Jump to content

21.03.12 Everton FC (B)

bergkampje

Recommended Posts

• Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Fantastisk viktig og deilig seier. Dette er virkelig 'a massive win'. Faller spillermessig flere hakk i andre omgang, men fy faen så imponert jeg er over forsvarspillet idag. Strålende! Everton er et godt lag, spesielt hjemme, og imponerende at vi klarte å stå i mot på slutten. Fine resultater for oss, stakkarslige spurvene taper poeng, chelsea taper, liverpool taper.

Farewell Totteham!

OK - Everton hadde endel ball, men det var sannelig ikke mye de skapte. Sånn sett en rettferdig seier.

Det ble en slitekamp, dette. Ikke uvanlig kost borte mot Everton (ser bort fra 6-1-kampen ;)).

Mye bra forsvarsspill, synes jeg, og midtstopperparet er et par bautaer bak der. The Verminator min MOM.

Så viktig. MEN HVORFOR gjøre det så unødvendig noians? Eneste jeg har å utsette veldig i dag er Ramsey..djizzes hvor dårlig han var i kveld...

Wheres the gap?

Ramsey var veldig svak, men han hadde en meget god pasning til Gervinho på tampen der. Trenger dog fortsatt godt med tid på å utvikle seg. Pdd. ser jeg på Ramsey som et svakere alternativ enn f.eks. Coquelin.

Et utrolig bra resultat. Everton var knallgode, på tross av hårreisende dømming. Av oss syns jeg 3 av 4 forsvarsspillere har en veldig god match. Gibbs er god fremover, men så var det den posisjoneringen bakover da... Altfor mye ballwatching, drar seg ofte inn sentralt og gir digre rom til Drenthe. Han skjerpet seg heldigvis i 2. omgang på akkurat det. Ramsey, Rosicky og Arteta gjorde en bra jobb også. Syns det fungerte greit selv om det ikke ble så mye spill på venstrekanten.

Som forventet fikk Walcott en veldig tøff match, men han gjorde en viktig jobb i å nøytralisere Baines. Tror det var nøkkelen til seier i kveld. Resultatene går vår vei også, herlig herlig herlig! Denne plassen skal vi beholde...

Ramsey var veldig svak, men han hadde en meget god pasning til Gervinho på tampen der. Trenger dog fortsatt godt med tid på å utvikle seg. Pdd. ser jeg på Ramsey som et svakere alternativ enn f.eks. Coquelin.

Jeg vil si det kommer an på jobben som skal gjøres. Og jeg synes slett ikke Ramsey var SÅ elendig som flere vil ha det til i kveld. Greit - han bommer på etpar gedigne sjanser, men han kom seg da for pokker i posisjon til å få dem!?

For meg er Ramsey et godt offensivt alternativ på midtbanen - Coquelin ditto defensivt.

Different week, different test. Dette ble jo en riktig så trivelig fotballkveld, til slutt! Lagseier og 1-0 to the Arsenal. Jeg velger å redusere karakterskalaen til bestått/ikke bestått, og da må det bli det første.

Dommertrioen, derimot. Fæl kveld på kontoret. Everton skulle selvsagt hatt et mål. Rosicky skulle hatt straffe. Mange Everton-spillere skulle vært i boka for regelrette overgrep mot samme Rosicky. Og så videre. Mot slutten av kampen var de fleste offside-avgjørelsene korrekte, men det hindrer ikke strykkarakter. Skrekkelig!

King Kenny!

Jeg vil si det kommer an på jobben som skal gjøres. Og jeg synes slett ikke Ramsey var SÅ elendig som flere vil ha det til i kveld. Greit - han bommer på etpar gedigne sjanser, men han kom seg da for pokker i posisjon til å få dem!?

For meg er Ramsey et godt offensivt alternativ på midtbanen - Coquelin ditto defensivt.

Han kom seg til et par sjanser, men ellers var han veldig usynlig og ikke en god bidragsyter for det offensive. På det defensive var han grei, men trakk seg fra flere 50/50 dueller. Hadde han scoret et mål så ville jeg gitt han godkjent, men syntes han rett og slett var veldig svak i dag. Med klar margin vår svakeste spiller utpå banen.

Different week, different test. Dette ble jo en riktig så trivelig fotballkveld, til slutt! Lagseier og 1-0 to the Arsenal. Jeg velger å redusere karakterskalaen til bestått/ikke bestått, og da må det bli det første.

Dommertrioen, derimot. Fæl kveld på kontoret. Everton skulle selvsagt hatt et mål. Rosicky skulle hatt straffe. Mange Everton-spillere skulle vært i boka for regelrette overgrep mot samme Rosicky. Og så videre. Mot slutten av kampen var de fleste offside-avgjørelsene korrekte, men det hindrer ikke strykkarakter. Skrekkelig!

King Kenny!

Du har et godt blikk. ;D

Eneste jeg er litt usikker på er straffe/frispark på Rosicky, men uansett hva det var er den soleklar.

King Kenny!

Han kom seg til et par sjanser, men ellers var han veldig usynlig og ikke en god bidragsyter for det offensive. På det defensive var han grei, men trakk seg fra flere 50/50 dueller. Hadde han scoret et mål så ville jeg gitt han godkjent, men syntes han rett og slett var veldig svak i dag. Med klar margin vår svakeste spiller utpå banen.

