Jump to content

21.03.12 Everton FC (B)


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

På grensen til skandaløs avgjørelse fra linjemannen. Klar onside. Nydelig spill. Synd for Everton, flaks for oss. Nå må laget virkelig ta seg litt sammen, de siste 10 min har ikke vært noe særlig bra.

 

De siste 20 egentlig.. etter van Persie og Ramsey sin sjanse etter rundt 11-13 minutter så har vi ikke vært i nærheten av like gode som de første 10.

Link to comment
Share on other sites

Vi har falt kraftig i tempo. Da er det lettere for Everton å henge med...

 

Jepp. Vi har gått fra direkte og rask fotball til mange touch og mye ballføring. Pluss at vi ikke er like aggressive i presset som tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Vi klarte spille såpass hurtig først og fremst fordi Cahill-Osman-Fellaini ikke fungerte med Osman som den offensive og de to liggende litt mer bak, i øyeblikket ligger Cahill og Osman bak mens Fellaini er som en veldig offensiv box-to-box spiller, noe vi er ukomfortabel med. Dessuten forsvant Ramsey og Walcott helt fra kampen i andre halvdel av første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Kampen kunne vært avgjort etter 10 min, men vår sedvane tro så slipper vi de inn i kampen igjen. Ramsey har vært skandaløs, han burde bli igjen i garderoben, bommer på to store og gjør ellers mye rart, at han ikke satser på den i slutten der er utrolig. WS virker til tider litt for vel arrogant. Sagna er konge på stussinga videre. Dette bør gå vår vei i dag, men typisk at det blir en spudz scoring og en everton i andre her... Peis på de første 15 av andre og sats på nummer to

Link to comment
Share on other sites

Kan i alle fall ikke klage på linjemannen.

Ikke i førsteomgang, nei.

Men hvis "vinkelysten" til denne linjemannen forsetter i 2. omgang, så blir det vel noe klaging her også ;D

 

Ellers mye av det "gode!" gamle Arsenal. Starter forrykende med et stort overtak, som så bare smuldrer bort etter hvert.

Får håpe på noen alvorsord fra A.W. i pausen!

Link to comment
Share on other sites

Egentlig en veldig, veldig bra førsteomgang. Men klok av skade er jeg aldri mer nervøs enn når ting ser ut til å gå på skinner for Arsenal. Vi klarer jo egentlig å søle det hele bort med Songs balltap. Og rett efterpå er det Koscielny og WS som forsøker å rote det til.

 

Det er en fin linje mellom selvtillit og arroganse. Skal vi klare 3 poeng må vi holde oss på den rette siden.

Link to comment
Share on other sites

Bra start, så slipper vi oss litt ned. Eller Everton presser mer på - sikkert en kombinasjon av de to. Vi må ikke glemme at Everton er et bra, hardtarbeidende lag - spesielt på Goodison.

 

Først og fremst må vi i andre få bedre bevegelse når vi har ballen, så vi kan holde litt på den igjen. Fortsetter vi å la Everton ha initiativet kommer det fort en baklengs eller to.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så sikker på at offside-avgjørelsen var feil. Szczesny posisjonerer seg med hensyn til at det kan komme en pasning til spilleren som ligger i offside. Er der opp til Szczesny å avgjøre dette? Om ikke regelverket er på vår side, så burde der vœrt det. Jeg skal prøve å få sjekket det ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så sikker på at offside-avgjørelsen var feil. Szczesny posisjonerer seg med hensyn til at det kan komme en pasning til spilleren som ligger i offside. Er der opp til Szczesny å avgjøre dette? Om ikke regelverket er på vår side, så burde der vœrt det. Jeg skal prøve å få sjekket det ut.

Usikker på hva du sier da jeg ikke har det foran meg, men mener du at SCzcney er foran Drenthe og at det kun er Koscielny som holder igjen? I såfall er det offside.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...