Jump to content

11.02.12 Sunderland (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

sunderland-vs-arsenal.jpg?w=610&h=260

Premier League

11.02.2012 - kl. 16.00

Stadium of Light, Sunderland

Kampen vises på TV 2 PL HD2

 

 

Arsenal kommer til denne kampen med en økende selvtillit etter 7-1 seieren over et svakt Blackburn lag som måtte spille halve kampen med en mann mindre etter Givets overfall mot van Persie. Det er nå Arsenal skal vise at formen er på vei tilbake og at man igjen kan begynne å vinne 3 poengere på rad, og at det vi fikk se lørdag ikke var tilfeldigheter. Trolig har vi både Gibbs og Chamakh tilbake i troppen til denne kampen etter skade og afrikamesterskapet, mens Gervinho fortsetter veien mot finalen og blir borte et par uker til. Ut fra post-match intervjuet til Wenger fikk vi ingen nye skader i kampen mot Blackburn, bortsett fra at Oxlade-Chamberlain hadde en stiv nakke som neppe setter han ut av spill. De som fortsatt er på skadelisten er Wilshere, Diaby, Santos og Jenkinson, mens Gibbs i følge Wenger før Blackburn kampen trengte en gjennomkjøring på reservelaget for å bli matchfit.

 

Sunderland på sin side har hatt en voldsom formutvikling etter ansettelsen av Martin O'Neill, og er det laget i premier league som har høstet flest poeng fra 11 desember til nå. Foran kampen mot oss har de Brown, Bramble, Kilgallon, Vaughan og Cattermole ute med skader, mens Bendtner både er skadet og ikke er tillatt å spille grunnet utlånsavtalen. Dette åpner muligheten for at nyervervelsene Bridge og Kyrigiakos kanskje får sine første minutter etter overgangene i januar. 8. februar, altså 3 dager før vi møter dem på Stadium of Light, så skal Sunderland ut på en vanskelig bortekamp mot Middlesbrough i returoppgjøret i FA cupen for å avgjøre hvem som møter oss i den 5. runden.

Forventet lagoppstilling:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Song - Arteta

Walcott - Ramsey - Oxlade-Chamerlain

van Persie

 

 

Da er det bare å starte diskusjonene før kampen i god tid, i stedet for å lage tråd på kampdag!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Szczesny

Coquelin - Koscielny - Vermaelen - Sagna

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Chamerlain

van Persie

 

Sunderland er i en dødelig periode, og jeg tror vår 7-1-seier kom svært beleilig. Det at Sunderland har mange spillere ute gjør at de må sette inn de nye kjøpene sine. Noe som kan rikke litt på den ellers så grundige og solide spillestilen til O´Neill. Tipper de satser på FA-Cupen, og det drar vi stor fordel av.

 

Samtidig har vi Milan bare 4 dager etterpå, og en del av våre spillere har fått kjørt seg hardt i det siste. Ramsey er kanskje den som ser mest preget ut, og der setter jeg inn Rosicky. Synes uansett at han er et bedre alternativ der, så det blir litt vinn-vinn. Koscielny fikk litt hvile sist match, og jeg vil helst ikke se Vermaelen på back. Setter da Vermaelen inn for tyskern og lar Sagna bekle venstrebacken.

 

Ellers kjører jeg på med det samme offensive som sist. Van Persie burde kanskje hvile, men Henry var tannløs sist, og kanskje tiden er inne for litt Park-show? Gervinho og Chamakh er garantert slitne, så velger ikke å inkludere de.

Link to comment
Share on other sites

Her står Wenger overfor et vanskelig dilemma. Spare spillere til Milan-kamp eller satse på at spillerne klarer flere kamper på kort tid? Et tap mot Sunderland kan også gå utover selvtilliten. Skader kan også forekomme.

 

Sunderland er et lag vi har slitt stort med på bortebane de siste årene. Marginene går nesten alltid i mot oss, og jeg husker særlig et utligningsmål som kom som følge av utrolig mange tilfeldigheter på rad. Ikke nok med det, det er kaldt i nord og Sunderland er ligaens beste formlag. Dette kommer til å bli knalltøft. Sessegnon er det store formspilleren, men også Capbell og særlig McClean har vist seg som giftige spiller. I tilegg har de Larsson som har ligaens farlige fot på direkte frispark og som sikkert gjerne fortsetter trenden med å score mot sin gamle klubb. Det skal bli vanskelig for oss å holde nullen, men på den andre siden skaper vi som regel mye sjanser mot lag som tørr å spille litt offensivt. Formen til Sunderland kan ikke vare evig og de fikk en noe heldig seier borte mot Stoke etter at Huth fikk et billig rødt kort. Blir Februar måneden hvor alt snur for oss?

 

Ønsker å stille med et sterkt lag fra start, og så kan slitne spillere eventuelt byttes ut. Umlauts lag virker som en vinner.

Link to comment
Share on other sites

Her står Wenger overfor et vanskelig dilemma. Spare spillere til Milan-kamp eller satse på at spillerne klarer flere kamper på kort tid?

