Jump to content

Yann M'Vila


cinsalabim

Recommended Posts

Trenger vi virkelig en defensiv midtbanespiller i denne kaliberen? Det mener jeg bestemt at vi ikke gjør. Vår midtbane er utrolig sterk:

 

Song/Arteta/Wilshere - defensivt eller som anker.

Walcott/Chamberlain - høyre

Gervinho/Podolski - venstre

Rosicky (mitt førstevalg) / Ramsey / Wilshere

 

Har virkelig problemer med å se hvem som skal ut, for å skape plass til denne franske landslagsspilleren. Det måtte i så fall være Wilshere frem i offensiv rolle, og Arteta ut (!). M'Vila og Song er i mine øyne litt for like...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Trenger vi virkelig en defensiv midtbanespiller i denne kaliberen? Det mener jeg bestemt at vi ikke gjør. Vår midtbane er utrolig sterk:

 

Song/Arteta/Wilshere - defensivt eller som anker.

Walcott/Chamberlain - høyre

Gervinho/Podolski - venstre

Rosicky (mitt førstevalg) / Ramsey / Wilshere

 

Har virkelig problemer med å se hvem som skal ut, for å skape plass til denne franske landslagsspilleren. Det måtte i så fall være Wilshere frem i offensiv rolle, og Arteta ut (!). M'Vila og Song er i mine øyne litt for like...

Wilshere er ikke noe defensivt anker. Han er ikke god nok til å bryte en kontring i mot eller være en van Bommel. Det han dog er meget god til er å starte et angrep og være en box til box spiller. M'Vila tilfører enda mer defensive fibre i laget. Han går sjeldent i angrep og en midtbane med han og Song vil være meget god å ha mot lag som satser på kontringer. Tror heller ikke litt hvile på Song er å forakte, han spiller altfor mye ettersom ingen kan erstatte hans arbeid. Ønsker han hjertelig velkommen, han trengs også.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting med Wilshere er at han har vært ute med skade hele fjorårssesongen, har nettopp blitt operert igjen og har ikke spilt siden treningskampene i fjor sommer. Vi kan ikke forvente at han skal spankulere inn på midten og levere varene som før, og ihvertfall ikke spille så mye som for to år siden. For alt vi vet kan han få en like vanskelig vei tilbake som Ramsey. Han må matches forsiktig.

 

En defensiv midtbanespiller, med trykk på defensiv, er kritisk å få inn. M'Vila er ikke den eneste spilleren som kan bekle denne posisjonen, men han er riktig spillertype ihvertfall. Spillere som Coquelin og Frimpong er lovende, men hvis Wenger & co har ambisjoner om å utfordre om titler må det inn skikkelig kvalitet i den lagdelen. Om det blir mer konkurranse om plassene er det bare en bra ting, tror det er flere spillere som vil ha godt av det.

Link to comment
Share on other sites

Trenger vi virkelig en defensiv midtbanespiller i denne kaliberen? Det mener jeg bestemt at vi ikke gjør. Vår midtbane er utrolig sterk:

 

Song/Arteta/Wilshere - defensivt eller som anker.

Walcott/Chamberlain - høyre

Gervinho/Podolski - venstre

Rosicky (mitt førstevalg) / Ramsey / Wilshere

 

Har virkelig problemer med å se hvem som skal ut, for å skape plass til denne franske landslagsspilleren. Det måtte i så fall være Wilshere frem i offensiv rolle, og Arteta ut (!). M'Vila og Song er i mine øyne litt for like...

 

Jeg er enig med Helge. Jeg ser heller ikke behovet for en defensiv midtbanegubbe. Der er vi godt nok dekket. Plassen foran derimot trenger vi en magiker.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dersom ingen av våre antatt beste forsvinner (les: Van Persie, Vermaelen osv), klarer jeg ikke å se at vi trenger så mange forsterkninger. Vi har en enorm stor stall, og har vel mest behov for å rydde opp.

 

Jeg håper Frimpong finner en klubb hvor han får spilt mye fotball. Han blir en fin utfordrer for Song og den andre defensive spilleren/ankeret på midten i 2013/14 sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Dersom ingen av våre antatt beste forsvinner (les: Van Persie, Vermaelen osv), klarer jeg ikke å se at vi trenger så mange forsterkninger. Vi har en enorm stor stall, og har vel mest behov for å rydde opp.

