Jump to content

21.03.12 Everton FC (B)


bergkampje

Recommended Posts

Det er viktig for Tottenham har temmelig greit kampprogram etter neste runde, og selv med inneværende form bør de være i stand til å plukke en del poeng.

 

Få kamper er enklere for et topplag enn Stoke på hjemmebane. Når Spurs såvidt klarer å klamre seg til ett poeng på overtid tror jeg de fortsatt kommer til å få det tøft i tiden som kommer. Uansett er det i bunn og grunn uvesentlig nå, alt er i våre hender fra nå av. Vinner vi kampene våre er tredjeplassen vår, uavhengig av hva lagene under oss finner på. Herlig!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

 

Få kamper er enklere for et topplag enn Stoke på hjemmebane. Når Spurs såvidt klarer å klamre seg til ett poeng på overtid tror jeg de fortsatt kommer til å få det tøft i tiden som kommer. Uansett er det i bunn og grunn uvesentlig nå, alt er i våre hender fra nå av. Vinner vi kampene våre er tredjeplassen vår, uavhengig av hva lagene under oss finner på. Herlig!

True, så lenge vi gjør jobben vår har det ikke noe å si hvordan de andre gjør det. Men nå må man ikke glemme at vi er inne i en meget god form, og Tottenham helt motsatt. De kommer garantert til å få et løft før sesongen er over, akkurat som at vi kommer til å gå på noen poengtap. Det er 9 kamper igjen, så det er fortsatt mye som ikke er avgjort. Likevel må det sies at det for øyeblikket ser veldig lyst ut :)

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig når kampene går 9 på kvelden har jeg ikke anledning til å se de, men fy feite for en god start på dagen det er å lese om denne mildt sagt fantastiske runden :)

Kudos til Wenger for denne herlige formen vi er i. Måtte den vare lenge, og måtte Chelsea ta igjen tottene :D

Link to comment
Share on other sites

Kjemperesultat, men utrolig slitsomt å følge kampen de siste 82 minuttene.... NEida, 1. omgang var bra, i 2. omg var Everton mye mer på hugget og vant de fleste dueller. det ble for mye panikk i spillet vårt og vi klarte ikke holde på ballen. Jeg synes Walcott skulle vært bytta ut tidligere, ham gjorde fint lite ut av seg, Ox kunne vært foretrukket foran Gervinho, da det er større sannsynlighet for at han kan gjøre noe på egen hånd. Synes Gibbs var god i forsvaret, Sagna sleit mer på sin side. Vi må passe oss for å bli nonchalante i slike kamper, da får vi en i trynet mot bedre lag med mer effektive spisser. Den pasningen fra WS til Sagna som gikk i hodet på evertonspilleren var grusom..... får vondt i hodet av slike....

 

Resultatene gikk i Arsenals favør, synd at Spurs putta mot slutten, ekstra deilig med QPR seier mot pool!!

Link to comment
Share on other sites

Ubegripelig at et så utskjelt mannskap og manager kan prestere en slik rekke, eller kanskje ikke??

Det går mot den 15. sesongen på rad uten å ha vært utenfor CL-plassen for Wenger, kanskje på tide å begynne å tro på mannen igjen??

All ære til deg for at du "står på krava", men eg er dritlei av den "ovanfrå og ned-haldninga" di.. Når det går dårlig er det ikkje eit knyst å høyre frå den kanten, men når det går bra så er du der plutseleg med sarkasme og slengbemerkningar som, iallfall eg, kan klare meg uten! Flott at du har trua, men det fins meir folkelege måtar å formidle det på!

 

Ellers så tek eg ein "ugly win" any day! Vi slit oss til 3 poeng på ei svært vanskeleg bane, noko verken Tottenham, City eller Chelsea klarte(?). Rosicky var min banens beste idag, saman med Vermaelen og Sagna. Song og spesielt Arteta syns eg hadde for mange pasningsfeil, men gjorde ellers ein OK defensiv jobb. Det skuffar meg at vi ikkje klarer å, i større grad, spele oss gjennom midtbana i dei periodene der Everton valde å stå høgt. Ramsey syns eg var frisk når han fekk ligge sentralt offensivt. Han kjem til fleire store mulegheiter, og hadde han hatt kamptrening, så hadde han hatt to pinnar!

 

Vi innehar pdd 3.plassen, men vi har svært mange vanskelege kampar igjen, og kan fort få ei down-periode til, så eg tek ingenting for gitt..!!

Link to comment
Share on other sites

Dommertrioen som dømte i går var en skandale. Og det mest komiske av alt, er at det var samme dommertrio som dømte tilsvarende oppgjør forrige sesong. Den gangen presterte linjedommeren å overse at Saha var 5 meter i offside, og godkjente et mål som skulle vært underkjent. I går presterte linjedommeren å underkjenne et mål som skulle vært godkjent. Men etter som de fikk godkjent mål forrige sesong, har jeg null medfølelse for Everton for at de fikk feilaktig underkjent mål i går

Link to comment
Share on other sites

Dommertrioen som dømte i går var en skandale. Og det mest komiske av alt, er at det var samme dommertrio som dømte tilsvarende oppgjør forrige sesong. Den gangen presterte linjedommeren å overse at Saha var 5 meter i offside, og godkjente et mål som skulle vært underkjent. I går presterte linjedommeren å underkjenne et mål som skulle vært godkjent. Men etter som de fikk godkjent mål forrige sesong, har jeg null medfølelse for Everton for at de fikk feilaktig underkjent mål i går

Rosicky skulle også hatt en straffe så Everton har ikke for mye å klage over

Link to comment
Share on other sites

Dommertrioen i går var elendig. Everton har ingenting å klage over. Hører Moyes sier at de var like gode som oss, som Dagleish som mot Liverpool, men begge står med null poeng på disse kampene mot oss. Det er ikke tilfeldig. Laget er nå i medgang, og om vi unngår skader (bank i bordet), vil dette bli CL plass på oss neste år også! Håper Utd tar ligaen foran Shitty, gleder meg over at Chelsea sliter, må bytte ut halve laget til neste år

Link to comment
Share on other sites

Jaja da blir det St Totteringsday denne sesongen også. Pastaen og presset knekker spurvene som et aspeløv.

