Jump to content

Yossi Benayoun


Umlaut

Recommended Posts

Støtter forslaget om to-årskontrakt, i fjor var det Wilshere som var spilleren vi hadde som alltid VILLE vinne på banen, i år har Rosicky og Benayoun kommet godt med, etter halvspilt sesong mente jeg at det var en noe merkelig signering, men Wenger viste at han signerte en spiller som hjalp oss å ha bedre bredde og Benayoun blir sannsynligvis en ganske billig mann i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Benayoun kriger jo mer enn våre egne. Han løper mer og har mer vilje til å vinne enn de som er her på permanent basis. Bare dette er grunn nok til å hente israelitten. I tillegg er han jo en ganske god fotballspiller. Scorer mål gjør han også. Om det er mulig å få han for en relativt billig penge så sier jeg JA TAKK. Holdninga til Bønna vil bli gull verdt om vi skal klare å hevde oss i framtida.

Link to comment
Share on other sites

Benayoun er en fin fyr og en bra spiller, men jeg synes ærlig talt vi skal sikte et par hakk høyere hvis vi skal få strammet opp og krydret grunnstammen vår.

 

Enig.

 

Det er begrensninger på hvor mange spillere vi kan ha i troppen og jeg ser ikke at vi skal bruke en plass på Bønna. Jeg liker fyren, han må være et helvete å spille mot, en klegg som ikke gir seg med det første. På mange måter har han vært vår versjon av Manus Park. Ingen fantastisk spiller, men du verden for en innsats.

Link to comment
Share on other sites

Benayoun er en fin fyr og en bra spiller, men jeg synes ærlig talt vi skal sikte et par hakk høyere hvis vi skal få strammet opp og krydret grunnstammen vår.

 

Ser ikke helt problemet med å hente inn Benayoun for å være squadspiller. Han innehar et meget høyt nivå, og er en spiller som gir 110% i hver eneste kamp. Dersom du ser for deg at vi skal ha en 25-mannstropp hvor alle spillerne inneholder et høyere nivå enn Benayoun, er jeg meget spent på å se hvordan du ser for deg å finansiere dette, for da må vi skifte ut minst halve troppen

Link to comment
Share on other sites

 

Ser ikke helt problemet med å hente inn Benayoun for å være squadspiller. Han innehar et meget høyt nivå, og er en spiller som gir 110% i hver eneste kamp. Dersom du ser for deg at vi skal ha en 25-mannstropp hvor alle spillerne inneholder et høyere nivå enn Benayoun, er jeg meget spent på å se hvordan du ser for deg å finansiere dette, for da må vi skifte ut minst halve troppen

Hehe, ja.

 

Benayoun er selvsagt ikke god nok for Arsenal-supporterne. Her må vi ha spillere i £80k/pw-klassen på benken ellers blir det bråk.

Link to comment
Share on other sites

Enig med de som vil ha Benayoun inn permanent. Relativt god spiller som alltid har god innsats og som regel gjør det ganske greit. Er i tillegg relativt målfarlig. Kan spille både på vingen og mer sentralt i banen. Han har også rutine og lang fartstid i PL og kan være med å ta tak i kamper vi sliter. Sier ikke nei takk til ham iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja.

 

Benayoun er selvsagt ikke god nok for Arsenal-supporterne. Her må vi ha spillere i £80k/pw-klassen på benken ellers blir det bråk.

 

Da er jo Benayoun ypperlig. Han ligger jo på omtrent den lønna..

 

Benayoun er god han og hadde vært en grei spiller å ha i stallen, men er han virkelig så god? Eller er resten av spillerene han spiller med bare så dårlige? :P

Link to comment
Share on other sites

 

Da er jo Benayoun ypperlig. Han ligger jo på omtrent den lønna..

 

Benayoun er god han og hadde vært en grei spiller å ha i stallen, men er han virkelig så god? Eller er resten av spillerene han spiller med bare så dårlige?

Han er ikke SÅ god, men han er virkelig en bra spiller å ha på benken og han er som overnevnt en klegg på ballen og sånn sett et helvete å spille mot. Spør bare WBA og Fulop eller Stoke og Wilkinson(?).

Link to comment
Share on other sites

Fan av Yossi jeg, men syntes ofte han har en del svakheter også, men hvis han er tilgjengelig for en billig penge og en ikke fullt like høy ukelønn så ville han vært en god spiller å ha. Uten tvil det..

