Jump to content

Yann M'Vila


cinsalabim

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Hadde gjerne tatt imot både Konradsen og Nordtveit jeg for å være ærlig.

 

Når det gjelder M'Vila så må han virkelig få flyttet seg vekk fra Rennes. Et mektig stort talent, men virker som om han rett og slett har blitt hemmet og har stagnert og pdd. sitter fast i en formslump som han rett og slett ikke kommer seg ut av.

Link to comment
Share on other sites

Hadde gjerne tatt imot både Konradsen og Nordtveit jeg for å være ærlig.

 

Når det gjelder M'Vila så må han virkelig få flyttet seg vekk fra Rennes. Et mektig stort talent, men virker som om han rett og slett har blitt hemmet og har stagnert og pdd. sitter fast i en formslump som han rett og slett ikke kommer seg ut av.

 

Når M'Villa gjør det bra er det hans gevinst. Når han er ræva er det Rennes sin feil. Det har vel ikke slått seg at han kanskje ikke er så god som du tror/trodde han er/var?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Konradsen... griner en liten skvett over at vi måtte selge han til Godset - og gi vekk Stefan Johansen etterpå :(

 

Litt småkjipt det der ja. Dog som Godset "fan" så er det intet annet enn deilig sett fra mitt synspunkt. :P

 

Når M'Villa gjør det bra er det hans gevinst. Når han er ræva er det Rennes sin feil. Det har vel ikke slått seg at han kanskje ikke er så god som du tror/trodde han er/var?

 

BE

 

Så du kan ikke forstå at en spiller som muligens er et talent i verdensklasse muligens blir litt demotivert og dermed stagnerer når han siden en alder av 18-19 år er klubbens soleklart beste spiller og også "stjernen", men allikevel må kjempe om kun å overleve i Ligue 1 år etter år?

 

Som sagt tidligere: Det var en grunn til at Arsenal la inn et bud på omtrent £23M for Yann M'Vila i slutten av august 2011. Det er kanskje også en grunn til at M'Vila sin formdupp bekymringsverdig kom nettopp etter at ligaen ble sparket igang i 2011 når Rennes avslo tilbudet.

Link to comment
Share on other sites

Den M'Vila vi så i går, og egentlig har sett sålangt denne sesongen, er ikke den samme som vi forsøkte å legge £23M på bordet for.

 

Utvilsomt en helt annen spiller ja, men nedgangen hans startet for alvor sesongen 2011/12 og han har virkelig ikke klart å innhente seg. Gått fra å være førstevalg for Frankrike til U21 i løpet av den siste sesongen har han også. Rett og slett urovekkende..

Link to comment
Share on other sites

Nå baller det på seg...

 

Matt Spiro@mattspiro

M'Vila, Griezmann, Mavinga, Niang & Ben Yedder took taxi from Normandy to party in Champs Elysées club Saturday. FRA U21s crashed out to NOR

 

På druen tre dager før kampen mot norge kan kanskje forklare litt av den elendige kampen M'Vila & co spilte ....og hvorfor han fortsatt spiller for Rennes og ikke f.eks Arsenal eller en annen klubb.

Link to comment
Share on other sites

Nå baller det på seg...

 

Matt Spiro@mattspiro

M'Vila, Griezmann, Mavinga, Niang & Ben Yedder took taxi from Normandy to party in Champs Elysées club Saturday. FRA U21s crashed out to NOR

 

På druen tre dager før kampen mot norge kan kanskje forklare litt av den elendige kampen M'Vila & co spilte ....og hvorfor han fortsatt spiller for Rennes og ikke f.eks Arsenal eller en annen klubb.

Forbanna amatører! Hvis de var fyllesjuke tre dager på rad kan de bare takke seg selv. Kløner!

Link to comment
Share on other sites

Nå baller det på seg...

 

Matt Spiro@mattspiro

M'Vila, Griezmann, Mavinga, Niang & Ben Yedder took taxi from Normandy to party in Champs Elysées club Saturday. FRA U21s crashed out to NOR

 

På druen tre dager før kampen mot norge kan kanskje forklare litt av den elendige kampen M'Vila & co spilte ....og hvorfor han fortsatt spiller for Rennes og ikke f.eks Arsenal eller en annen klubb.

 

Hvis dette stemmer, har man vel en grei forklaring på hvorfor M'Vila ikke er Arsenalspiller. Jeg tror rett og slett M'Vila har et holdningsproblem. Og slike spillere kan se langt etter en karriere i Arsenal. Så kanskje er det ikke det at M'Vila spiller for Rennes som har gjort at han har stagnert som spiller. Kanskje er det for mye utenomsportslige ting som spiller inn.

Link to comment
Share on other sites

Forbanna amatører! Hvis de var fyllesjuke tre dager på rad kan de bare takke seg selv. Kløner!

