Jump to content

04.02.12 Blackburn Rovers (H)


Pirès#7

Recommended Posts

Gud som jeg har savnet dager som dette. Takk Robin, takk Theo, takk Oxlade, takk THIERRY! Fantastisk.

 

Robin van Persie mot Blackburn:

 

1 mål – 19/03/2005 1-0 Blackburn (a)

2 mål – 16/04/2005 3-0 Blackburn (n, FAC)

1 mål – 26/11/2005 3-0 Blackburn (h)

2 mål – 23/12/2006 6-2 Blackburn (h)

0 mål – 13/01/2007 2-0 Blackburn (a)

1 mål – 19/08/2007 1-1 Blackburn (a)

1 mål – 13/09/2008 4-0 Blackburn (a)

1 mål – 04/10/2009 6-2 Blackburn (h)

1 mål – 03/05/2010 1-2 Blackburn (a)

0 mål – 28/08/2010 2-1 Blackburn (a)

0 mål – 02/04/2011 0-0 Blackburn (h)

0 mål – 17/09/2011 3-4 Blackburn (a)

3 mål – 04/02/2012 7-1 Blackburn (h)

 

13 mål totalt - på 13 kamper. Poor Rovers...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Gud som jeg har savnet dager som dette. Takk Robin, takk Theo, takk Oxlade, takk THIERRY! Fantastisk.

 

Robin van Persie mot Blackburn:

 

1 mål – 19/03/2005 1-0 Blackburn (a)

2 mål – 16/04/2005 3-0 Blackburn (n, FAC)

1 mål – 26/11/2005 3-0 Blackburn (h)

2 mål – 23/12/2006 6-2 Blackburn (h)

0 mål – 13/01/2007 2-0 Blackburn (a)

1 mål – 19/08/2007 1-1 Blackburn (a)

1 mål – 13/09/2008 4-0 Blackburn (a)

1 mål – 04/10/2009 6-2 Blackburn (h)

1 mål – 03/05/2010 1-2 Blackburn (a)

0 mål – 28/08/2010 2-1 Blackburn (a)

0 mål – 02/04/2011 0-0 Blackburn (h)

0 mål – 17/09/2011 3-4 Blackburn (a)

3 mål – 04/02/2012 7-1 Blackburn (h)

13 mål totalt. Poor Rovers...

 

Lag en slik en med Paul Robinson v Arsenal også - burde bli interresant lesning.

Link to comment
Share on other sites

Til dere som skal begynne å kritisere et hvert bytte:

 

I dag mener jeg Wenger gjør ting med omtanke.Jeg skal forklare hvorfor.

 

Henry/Park:

Alle mener Park trenger spilletid. Men hvis Wenger nå mener Henry er bedre enn Park. Da trenger vel Henry den spilletiden og. Da han må være i topp form til mer avgjørende kamper som kommer senere. Når Henry forsvinner igjen. Kan Park komme inn i slutten av kamper helt likt det Henry gjorde i dag. Det er ingen grunn til å spille Park foran Henry hvis Henry er foran i køen.

 

Rvp:

Når man leder med 5 mål i en kamp kan en spiss lunre rundt og ikke slite seg ut. Han kan unngå harde dueller, og ja rett og slett bestemme selv hvor langt man presser det, uten at det gjør at vi slipper inn mål. En Song og Kos, står i fare for å få gule/røde kort. Altså Song gult og Kos rødt. Og skal de spille på 50% vil dette påvirke resultatet i en mye større grad.

 

Ox:

Han skal ut i dag, han har fått selvtilliten og ingen grunn til å la han være på banen igjen å bruke opp den positive energien. Unge spillere skal ikke bli brukt opp ala Wilshere, Ramsey.

 

Til slutt, ja Wenger gjort enkelte rare bytter de to siste kampene. Som kan betviles. Men det betyr ikke at alle bytter fra nå av ikke er godt overveid, mtp kanskje informasjon fra treninger om slitasje +++. Og dette veit nok Wenger.

 

Ellers en fantastisk kamp av alle gutta i dag. Xtra pluss til Walcott, Rvp, Coq og Ox

Link to comment
Share on other sites

Til helvete med Arsenal supporterene som drar 4-5 minutter før kampen er slutt! Blir så provosert av å se slikt, hva faen er det for en støtte?!

Slik var det ALDRI på Highbury! Emirates er en drittstadion som det ble brukt alt for mye penger på å bygge, og så er det en eksagt kopi av en som står i sør amerika.

 

Hva har skjedd siden onsdag? Gå fra å spille elendig til storslagent! Fantastisk kamp av Arsenal! Slik skal det spilles resten av sesongen, så er Topp 4 reddet!

Du kan mene hva du vil om dette,det er over 60.000 tilskuere etter kamp som skal hjem,med endeløse køer i timesvis. Noen vil rekke andre ting,og benytter muligheten. Har du vært på Emirates ? Jeg brukte over 2 timer fra stadion til hotellet etter kamp.

