Jump to content

04.02.12 Blackburn Rovers (H)


Pirès#7

Recommended Posts

Ellers så siterer jeg meg selv fra en annen tråd: "I gode som i onde dage! Alltid. Sikkert fordi Sir Peter Hill- Wood er den største tullingen, og som blindtarmen! Up yours, and everyone else can get stuffed!" Forøvrig så ser jeg at det er noen som faktisk finner ting å kritisere i dag også. Tjo og hei og hopp!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Dette var jo virkelig dagen å ta feil av tidspunktet når kampen startet. Litt før fire sprang jeg ned for å sette på opptak. Rakk da i det minste å se Henry's mål. Hadde helt glemt at denne kampen startet kl.14.00.

Endelig en kamp det løsnet for the Gunners.. Og jeg gikk glipp av det :(

 

En riktig god helg gunners.

Link to comment
Share on other sites

Herlig seier og godt og endelig kunne smile litt. men og det er et stort men, det er backburn, dette laget må være et av de latterligst lagene som har vært i premier leauge, på nivå med en god gammel derby årgang, i tillegg uten the Yak og samba og redusert til ti mann...så i så måte håper jeg virkelig ikke gutta overvurderer denne prestasjonen.

 

nevertheless,jeg tar alle trepoenger jeg kan få, og alltid deilig å se gutta fremstå som i dag, måtte det bare vare, så kan det bli noe moro utover våren. Neste helg venter en betydelig værre oppgave, og overbeviser gutta der, så skal jeg kanskje begynne å tro på noe i resten av sesongen. Er ikke noe vits å finne noe å klage op i dag, selv om man alltid kan bli bedre, det perfekte eksisterer ikke, alt kan bli bedre.

 

Deilig å kjenne følelsen av glede etter en Arsenal kamp igjen, lenge siden sist, og er det første kampen jeg ikke sitter med hjerte i halsen eller hodet i fanget de siste 20 minuttene...Savner tiden da slike kamper var regelen heller enn unntaket...men som sagt, en Arsenal seier er alltid deilig...

Link to comment
Share on other sites

 

Mulig jeg husker feil, men har ikke du i innlegg etter innlegg etter innlegg skrevet at Walcott er feilplassert på kanten og må flyttes inn som spiss i en fire-fire-to formasjon?

 

Nja...vet ikke helt det. Sa det veldig ofte angående Bendtner ja men.. Gjerne arrester meg hvis du finner innlegg om Theo jeg har skrevet det, men det må være lenge siden i tilfelle.

Kan ikke akkurat huske at jeg har sagt han er feilplassert på høyrekant, men han helt klart slet med posisjoneringen første 1-2 sesongene. Begynner å bli en stund siden det da.

Jeg mener fortsatt at Theo kan vært en ypperlig spissmakker til Van Persie på topp i 4-4-2, men han er for ineffektiv og ubesluttsom ennå og så lenge vi har målmaskinen i midten og funker det at han forblir på kanten nå.

Wenger har vel å sett for seg Walcott som spiss, men så lenge vi spiller 4-3-3 er vel det lite aktuelt.

Vi har jo sett på sitt beste at han kan finne nettmaskene i toppform. Det rullet jo inn med scoringer i starten av forrige sesong. Da fikk han ofte presisie løpeballer rettvendt og mot mål/bakrom (som i dag).

Han har ikke spesielt gode dribleferdigheter og da er det bedre å utnytte farta hans på kanten og heller håpe at avslutnings- og dribleferdighetene blir bedre etterhvert.

Innleggene er fortsatt litt hawaii, men vi ser bedring fra sesong til sesong syns jeg.

 

Uansett skjønner jeg ikke helt hva du vil fram til?

Walcott fortjener skryt i dag og som jeg har sagt flere ganger...blir han brukt riktig (utnytte farta hans) så er han et verdifullt angrepsvåpen for oss.

Link to comment
Share on other sites

Sorry Caibo, av en eller annen grunn fikk jeg for meg at det var Stefan B som skrev det innlegget og i mitt hode svarte jeg til han. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å rote til det?

 

hehe..that's allright! ....and we hate Tot*nam, and we hate Tot'nam! We are the Tot*nam...haters! :D

Link to comment
Share on other sites

Dette var jo virkelig dagen å ta feil av tidspunktet når kampen startet. Litt før fire sprang jeg ned for å sette på opptak. Rakk da i det minste å se Henry's mål. Hadde helt glemt at denne kampen startet kl.14.00.

Endelig en kamp det løsnet for the Gunners.. Og jeg gikk glipp av det :(

 

En riktig god helg gunners.

 

Er ikke det utillgivelig for en Gooner? :) Riktig god helg til deg og resten av gjengen her inne!

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden? Det er bare 6 dager siden vi snudde 0-2 til 3-2 mot Villa. Vet ikke hvordan det er med deg Legend14, men 6 dager er da ikke SÅ lenge siden?