 

Sunderland-kampen spilles på lørdag og Milan-kampen er på onsdag. Neste kamp der igjen er FA-cup påfølgende lørdag og så er det hele 8 dager til neste kamp. Med unntak av eventuelle enkeltspillere som skulle slite, ser jeg ingen grunn til å spare spillere verken mot Sunderland eller mot Milan.

Link to comment
Share on other sites

Kun seier er godt nok, og får å karre med seg tre poeng så kreves det toppet mannskap, full innsats samt et hurtig og presist pasningsspill. Derfor vil jeg se Rosicky fremfor Ramsey.

 

Håper på dette laget:

 

WS

 

Sagna-Mertesacker-Koscielny-Vermaelen

 

Song-Arteta

 

Walcott-Rosicky-Walcott

 

RvP

 

Hva gjelder Milan kampen så får man stille det beste man kan. Jeg regner ikke med avansement, så da anser jeg det som viktigere å prøve å kvalifisere seg til neste års turnering.

Link to comment
Share on other sites

Kun seier er godt nok, og får å karre med seg tre poeng så kreves det toppet mannskap, full innsats samt et hurtig og presist pasningsspill. Derfor vil jeg se Rosicky fremfor Ramsey.

 

Håper på dette laget:

 

WS

 

Sagna-Mertesacker-Koscielny-Vermaelen

 

Song-Arteta

 

Walcott-Rosicky-Walcott

 

RvP

 

Hva gjelder Milan kampen så får man stille det beste man kan. Jeg regner ikke med avansement, så da anser jeg det som viktigere å prøve å kvalifisere seg til neste års turnering.

 

Håper Walcott spiller jækla bra i denne kampen;-)

Link to comment
Share on other sites

Gibbs er vell klar til denne kampen? Har vell vært i full trening ei stund nå, har han ikke? Om han ikke blir klar, håper jeg vi får se Coquelin fra start igjen på høyrebacken, med Sagna på venstre. Vil virkelig at Vermaelen skal inn i midtforsvaret igjen, for han sliter virkelig på backplassen.

Link to comment
Share on other sites

Er vel en uke siden i går at Gibbs var tilbake i full trening med førstelaget så det spørs om han kanskje ikke begynner å nærme seg nå. Hvis ikke så håper jeg på Sagna og Coquelin på hver sin back. Vet dog ikke om jeg vil ha Coquelin på venstre fremfor høyre. Han er langt mer tobeint enn Sagna, men Sagna har erfaringen og er ufattelig atletisk.. vanskelig å bestemme seg i så fall :P

Link to comment
Share on other sites

Her må vi bare kjøre for fullt på det beste laget vi kan stille, selvom vi møter Milan 4 dager etterpå. Premier league må vi rett og slett fokusere på, for den 4.Plassen MÅ vi ha. Da må vinne denne kampen, og den tror jeg nok vi kun vinner med toppet lag. Folk nevner Rosicky til denne kampen, men da ser jeg faktisk heller Rosicky mot Milan, han har mer erfaring og rutine enn Ramsey i dette gamet, og av den grunn ser jeg heller han i Milan kampen, evt Bønna.

Vi sliter vel som oftest borte mot Sunderland, en meget vanskelig bortebane, og nå har Sunderland samtidig vært gode i det siste, men vi skal rett og slett være bedre, og jeg har trua på at vi tar dette, en 7-1 seier må da være en vitamininnsprøytning uten like, og jeg tror vi kan flyte videre på det gode spillet fra Blackburn-kampen.

 

Tror vi tar en 2-1 seier med scoringer av Robin og Verminator!

Link to comment
Share on other sites

Her må vi bare kjøre for fullt på det beste laget vi kan stille, selvom vi møter Milan 4 dager etterpå. Premier league må vi rett og slett fokusere på, for den 4.Plassen MÅ vi ha. Da må vinne denne kampen, og den tror jeg nok vi kun vinner med toppet lag. Folk nevner Rosicky til denne kampen, men da ser jeg faktisk heller Rosicky mot Milan, han har mer erfaring og rutine enn Ramsey i dette gamet, og av den grunn ser jeg heller han i Milan kampen, evt Bønna.

Vi sliter vel som oftest borte mot Sunderland, en meget vanskelig bortebane, og nå har Sunderland samtidig vært gode i det siste, men vi skal rett og slett være bedre, og jeg har trua på at vi tar dette, en 7-1 seier må da være en vitamininnsprøytning uten like, og jeg tror vi kan flyte videre på det gode spillet fra Blackburn-kampen.

 

Tror vi tar en 2-1 seier med scoringer av Robin og Verminator!

Enig i at Rosicky har mer rutine og erfaring og derfor bør starte mot Milan. Men dette mener jeg også er grunnen til at han bør starte mot Sunderland. Han har vært skadefri en stund nå(bank i bordet) og burde klare to kamper rett etterhverandre.

Ramsey har virket sliten og litt umotivert i det siste, selv om han jobber over hele kampen nesten hver gang.