Hehe, sant nok, men de burde være fokuserte nok til å avstå fra en slik fest før en kvalifiseringskamp.. Griezmann og M'vila er sannsynligvis mindre motivert for å spille på u21 mtp at de har vært på A-laget, men når de ikke presterer for u21 fortjener ingen av dem spille for A-laget.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis dette stemmer, har man vel en grei forklaring på hvorfor M'Vila ikke er Arsenalspiller. Jeg tror rett og slett M'Vila har et holdningsproblem. Og slike spillere kan se langt etter en karriere i Arsenal. Så kanskje er det ikke det at M'Vila spiller for Rennes som har gjort at han har stagnert som spiller. Kanskje er det for mye utenomsportslige ting som spiller inn.

 

Er nok også en temmelig grei forklaring det her også.

 

Det eneste jeg vet er hvertfall at M'Vila som nå er inne i sin trolig viktigste fase av karrieren holder på å kaste bort talentet sitt på tull.

Link to comment
Share on other sites

Ikke gidde å prestere på oppvarming. Stå i spillertunnellen så lenge som mulig. Dra i trøyeermene før kampen starter fordi det regner. Gå på fylla tre dager før avgjørende kamp (2 timer med taxi fra Le Havre til Paris..). Fraløpt, dyttet vekk og rundlurt av aggresive norske spillere med like god teknikk, like god forståelse og betydelig bedre fysikk. Gir intervjuer etter kamp hvor han ikke gir inntrykk av å bry seg... Yann M`Vila ødela ekstremt mye for seg selv under disse to play off kampene...

Link to comment
Share on other sites

Denne karen har gjort mye usmakelig.

Men tror fortsatt det er en spiller vi mangler litt av i Arsenal akkuratt nå.

Og tror også det ville motivert han å kommet til oss. I tillegg til at wenger hadde fått skikk på han, det er jeg nesten sikker på!

Link to comment
Share on other sites

I prinsippet er han helt klart en spiller Arsenal kunne trengt, men spørsmålet er vel om han er verdt sjansen mtp. at han tydeligvis har større atferdsproblemer enn hva jeg innbilte meg han hadde..

 

Dog skulle gjerne sett han i klubben. Som en backup for Arteta/Wilshere. Et salg av Diaby og et kjøp av denne gutten til en forholdsvis billig penge ville nok vært en god handel såfremt Wenger mener at han klarer å få styr på atferden hans..

Link to comment
Share on other sites

han tydeligvis har større atferdsproblemer enn hva jeg innbilte meg han hadde..

 

Han er nok i samme båt som Pennant og Emmanuel-Thomas var ja, vi trenger ikke flere sånne!

 

Et salg av Diaby og et kjøp av denne gutten til en forholdsvis billig penge ville nok vært en god handel

 

ABSOLUTT IKKE! Diaby skal vi beholde!

Link to comment
Share on other sites

Han er nok i samme båt som Pennant og Emmanuel-Thomas var ja, vi trenger ikke flere sånne!

 

Nå er/var M'Vila etablert som førstevalg på både landslag og klubblag. Så han har jo tydeligvis ikke alltid vært slik. Ingen av de to andre her har vært i nærheten av det..

 

 

ABSOLUTT IKKE! Diaby skal vi beholde!

 

Skal Diaby beholdes så burde han få en "pay per play" kontrakt. Slik klubben har holdt på med Diaby de siste 2 sesongene er jo nærmest veledighet. Har fortsatt laber tro på at denne kjeksen av en mann skal holde seg skadefri i en lengre periode og det går utover kvaliteten i laget når man aldri henter inn en midtbanespiller til fordi Diaby "er på vei tilbake".

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg her Stefan. Diaby er en fantastisk spiller. Men vi så jo også "formduppene" hans i kampene, det lille han spilte.

Ene kampen var han kjempe bra, neste kamp var han rett å slett rævva....

Også blir han jo skadet i hytt å pine.

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke god nok Stefan. Han har ikke mentalitet eller kvalitet til å prestere over tid. Han er en luksuspiller i en alder av 22. Jeg kan ikke huske å ha sett en spiller med større ego og mer mismatch mellom egenvurdering og prestasjoner. Per i dag er han ekstremt langt unna å være en spiller som holder PL nivå. Han er utrent, treg, slurvete i markering og duellspill samt har et kroppsspråk som er direkte hånlig.

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke god nok Stefan. Han har ikke mentalitet eller kvalitet til å prestere over tid. Han er en luksuspiller i en alder av 22. Jeg kan ikke huske å ha sett en spiller med større ego og mer mismatch mellom egenvurdering og prestasjoner. Per i dag er han ekstremt langt unna å være en spiller som holder PL nivå. Han er utrent, treg, slurvete i markering og duellspill samt har et kroppsspråk som er direkte hånlig.

