Jump to content

Yann M'Vila


cinsalabim

Recommended Posts

 

Song's utvikling har jo vært pga. mangel av offensive spillere som kan bidra med målpoeng. Arteta har vist seg å være en god defensiv spiller (ikke i form av fysikk, men andre gode egenskaper som Carrick for United) og Wilshere er ikke dum han heller. Sistnevnte er også et stort stort spørsmålstegn etter et helt år borte fra fotballen. For å ikke snakke om alderen hans og hvor lite erfaring han egentlig er. Offensivt vil han trolig ikke være noen Messias på et par sesonger minst (hvis det engang). Ramsey er pdd. også et uskrevent blad og har litt for lite av den generelle kvaliteten som skal til. Det er et stort stort hull akkurat der og Rosicky er ei heller ikke løsningen på problemet.

 

Som sagt så tror jeg Coquelin kunne glatt gått inn i de fleste kamper og gjort det meget bra ved siden av enten Arteta/Wilshere og/eller Song, men det finnes pdd. ikke en eneste spiller som kan gjøre det samme offensivt bak van Persie. I så fall må det være van Persie selv.

Ja takk begge deler? M'Vila/Verthongen + Kagawa, takk! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Vi vet jo alle at det ikke kommer til å skje slike kjøp, iallefall ikke i den mengden vi håper på.

Skulle Robin bli solgt så henter han muligens kanskje Giroud eller noe sånt som erstatter.

Ellers tror jeg det blir å skje lite, kanskje vi får M'Vila/Capoue men neppe noe mer.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke engang tro på at vi får M'Vila eller Capoue jeg da, men uansett om dette kun blir våre forsterkninger så er det ikke godt nok og det vil trolig være hovedgrunnen til at vi mister van Persie denne sesongen (og flere nøkkelspillere neste sommer) og forblir uten sølvtøy i nok en sesong.

Link to comment
Share on other sites

Satt meg ned for å se Frankrike mot Serbia for å holde et øye på M'Vila men han dro på seg en ankelskade etter 30 sekunder og ble hjulpet av banen etter 4 minutter. Nå sitter han og gråter på benken...dette ser ikke bra ut for han med tanke på EM.

Link to comment
Share on other sites

 

Garantert bra for oss! Flere franske spillere med ankelproblemer! Its a sure thing!

 

Han har ikke dratt på sykehuset eller noe sånt så det skal visstnok ikke være særlig alvorlig. Hvilke andre spillere er det du tenker på som sliter med ankelen? Diaby? Er i så fall en vesentlig stor forskjell på skaden M'Vila akkurat pådro seg og grunnen til at Diaby har slitt med ankelen.

 

Er forøvrig første gangen M'Vila har fått en tilsynelatende vesentlig skade siden han begynte å spille for førstelaget til Rennes.

 

Edit: I løpet av andreomgangen så var M'Vila tilbake ved benkområdet for Frankrike. Hadde strappet opp ankelen med isposer og litt forskjellig, men gikk uten bruk av krykker og var heller ikke så alvorlig at han måtte forlate stadion.

 

Tviler på at det blir en komplisert skade som krever f.eks. operasjon, men mtp. det er ankelen så kan det fort gå fra 2 uker til 12 uker før han er klar for spill igjen.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet noe nytt angående skaden til M'Vila? En spiller jeg virkelig hadde gledet meg til å se i EM. Nevnte i ryktetråden at jeg håper ikke Wenger handler inn noen nye spillere utenom Nordtveit da kanskje. Men som mange påpeker så trenger vi en defensiv midtbane spiller muligens. Hvem passer da bedre enn kanskje det største talentet i verden i akurrat den posisjonen. Gutten er bare 21 år (fyller 22 i slutten av juni) og lenge siden jeg har sett en så god "spillende" defensiv midtbane før!

 

Håper skaden er liten slik at han får spilt EM. Viktig tyngde å dra med seg (kanskje til Emirates?).