 

Nå har derimot Rosicky spilt to brukbare kamper på rad og bør få lov til å fortsette denne trenden. Så per dags dato mener jeg rett og slett at Rosicky er førstevalget foran Ramsey, frem til Aaron evt kommer seg ut av bølgedalen igjen.

Det er heller ikke vits i å risikere ny skade på Sagna, men heller gi ham et par innhopp til før han får starte igjen. Coq har gjort det bra, og bør få fortsette.

 

Ellers håper jeg på dette laget mot Sunderland:

 

Szczesny

Coquelin-Per-Kos-Vermaelen

Song-Arteta

Walcott-Rosicky-Ox/Arshavin

RvP

 

Innbyttere i 2. omgang: Park(Ønsker virkelig å se ham få noe spilletid snart!), Ramsey og den av Ox/Arshavin som ikke starter.

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen ting Ramsey ikke har vært så er det umotivert. Han er sliten og har kanskje prøvd litt for hardt den siste tiden. Han mangler den roen som trengs for å time pasningene og avslutningene. Det er derimot en stor forskjell på Ramsey og Rosicky som er umulig å overse, og det er at Rosicky er nærmest helt ubrukelig foran kassa. Både i form av skudd og målgivende. Kommer seg sjelden til sjanser og skaper nesten aldri noe, selv om titt og ofte sikkert er tredje/fjerde sist på ballen i angrepsfasen. Han virker helt lammet når det lukter mål, foruten et par halvgode forsøk fra langt hold. Der er Ramsey langt bedre, og mer produktiv.

 

Rosicky bør derimot få starte mot Sunderland, han virker å finne noe som ligner på brukbar form igjen...

Link to comment
Share on other sites

Sunderland med seier borte i returoppgjøret mot Middlesbrough etter ekstraomganger. Medgangsbølgen fortsetter etter Martin O'Neills ansettelse, men det positive for oss før lørdagens oppgjør må være mange slitne bein. Blant annet gikk Sessegnon av banen 4 minutter før slutt med noe som kunne se ut som strekk/krampe.

 

Personlig håpet jeg å slippe Stadium of Light i 5. runde av FA cupen siden vi har en tendens til å snuble i slike kamper.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig Rosicky får starte denne framfor Ramsey. Synes han blir bedre for hver kamp nå

 

Helt enig. Langt flinkere til å distribuere ballen raskt ut på kantene og veldig flink til å skyte fart forbi en spiller eller to. Langt langt raskere enn Ramsey med ballen i beina.

 

Blir virkelig skuffet hvis Rosicky ikke starter mot Sunderland og mot Milan hvis han opprettholder formen og holder seg frisk.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig. Langt flinkere til å distribuere ballen raskt ut på kantene og veldig flink til å skyte fart forbi en spiller eller to. Langt langt raskere enn Ramsey med ballen i beina.

 

Blir virkelig skuffet hvis Rosicky ikke starter mot Sunderland og mot Milan hvis han opprettholder formen og holder seg frisk.

En Rosicky i form er absolutt noe laget har manglet offensivt denne sesongen. Ramsey er rett og slett ikke typen som passer som smøring i det offensive spillet

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en knalltøff kamp. Sunderland er vell formlaget i PL for tiden, og en bortekamp der er ikke ønskelig. Fint at enkelte at spillerne har 120 minutter i beina fra FA-Cup kampen. Frykter at mange har Milan kampen i bakhodet.. Kan ikke forvente annet en seier her pga. posisjonen vi er i! Håper Chamberlain starter igjen, vi trenger flere målfarlige spillere.

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har hatt pressekonferansen sin. Gibbs er kampklar igjen, ellers er det heldigvis ingen nye skadeproblemer. Jenkinson er tilbake i full trening fra og med neste uke og vil være kampklar om ikke så altfor lenge etter det. Han dro til og med frem til klassiske "We have plenty of options in defence." Chamakh er også tilbake, og han har nok en gang sagt at Arshavin ikke blir solgt i løpet av våren.

 

Han bekreftet også at Thierry Henry drar tilbake til USA etter Milankampen neste uke, så vi får dessverre ikke se han mot Spurs.

Link to comment
Share on other sites

Vi har et tøft program fremover men i denne kampen har vi fordelen at Sunderland spilte i midtuken mot M'boro og trengte extra-time. Tror det kan bli en fordel for oss. Kamp programmet vårt ser sånn ut:

 

Sunderland ( borte) -11/2

AC Milan (borte) -15/2

Sunderland (borte- FA Cup) -18/2

Spurs (hjemme) - 2/26

Liverpool (borte) -3/3

AC Milan (hjemme) - 6/3

Newcastle (hjemme) - 12/3

 

Tror vi vinner mot Sunderland i helgen, men kampene etter det er umulige å spå. Vi har en god statestikk mot italienske lag og en seier mot Milan vi gi laget et løft. Går vi på en liten unbeaten streak nå kan vi redde litt av sesongen. Men etter disse kampene kampene kan det også se riktig mørkt ut.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...