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke SÅ god, men han er virkelig en bra spiller å ha på benken og han er som overnevnt en klegg på ballen og sånn sett et helvete å spille mot. Spør bare WBA og Fulop eller Stoke og Wilkinson(?).

Hadde Benny vært "Arsenal-eiet" så ville ikke han være den første jeg ville sendt ut døra, så en ettårskontrakt (kjøp/lån) ville ikke være meg i mot. Benayoun er ikke er perfekt spiller, men har vist mye positivt og innehar så mye rutine at jeg gjerne vil ha han med som en backupspiller en sesong til.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke vært meg i mot å hatt Benayoun i troppen, men jeg syns ikke helt han holder nivået som jeg vil at vi skal ligge på når vi snakker førstevalg. Men bevares, i vår har han vært soleklart førstevalg i sin posisjon. Han er en foregangsfigur, vi skulle hatt flere som han. Hvis vi av en eller annen grunn ikke forsterker med andre kreative spillere ser jeg gjerne at vi forsøker å beholde han et år til.

 

En ting vi må huske på er at Yossi i utgangspunktet neppe er interessert i å være backup eller stallspiller, jeg tipper han drar til et annet lag der han får fast spilletid i de siste årene han har igjen av karrieren. Og vil Chelsea uansett slippe han til oss igjen...?

Link to comment
Share on other sites

Det snakkes om 25-mannsgrensen og at Yossi bruker opp en viktig plass. Nå vil jeg liste navnet på spillere som jeg heller ser forlater klubben pga det nevnte argument:

- Squillaci

- Almunia

- Diaby

- Frimpong

- Chamakh

- Park

 

Da har jeg ikke engang nevnt leiesoldatene Denilson, Bendtner og Arshavin. Vi må gjerne sikte høyere enn Yossi, men det gjør vi først og fremst ved å få ut nevnte spillere slik at nivået heves og Yossi til slutt ender opp som "daukjøtt". Kvaliteten på troppen må heves, og det gjøres ikke effektivt ved å fjerne en stabilt god spiller som Yossi.

Link to comment
Share on other sites

Det snakkes om 25-mannsgrensen og at Yossi bruker opp en viktig plass. Nå vil jeg liste navnet på spillere som jeg heller ser forlater klubben pga det nevnte argument:

- Squillaci

- Almunia

- Diaby

- Frimpong

- Chamakh

- Park

 

Da har jeg ikke engang nevnt leiesoldatene Denilson, Bendtner og Arshavin. Vi må gjerne sikte høyere enn Yossi, men det gjør vi først og fremst ved å få ut nevnte spillere slik at nivået heves og Yossi til slutt ender opp som "daukjøtt". Kvaliteten på troppen må heves, og det gjøres ikke effektivt ved å fjerne en stabilt god spiller som Yossi.

Må legge til Arshavin/Henry. Henry tok vel plassen til Arsha? Om han ikke tok Squillaccis(?), er uansett en plass til der..

Link to comment
Share on other sites

Må legge til Arshavin/Henry. Henry tok vel plassen til Arsha? Om han ikke tok Squillaccis(?), er uansett en plass til der..

 

Henry og Arshavin spilte sammen i Premier League så det gjorde han nok ikke, men muligens Squillaci eller Almunia's plass.

Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne at Arsenal får til en avtale om å beholde Benjånni, men det bør ikke være mange hundre mill pund.... Synes han har vært meget god på slutten av sesongen, en klok spiller med etterhvert mye erfaring. Jeg mener det er viktig å ha noen slike i troppen! er som det nevnes mange som bør ut fra klubben før han!

Link to comment
Share on other sites

Jamie Sanderson rapporterer at Chelsea er gira på å bli kvitt Benayoun kjapt, og at vi kan kjøpe han for £1m. Yossi selv er ute etter en toårskontrakt og vil gjerne bli, mens Wenger er Wenger og ikke vil knytte han gi han mer enn en ettårskontrakt. http://www.metro.co.uk/sport/football/899691-yossi-benayoun-faces-arsenal-d-day-as-chelsea-push-for-transfer-answer

 

For meg er ikke dette noe å tenke på. £1m er ingenting, og hvis Yossi er fornøyd med å være en stall/backupspiller er han et ypperlig valg. Et erfarent og klokt hode som nok vil være en verdifull ressurs i klubben. Her er det bare å slå til spør dere meg - såfremt Wenger ikke har et ess i overgangsermet i samme posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...