Vi var 19 poeng bak 2.plassen. Om vi skal vinne serien er det klart vi trenger forsterkninger!

Link to comment
Share on other sites

Vi var 19 poeng bak 2.plassen. Om vi skal vinne serien er det klart vi trenger forsterkninger!

 

+1

 

Helt latterlig å mene at vi ikke trenger særlig med forsterkninger. Eller kanskje ikke latterlig hvis målet er å komme mellom 10. og 7. plass.

 

Et kjøp av en midtbanemann (eller at Coquelin blomstrer for fullt, men det er ikke akkurat noe man kan kalkulere) som M'Vila blir viktig. Det samme blir et kjøp av en offensiv midtbane og en kantspiller. Forsvinner van Persie så er det nødt til å komme inn en klassespiss til også. Samtidig så gjenstår det en backup for Szczesny og muligens en forsvarsspiller til som kan spille på backene.

Link to comment
Share on other sites

Inn med M'Vila, Vertonghen, Afellay, Giroud og en Rutirnert keeper, så bør det være nok til å overbevise van Persie om at Arsenal mener alvor neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Inn med M'Vila, Vertonghen, Afellay, Giroud og en Rutirnert keeper, så bør det være nok til å overbevise van Persie om at Arsenal mener alvor neste sesong.

 

M'Vila, Afellay og Giroud hadde alle vært meget gode kjøp, men Vertonghen ender ikke opp i Arsenal tror jeg. Han vil ha spilletid og i Arsenal blir nok den konkurransen for stor. Når det gjelder Giroud så regner jeg med du tenker på han som backup for van Persie mens Podolski spiller på venstre? Slik jeg ser det så ville det beste vært å ha enten Podolski eller van Persie sentralt foran M'Vila og Song/Arteta mens Afellay spiller på venstre.

 

Omtrent som dette:

 

abCMrcwaoF.jpg

 

Da har vi en Gervinho/Walcott på høyre som vil strekke forsvaret med farta si og løp i bakrom mens Afellay spiller rollen som en playmaker på kanten. Dog med større reportoar mtp. at han har meget god teknikk og fart. Benayoun/Rosicky som backup pluss Podolski selvfølgelig.

 

Det jeg dog ville likt å se fremfor Giroud er som sagt en skikkelig offensiv midtbane. Hamsik er av de resterende "mulighetene" på markedet min favoritt, men han er nok dessverre usannsynlig.

 

Laget ville da sett slik ut:

 

abCMrimapA.jpg

Link to comment
Share on other sites

Toppscoreren i bundesliga scoret 48 mål på 47 kamper og har så vidt jeg vet ett år igjen av kontrakten. Bare nevner det - igjen - for 5. året på rad - minst.

Huntelaar (målgarantist) - Affelay (støttekontakt) - Vertonghen (potet) så kan RvP kose seg og gjøre det draktnummeret hans tilsier.

 

Oooops! M'Vila vet jeg ikke så mye om annet enn at en eller annen mente han kan bli bedre enn Vieira. Nøkkelordet her er "KAN". For de overstående er nøkkelordet "ER".

Link to comment
Share on other sites

Toppscoreren i bundesliga scoret 48 mål på 47 kamper og har så vidt jeg vet ett år igjen av kontrakten. Bare nevner det - igjen - for 5. året på rad - minst.

Huntelaar (målgarantist) - Affelay (støttekontakt) - Vertonghen (potet) så kan RvP kose seg og gjøre det draktnummeret hans tilsier.

 

Oooops! M'Vila vet jeg ikke så mye om annet enn at en eller annen mente han kan bli bedre enn Vieira. Nøkkelordet her er "KAN". For de overstående er nøkkelordet "ER".

 

Huntelaar er god. Har også utviklet seg mye i Tyskland, men er du sikker på at han har 1 år igjen? Har ikke hørt noen ting om det.. har jo tidligere vært spekulert i interesse angående Huntelaar fra Arsenal sin side ihvertfall. Ville vært et godt kjøp, men måtte i så fall vært førstevalg på topp med van Persie litt dypere bak han.

