Jump to content

Andre Santos


king-bergkamp

Recommended Posts

Den eneste måten jeg har sett Clichy dra av folk på er at han kommer i stor fart mot forsvarere på hæla og tar en liten touch til siden for så å fosse videre. Det er ikke veldig vanskelig. Har du noen gang sett en stillestående Clichy finte bort en mann?

Det er fortsatt å dra av en motspiller. Å være stillestående og finte bort en mann er ikke en backs jobb uansett. Hvor mange venstrebacker ser du starte fra stillestående og skikkelig finte bort en motspiller??

 

Clichy gjør det sånn som en back skal, komme i fart bakfra og ta, ja nettopp, motstanderen på hæla.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply
Det er fortsatt å dra av en motspiller. Å være stillestående og finte bort en mann er ikke en backs jobb uansett. Hvor mange venstrebacker ser du starte fra stillestående og skikkelig finte bort en motspiller?? Clichy gjør det sånn som en back skal, komme i fart bakfra og ta, ja nettopp, motstanderen på hæla.

MY POINT EXACTLY! Han er for dårlig til å dra av spillere til å kunne spille midtbanespiller (som var diskusjonens tema). Over de siste to sesongene syns jeg ikke han har vært noe særlig dyktig til å dra av noen som helst, uavhengig av farten.

Link to comment
Share on other sites

Santos overgår Gibbs så til de grader. Han er mye bedre offensivt, og han er faktisk bedre deffensivt også. Dette kan vise seg å være et av de bedre kjøpene Wenger gjorde i sommer. Han har vært i klubben i et par måneder, og han har allerede scoret dobbelt så mange mål som Clichy gjorde på 8 år i Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Santos er enorm en-mot-en. Ser kun på ballen, og er rask til å sette støtet når motspillerne kommer. Er sikker på at han er en av få som klarer å holde hodet kaldt om Messi eller Ronaldo kommer dansende nedover sidelinja. Artig at en slik spiller slår til. Har virkelig fått sansen for han!

Link to comment
Share on other sites

Han ser litt småfeit ut og det virker som han er helt utslitt, men han henter seg inn på en merkelig måte. Nå har vi en måltrussel fra backplass også. Noe verken Gibbs, Clichy eller Cole var i særlig grad. Morsom spiller, jeg syns det er gøy å se han spille!

Link to comment
Share on other sites

Santos er en midtbanespiller/ving som spiller back. Teknisk som en brasilianer skal være, og når han attpå er god en mot en defensivt blir det brukbart. Solid bygget og bestemt kroppspråk. Pondus. Santos duger ser det ut som. Det er i alle fall en forbedring fra Clichy's tre siste sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Men, gi mannen en sprintrener. Han har fysikken og kraften, men løpsteknikken er dårlig. Alt for mye energi og kraft går feil vei. Rotete og uryddig med armer og ben, hodet tipper bakover i stedet for opp og frem. Med litt justering så holder han følge med hvem det skal være, i dag ble han parkert av Sturrige 2 ganger. Det kan forbedres

Link to comment
Share on other sites

Yepp...hvordan han justerer seg fra første til 2 omgang viser han at ryggrad har han i haugevis.

Definitivt en spiller som har styrke både teknisk,1 mot 1 og ikke minst i hodet også.

Det har vi savna på venstrebacken, en som er sterk og reiser seg.

Virker som nok et lurt Wengerkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Men, gi mannen en sprintrener. Han har fysikken og kraften, men løpsteknikken er dårlig. Alt for mye energi og kraft går feil vei. Rotete og uryddig med armer og ben, hodet tipper bakover i stedet for opp og frem. Med litt justering så holder han følge med hvem det skal være, i dag ble han parkert av Sturrige 2 ganger. Det kan forbedres

 

Haha my thoughts exactly! Her har han noe å lære av Kong Henry. Det var løpestilen sin det.