 

Vel nå har jeg fulgt med på M'Vila i snart 3 år og jeg vil si meg uenig med deg der RP7. I løpet av de to første årene så holdt han et høyt nivå ute på banen og det var ikke så veldig mange ting man hørte om han utenfor banen heller. Han var som regel alltid den som løpte mest og var praktisk talt alltid Rennes sin man of the match så en luksusspiller var han aldri på den tiden, men siden august/september 2011 så har det helt klart vært en dalende kurve. På banen så holdt han fortsatt et temmelig høyt nivå, men når juletider kom og vi skiftet til 2012 så har han falt betraktelig. Han er ikke lenger den spilleren som løper lengst og han han er som regel midt på tre når det kommer til prestasjoner sammenlignet med lagkameratene sine.

 

Hva som har skjedd kan jeg ikke si, men det er helt klart at hodet hans pdd. er et helt annet sted enn der det burde være. Kvalitetene hans derimot syntes jeg er toppklasse, men som sagt så hjelper det fint lite når hodet er på feil sted og han ikke engang virker å være interessert i å spille fotball lenger.

 

Når det gjelder Bendtner så syntes jeg fyren de siste 4 sesongene har vært en eneste stor vits. Til og med når Juventus signerte han på lån så hånet de han. Og i etterkant har han blitt mobbet av ledelsen for å være for feit og utrent. Enda mer latterlig er det når Bendtner i etterkant går ut i media og sier "at han gjerne vil gjøre overgangen til Juventus permanent". Snakk om innsikt.. men det får vel være nok om Bendtner. Fyren der er helt håpløs..

 

Uansett: Skulle gjort Diaby poenget mitt og M'Vila forespørselen to separate avsnitt. Jeg mener hvertfall at vi burde kvitte oss med Diaby og heller kjøpe inn en spiller som er matchfit til omtrent 80%+ av kampene våre.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vel nå har jeg fulgt med på M'Vila i snart 3 år og jeg vil si meg uenig med deg der RP7. I løpet av de to første årene så holdt han et høyt nivå ute på banen og det var ikke så veldig mange ting man hørte om han utenfor banen heller. Han var som regel alltid den som løpte mest og var praktisk talt alltid Rennes sin man of the match så en luksusspiller var han aldri på den tiden, men siden august/september 2011 så har det helt klart vært en dalende kurve. På banen så holdt han fortsatt et temmelig høyt nivå, men når juletider kom og vi skiftet til 2012 så har han falt betraktelig. Han er ikke lenger den spilleren som løper lengst og han han er som regel midt på tre når det kommer til prestasjoner sammenlignet med lagkameratene sine.

 

Hva som har skjedd kan jeg ikke si, men det er helt klart at hodet hans pdd. er et helt annet sted enn der det burde være. Kvalitetene hans derimot syntes jeg er toppklasse, men som sagt så hjelper det fint lite når hodet er på feil sted og han ikke engang virker å være interessert i å spille fotball lenger.

 

Når det gjelder Bendtner så syntes jeg fyren de siste 4 sesongene har vært en eneste stor vits. Til og med når Juventus signerte han på lån så hånet de han. Og i etterkant har han blitt mobbet av ledelsen for å være for feit og utrent. Enda mer latterlig er det når Bendtner i etterkant går ut i media og sier "at han gjerne vil gjøre overgangen til Juventus permanent". Snakk om innsikt.. men det får vel være nok om Bendtner. Fyren der er helt håpløs..

 

Uansett: Skulle gjort Diaby poenget mitt og M'Vila forespørselen to separate avsnitt. Jeg mener hvertfall at vi burde kvitte oss med Diaby og heller kjøpe inn en spiller som er matchfit til omtrent 80%+ av kampene våre.

Og jeg har fulgt ham siden U15 laget. Har veldig gode kontaker i fransk fotball både i forbundet og i pressen. Han har surfet på et talent som han ikke har foredlet og det har vært disiplinære problemer siden han var 17. Nå er han satt ut av troppen til Rennes på ubestemt tid som resultat av at han for 4! gang totalt og 2 gang i 2012 skal i høring med disiplinærkommiteen. Han risikerer sparken i klubben og utestengelse fra FFF.

På sitt beste god, men langt unna det nivået han har blitt tildelt her inne. Skjønner at du har sett ham endel, men tviler på at det er mange som har sett mer enn 3-4 kamper av ham.

 

Du har fulgt ham i 3 år og som du sier så har han ikke vært god på over 1 år. Jeg vil påstå at han ikke har vært jevnt god siden høsten 2010. Etter dette har han sporadisk prestert, men ikke noe over tid. Han peker, roper og skriker. Står veldig stille i sin ankerrolle og slurver defensivt. Svak i duellspill og klarer ikke følge tempoet i kampen. Har en god passningsfot og slår skjulte pass, men i mine øyne er ikke det nok i en slik rolle

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...