Jump to content

11.02.12 Sunderland (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Må si den taktiske disponeringa til Wenger var merkelig i dag, men han berga skinnet. Synes det lenge så veldig mørkt ut, og spillet i dag var ræva. Noe av skylda skal potetåkeren ha, men var dårlig jevnt over. Håper Per blir frisk fort, men det der så ikke bra ut. Tror nok et leddbånd eller to gikk til faens der. Spent på hvordan publiseringen av den episoden der vil bli. Håkon Opdal vs. Peter Kovacs-duellen er jo ennå ikke ute av verdenen, mens spillerne ikke protesterte noe særlig på Sunderland.

 

Nå er det bare å ladde batteriene til onsdag. Spiller vi slik mot Milan blir det stygt.

 

Her må du nesten være mer spesifik: Hva var det den taktiske disponeringa Wenger skal ha tyn for i dag? Oppstillinga og inngangen til kampen var vel slik den må være med det vi har tilgjengelig i dag. Eneste jeg synes man kan sette fingeren på var at jeg heller ville sett Walcott av da han satt inn Henry.

 

Ang. Mertesacker er jeg enig med deg - jeg fikk litt Opdal-følelse. Men når roen har senket seg og tre poeng er i boks, så vil jeg si at situasjonene er veldig forskjellige. Kovacs fikk jo åpent mål, Sunderlandspilleren hadde mer han måtte gjøre - bra skudd også. Men når det er sagt: Det er nok ikke det jeg lira av meg der og da ;)

Link to comment
Share on other sites

Milan til uka blir en helt annen match. Vi visste alltid at dette kom til å bli utrolig tøft, Sunderland er ligaens store formlag og har fått en voldsom boost etter O'Neill tok over. Forhåpentligvis kan vi holde på denne følelsen en god stund til, at vi vinner uten å overbevise er en fantastisk egenskap.

Link to comment
Share on other sites

 

Her må du nesten være mer spesifik: Hva var det den taktiske disponeringa Wenger skal ha tyn for i dag? Oppstillinga og inngangen til kampen var vel slik den må være med det vi har tilgjengelig i dag. Eneste jeg synes man kan sette fingeren på var at jeg heller ville sett Walcott av da han satt inn Henry.

 

Startoppstillinga var jeg helt enig i. Men det er det taktiske under matchen jeg snakker om.

 

Vi kan jo begynne med at Walcott var helt på trynet i 85 minutter. At Wenger ikke tar ut Walcott når han tar ut Chamberlain, som var hakket bedre enn Theo nok en gang. Mener uansett at Walcott burde tas av etter 60 minutter når han tilsynelatende ikke får til noe som helst. Noe han forøvrig sjeldent klarer mot lag som parkerer bussen litt lavere enn på motstanderens banehalvdel.

 

 

 

Ja, hvordan fungerer denne børsen? Er det en ansvarlig for å skrive inn faktaene, eller er det meninga at en hvilken-som-helst skal gjøre det?

Magnus87 har kontrollen på den, men jeg vet ikke om vi vanlige brukere kan legge til annet enn spillerbørsene våre.

Link to comment
Share on other sites

Takk gud for Thierry Henry!! For en legende!!

 

Men er det bare jeg som synes målet til Sunderland er skamfult for fotballen? Drar mitt inntrykk av Sunderland som klubb rett ned i søla. For et møkkalag uten verdighet!

Reagerte også på målet. Syns det var rart at ikke kommentatorene gjorde det. De brukte heller tiden på å hylle avslutningen. Syns det var litt merkelig men. Utrolig uheldig for Mertesacker og IMO burde Sunderlandspilleren spilt ut ballen der, istedenfor å score.

 

Og ja, Sunderland er et møkkalag. Ikke bare pga målet, men de spiller jo ikke fotball. Kick and run, og forsvarer seg med 10 spillere bak ballen til enhver tid. ONeil er en cunt også. Er så utrolig stygt at vi må tilbake til den drittplassen neste helg...