 

En bakre femmer bestående av følgende spillere tror jeg blir bra i andre halvdel av sesongen bare den defensive organiseringen begynner å sitte.

 

Szczesny

 

Sagna :wub: - Koscielny - Vermaelen - Santos

Link to comment
Share on other sites

St. Andre bidro med hele 11 taklinger i kampen mot Chelsea. Det er det høyeste antall taklinger noen Arsenal-spiller har hatt denne sesongen. Til sammenligning gjør Arsenal som lag 19 taklinger i gjennomsnitt pr kamp. Veldig mange plusser på brasilianeren i går, men også endel minuser. Flott kamp totalt sett.

Link to comment
Share on other sites

Santos overgår Gibbs så til de grader. Han er mye bedre offensivt, og han er faktisk bedre deffensivt også. Dette kan vise seg å være et av de bedre kjøpene Wenger gjorde i sommer. Han har vært i klubben i et par måneder, og han har allerede scoret dobbelt så mange mål som Clichy gjorde på 8 år i Arsenal

Begge har da to scoringer for klubben?;) Men Santos passerer han vel nesten garantert i løpet av karrieren sin på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Begge har da to scoringer for klubben? ;) Men Santos passerer han vel nesten garantert i løpet av karrieren sin på Emirates.

 

Mener å huske at Clichy hadde bare 1 mål jeg. Men uansett om det må justeres til like mange mål på to måneder som Clichy gjorde på 8 år, så er det fortsatt klasseforskjell

Link to comment
Share on other sites

 

Mener å huske at Clichy hadde bare 1 mål jeg. Men uansett om det må justeres til like mange mål på to måneder som Clichy gjorde på 8 år, så er det fortsatt klasseforskjell

 

Han scoret på en volley mot Leyton Orient i FA cupen ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvis det stemmer det Wenger sier på forsiden er det helt vanvittig hvor uflaks vi kan ha med spillere og skader. Greit nok at han kanskje ikke skulle spilt kampen i går, men å ha FIRE backer ute med skade over en lengre periode da.

Skal vi alltid ha uflaks med sånt noe, og at det er med på å ødelegge gang på gang.

 

Neste kamp kan vi jo enten velge og starte med 4 stoppere i forsvarslinja, eller så må vi starte med noe veldig ungt og urutinert.

Er oppgitt jeg.

Link to comment
Share on other sites

Ignasi Miquel er beste alternativ. Motorisk og teknisk er han overlegen Djourou hvis hodestyrke blir litt mindre relevant på back. Taktisk synes jeg heller ingenting peker i retning Djourou, heller tvert imot, så Miquels litt manglende erfaring bør ikke utgjøre rare argumentet.

Link to comment
Share on other sites

Noen som skjønner hvorfor jeg ønsker meg en venstreback som kan være backup for Santos i januar nå?

 

Ignasi Miquel er beste alternativ. Motorisk og teknisk er han overlegen Djourou hvis hodestyrke blir litt mindre relevant på back. Taktisk synes jeg heller ingenting peker i retning Djourou, heller tvert imot, så Miquels litt manglende erfaring bør ikke utgjøre rare argumentet.

 

Helt enig med deg. Miquel på venstreback sånn at Vermaelen får spilt sentralt er også vanvittig mye bedre enn å måtte spille med Djourou/Squillaci som midtstopper og Vermaelen på venstre. Djourou på venstreback burde generelt sett være helt uaktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig at det går an. Santos,Sagna,Jenkinson og Gibbs ute med skader.

Jeg heller vel også til Miguel på venstre. Han er bedre enn Djorou teknisk og gjorde

seg definitivt ikke ut i går.

Djorou ser ut som han har arvet Kolo sine armer og bein baki der til tider.

Vermaelan gir tryggheten i midten samen med Per.

 

Og Gibbs var det mange som var skeptisk til før sesongen. Både han og Diaby

er omtrent mer skadet enn ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...