Jump to content

21.03.12 Everton FC (B)


bergkampje

Recommended Posts

Premier League

21.03.2012 - kl. 21.00

Goodison Park, Liverpool

Da er det klart for et nytt oppgjør i Premier League, hvor vi møter Everton borte på Goodison Park. Vi har nå fem seire på rad i PL, i denne perioden har vi også slått AC Milan 3-0 hjemme og vi er i en meget godt periode. Vi har avgjort kamper sent, vi har vant mot Liverpool, kanskje noe ufortjent, men laget har meget god flyt om dagen og endelig viser vi vinner og krigermentaliten.

 

Everton på sin side har nylig vunnet både over Chelsea og Tottenham hjemme, men tapte siste PL kamp 3-0 borte mot Liverpool. Everton har også vunnet hjemme mot Manchester City og har sånn sett vist seg som et sterkt hjemmelag mot topplagene.

På skadefronten ligger vi for engangs skyld ganske bra anm, Abou Diaby er ute. det samme gjelder Wilshere, Coquelin, Mertesacker og mest sanssynlig Squilacci. Santos gjorde comeback i reservelagskamp sist uke og burde være klar. Muligens ikke fra start, men man skal ikke se bort fra at han kan gjøre et innhopp. Hos Everton virker det som om det kun er Darren Gibson som er ute med skade, ihvertfall om man skal holde seg til informasjonen fra Everons offisielle hjemmeside.

Dette er kampen hvor vi kan få luke ned til Chelsea, da City møter dem hjemme, samtidig møter Tottenham Stoke hjemme, og med litt flaks er det vi som ligger på 3.Plass etter onsdagens kamper. Først og fremst må vi vinne selv, det blir sikkert tøft, men skal vi ha noen 3 eller 4 Plass må denne kampen vises. Lykke til alle goonere!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Regner med dette blir lagoppstillingen:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs*

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Chamberlain**

v. Persie

* Muligens vi får en overraskelse her hvis Santos nærmer seg ordentlig fitness.

** Kan være en mulighet for Benayoun her igjen mtp. at Everton er et veldig hardtarbeidende lag.

Link to comment
Share on other sites

Everton er alltid forferdelig vanskelige å slå. Legger seg dypt og gjør ting vanskelig for oss, og på Goodison Park er det alltid tøft. Heldigvis for oss har Everton en tendens (som oss) til å rote fælt i forsvar og gi bort enkle mål mens de ellers spiller veldig bra. Vi får håpe på noe sånt igjen. Jeg tror ikke Walcott kommer til å ha noen stor match, men han kan i stor grad bidra til å holde Baines i sjakk. Slipper vi innleggene fra Baines har vi tatt ut en del av trusselen, og med Walcott som konstant jager bakrom vil Baines være nødt til å være litt defensiv orientert enn vanlig for å unngå å gi Theo et forsprang.

 

Som vanlig tror jeg fort Van Persie kan bli avgjørende. Jeg tipper 1-2, og vi slipper selvfølgelig inn først.

Link to comment
Share on other sites

Denne blir tøff, men veldig vikitg! Så skal det jo sies at hver kamp ut sesongen er viktig da :P Everton har vist seg som meget sterk mot de store lagene på Goodison iår, så dette blir en fight gjennom samtlige 90 minutter. Satser på en reprise av youtube-klippene litt opp her, at RvP drar opp noe magisk fra hatten skal vi ikke se bort ifra at vi får bruk for på onsdag.

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Som vi alltid sier: Denne kampen blir viktig. Samme dag spiller Tottenham - Stoke og Man City - Chelsea. Det er vel rimelig å forvente en hjemmeseier i begge de kampene. Altså kan vi med seier her dra fra Chelsea ytterligere og ligge 6 poeng foran med bedre målforskjell!

 

Jeg husker også Van Persie-målene mot Everton godt. Ut i fra hukommelsen så var det målet borte på Goodison i fjor som innledet hans gode form. Neimen om han skal få stoppe nå!

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker også Van Persie-målene mot Everton godt. Ut i fra hukommelsen så var det målet borte på Goodison i fjor som innledet hans gode form. Neimen om han skal få stoppe nå!

Sagna og Fabregas som scoret for oss på Goodison forrige sesong. Du tenker nok på Birmingham-kampen. ;)

 

Van Persie likevel har gode minner mot Everton såvidt jeg kan huske. Mål mot de i 04/05, 06/07, 08/09 og 10/11. I tillegg til et par assister på Goodison i 09/10 da vi vant 6-1.

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi på onsdag begynner jeg å bli rimelig sikker på at vi klarer topp 4!(Noe jeg så på som urealistisk for et par dager siden.)

En seier ville vært litt av en statement, ja. Hvert fall med tanke på at både Man City, Chelsea og Tottenham tapte på denne banen.

Link to comment
Share on other sites

Regner med dette blir lagoppstillingen:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs*

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Chamberlain**

v. Persie

 

Bytt ut mr. Oxlade-Chamberlain med Gervinho og jeg tror du får lagoppstillingen. Har bare en følelse av at Gervinho får starte denne etter å ha startet på benken i de to foregående kampene.

Link to comment
Share on other sites

Regner med dette blir lagoppstillingen:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs*

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Chamberlain**

v. Persie

 

 

* Muligens vi får en overraskelse her hvis Santos nærmer seg ordentlig fitness.

