Jump to content

Andre Santos


king-bergkamp

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Vil helst ha inn Vermaelen på venstrebacken, Djourou på høyre med Koscielny og Per sentralt. Nå bør et talent som kan bekle begge backene kjøpes inn som også tåler å sitte et par kamper på benken.

 

Uenig. Syntes Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Miquel er en sterkere forsvarsrekke enn Djourou - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen. Vermaelen er betydelig mye svakere på venstrebacken enn som midtstopper. Koscielny har til sammenligning prestert veldig bra.

 

Dog tror jeg du får riktig med at Vermaelen bekler venstrebacken og Djourou høyrebacken.

Link to comment
Share on other sites

RImelig typisk når han begynte å prestere på backplass og dermed ute i 3 mnd. Hvorfor kan ingen av spillerne våre være skader i 3 dager?

Neida, månedsvis er greia her....hver bidige sesong!

 

Jenkinson er kanskje nærmest comeback? Kjeksen Gibbs er vel tilbake om noen uker også , men han holder jo sjelden lenger enn 2-3 kamper før det er ute igjen.

Wenger satser nok på Miquel og Verminator på venstreback de neste kampene. Ikke ideelt siden ingen av dem er vant med posisjonen, men har vi noe valg?

 

Frykter det kan bli ugly mot Shitty som kommer til å angripe backene våre konstant neste helg. Spesielt Djourou kommer til å få kjørt seg.

Alternativet er vel Kos på høyreback, Vermaelen sentralt og Miquel på venstreback.

 

Tror nok Wenger bør ut på markedet å i det minste låne en back i januar om han ikke vil kjøpe noen.

Link to comment
Share on other sites

Miquel klarte seg temmelig godt mot Adam Johnson i Carling Cupen hvertfall, men jeg mener at Koscielny og Mertesacker er nærmest et like godt midtstopperpar som Vermaelen og Mertesacker. Det står egentlig mellom Djourou og Miquel og hvem som svekker laget minst. Offensivt er Miquel hvertfall milevis bedre enn Djourou, men sveitseren kan til gjengjeld være veldig god defensivt, men det kommer også med en pris mtp. at han plutselig kan finne på å gjøre det utroligste tingene..

Link to comment
Share on other sites

Tror heller jeg ville foretrekke.

Koscielny ,Djourou, Mertesacker og Vermaelen.

Viktig med smidighet og hurtighet på kantene.

Jeg vil ha enten Vermaelen eller Koscielny ved siden av Per i midtforsvaret. Per og JD i midten blir litt for usikkert, og Per er avhengig av en solid kar ved sin siden og det tror jeg ikke han får med JD. Jeg støtter nok Tapapa sin firer.

Link to comment
Share on other sites

Tror heller jeg ville foretrekke.

Koscielny ,Djourou, Mertesacker og Vermaelen.

Viktig med smidighet og hurtighet på kantene.

 

I midtforsvaret er trygghet noe av det jeg verdsetter mest, det gjelder å lese spillet og plassere seg riktig. En liten feil og veien til vår keeper blir meget kort. Hos backen er det større rom for å gjøre feil, for en feil der vil normalt utløse sikringsjobb fra stopperen og veien til målsjanse er litt lengre. Saken er den at jeg ikke føler meg trygg på DJ i midtforsvaret og vil derfor heller ha han på backen.

 

For å utdype litt hvordan jeg tenker. La oss forestille oss den utopiske situasjonen at alle våre forsvarere er friske. Hvem burde da utgjort vårt stopperpar? Jeg ville gått for Mertesacker og Vermaelen. Dette til tross for at jeg syns at både Vermaelen og Koscielny isolert sett er bedre enn Mertesacker. Vermalen og Koscielny er begge aggresive i sin spillestil, begge støter hardt på spissene og bryter gjerne foran motstandernes spisser. Mertesacker har ikke samme tempoet i kroppen og han holder mer igjen, noe som etter mitt syn gir bedre balanse i midtforsvaret (jeg mener også at han har hevet spillet sitt stort siden han debuterte). Jeg føler meg tryggere med en slik stopper ved siden av Vermaelen, Mertesacker er etter mtt syn en mester til å plassere seg korrekt og å gjøre ting så enkelt som mulig. I midtforsvaret er det noe jeg verdsetter høyt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tror at Santos hadde gjort det langt bedre på kant enn samtlige som har spilt der denne sesongen.

Ikke på venstrekanten i hvert fall. Gervinho er langt mer uforutsigbar og har et enormt rykk. Han skaper mange målsjanser med løpene sine. Santos har ikke disse kvalitetene.

 

Han er derimot en god back, og vi har åpenbart savnet de offensive bidragene hans siden skaden. Det har vært helt tydelig. Hverken Vermaelen eller Djourou utgjør, naturlig nok, samme trusselen framover.

Link to comment
Share on other sites

Santos hadde en veldig fin utvikling etter en svært skranglete start. Bidragene fremover på banen var det aldri noen tvil om, men det kan være greit å kunne forsvare også når man først er på backen. Han forbedret seg derimot fra kamp til kamp defensivt, ser frem til å få han tilbake igjen.

Link to comment
Share on other sites

Savner brassen. Eneste jeg har å utsette er at han, i likhet med Clichy, nesten alltid er ute etter å bryte spillet/takle tidlig. Han har veldig bra timing på dette og lykkes ofte, men selvsagt treffer han ikke hver gang og da blir det autostrada nedover kanten og en av stopperene våre må ut av posisjon og etterlater seg rom.

 

Tydelig at Wenger liker spillere som "satser alt på et kort".

 

At det skal være mulig å ha så mange på èn posisjon ute på en gang... Kan fort bli meget utslagsgivende. Hvis det medisinske apparatet finner ut at TV5 ikke blir klar mot United mener jeg Wenger er NØDT til å hente en back før den kampen. Jeg skjønner at det er jækla trasig å måtte hente og lønne en spiller, men må man så må man. Det blir for dumt å gjemme seg bak at vi har hatt uflaks med skader. For all del, vi er helt vanvittig uheldige, men nå har Wenger muligheten til å gjøre noe med det og det er mye som står på spill. CL-plass og foryelser av kontrakter, bla RVP.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...