Jump to content

11.02.12 Sunderland (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

 

.................

En spiller jeg ikke vil savne et sekund,han er farlig med ballen i beina når vi skal spille oss ut.

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg personlig kommer til å savne Mertesacker og måten han leder forsvarslinjen, hans hodestyrke i egen boks og plasseringsevne som har gitt Koscielny flere muligheter til å spille på sine offensive styrker. At han nå er skadet og Djourou blir 3. valg er så langt fra noe jeg ønsker som mulig, siden han er svakere enn tyskeren på de fleste områder og fører med seg en usikkerhet. Får bare krysse fingrene for av Koscielny og Vermaelen holder seg skadefrie i tiden fremover!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

 

.................

Dette er med respekt å melde bare tull,sacher setter seg selv i en idiotisk situasjon ved å gamble på denne elendige banen. Han skader seg selv i foten,jeg kan bare ikke se hvorfor Sunderland spilleren skal stoppe der. Sacher kunne ha klarert den ballen og spart oss og seg selv masse lidelse. En spiller jeg ikke vil savne et sekund,han er farlig med ballen i beina når vi skal spille oss ut.

 

Dette kan du da ikke mene?!? (Untatt det aller første, i og for seg. Vanskelig å kreve at Sunderlandspilleren skal stoppe opp der. For alt han vet kan jo Mertesacker bare ha snubla.) Mertesacker gjorde alt helt riktig - det er helt umulig å forutse noe slikt.

 

Og greit at han ikke er den største begavelsen med ballen i bena - han har gjort en bra sesong så langt og vil bli savna av meg, i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Deilig å ha Arsene Wenger som manager, mannen har jo aldri opplevd at Gunners havner utenfor CL-plassen, i dag viste han på nytt sin storhet når han gjør de byttene han skal for å sikre alle poengene.

Også veldig deilig å ha spillere som scorer mål når van Persie har en dårlig dag på jobben, neste helg er vel Gervinho tilbake også.

Per har egentlig godt av en pause nå, inn med Vermaelen i midten og Gibbs på venstreback og vips, så blir vi enda bedre.

Link to comment
Share on other sites

Poeng borte mot Sunderland, slik situasjonen er akkurat nå, er bra. Alle 3 er kruttsterkt. Og fullt fortjent. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg mener om Sunderlands mål, men en bismak må det uansett gi da det var åpenbart at Mertesacker var skadet. Nuvel. Med seier blir det en ganske uinteressant diskusjon.

 

Henry.. Han bidrar ikke stort i åpent spill lenger. Men 3 mål er over all forventning. 2 av dem har vært matchvinnere. Det kan vise seg å være hele forskjellen når regnskapet gjøres opp i mai. En levende legende!

 

Ja, og så er jeg veldig takknemlig for at Luis Suarez ikke er Arsenal-spiller. Det kan simpelthen ikke nevnes for ofte!

Link to comment
Share on other sites

Dette var fantastisk deilig! Kunne ikke vært en bedre mann til å avgjøre denne matchen :) Siden jeg slakter Wenger hver gang han gjør ræva bytter, må jeg gi han skryt nå; vi hadde ikke vunnet dette uten byttene, godt jobba. Flott at Rambo scorer igjen, han har det inne, gjelder bare å få det ut oftere. Kjedelig at Per går på en smell, er nok mest sannsynlig langvarig, kunne ikke hadd et bedre tidspunkt å få tilbake Gibbs på. Smaker godt å være tilbake på 4. plassen også!

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Dette var fantastisk deilig! Kunne ikke vært en bedre mann til å avgjøre denne matchen :) Siden jeg slakter Wenger hver gang han gjør ræva bytter, må jeg gi han skryt nå; vi hadde ikke vunnet dette uten byttene, godt jobba. Flott at Rambo scorer igjen, han har det inne, gjelder bare å få det ut oftere. Kjedelig at Per går på en smell, er nok mest sannsynlig langvarig, kunne ikke hadd et bedre tidspunkt å få tilbake Gibbs på. Smaker godt å være tilbake på 4. plassen også!

