Jump to content

Andre Santos


king-bergkamp

Recommended Posts

gun__1314799048_santos4.jpg

 

Full name: André Clarindo dos Santos

Date of birth: March 8, 1983

Place of birth: São Paulo, Brazil

Height: 1.80 m

 

National team

2009– Brazil 22 (0)

 

Vår nye back som kommer fra Fenerbahçe. Måtte han tilføre oss både offensive og defensive kvaliteter som vi har manglet i det siste! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...

Kommet seg betraktelig fra den første kampen og alt annet hadde vel vært en overraskelse. Han var bedre plasseringsmessig mot Marseille og løste noen vanskelige situasjoner elegant. Virker å tackle tempoet greit, men misser av og til enkle ballmottak og passninger. Det tror jeg kommer seg når han blir enda varmere i trøya.

Ellers ser han ut til å være en spiller som tar korreksjoner og kan endre spillet sitt i løpet av en kamp. Det er en ny dimensjon i forhold til Gibbs og Clichy som enten er på eller helt av i løpet av en kamp.

Så langt syns jeg han er den som raskest har tatt nivået av de nyankomne.

Link to comment
Share on other sites

Tror Santos trenger tid for å tilpasse seg tempoet i Premier League. Syns han har greid seg bra + i champions league så langt. Litt rusten i posisjoneringen i forrige kamp, men frisk offensiv og meget god en mot en. I Premier League blir dårlig posisjonering hardere straffet, så dette er noe han må jobbe hardt med å forbedre. Men alt i alt; allerede en oppgradering fra Clichy. Det er jo også Gibbs. I tillegg til å være elendig i posisjoneringsspillet var også Clichy elendig på innlegg. Innleggskvaliteten til Santos skal vi hvertfall ikke klage på så langt. Sammen med Jenkinson (!) har han imponert meg med gode innlegg.

 

Vi må ikke glemme hvor Santos kom fra. I Tyrkia spilte han for landets beste lag, og jeg vil tro et par posisjoneringsfeil ikke utgjorde den store forskjellen når de spilte mot Ankaraspor osv. Hverdagen i England er noe helt annet, hvor man blir straffet uansett hvilket lag man spiller mot. Men om han skulle klare å få posisjoneringsspillet sitt i orden så tror jeg han kan være Premier Leagues beste venstreback.

Link to comment
Share on other sites

Endelig har jeg funnet en side med masse stats fra PL og CL. Tallene er hentet fra OPTA og er omfattende. Siden heter whoscored.com og er gratis. For dere som lager kamptråder er det masse god info i deres preview også. Nerdenes Paradis ;D

 

Andre Santos, ja. Synes han ser helt gull ut, jeg. Joda, det har vært noen episoder hvor han har virket litt lost, men alt i alt har han allerede vist et toppnivå i verdensklasse. Imponerende sterk og kvikk. Teknikken hans er brasiliansk og de fleste taktiske valgene han gjør tyder på modenhet. Jeg blir forundret om han ikke er klart førstevalg før jul. Kikket litt på tallene hans på whoscored.com og de bekreftet, eller kanskje jeg skal si forsterket mitt gode intrykk av Santos. Gleder meg til fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har lest så savner ikke Nani Clichy siden Clichy hadde full kontroll på han i går. Kompakthet, fysikk og teknikk, samt god en mot en, føler at han er mer en midtbanespiller en back, men han er en god back, for all del.

I så fall var det første gang på over tre sesonger at CLICHY har hatt full kontroll på Nani...

Midtbanespiller syns jeg ikke han duger som. Han er ikke i stand til å dra av noen som helst og har et horribelt dårlig sluttprodukt.

Link to comment
Share on other sites

I så fall var det første gang på over tre sesonger at CLICHY har hatt full kontroll på Nani...

Midtbanespiller syns jeg ikke han duger som. Han er ikke i stand til å dra av noen som helst og har et horribelt dårlig sluttprodukt.

Dette er jo direkte feil. Han er faktisk veldig god til å dra av motspillere. På midten og delvis egen halvdel er han veldig god til dette, men når han derimot kommer opp i angrep virker det ofte som om han blir for heit i toppen og heller slår et latterlig dårlig innlegg...

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo direkte feil. Han er faktisk veldig god til å dra av motspillere. På midten og delvis egen halvdel er han veldig god til dette, men når han derimot kommer opp i angrep virker det ofte som om han blir for heit i toppen og heller slår et latterlig dårlig innlegg...

Den eneste måten jeg har sett Clichy dra av folk på er at han kommer i stor fart mot forsvarere på hæla og tar en liten touch til siden for så å fosse videre. Det er ikke veldig vanskelig. Har du noen gang sett en stillestående Clichy finte bort en mann?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...