 

Vet ikke hvem som har sammenlignet han med Vieira, men det stemmer ikke. M'Vila er en ordentlig defensiv spiller og en utrolig dyktig pasningsspiller. Lager veldig sjeldent frispark og får også pga. dette en veldig lav andel med kort. M'Vila i tospann med Arteta eller Song hadde vært meget bra. Og M'Vila er allerede en spiller som "kan" og som trolig vil gå rett inn på laget vårt, men som også i fremtiden bare virker å kunne bli bedre. Skal man sammenligne M'Vila med noen så er det nesten Xavi Alonso. Scorer dog ikke målene som Alonso gjør (da han ikke gjør noe særlig med løp fremover mtp. at han som regel holder igjen for å beskytte forsvarsspillerene sine), men er helt rå på langpasninger og har veldig god ballkontroll.

 

Som sagt tidligere så er denne verdt å lese.

 

Why Arsenal might be interested in Yann: by the numbers

Link to comment
Share on other sites

Vil gjerne ha inn M'vila.

Førsteprioritet bør imidlertidig være en offensiv midtbanespiller, en som kan slå DE pasningene! Andreprioritet en ving/spiss avhengig av hvor Podolski skal spille og hvor Oxlade gjør seg best. Tredjeprioritet en ny andrekeeper, fjerdeprioritet en M'vila som dytter Coquelin ned som backreserve, dette fører til at vi kan låne ut uprøvde, men talentfulle spillere som Manny Frimpong og Aaron 'Rambo' Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

 

M'Vila, Afellay og Giroud hadde alle vært meget gode kjøp, men Vertonghen ender ikke opp i Arsenal tror jeg. Han vil ha spilletid og i Arsenal blir nok den konkurransen for stor. Når det gjelder Giroud så regner jeg med du tenker på han som backup for van Persie mens Podolski spiller på venstre? Slik jeg ser det så ville det beste vært å ha enten Podolski eller van Persie sentralt foran M'Vila og Song/Arteta mens Afellay spiller på venstre.

 

Omtrent som dette:

 

abCMrcwaoF.jpg

 

Da har vi en Gervinho/Walcott på høyre som vil strekke forsvaret med farta si og løp i bakrom mens Afellay spiller rollen som en playmaker på kanten. Dog med større reportoar mtp. at han har meget god teknikk og fart. Benayoun/Rosicky som backup pluss Podolski selvfølgelig.

 

Det jeg dog ville likt å se fremfor Giroud er som sagt en skikkelig offensiv midtbane. Hamsik er av de resterende "mulighetene" på markedet min favoritt, men han er nok dessverre usannsynlig.

 

Laget ville da sett slik ut:

 

abCMrimapA.jpg

 

Begge lagoppstillingene der ser meget bra ut, dersom du finner plass til denne sesongens beste midtstopper i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

 

Begge lagoppstillingene der ser meget bra ut, dersom du finner plass til denne sesongens beste midtstopper i Arsenal.

 

Haha det var det jeg visste du kom til å være uenig i! ;)

 

Personlig står det mellom Koscielny og Vermaelen. Jeg mener at Mertesacker har noe ingen av disse gutta har og at han burde være "førstevalget" nettopp pga. det. Å skille mellom Vermaelen og Koscielny er ikke lett. Førstnevnte er den typiske matchvinneren på begge deler av banen, men langt mer utsatt for å gjøre noe dumt. Sistnevnte er som oftest en matchvinner bakerst, men ikke alltid like god offensivt. Blir ikke et lett valg for Wenger det der.

Link to comment
Share on other sites

 

Haha det var det jeg visste du kom til å være uenig i! ;)

 

Personlig står det mellom Koscielny og Vermaelen. Jeg mener at Mertesacker har noe ingen av disse gutta har og at han burde være "førstevalget" nettopp pga. det. Å skille mellom Vermaelen og Koscielny er ikke lett. Førstnevnte er den typiske matchvinneren på begge deler av banen, men langt mer utsatt for å gjøre noe dumt. Sistnevnte er som oftest en matchvinner bakerst, men ikke alltid like god offensivt. Blir ikke et lett valg for Wenger det der.