Link to comment
Share on other sites

En svenske med navn Chris Harenstam fra SVT blåste nylig liv i ryktene om M'vila på twitter. Han skal i følge "kollegaer" hørt at Yann har skrevet under for oss. Får bare håpe han henvender seg til Koscielny og ikke Nasri om han lurer på noe angående Arsenal. Blir spennende å følge med på skaden han pådro seg. Så ut som en vanlig overtråkk, og smertene burde gi seg etter ca ei uke, og da er det fullt mulig å spille med tape. Første kamp kommer kanskje litt for tidlig, men EM er neppe over for godeste Yann. Får håpe skaden fører med seg noe godt, og at han har tatt seg tid til å tenke litt.

 

Har det litt vanskelig for å tro på at han signerer nå midt inne i oppkjøringa. Fokuset hans er nok i Frankrike nå, og ikke i Rennes eller Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hei Stefan, det er jo på twitter. Må jo være sant da.. :D ;D

 

Helt ærlig RP7: Når har jeg faktisk trodd på et twitter rykte og vært helt i ekstase? Det må i så fall ha vært helt tilbake til 2009/10 før hele dritten eksploderte med useriøshet.

 

Som regel bare formidler jeg twitter rykter av en viss troverdighet, men som jeg har sagt hele veien så er det kun Arsenal.com jeg forholder meg til når det virkelig gjelder overganger. Er derfor jeg er så negativ hele tida vet du. Der kommer det jo aldri noen ting :P

Link to comment
Share on other sites

 

Helt ærlig RP7: Når har jeg faktisk trodd på et twitter rykte og vært helt i ekstase? Det må i så fall ha vært helt tilbake til 2009/10 før hele dritten eksploderte med useriøshet.

 

Som regel bare formidler jeg twitter rykter av en viss troverdighet, men som jeg har sagt hele veien så er det kun Arsenal.com jeg forholder meg til når det virkelig gjelder overganger. Er derfor jeg er så negativ hele tida vet du. Der kommer det jo aldri noen ting :P

Det er sant, men samtidig så er du faktisk den som er ivrigst til å legge ut twitterrykter. Derfor litt morsomt å "ta" deg litt når du betviler et rykte :D

 

Jeg er verdens største motstander av blogger og twitter da jeg mener det stort sett handler om løgn og om å gjøre seg selv spennende. Flest mulig treff og flest mulig som følger sin profil er faktisk det som betyr noe og derfor kommer man med "Se og Hør" rykter som: Jeg kjenner noen.. eller: Jeg har hørt fra kilder nær klubben.. stort sett oppspinn og fantasi som egentlig bare er løgn. Men, så lenge man poster det på denne måten så blir man liksom unnskyldt for løgnen selv om det ikke er et snev av sannhet i det. Jeg er så lei av denne typen skriverier at jeg blir kvalm. Myles Palmer er til dags dato det beste eksempelet på en som ikke taklet å miste sin popularitet: Fra en rimelig anerkjent skribet til en av de største klovnene i bransjen. Hvilken troverdighet har denne mannen nå? Analysene hans er crap og ryktene han setter ut er så latterlige at man ikke kan tro det. Det er flere og flere som går i denne fellen og en etter en forsvinner de ut med et dårlig rykte.

Link to comment
Share on other sites

Kommer jo litt an på hvem man følger på Twitter da. Er flere der som følger klubben tett (Sesongkortinnhavere o.l.) som har kilder og kjente i klubben som virker ganske pålitelige.

Men naturligvis florerer ryktene på Twitter også og flesteparten retweeter ryktene som kommer fra nett, aviser og TV.

 

Angående M'Vila er det jo ikke utenkelig at han har signert for oss før EM-troppen ble samlet, men det har vel ikke virket sånn i media siste ukene.

Ønsker nok å bruke EM som et utsillingsvindu for å få best mulig klubb og kontrakt for han tipper jeg.