 

Proud to be a Gooner!

 

Så lenge Ramsey er 'fully fit' er han en meget god spiller og god nok for å starte på dette Arsenallaget. Han fikk litt vell mange kamper på rad og det gikk ut over hans prestasjoner. I dag viste han seg som veldig livlig og toppet det med en scoring. Det at vi kan sitte innpå spillere som Ramsey, Arshavin og Henry i dag, tiltross for en drøss med skader viser at det er klasse i dette laget. Men med alle skadene våre iløpet av en sesong, så hadde det gjort seg med en enda større stall neste sesong. Vi får virkelig håpe at Arshavin tar med seg spillet sitt i dag over på resten av sesongen. Vi vet alle hva han har inni seg, hva han kan prestere.

Link to comment
Share on other sites

En meget god kamp vi gjør.Mot et sterkt hjemmelag i god form. Og på en dårlig bane har vi lite sjanser i mot.

Målet de får er heldig eller uheldig for oss. Mertesacker hadde en cvært god dag inntil skaden, som han pleier. Håper ikke det er noe alvorlig.

Vi har masse ballinnehav. Ramsey kommer uthvilt inn og gir oss dimensjonen vi trenger, lengderetningsspill og skudd på mål.

Gode bytter av vår fantastiske manager, Håper det snur for Arsjavin med dette.

Link to comment
Share on other sites

En meget god kamp vi gjør.Mot et sterkt hjemmelag i god form. Og på en dårlig bane har vi lite sjanser i mot.

Målet de får er heldig eller uheldig for oss. Mertesacker hadde en cvært god dag inntil skaden, som han pleier. Håper ikke det er noe alvorlig.

Vi har masse ballinnehav. Ramsey kommer uthvilt inn og gir oss dimensjonen vi trenger, lengderetningsspill og skudd på mål.

Gode bytter av vår fantastiske manager, Håper det snur for Arsjavin med dette.

 

Håper også Arshavin og Ramsey får et løft av dette.. Arshavin er Arsenal spiller ut sesongen, så vi vil tjene på å få han i så bra form så mulig i et hektisk program

Link to comment
Share on other sites

Så ut som vi skulle svikte når de rundt oss tapte poeng (igjen). Men så kom kongen !

 

Fantastisk moro at han får avsluttet på denne måten. Og selvfølgelig fantastisk moro for oss supportere, dette med Henry har vært et stort boost i en ellers vanskelig periode, hvertfall for meg. 3 mål, 2 av dem matchvinnende... For en mann

Link to comment
Share on other sites

Veldig god kamp av hele laget. Sunderland skaper to sjanser på skudd, eller ingenting før målet og absolutt ingenting etter målet. Forsvaret var bunnsolid og jeg syns Song var tilbake til sitt beste som ballvinner og oppspillspunkt for stopperne. Misser noen pass i går, men aldri i farlig sone og førstemann til å rette opp egne feil. Midtbanen meget god balansert med TR tilbake i form og Arteta som gjør det aller meste riktig uten å egentlig dominere alt for mye. Walcott og Chamberlain litt mindre synlige enn sist, men veldig god jobbing av begge to så lenge de var på banen. Sagna helt utilnærmelig på sin back og bidrar mye offensivt. Han har spilt seg i form på overraskende kort tid.

 

Skaden til Mertesacker var rett og slett meget uheldig og jeg klarer ikke helt å forstå hva som skjer. Kan egentlig ikke se at han får en vridning eller overtråkk, mistenkte først achillesavrivning, men da hadde vel klubben gått ut med det allerede. Ser uansett ikke bra ut for de neste ukene. Syns han har vært veldig god de siste kampene og får frem det beste i Kosc. Vermaelen er en god stopper, men er på langt nær en like god organisator og spiller på mye høyere risiko enn Mertes.

