Jump to content

Andre Santos


king-bergkamp

Recommended Posts

Jeg vil heller ikke se Verm der. Krysser fingrene for at Gibbs på et mirakuløst vis blir klar til kamp.

 

Enig. Tviler dog på at Gibbs blir klar. Wenger sa på fredag at han fortsatt var 4-6 uker unna.

 

Blir nok Vermaelen på venstre hvis vi har Mertesacker og Koscielny tilgjengelige. Personlig håper jeg på enten Meade eller Coquelin. Førstnevnte av de to er hvertfall en venstreback og har fart i kroppen, men usikker på om han er skadet eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Miquel har også vikariert på venstrebacken tidligere, så vi har flere reserver som kan gå inn å levere en OK jobb. Det vi må passe oss for er å ikke forvente at de som kommer inn skal glitre til med en superoppvisning både offensivt og defensivt. Om det er Vermaelen, Coquelin, Meade eller Miquel som blir vikar må vi ofre de offensive bidragene for defensiv kontroll og balanse i forsvarsfireren.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Selv om han på ingen måte har prestert i det siste, synes jeg det er merkelig å slippe han nå som Gibbs er ute i en måned-halvannen.Minst.

Joda vi har da alternativer, men jeg får nesten inntrykket av at Wenger gjør det av "snillhet" fremfor lagets beste. Selvsagt er det ikke sånn, men ja, tiltross for alternativene vi har mener jeg dette er feil. Spesielt når vi kjemper på alle fronter og Monreal attpåtil ikke kan bidra i CL. Og hva om han også blir skadet ?

 

Sagna kan spille der, men det blir jo litt handicappet. Vermaelen kan bekle rollen, men hva da med midtstopper-plassen og dekningen der? Hadde i det minste vært greit å hatt JD i bakhånd hvis captain må flytte ut på backen. Men han er som kjent i Hannover....

Iggy kan bekle begge roller, men er ung og har ikke allverdens erfaring.

 

Nei, dette er jeg imot. Hvorfor pøse ut spillere på lån (Santos, JD, Chamakh og Frimpong) når dekningen er tynn og spillerne skadeutsatt ?

Link to comment
Share on other sites

Merkelig detta, men prosessen med å rydde opp i stallen er tydeligvis i gang. Det trengs! Jeg hadde nå håpet at vi skulle bruke sommeren til det da. Vi har fortsatt to meget gode venstrebacker, men ingen av dem kan spille mot Munchen. Vi får nå se hva Wenger finner på til den kampen :ohno:

Link to comment
Share on other sites

Noen ganger så kan man jo lure litt på hva Wenger planlegger. Kan skjønne at han vil gjøre en opprydding i stallen, men midt i sesongen når skadene begynner å komme støtt og stadig så skjønner jeg ikke hvorfor han absolutt skal gjøre troppen veikere. Som Bergkamp88 sier så virker det som om han gjør det for å være "snill" (som med Djourou). Problemet er bare at man vinner ikke noe annet enn venner ved å være snill.

 

At vi kvitter oss med Chamakh, Djourou, Santos og f.eks. Squillaci er greit nok det da ingen av de er gode nok, men da trenger vi nye spillere i de posisjonene. Problemet oppstår når Wenger ikke har helt den samme tankegangen når det kommer til god dekning i form av kvalitet og bredde..

Link to comment
Share on other sites

Vi har god dekning på alle plassene hvor Wenger har sluppet spillere. Vi har to fantastiske venstrebacker, men ingen er klare til en ikke akkurat uviktig kamp mot Bayern. Det er kun det jeg stiller et spørsmålstegn ved.

 

Helt riktig å låne ut Park, Bendtner, Chamackh, Frimpong, JD m.fl og forhåpentligvis er de solgt i løpet av sommeren. Det er også helt greit at han slipper Santos hvis det er slik at han har bestemt seg for en annen løsning til nevnte kamp. Jeg venter nå i spenning på løsningen.

 

Lukter Miquel som endelig er skadefri og som så veldig bra ut i sitt lille innhopp mot Sunderland. Den gutten er sjeldent talentfull og kan bli en kjempestopper for oss.

Link to comment
Share on other sites

I den fysiske forfatningen Santos er i for øyeblikket, ville Robben holdt ei lekestue av de sjeldne. Santos gjorde seg ikke helt bort i fjor, og som backup kan man argumentere med at han var tilstrekkelig. Men han virker både utrent og uinteressert, og det ville være galskap å gi han en plass i elleveren mot Bayern.

 

Jeg tror Sagna starter på venstrebacken. Han har spilt i denne posisjonen tidligere, og han har gjort en god figur. Det betyr Carl Jenkinson på høyreback og det er selvfølgelig ikke ideelt. Mangelen på kamptrening var svært synlig mot Sunderland. Likevel tror jeg den konstellasjonen er å foretrekke. Vermaelen er ingen god sideback, og i alle fall ikke mot en bakromstrussel som Robben. Han vil også begrense oss veldig offensivt. Sagna vil i større grad være med på å skape overtall, og jeg antar han kan skape et godt samarbeid med Poldi, ettersom han er en god kombinasjonsspiller. Dette blir eksta viktig i hjemmekampen, som vi sannsynligvis må vinne.

 

Meade kan for all del ikke starte en så stor kamp ennå, og Coquelin bør anses som en nødløsning i mine øyne. Miquel synes jeg det er vanskelig å bedømme, men Wenger kan ikke ha all verdens tillit til han, basert på hvor lite spilletid han får.

 

Jenkinson- Mertesacker- Koscielny/Vermaelen- Sagna

Link to comment
Share on other sites

I den fysiske forfatningen Santos er i for øyeblikket, ville Robben holdt ei lekestue av de sjeldne. Santos gjorde seg ikke helt bort i fjor, og som backup kan man argumentere med at han var tilstrekkelig. Men han virker både utrent og uinteressert, og det ville være galskap å gi han en plass i elleveren mot Bayern.

Helt enig, tror den beste muligheten var er å bruke Coquelin på høyre og Sagna på venstre. Coquelin har gjort en fin figur på høyrebacken før og virket langt mer match-fit enn det Jenkinson gjorde(som ikke får noe mer matchtrening før kampen..)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...