Jump to content

11.02.12 Sunderland (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Nå har Wenger gått ut å sagt at; "Vi går nå inn i en periode av sesongen hvor mye skal avgjøres. Det som er viktige å tenke på nå, er at i løpet av 1 uke spiller vi 3 kamper i 3 forskjellige konkurranser, hvor alle 3 konkurransene i stor grad kan avgjøres"

Siste årene Arsenal har hatt slikt press, har alt gått til helvette. Med bettingselskap som gir over 2 i odds på borteseier, mot stusselige Sunderland, blir dette en veldig tøff kamp! De har jo vunnet fire av de siste fem kampene sine også..

 

"Er lag som vinner med mer enn fem mål, scorer aldri mer enn ett mål og vinner sjelden neste ligamatch." - Sitat Drillo

 

Får krysse det som er av fingre og tær - Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal Arsenal: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen, Song, Arteta, Rosicky, Walcott, Oxlade-Chamberlain, Van Persie.

 

Herlig å se at Rosicky starter igjen. Meget fortjent!

 

Regner med at folk er fornøyde med å se Chamberlain denne gangen også. Det skulle vel bare mangle, men. I det hele tatt er dette et meget sterkt lag.

 

Substitutes: Fabianski, Gibbs, Coquelin, Ramsey, Arshavin, Benayoun, Henry.

Link to comment
Share on other sites

 

Regner med at folk er fornøyde med å se Chamberlain denne gangen også. Det skulle vel bare mangle, men. I det hele tatt er dette et meget sterkt lag.

 

Substitutes: Fabianski, Gibbs, Coquelin, Ramsey, Arshavin, Benayoun, Henry.

 

Enig. Fint å se at Gibbs også er tilbake. Tipper Vermaelen er lei av å være på back-plassen. Så får vi bare håpe han holder seg skadefri.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal Arsenal: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen, Song, Arteta, Rosicky, Walcott, Oxlade-Chamberlain, Van Persie.

 

Herlig å se at Rosicky starter igjen. Meget fortjent!

 

Sterkt lag - dette holder skal dere se.

Det er nå vi må vise at vi har utviklet oss. Kjempeviktig kamp.

Link to comment
Share on other sites

Heldige at det ikke ble straffe der. Mertesacker handser og har vel litt fordel.

Er langt ifra en bevisst handling fra Mertesacker siden han sklir og kommer ut av balanse, og at armen da går ut til siden er helt normalt for å ikke gå på trynet...

 

Edit: Er virkelig Arteta den beste høyrefotede frisparkskytteren vi har i klubben? Han har hatt mange skudd i muren eller over mål hittil i sesongen...

Link to comment
Share on other sites

Angående handsen til Mertesacker så må jeg si det er utrolig sjelden de siste to årene at jeg har sett det har blitt dømt dømt straffe slikt i PL. Jeg vet ikke om det er en bevisst endring fra dommens side, eller om observasjonen min er reell i det hele tatt, men at det har blitt dømt på ved mange tilfeller tidligere er det ingen tvil om.

 

Prioritet har viljehand og klare fordelshands, slik som blokkering av skudd eller tydelige pasninger. Jeg synes det hadde vært merkelig å gi straffe for situasjonen med Mertesacker.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat så tøft og javnt som forventa her i første omgang.

 

Sunderland er godt organisert (som ethvert Martin O'Neill-lag), så her gjelder det å være tålmodige og konsentrerte. Tålmodige i pasningsspillet, konsentrerte i forsvar så ikke Sunderland kontrer på oss.

 

Så må vi få opp tempo i pasningsspillet.

 

Gjør vi dette har jeg fortsatt trua :-)

 

Og Walcott er dessverre så langt fra noen slags form at det hadde vært bedre å ha Arshavin der ute... :-( Som er skrevet - gleder med til Gervinho er tilbake!

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig match, Sunderland er veldig godt organisert og har tatt seg av RVP fint. Rosicky har fått enorme rom, det er bare så synd han ikke klarer å være truende rundt boksen. Det meste går igjennom han men produksjonen er helt fraværende. Håper det skjer noe med det, hvis ikke synd jeg Ramsey bør få komme inn etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig match, Sunderland er veldig godt organisert og har tatt seg av RVP fint. Rosicky har fått enorme rom, det er bare så synd han ikke klarer å være truende rundt boksen. Det meste går igjennom han men produksjonen er helt fraværende. Håper det skjer noe med det, hvis ikke synd jeg Ramsey bør få komme inn etterhvert.

 

Dessverre som du sier så er ikke Rosicky den måltrusselen han var før det lange skadeoppholdet og van Persie blir altfor ensom på topp med en meget svak Walcott som rett og slett ikke bidrar. Syntes også Chamberlain blir temmelig usynlig til tider da Vermaelen ikke er til noe spesiell hjelp offensivt i motsetning til Sagna som konstant er oppe og hjelper Walcott.

 

Dog er jeg usikker på om Ramsey klarer å bidra med noe mål, men han er hvertfall mer "triggerhappy" enn Rosicky og er vel kanskje litt mindre sliten etter å ha blitt hvilt en god stund nå.

Link to comment
Share on other sites

Får satse på at guttene kommer ut i andreomgang med den samme mentaliteten vi fikk se mot Blackburn og putter minst 2 mål siden vi da vil være på samme poengsum og målforskjell som Chelsea, men foran på innbyrdes :)

Pirk:

Ikke innbyrdes, men på fler scorede mål

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Får satse på at guttene kommer ut i andreomgang med den samme mentaliteten vi fikk se mot Blackburn og putter minst 2 mål siden vi da vil være på samme poengsum og målforskjell som Chelsea, men foran på innbyrdes :)

Tap hadde vært ille, inviterer i så fall Sunderland inn i Europakampen. Også med topp-fire mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...