 

69,5% ballinnehav totalt og 74,5% i andre omgang er ikke mindre enn utrolig sterkt på bortebane. Kan ikke huske høyere tall annet en kampen borte mot Charlton hvor Arsenal hadde 82% totalt. Var forøvrig i samme kamp som vP scorer sitt fantastiske volleymål

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig seier. Når Per gikk overende så trodde jeg (og sikkert de fleste andre) "Å herregud ikke nå igjen". :) Utrolig sterkt av laget å reise seg på den måten og suverent at det er de to mest utskjelte spillerne som kan bidra til å snu kampen. Kronen på verket var Henrys scoring. Fikk tårer i øynene. Elsker den mannen. Tror han akkurat nå rykket forbi Adams på min all time greatest liste

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig seier. Når Per gikk overende så trodde jeg (og sikkert de fleste andre) "Å herregud ikke nå igjen". :) Utrolig sterkt av laget å reise seg på den måten og suverent at det er de to mest utskjelte spillerne som kan bidra til å snu kampen. Kronen på verket var Henrys scoring. Fikk tårer i øynene. Elsker den mannen. Tror han akkurat nå rykket forbi Adams på min all time greatest liste

Ja det gjør inntrykk. Han er forbi de alle. Større enn Adams og Chapman. Det er nok bare Wenger som kan utfordre han lista di.

Link to comment
Share on other sites

Henry er fantastisk,men problemet når han reiser kommer tilbake. For det vi har/hadde i Henry

det har vi ikke i dagens stall. En spiller som kan komme inn og score mål. Akkurat der er Henry

unik, og vi kommer til å merke det i neste kamp som står og vipper,da mangler vi nemlig en type som Henry.

Og akkurat den egenskapen skal en ikke undervurdere.

Link to comment
Share on other sites

Har endelig kommet meg hjem og fått se kampen i opptak. Etter å ha fulgt VG-nett i mangel av noe annet i går vil jeg bare sende mitt ønske til vedkommende som satt der og klimpret på et tastasur - god bedring. Noe så patetisk.

 

Ellers var dette en kamp der vi i det store og hele har kontroll (med unntak av da en av banens beste spillere ble skadet), men hadde ikke den nødvendige finesse til å bryte gjennom et velorganisert Sunderland. Finessen sørget imidlertid Andrey Arshavin for. Han skapte to avsluttninger på mål i løpet av få minutter etter sitt innhopp. Først en RvP heading, så den målgivende til Thierry Henry. Så ble legenden ennå større, men mannen bak var Andrey Arshavin.

 

3 poeng mot en velorganiserrt og formsterk motstander på en vanskelig bane (både i forhold til trykk og underlag) er job well done.

Link to comment
Share on other sites

Henry er fantastisk,men problemet når han reiser kommer tilbake. For det vi har/hadde i Henry

det har vi ikke i dagens stall. En spiller som kan komme inn og score mål. Akkurat der er Henry

unik, og vi kommer til å merke det i neste kamp som står og vipper,da mangler vi nemlig en type som Henry.

Og akkurat den egenskapen skal en ikke undervurdere.

Slapp av, Wenger knows! Vi har jo magiske spillere som Chamakh og Park i bakhånd om vi skulle slite med å finne veien til nettmaskene.

Link to comment
Share on other sites

Slapp av, Wenger knows! Vi har jo magiske spillere som Chamakh og Park i bakhånd om vi skulle slite med å finne veien til nettmaskene.

 

Park har tidligere vist seg som en målfarlig spiller, men virker ikke akkurat som Wenger mener det samme. Pdd. så mener jeg til og med at Benik Afobe (og da rett etter at han er tilbake fra skade og ikke er matchfit) er en større måltrussel enn Chamakh og ikke noe verre enn Park. Er helt utrolig hvor tafatt førstemann er foran mål.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...