 

Faktisk enig med dere begge. Stopperne våre er vår sterkeste lagdel og årsaken er at de har forskjellige sterke kvaliteter.

Per leser spillet utrolig bra og blir stor baki der. Vermaelan er en vinnerskalle, mens Kos er kanskje den med de beste allroundkvalitetene.

Spennende trio.

 

Midtbanen vår trenger noe nytt og noe annerledes enn det vi har. Midtbanen falt sammen som et korthus når Arteta ble skadet.

Yann M'Villa passer perfekt inn. Endelig kan vi rullere litt.

Og så topper vi hele dritten med min Bergkampsignering. Vi trenger en magiker på midtbanen som kan

gjøre det uventede.

 

Legger vi dette sammen med Podolski så tror jeg faktisk vi kan vinne PL.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Per bør foretrekkes da Kosci og TV er litt for like og Per tilfører noe viktig. Hvem jeg skulle valgt som hans makker er jeg jammen ikke sikker på, det er close race, men jeg tror jeg ville valgt TV jeg også faktisk. Dette er ikke på bakgrunn av sist sesong, da gjorde TV en del rart, men da jeg tror han blir mer stødig med Per ved siden av seg og i tillegg elsker jeg hans oppofrende

spillestil. Det blir litt villmanntakter av og til, men det setter et viktig eksempel tror jeg.

 

Også er det jo ikke å forakte at han knuser inn en del mål hver sesong! Dette spiller også inn som en viktig faktor,

han ble vell matchvinner i minst to kamper på vårparten, blant annet

den herlige fighterscoringa mot 'castle.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Faktisk enig med dere begge. Stopperne våre er vår sterkeste lagdel og årsaken er at de har forskjellige sterke kvaliteter.

Per leser spillet utrolig bra og blir stor baki der. Vermaelan er en vinnerskalle, mens Kos er kanskje den med de beste allroundkvalitetene.

Spennende trio.

 

Midtbanen vår trenger noe nytt og noe annerledes enn det vi har. Midtbanen falt sammen som et korthus når Arteta ble skadet.

Yann M'Villa passer perfekt inn. Endelig kan vi rullere litt.

Og så topper vi hele dritten med min Bergkampsignering. Vi trenger en magiker på midtbanen som kan

gjøre det uventede.

 

Legger vi dette sammen med Podolski så tror jeg faktisk vi kan vinne PL.

 

Hvilket navn har Bergkamp-signeringen?

Link to comment
Share on other sites

 

Og hva baserer du det på annet enn punktumer og utropstegn? :P

 

Det du driver med i forhold til tall, heter på fint positivisme. En analyserer og konkluderer ut fra tallene en har, - men ofte uten hensyn til uforutsette ting samt kontekst. Det er ikke uvanlig at en spiller gjør det bra i Frankrike, uten å få det til i England. Til tross for hva tallene sier. Javel, vil noen si, men tallene er det eneste grunnlaget vi har for å vurdere. Nja, ikke helt: hvordan fungerer spilleren i et land der han ikke kan språket (eks Arshavin) og i en gruppe der han får konkurranse om plassen (eks Diarra)? Hva med å spille fotball når tempoet blir høyere og aggressiviteten mer intens? Og hva med familien, - vil de trives? Det er mye som skal klaffe, og jeg er usikker på "om han" kan i England.

Link to comment
Share on other sites

Så at Groover (han med de Giroud ryktene vet du :P) retweetet dette angående M'Vila, men gidder ikke å ta helt av av den grunn. Tror interessen for M'Vila og Giroud er der fra Arsenal sin side, men siden de er med i EM så er de "milevis" unna å inngå en avtale med Arsenal helt ennå. Det er selvfølgelig en mulighet for at en spiller skriver under på personlige betingelser o.l. mens de fortsatt er "i" EM, men Montpellier og Rennes tror jeg helst vil at begge to skal spille ferdig EM for å øke prisen og øke interessen.

 

Tviler på at disse overgangene blir gjennomført før i slutten av juli eller begynnelsen av august..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...