Link to comment
Share on other sites

Kommer jo litt an på hvem man følger på Twitter da. Er flere der som følger klubben tett (Sesongkortinnhavere o.l.) som har kilder og kjente i klubben som virker ganske pålitelige.

Men naturligvis florerer ryktene på Twitter også og flesteparten retweeter ryktene som kommer fra nett, aviser og TV.

 

Angående M'Vila er det jo ikke utenkelig at han har signert for oss før EM-troppen ble samlet, men det har vel ikke virket sånn i media siste ukene.

Ønsker nok å bruke EM som et utsillingsvindu for å få best mulig klubb og kontrakt for han tipper jeg.

Nei, faktisk ikke. Det er ingen som skriver der i håp om at kun noen få følger det som skrives. I såfall sender man en mail eller en meld til de få aktuelle som man faktisk ønsker å diskutere med eller informere personlig. Twitter og blogger er oppfunnet for at hvermannsen skal kunne legge ut ting de ønsker å formidle for at flest mulig skal lese det. Det ligger i sakens natur at man da vil skrive på en slik måte at sannheten pakkes litt inn for å fremstå som spennende og kunnskapsrik. Problemet er at ingen vil oppgi sine kilder og de som leser er i liten grad kildekritiske og retweeter det samme for å fremstå bra selv. Den lille usikkerheten i ryktet forsvinner og utsagnet fremstår som en sannhet. Det er til og med journalister i anerkjente aviser som har gått kraftig i baret på denne måten; de har brukt Twitter som kilde til sine artikler. Det er så hårreisende at jeg ikke kan få sagt det. Slike journalister burde i mine øyne mistet jobben umiddelbart da dette er ekstremt slett arbeid og en behandling av sannheten i storyen som ikke tåler kritisk vurdering.

 

-Og forresten så er det stort sett slik at de som har kontakter eller kjenner noen godt i klubben er de som er mest diskre når det kommer til å videreformidle inside information. Hvis Wenger skulle hentet en spiller og en i klubben hadde gått ut med det så hadde prisen steget og handelen blitt vanskeliggjort. Det vet alle som jobber i denne bransjen og de holder stort sett tett om alt som skjer.

Link to comment
Share on other sites

Nei, faktisk ikke. Det er ingen som skriver der i håp om at kun noen få følger det som skrives. I såfall sender man en mail eller en meld til de få aktuelle som man faktisk ønsker å diskutere med eller informere personlig. Twitter og blogger er oppfunnet for at hvermannsen skal kunne legge ut ting de ønsker å formidle for at flest mulig skal lese det. Det ligger i sakens natur at man da vil skrive på en slik måte at sannheten pakkes litt inn for å fremstå som spennende og kunnskapsrik. Problemet er at ingen vil oppgi sine kilder og de som leser er i liten grad kildekritiske og retweeter det samme for å fremstå bra selv. Den lille usikkerheten i ryktet forsvinner og utsagnet fremstår som en sannhet. Det er til og med journalister i anerkjente aviser som har gått kraftig i baret på denne måten; de har brukt Twitter som kilde til sine artikler. Det er så hårreisende at jeg ikke kan få sagt det. Slike journalister burde i mine øyne mistet jobben umiddelbart da dette er ekstremt slett arbeid og en behandling av sannheten i storyen som ikke tåler kritisk vurdering.

 

-Og forresten så er det stort sett slik at de som har kontakter eller kjenner noen godt i klubben er de som er mest diskre når det kommer til å videreformidle inside information. Hvis Wenger skulle hentet en spiller og en i klubben hadde gått ut med det så hadde prisen steget og handelen blitt vanskeliggjort. Det vet alle som jobber i denne bransjen og de holder stort sett tett om alt som skjer.

I en nyhetsverden der inntektene baserer seg på antall klikk så er det dessverre blitt en nødvendighet. En journalist idag er på mange måter en selger. Man selger en nyhet, man formidler den ikke

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...