Link to comment
Share on other sites

Takk gud for Thierry Henry!! For en legende!!

 

Men er det bare jeg som synes målet til Sunderland er skamfult for fotballen? Drar mitt inntrykk av Sunderland som klubb rett ned i søla. For et møkkalag uten verdighet!

 

Karma. Bra kampen ikke ble avgjort på det møkkamålet der!

Link to comment
Share on other sites

Reagerte også på målet. Syns det var rart at ikke kommentatorene gjorde det. De brukte heller tiden på å hylle avslutningen. Syns det var litt merkelig men. Utrolig uheldig for Mertesacker og IMO burde Sunderlandspilleren spilt ut ballen der, istedenfor å score.

 

Og ja, Sunderland er et møkkalag. Ikke bare pga målet, men de spiller jo ikke fotball. Kick and run, og forsvarer seg med 10 spillere bak ballen til enhver tid. ONeil er en cunt også. Er så utrolig stygt at vi må tilbake til den drittplassen neste helg...

 

Som andre har vært inne på kan målet forsvares ved at det i kampens hete kan se ut til at Mertesacker ikke gjør annet enn å gå på trynet. Det er i så tilfelle ikke første gang Mertesacker ikke får stokket beina i lignende situasjoner..Vanskelig for McClean å snu seg å spørre Mertesacker om det går bra :P

Link to comment
Share on other sites

http://vglive.no/#match=10004326

 

Skribenten er pinlig i det han skriv om 1-0 målet.

 

Some players are ment to be! Henry, you are my hero of all time!

 

Teksten på VG-live er ofte så dårlig at den ikke bør tas seriøst. Les for eksempel hvor dekkende og korrekt de beskrev straffesparkene til ManU mot Chelsea forrige kamp:

 

Straffe 1:

Evra går i bakken i duell med Sturrigde, og dommer Webb peker på straffemerket. Ved første øyekast virket det småbillig, men repetisjonen viser at det ikke var noe å si på Webbs avgjørelse.

 

Straffe 2:

Det er Welbeck som går ned etter at Ivanovic må hindre ham i å komme nesten alene med keeper.

Link to comment
Share on other sites

skulle akkurat til å skrive at de (VGlive red.anm) bommer ofte på navna også så får eg prakteksempelet i Totten*am - Newcastle-kampen;

  • 16
  • Bale legger inn og Ryan Taylor sleiver på klareringen. På bakerste kommer Krancjar og moser til, langt over
     
    .
    Ryan Taylor spiller ikkje kampen engang pga skade

Link to comment
Share on other sites

Takk gud for Thierry Henry!! For en legende!!

 

Men er det bare jeg som synes målet til Sunderland er skamfult for fotballen? Drar mitt inntrykk av Sunderland som klubb rett ned i søla. For et møkkalag uten verdighet!

 

.................

Dette er med respekt å melde bare tull,sacher setter seg selv i en idiotisk situasjon ved å gamble på denne elendige banen. Han skader seg selv i foten,jeg kan bare ikke se hvorfor Sunderland spilleren skal stoppe der. Sacher kunne ha klarert den ballen og spart oss og seg selv masse lidelse. En spiller jeg ikke vil savne et sekund,han er farlig med ballen i beina når vi skal spille oss ut.

Link to comment
Share on other sites

 

Sacher kunne ha klarert den ballen og spart oss og seg selv masse lidelse.

 

Alt hadde gått bra dersom han ikke hadde skadet seg. Det kunne han vel ikke akkurat forutse heller og jeg kan ikke se for meg at det skulle være selvforskyldt. Ergo er Mertesacker frikjent for skyld.

 

Og om han blir ute en stund, så kommer jeg til å savne ham også.

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis har vi god dekning på stopperplass, Vermalen inn for Mertesacker er alt annet enn en nedgradering. Så spørs det om Gibbs starter mot Milan eller om Coquelin får spille, eller at Wenger får et innfall av galskap og fortsatt med Vermaelen på venstre og setter Djourou inn i midten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...