 

Seks dager er alt for lenge siden når man har bolton i mellomtiden...Neida ser den setningen var litt korttenkt. Tenkte primært ligasammenheng i denne settinga, men skal ikke bortforklare gullfiskhukommelsen min, burde jo ha husket villa kampen selvsagt, så sporadisk gledene har vært de siste ukene er det nesten utilgivelig å glemme den bragden, det var en deilig seier. Mulig jeg underbevisst bortprioriterer FA cupen? Var ekstremt bakfull den dagen, mulig det er noe av forklaringe, men ingen unskyldning selvsagt...

 

Uansett, en deilig dag i dag, måtte den bli bedre i morgen og mandag...

Link to comment
Share on other sites

Sorry Caibo, av en eller annen grunn fikk jeg for meg at det var Stefan B som skrev det innlegget og i mitt hode svarte jeg til han. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å rote til det?

 

"Always on your mind"? ;)

 

Det største problemet med Walcott er teknikken hans Tror han aldri kommer til å bli en spiller i toppsjiktet såfremt ikke dette jobbes knallhardt med.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett denne. bra det gikk vår vei. Lei av svake avslutninger og dårlig samspill. I dag må det ha fungert perfekt.

 

perfekt var det ikke, men langt bedre enn på lenge.

Skal sies at vi møtte et Blackburn-lag som ikke hang med i det hele tatt...fra 1. minutt. Etter utvisningen var de sjanseløse.

Link to comment
Share on other sites

HERLIG!! idag hadde jeg blitt like glad for 7-1 om det var Ranheim vi spilte mot..! Idag så vi glimt av historien vi sitter på!

 

Så dere Ox og hvor iskaldt og naturlig han gjør det??

 

Så dere RvP's framspill??? Og Song sitt?? Yes!!

 

Hehe, begeistrende angrepsspill er så gøy!!

 

Så lenge sia de har blendet meg, at jeg har INGEN kritikk å gi.

 

God helg alle gooners!

Link to comment
Share on other sites

ahh, deilig å sitte i sofaen og endelig kunne kose seg med en god fotballkamp igjen! :D

 

nå var blackburn dårlige, men mest skyldes dette at Arsenal endelig fikk ting til å svinge igjen; mer bevegelse og mer samhandling enn på lenge. Vakkert og morsomt som bare Arsenal på sitt beste kan. Kanskje dette er det som skulle til for å snu trenden, men hvorfor har man ikke klart å vise dette oftere? Dette sitter mest mellom ørene, ikke i beina. Og Chamberlain er sensasjonell. Denne gutten kommer til å bli STOOR!

Link to comment
Share on other sites

Dette var meget fin underholdning, fine mål, gode prestasjoner av spillere/laget, og et fin fint resultat. Dette kan gi ny giv for de neste ukene, men faren er om man tror at dette friskmelder klubbens situasjon.

20 seiere, 12 uavgjort, og 11 tap, er klubbens resultater i ligaen siden januar 2011. Med tanke på at vi hadde 4 seiere og 1 uavgjort i begynnelsen av sist år før fadesen mot Newcastle, så har vi etter det: 16 seiere, 11 uavgjort, og 11 tap på de siste 38 kampene i ligaen. Det hadde gitt oss 59 poeng.

Imponerende??

 

Klubben har mye å jobbe med, om de skal snu en trend som har vært ganske langvarig. Jeg har sagt mye om hva jeg mener om situasjonen i klubben i andre tråder, og det står jeg fortsatt fast på selv etter et slikt resultat mot Rovers.

 

Så til kampen:

Rovers gav oss et par meter i press, var lite organiserte (et stakkarslig lag med stor krise i klubben), og viser at de er en sterk kanditat til å rykke ned. Selv om de gav oss muligheter til å leke (både før og etter utvisningen), så fortjener laget ros for at de benyttet muligheten for nettopp lek og glede.

 

Theo var god, og mye av det skyldes at han får ballen foran seg i fart. Løpte i "store"rom, god timing, god kjemi med pasningsleggere, og slapp utfordre back med ball i beina uten fart. God kamp av Theo.

 

Ox: Klasse!! Arshavin blir nok borte innen tre uker, for selv Wenger må jo se at det er liten vits å ha en slik dyr spiller på benken? Ox er bedre, mer sulten, og kan ha en veldig stor fremtid. Liker måten han gir 100% fremover med ball, når han ser en åpning på kanten/inn mot midten. Herlig spiller.

 

Persie: Ord sier lite, om den prestasjonen han har de siste 13månedene. Ikke bare med tanke på antall scoringer, men alt han gjør på gressmatta. Kontrakten går ut om 1.5år (om jeg ikke tar feil)...., nå må klubben våkne. Klubben må vise seriøes ambisjoner om et mesterlag, for de siste 38ligakampene viser at veien opp er lang.

 

Henry: Rovers hadde gitt opp, men likevel; magisk å se han putter på slutten. Alle ville at han skulle score, og selvfølgelig skjer det. Henry!!

