tiltak mot den franske serielederen, duger nok best i Arteta-posisjonen, men kan også spille Songs posisjon, som en offensiv midtbanespiller har jeg ikke helt troen og håper ikke det er det han blir hentet inn som(Om han blir det..)

Link to comment
Share on other sites

PhilippeAuclair

Many getting very excited about M'Vila '99% certain' to go to AFC. OK, will recap: 1) no offer made, as far as I and others know. 2)...

 

PhilippeAuclair

...M'Vila has had poor last 3 months. 3) number of off-field issues. 4) Too expensive at €22m. 5) Inter are on him too. 6) Wait and see?

 

Dæven. Der fikk jeg litt mer tro på at M'Vila ryktene er sanne. Philippe Auclair er trolig den dårligste journalisten i verden når det kommer til overganger og tar så og si alltid feil. :D

Link to comment
Share on other sites

Og en journalist fra London Evening Standard sier noe helt annet:

 

James Olley@JamesOlley

Confusion over M'Vila. Player's camp claim deal (& fee) agreed, #afc sources say they are no longer interested. Am believing the latter now.

 

Gidder ikke engasjere meg så altfor mye i overgangskaoset. Dette minner meg mer om Alvarez, Cazorla og Mata-sagaene enn noe annet. Tror det ikke før det kommer noe veldig konkret og troverdig.

Link to comment
Share on other sites

Og en journalist fra London Evening Standard sier noe helt annet:

 

James Olley@JamesOlley

Confusion over M'Vila. Player's camp claim deal (& fee) agreed, #afc sources say they are no longer interested. Am believing the latter now.

 

Gidder ikke engasjere meg så altfor mye i overgangskaoset. Dette minner meg mer om Alvarez, Cazorla og Mata-sagaene enn noe annet. Tror det ikke før det kommer noe veldig konkret og troverdig.

i-want-to-believe.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...