Link to comment
Share on other sites

Opta Sports @OptaJoe

7 - Arsenal scored seven goals against Blackburn Rovers today, this despite attempting only eight shots on target. Lethal.

 

Jamie Sanderson @YoungGunsBlog

Mikel Arteta a delight for stat lovers: 90 passes, 94% accuracy, 100% long ball accuracy, 3 tackles, 2 interceptions and 1 goal. Class.

 

Jamie Sanderson @YoungGunsBlog

Francis Coquelin also solid: 66 passes, 88% accuracy, 4 crosses, 1 assist and 7 tackles, same as rest of #AFC team combined.

 

Jamie Sanderson @YoungGunsBlog

Feed the Ox: 2 goals from 2 shots on target, 5 successful dribbles, but showed defensive side by 3 interceptions. Brilliant.

Link to comment
Share on other sites

Du kan mene hva du vil om dette,det er over 60.000 tilskuere etter kamp som skal hjem,med endeløse køer i timesvis. Noen vil rekke andre ting,og benytter muligheten. Har du vært på Emirates ? Jeg brukte over 2 timer fra stadion til hotellet etter kamp.

 

Vil heller stå i kø på Emirates etter å ha sett laget man elsker spille helt fantastisk til siste slutt, og stå igjen etter kamp å klappe for spillerene imens andre supportere sier på det 89. minutt, let's go home lads! Orker ikke tenke på sånt tull. Synd Highbury er historie..

 

Arsenal spillerene trenger støtte fra start til SLUTT, spesielt i disse tider, og ekte supporterer står helt til FLØYTA blåses av full tid. Å tømme setene før forestillingen er over er horribelt dårlig av Arsenal fans. Ser man slikt hos Manchester United som har over 70 000+ personer som skal ut av stadion?

 

I think I made my point!

 

 

Optimus Prime: Jepp, 2006 Arsenal - Liverpool. 2-1 ble sluttresultatet, og hvem scoret vinnermålet? Søk på youtube, den kampen er legendarisk, da assisten kom fra noe uventet hold :)

Link to comment
Share on other sites

 

Vil heller stå i kø på Emirates etter å ha sett laget man elsker spille helt fantastisk til siste slutt, og stå igjen etter kamp å klappe for spillerene imens andre supportere sier på det 89. minutt, let's go home lads! Orker ikke tenke på sånt tull. Synd Highbury er historie..

 

Arsenal spillerene trenger støtte fra start til SLUTT, spesielt i disse tider, og ekte supporterer står helt til FLØYTA blåses av full tid. Å tømme setene før forestillingen er over er horribelt dårlig av Arsenal fans. Ser man slikt hos Manchester United som har over 70 000+ personer som skal ut av stadion?

 

I think I made my point!

 

 

Optimus Prime: Jepp, 2006 Arsenal - Liverpool. 2-1 ble sluttresultatet, og hvem scoret vinnermålet? Søk på youtube, den kampen er legendarisk, da assisten kom fra noe uventet hold :)

 

Synes også det er helt elendig, var snakk om for noen år siden at det var noe som skulle bli bedre når det gjeller dette greiene. husker desverre ikke hva det var, noen som vet??

 

Uansett fantastisk kamp i dag, håper dette var "the turning point" i sesongen.. Håper på samme lag fra start neste match!

Link to comment
Share on other sites

Ser man slikt hos Manchester United som har over 70 000+ personer som skal ut av stadion?

 

Jepp.

 

Teorien min er at det også er en konsekvens av de skyhøye billettprisene i england. Mange av de mer entusiastiske supporterne tilhører arbeidsklassen og har blitt priset ut til fordel for mer ressurssterke mennesker i øvre middelklasse som av ulike grunner ikke er like engasjerte på stadion.

Link to comment
Share on other sites

Dette var rett og slett festlig! :P

 

Det er lenge siden vi har hatt såpass flyt i angresspillet som i dag og vi fikk bevis på hvor gode vi KAN være.

Skal sies Blackburn var ganske så elendig og totalt fraværende samtlige 90 min. Utvisningen bare bekreftet dagen deres. Hodeløs takling av Givet.

 

Stor honnør til Theo i dag som er nest sist på halvparten av målene i dag og har en god connection med RVP. Blir han brukt riktig er han god på høyrekanten.

Kapteinen vår gjør nok en stor kamp og er på riktig sted nesten på ethvert innlegg. Tre tap-ins beviser jo plasseringevne og hvor enkelt det kan gjøres. For en målmaskin!

Pasningen til Chambo første scoring er et kunststykke i likhet med Songs gjennomspill til Theo på 2-1 målet. Verdensklasse!

Chambo viser bare hvor uredd han er og har et enormt rykk, god spilleforståelse, herlig arbeidsmoral og ikke minst målteft som minner mye om Shrek på sitt beste. Stor stjerne in the making!