 

Synes det var en god kamp av hele laget, men det er viktig at fokuset er rettet fremover. Vi har mye å jobbe med, vi har mye å motbevise, og vi har en tøff jobb for å klare en CL-plass. Det er 4.plassen som må være vårt mål, og den er det viktig at vi klarer.

 

Nå har vi fått et godt utgangspunkt for kampene mot: Sunderland, Milan, FA cup, og Spurs de neste ukene i februar....

 

Terningkast 5

Link to comment
Share on other sites

Positivt i dag: At laget ALDRI stopper å spille fotball.

 

Negativt i dag: Wenger viser tydelig at klubben mangler alternativ til RvP

 

Blackburn var så dårlige i dag at jeg ikke helt kan se om det er pga Arsenal er gode, eller om det er Blackburn som er grisedårlig. Fryktelig spent på om dette gir en boost inn i laget, og at de hever seg mot Sunderland borte. Kan dette være 11/12 sesongens motsatte vendepunkt enn Newcastle 10/11 sesongen?

 

Sunderland er meget gode under O'neils ledelse, og det blir en mental test før Milan kampen i CL. Godt det er en hel uke nå, slik at hele laget får kommet seg ut av "Red zone".

Link to comment
Share on other sites

Flott kamp, herlig med en opptur for spillere og fans.

 

- Synes Rosicky var langt mer effektiv på midtbanen enn Ramsey. En befrielse å slippe å se Ramsey senke tempoet i Arsenals angrep.

 

- Walcott var mer positiv enn på lenge.

 

- Oxlade er fantastisk. Klubbens beste kantspiller.

 

- Det er grusomt at Van Persie ikke har skrevet under ny kontrakt.

 

- Koscielny gjør fortsatt dumme feil, synes formkurven hans er dalende.

 

- Arteta jobber fantastisk bra og er en av våre viktigste spillere.

 

- Emirates ser ofte glissent ut, spesielt i start og mot slutten av kamper, men det er også altfor mange tomme seter ellers.

 

- Coquelin er en spiller vi kommer til å få god nytte av i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

- Coquelin er en spiller vi kommer til å få god nytte av i framtiden.

 

Denne er jeg desverre ikke så sikker på. Coquelin har uttalt tidligere denne sesongen at han kommer til å forlate klubben dersom han ikke får mer spilletid. Det er greit nå, når vi har så mange skader. Men hva skjer når de spillerne han har vikariert for er tilbake? Det er viktig at Wenger gir han kamper selv om man skulle få en tilnærmet skadefri tropp. Kan være greit å gi han noen kamper sentralt på midten, og la Song få noen kamper hvile innimellom. Coquelin er en spiller som kan bekle mange posisjoner på banen, og oser stort sett av selvtillit uansett hvor på banen han spiller. Han er på en måte Arsenals svar på Vertongen i Ajax.

Link to comment
Share on other sites

Denne er jeg desverre ikke så sikker på. Coquelin har uttalt tidligere denne sesongen at han kommer til å forlate klubben dersom han ikke får mer spilletid. Det er greit nå, når vi har så mange skader. Men hva skjer når de spillerne han har vikariert for er tilbake? Det er viktig at Wenger gir han kamper selv om man skulle få en tilnærmet skadefri tropp. Kan være greit å gi han noen kamper sentralt på midten, og la Song få noen kamper hvile innimellom. Coquelin er en spiller som kan bekle mange posisjoner på banen, og oser stort sett av selvtillit uansett hvor på banen han spiller. Han er på en måte Arsenals svar på Vertongen i Ajax.

 

Coquelin er som du skriver en meget anvendelig spiller, og et av de største talentene i klubben. Det er viktig å strekke seg langt for å beholde ham.

 

btw; Arsenal tapte 2-8 på OT, Blackburn vant på OT, Arsenal vant 7-1 mot Blackburn. Fotball er et merkelig spill, eller hva?

Link to comment
Share on other sites

 

Coquelin er som du skriver en meget anvendelig spiller, og et av de største talentene i klubben. Det er viktig å strekke seg langt for å beholde ham.

 

btw; Arsenal tapte 2-8 på OT, Blackburn vant på OT, Arsenal vant 7-1 mot Blackburn. Fotball er et merkelig spill, eller hva?

Helt enig. Coquelin er en motor som går og går. Og han er definitivt en spiller som kan gjøre jobben mange plasser.

Har sansen for spilleren som garantert ikke er lett å spille mot. Han gir seg jo aldri.

Utrolig god til å vende spiller er han også. En av de med best 40 meters pasninger i klubben.

 

Walcott viser igjen hvorfor han er RvP's største tilrettelegger. Synd han ikke har selvtilitten foran mål. Men

Chamberlain/Walcott er 2 spillere jeg har stor san s for.

Chamberlain kan bli stor i denne klubben. Fantastisk spiller.

Nå er det bare å kjøre på fremover for vi trenger noen 3 poenger framover nå for å gjenerobre 4 plassen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...