** Kan være en mulighet for Benayoun her igjen mtp. at Everton er et veldig hardtarbeidende lag.

Hvorfor skulle Wenger vrake Gibbs nå? Har vært i fin form i det siste, sett bort i fra målet mot Newcastle. Veldig viktig bidragsyter framover også, mot Newcastle måtte han jo angripe venstrsiden helt alene ettersom Oxlade sto og sov i 68 minutter. :)

 

Kunne kanskje brukt både Santos og Gibbs på venstresiden. Kunne vært noe tror jeg. :P

 

Men håper Yossi starter.

Link to comment
Share on other sites

Syns Gibbs kan starte. Han har gjort sakene sine ok og ikke minst holdt seg skadefri en liten stund nå. Det er sjelden kost. Kanskje vi endelig skal få se det Wenger ser i han?

 

På den andre siden har jeg ikke noe i mot at Santos spiller heller. La oss håpe konkurransen om backplassen gjør begge til bedre spillere.

Link to comment
Share on other sites

Bytt ut mr. Oxlade-Chamberlain med Gervinho og jeg tror du får lagoppstillingen. Har bare en følelse av at Gervinho får starte denne etter å ha startet på benken i de to foregående kampene.

 

Gervinho har selv sagt han har følt seg sliten etter ACN og at han heller ikke har følt seg i toppform siden han kom tilbake. Vi får se hva som skjer, men jeg tror ikke han starter på onsdag :P

 

Hvorfor skulle Wenger vrake Gibbs nå? Har vært i fin form i det siste, sett bort i fra målet mot Newcastle. Veldig viktig bidragsyter framover også, mot Newcastle måtte han jo angripe venstrsiden helt alene ettersom Oxlade sto og sov i 68 minutter. :)

 

Kunne kanskje brukt både Santos og Gibbs på venstresiden. Kunne vært noe tror jeg. :P

 

Men håper Yossi starter.

 

Syntes at Santos er en langt bedre spiller og det er vel hele grunnen. Gibbs er grei, eller ok som bjornage sier over. Tror ikke at Santos starter, men man skal ikke se bort ifra det hvertfall hvis han er ordentlig fit igjen da han er/burde være førstevalg.

Link to comment
Share on other sites

Tror det blir tøft å vinne på Goodison. Har tippet 3-1 seier til oss, men det er med hjertet. Hodet sier at vi taper 2-1 eller klarer en uavgjort. Vi har periodevis vært begrederlige på bortebane denne sesongen og Goodison er bestandig en vanskelig bane. Klarer vi å heve oss til noe i nærheten av nivået på Emirates så kan dette gå veien, men hvis vi kun gir 50% i duellene så tviler jeg på at det blir mye å juble for

Link to comment
Share on other sites

Eg trur dette blir laget;

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Benayoun

v. Persie

 

Hadde det vore heimebane hadde eg ikkje vore i tvil om at Chamberlain hadde tatt plassen til Benayoun. På bortebane mot ein godt kjempande Everton trur eg Wenger velger ein tryggare løsning.

Link to comment
Share on other sites

Everton er vanskelig å angripe gjennom midten mot pga sterke defensive bidrag på midtbanen og noen koloss-stoppere, Baines er en av lagets beste offensive spillere og vil bli med opp, noe som gjør at Walcott kan kontre, vil da ha Ox eller Gervinho på andre siden fordi Hibbert/Neville ikke er noen høyreback av klasse akkurat.

 

Ser ikke bort i fra at Everton vil starte med Cahill, Heitinga og Fellaini sentralt, noe som gjør kantene våre vitale, statistikken viser vel til at vi fra før angriper mest langs høyrekanten vår og minst langs venstrekanten(Ikke rart, uten backer), men spesielt om Santos er frisk så ser jeg helst at vi fokuserer angrepet vårt ned mot Evertons høyreside.

 

Edit: Og kontringene nedover Evertons venstreside hvor Baines får en tøff dag.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig tror jeg fort Van Persie kan bli avgjørende. Jeg tipper 1-2, og vi slipper selvfølgelig inn først.

 

Etter Newcaste-kampen ble vi det første PL-laget som har vunnet 4 kamper på rad etter å ha ligget under (jeg regner med at det gjelder når som helst i kampen og ikke bare fra starten av, slik det var med oss i alle disse kampene). Dersom spådommen din slår til, blir det den 5. (og 6. seier på rad). Det ville ikke overraske meg!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg skal ta på pulsklokka i kveld og se hvilken effekt nok en rysare har på blodpumpa? Pulsen var temmelig høy i sekundene før Vermalen golla mot Newcastle sist gang :D

 

Ble ikke noe lavere i det han putta heller! :D

Link to comment
Share on other sites

Link til stream, noen? :ph34r:

Ikke ofte streamene blir lagt ut så tidlig, sjekket Wiziwig.tv, der jeg normalt sett finner streams og var ikke lagt ut der i alle fall. Om du ikke har innstallert Sopcast eller noe liknende anbefaler jeg deg å gjøre det, byr ofte på langt høyere kvalitet enn vanlig "Media Player"-stream og var en åpenbaring for meg når jeg først lastet det ned. I år har jeg heldigvis Sumo og slipper å bekymre meg for det :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...