Song styrte forøvrig omtrent alt på midtbanen i dag og stabiliten blir også mye bedre så lenge Arteta spiller sammen med han.

Coquelin fortjener skryt for hard jobbing og sine offensive bidrag.

Henry's scoring måtte jo komme og ble pynten på den lekre kaka! Kongen trenger ikke mange minutter på å levere :proud: B)

 

Håper ingen ble skadet etter denne kampen. Jeg syns Vermaelen halta ut på der siste 20 minuttene og Van Persie fikk seg et par trøkker i ankelen i løpet av kampen.

 

Dette bør gi gutta en solid klomp med selvtillit og la oss nå håpe vi kan prestere på bortebane også.

Tøff bortekamp nesten helg mot Sunderland som har fått sving på sakene etter O'Neill tok over.

Vi drar en liten fordel av at de må spille FA cup omkamp i midtuka så vi bør ha bra mulighet.

 

Å stikke fra stadion før kampen er ferdig er og blir en uting! Hvorfor har folk det så innmari travelt med å komme seg hjem isteden for å følge og støtte Arsenal til kampen blåses av??

Hadde vi ligget under 0-6 kunne jeg kanskje forstått det, men i mitt tilfelle hadde jeg likevel blitt igjen til etter kampslutt. Det er fotballkamp og 60000 på tribunen...naturligvis blir det kø!

Forøvrig glissent på Emirates noe som kan skyldes at Victoria line var stengt i dag, men Emirates er jo sjelden fullsatt lenger selv om det omtrent utsolgt hver hjemmekamp. Litt trist.

Samme gjelder stemingen som er veldig varierende. Mye mer trøkk fra Arsenal-supporterne på bortebane som antagelig ikke bruker å være på Emirates pga. billettprisene.

Link to comment
Share on other sites

"I høyeste grad" blir litt feil, zaldor.

 

Det tror jeg ikke. Jeg skal allikevel, fordi jeg er interessert, følge nøye med på de neste hjemmekampene til ManU. Jeg/vi er da selvfølgelig avhengige av TV-bilder som viser tilskuerflukten. Akkurat det pleier de å være "flinke" til å vise på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

<p>reagerer også på at ikke VP blir hvilt de siste 25-30 min når vi leder såpass, sørlig når Wenger går ut før kampen og sier at han vurderer å hvile han...</p>

<p> </p>

<p>Ellers ser vi at Arteta er en utrolig viktig spiller for laget! I Oxlade har vi et av de største talentene i verden! fantastisk kamp!</p>

<p> </p>

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke Song som styrer midtbanen. Det er det vel Arteta og Rosicky som gjør.

 

He he, man kunne være fristet til å tro at du hadde noe personlig i mot Song, som var glitrende i dag også. Jeg respekter at du står for dine meninger uansett hvor mange som er uenige med deg. Forumet trenger slike debattanter. Men jeg forstår ikke dine argumenter mht Song.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke Song som styrer midtbanen. Det er det vel Arteta og Rosicky som gjør.

 

Er faktisk enig. Syns Song har en dalende formkurve. Han er ikke dominerende defensivt, men det blir overskygget over at han slår til med noen lekre pasninger offensivt.

Link to comment
Share on other sites

 

Det tror jeg ikke. Jeg skal allikevel, fordi jeg er interessert, følge nøye med på de neste hjemmekampene til ManU. Jeg/vi er da selvfølgelig avhengige av TV-bilder som viser tilskuerflukten. Akkurat det pleier de å være "flinke" til å vise på Emirates.

 

Jeg har aldri direkte sagt at United ikke har tilskuerflukt, det er noen som går ut, men det er på langt nær så mange som dro fra Emirates idag.

Kommer vel noen setninger rettet til meg senere da tenker jeg :)

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har aldri direkte sagt at United ikke har tilskuerflukt, det er noen som går ut, men det er på langt nær så mange som dro fra Emirates idag.

Kommer vel noen setninger rettet til meg senere da tenker jeg :)

 

Ja, jeg skjønner. Jeg skal prøve å følge med og oppdatere. Google-søk jeg gjør om fenomenet gir ikke så mange relevante treff angående Old Trafford, faktisk. Nå skal jeg forsåvidt ikke påstå at det er akkurat like vanlig på Old Trafford som på Emirates, for det vet jeg ikke, men problemet (vi kan vel kalle det det) er definitivt til stede der også.

 

I tillegg tror jeg det er slik det er nevnt, bare så det er nevnt fra min side også, at det først og fremst er infrastrukturelle forhold som forsterker problemet og at det ikke er snakk om gode og dårlige supportere eller supporterkultur i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Stor honnør til Theo i dag som er nest sist på halvparten av målene i dag og har en god connection med RVP. Blir han brukt riktig er han god på høyrekanten.

 

Mulig jeg husker feil, men har ikke du i innlegg etter innlegg etter innlegg skrevet at Walcott er feilplassert på kanten og må flyttes inn som spiss i en fire-fire-to formasjon?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...