Uenig. Ramsey gjør en helt grei match. Med tanke på at han ikke spiller i sin beste posisjon så får han absolutt godkjent

På lørdag kan vi ta vår syvende strake seier - og Spurs møter Chelsea på brua. Dette kan bli en magisk avslutning på sesongen.

Slår vi Villa, noe som jeg mener ikke er alt for mye å be om, så kommer i en fantastisk posisjon dersom Chelsea vinner på Stamford Bridge. Det viktigste er uansett at vi bare fortsetter å vinne, uansett om vi må kverne ut resultat som dette på tøffe bortebaner. Gleder meg til lørdag!

21.03.2012 Everton 0-1 Arsenal

10.12.2011 Arsenal 1-0 Everton

01.02.2011 Arsenal 2-1 Everton

14.11.2010 Everton 1-2 Arsenal

09.01.2010 Arsenal 2-2 Everton

15.08.2009 Everton 1-6 Arsenal

28.01.2009 Everton 1-1 Arsenal

18.10.2008 Arsenal 3-1 Everton

04.05.2008 Arsenal 1-0 Everton

29.12.2007 Everton 1-4 Arsenal

Og 6 seiere på rad i serien! Hva var PL-rekorden til Tottenham nå igjen? Hahahahahahahahahahah!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tottenham klarer ikke slutte å drite seg ut. Regner også med de taper for Chelsea på lørdag! And it's all gone quiet over there.....

Vanligvis er det vi som ryker på slike kollapser som Spurs holder på med nå. Som vi diskuterte rundt juletider har ikke Spurs god nok stall, førsteellever eller manager til å klare å holde opp dampen når det koker som mest. Wengers hemmelige våpen var utvilsomt å ta kollapsen så tidlig som mulig :D

Det er nå jeg husker tilbake til dagene før 5-2 mot Spurs da journalister, eksperter og andre spekulanter roste Spurs opp i skyene og mente Van Persie var den eneste med en sjanse til å spille på deres lag. Hah! Håper jeg har den samme godfølelsen når poengene er ferdig delt ut i Mai, men det er vanskelig å ikke være optimistisk og positiv nå.

Slår vi Villa, noe som jeg mener ikke er alt for mye å be om, så kommer i en fantastisk posisjon dersom Chelsea vinner på Stamford Bridge. Det viktigste er uansett at vi bare fortsetter å vinne, uansett om vi må kverne ut resultat som dette på tøffe bortebaner. Gleder meg til lørdag!

Desverre er Ivanovic og Terry skadet(De er sikkert tilbake til rett etter den kampen..) og det gjør Chelsea til et langt verre lag defensivt, eller så håper jeg at Chelsea knuser Spurs, men blir vanskeligere med Bosingwa vs Bale..

Nå gikk endelig marginene vår vei. Det er gjerne slik med lag som er i form. Tidligere i sesongen hadde vi fått maks ett poeng. Et en herlig start på kampen med massivt press blir det en jevn kamp. Everton tar mer og mer over kampen, men skaper lite. Forferdelige offsideavgjørelser, men jeg skal innrømme at det er deilig at slike avgjørelser går vår vei igjen. Det burde blitt gjort noen bytter tidligere i kampen, flere på midten var helt tydelig slitne og vi manglet mye trykk store deler av andreomgang. Heldigvis gjorde forsvaret en solid jobb. Lurer på om Vermaelen kommer til å fortsette å score framover nå som han har fått blod på tann :).

Neste runde vil vi forhåpentligvis rykke enda lenger fra minst ett av lagene. Det er viktig for Tottenham har temmelig greit kampprogram etter neste runde, og selv med inneværende form bør de være i stand til å plukke en del poeng. Vi har både Chelsea og City igjen. Greit nok at det er på hjemmebane, men det er begge meget gode motstandere. Ingenting er avgjort enda, men det er fryktelig deilig å ha tatt inn det store forspranget på så kort tid! Jeg er fortsatt fornøyd så lenge vi når Champions League neste sesong. Keep up the good work, Gooner! Where's the gap now?

Jau, jau, jau. Dette var strengt tatt en ganske ok onsdag kveld, gitt! :-) Her skal ingen skinn selges før bamse brakar er skutt, det vet jeg jo av dyrkjøpt erfaring, men der var vi PLUTSELIG poenget foran gjengen fra N17. Vi går for same procedure as every year, James! :-)

Jau, jau, jau. Dette var strengt tatt en ganske ok onsdag kveld, gitt! :-) Her skal ingen skinn selges før bamse brakar er skutt, det vet jeg jo av dyrkjøpt erfaring, men der var vi PLUTSELIG poenget foran gjengen fra N17. Vi går for same procedure as every year, James! :-)

Og deilig er det!!! 5 kamper var alt vi trengte ;)

Ubegripelig at et så utskjelt mannskap og manager kan prestere en slik rekke, eller kanskje ikke??

Det går mot den 15. sesongen på rad uten å ha vært utenfor CL-plassen for Wenger, kanskje på tide å begynne å tro på mannen igjen??

Kanskje det, kanskje! :gimme:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...