 

Arsenal er intet mindre enn imponerende.

Fantastisk laginnsats igår.

Link to comment
Share on other sites

Dommertrioen i går var elendig. Everton har ingenting å klage over. Hører Moyes sier at de var like gode som oss, som Dagleish som mot Liverpool, men begge står med null poeng på disse kampene mot oss. Det er ikke tilfeldig. Laget er nå i medgang, og om vi unngår skader (bank i bordet), vil dette bli CL plass på oss neste år også! Håper Utd tar ligaen foran Shitty, gleder meg over at Chelsea sliter, må bytte ut halve laget til neste år

 

Everton hadde vitterlig kun 1 sjanse og det var det annulerte målet. Det nærmeste de kom etter det var skuddet til Drenthe etter en corner som gikk over. Vi hadde langt flere sjanser enn Everton pluss at vi ble snytt for en straffe.

 

Når det gjelder dommertrioen så vet jeg ikke hva jeg skal si. Elendig? Håpløst? Rosicky ble blant annet snytt for 1 straffe/frispark og 3 andre soleklare overtredelser som Mason regelrett ikke fikk med seg. Kommentatorene var rett og slett forbauset over flere av de og linjedommerene pluss Mason fikk gjennomgå ganske greit. Dog skal Mason få bittebitte litt skryt for at han ikke gikk på Jelavic sin patetiske forestilling mot Vermaelen når han var siste mannen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så dessverre ikke hele kampen, men Song kan da ikke ha hatt så forferdelig mange balltap med en pasningsprosent på 84?

 

Edit: Med mindre han driblet seg mye bort, selvsagt.

 

Song gjør til 95% en god kamp, MEN han gjør for mange upressede personlige feil i farlige soner, deriblandt en som burde blitt skjebmesvanger. Song ble reddet av en forvirret linjemann ved den anledningen.

Link to comment
Share on other sites

Må skryte av Koscielny etter Everton-kampen også, han er en meget god stopper, og rydder opp i forsvaret i stor stil. I tillegg bidrar han med noen raid framover og skaper overtall framover på banen som angriperne kan utnytte seg av! Vermaelen også er god til dette og beviser at våre midtstoppere ikke bare er folk som mæler ballen unna eller bare går i hodedueller, det er spillende midtstoppere! tipp topp!

Link to comment
Share on other sites

Angripende og spillende midtstoppere er fint, men av og til kan det gå litt over stokk og stein med entusiasme og improvisjon og da merker jeg savnet av Mertesacker litt. Koscielny og Vermaelen er gode de, men jeg savner av og til den beroligende rutinen og smartnessen som Mertesacker har. Koscielny og Vermaelen gjør en del rare greier i løpet av en match men de redder seg selv på pur vilje, stor fart og innsats.

Link to comment
Share on other sites

Koscielny og Vermaelen var enorme i går. Everton kom jo ikke til en eneste målsjanse, unntatt da Drenthe scoret (men det var en direkte konsekvens av en stygg feil fra Song). Begynner å bli samspilte de to nå. Demba Ba klarte heller ikke å markere seg noe særlig for 10 dager siden.

Link to comment
Share on other sites

Koscielny og Vermaelen var enorme i går. Everton kom jo ikke til en eneste målsjanse, unntatt da Drenthe scoret (men det var en direkte konsekvens av en stygg feil fra Song). Begynner å bli samspilte de to nå. Demba Ba klarte heller ikke å markere seg noe særlig for 10 dager siden.

 

Helt enig med deg Wilshere. I går var Vermaelen og Koscielny meget gode! Men; jeg ser fortsatt svakhetstegn mtp. offsidelinjen. Det virker ofte som de bare gambler (og da særlig Kos) på at spillerene er offside og de er ikke alltid like gode på posisjonering (f.eks. er når Vermaelen plutselig ble alene med 2 Everton spillere, men klarte å få avklarert ballen før han ble tatt av Pienaar) og som bjornage sier så er de kanskje til tider litt for angrepsvillige, men i Vermaelen sitt tilfelle så har det ført til 2 x 3 poeng kontra 2 x 1 så det har virkelig lønt seg.

 

Uansett: I går så kom den ene grove forsvarstabben etter at Song gjorde en feilpasning og deretter rushet frem og etterlot Vermaelen (?) og Gibbs helt alene mot 3 Everton spillere som kom i stor fart. Vermaelen hadde nok en bedre kamp enn Koscielny, men allikevel var de bunnsolide.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Han smurte seg bort. Slik skjer.

Is i rubben er rett og slett et helvete..

Kosc er enorm i går. Styrke og hurtighet som nok ingen andre stoppere i PL innhar per i dag. Han gjør noen feil, men redder seg inn selv og rydder opp i stor stil. Drivet han har med ball er også imponerende og bare en pansertackling fra Destin hindrer ham i å gå hele veien i første omgang.

Forøvrig imponert over den ekstreme viljen til å ofre seg. Alle går i skudd, alle tar det siste løpet og alle stuper inn i dueller da vi måtte ligge lavt for å forsvare ledelsen.

Offsideavgjørelsen var heldig, men jeg skal innrømme at første gang jeg så den så skrek jeg på flagget. Det er ekstremt små marginer. Kosc et steg ut og Drente ett steg inn på samme tid og vips så ble linjemannen lurt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...