Jump to content

28.08.11 Manchester United (B)


Castor

Recommended Posts

Et forferdelig resultat. 2-8 er ydmykelse.

 

Synes vi hang godt med den første timen. Det hadde jeg ikke ventet omstendighetene tatt i betraktning. Etter en time var det vel ca 50/50 i possesion, og sjansestatistikken var temmelig jevn. I følge SKY endte den på 25-20 i ManUs favør. United var jo desverre langt mer effektive enn oss, selv om det ikke var helt uventet.

 

Tror dette er et godt tidspunkt å sette noen kroner på Arsenal. 2,88 i odds på topp-4 lyder meget fristende, synes jeg. Detta fikser vi :) :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 442
  • Created
  • Last Reply

Uff, mye frustrerte folk her nå, og det er ikke uten grunn. Det vi bevitnet idag var intet annet enn begredelig. Men jeg syns ikke 8-2 gir noe perfekt bilde på kampen. Som en annen debattant skriver i et tidligere innlegg så skapes det faktisk endel offensivt og Coquelin gjør en særs god figur idag, og det er Wenger som gjør et horribelt taktisk valg ved å bytte han ut med Chamberlain. Arshavin begynner å se ut som han gjorde før i tida også, og det gleder meg. Nå får vi bare håpe på noen deilige signeringer de neste dagene, også reiser vi oss etter dette. Jeg syns det offensive var brukbart idag, men defensiv sviktet det totalt.

 

Er det bare jeg som ikke begriper hvordan vi kan bruke en spiller som Jenkinson? DET MÅ DA FINNES BEDRE ALTERNATIVER? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Dette er det mest skremmande eg har sett heile sommaren:

 

Gjennomsnittsalder på Old Trafford:

ManU: 23

Arsenal: 23,68

 

Kva er det vi driv med?!

 

Wenger bruker tid på å hente talent i 16-17 års alderen. United hentar talent i 18-20 års alderen, som nesten er kompakte spillere. Vanskelig å forklare nett nå, men Wenger henter talent han skal jobbe med, Fergie henter talent som er "pay & play"

 

Men nå er det nok! på tide å hente inn rutine og spillere av kraftigt kaliber!

Link to comment
Share on other sites

Til alle:

Kommentarer ang warn etc tas på PM og ikke her. Personlig har jeg latt mye passere i dag pga det helt ubegripelige faktum at vi taper 8-2! Men, jeg kommer ikke til å akseptere at beslutninger fra mod blir gjenstand for diskusjon. Man kan like det eller ikke, slik er det og slik må det være. Så får dere klage så mye dere orker til Internettansvarlig etterpå, det skal vi tåle alle sammen. Dette er ingen betalt og morsom jobb. Dette er å lese utrolig mye rart og samtidig prøve å ikke la egne følelser og sinne påvirke. Av og til er det ekstremt vanskelig, men vi gjør så godt vi kan.

Prøv å holde en saklig tone til tross for tragedien

Link to comment
Share on other sites

Til alle:

 

Prøv å holde en saklig tone til tross for tragedien

 

Bare til info; Utøya og regjeringskvartalhendelsene var tragedier. Dette er det ikke. La oss i det minste holde et noenlunde probert forklarende vokabular. Ok?

Link to comment
Share on other sites

En helt forferdelig kamp i alle ledd.

 

Mine tanker går til de stakkarne som dreit seg ut i arsenaldrakt i dag. Det er ikke deres feil og jeg vil nesten si at dette er dårlig gjort av wenger ovenfor unggutta i dag.

 

With Wenger we rust

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Støtter meg til denne, gjelder å ikke være en banal supporter som skriker det første man tenker, man må se nyansene og se nærmere på ting.. Med fullt lag så hadde vi hatt en grei sjanse i dag.

Da regner jeg med at du ogsaa tar hoeyde for at united hadde stilt med fullt lag ogsaa? Noe de heller ikke gjorde i dag.

Vi maa bare innse at vi er fryktelig langt bak de beste naa. Det er naivt aa tro noe annet etter aa ha sett sesongen saa langt.

 

Edit fra Nettavisen:

 

Wenger uttalte også at han trodde han hadde tillit fra Arsenal-styret. Det er imidlertid ikke sikkert at noen nye spillere vil komme inn portene på Emirates.

 

- Løsningen i England er alltid å kjøpe spillere, men det skjer ikke alltid på den måten, uttaler en noe kryptisk Arsenal-manager.

 

What???

Link to comment
Share on other sites

Hvis Arsenal er mye større enn Wenger og spillerne....Hvor i H...er Wenger den hellige kua da? Folk øverst i klubben sitter passivt og ser dette hende. 2-8 mot Manu er utilgivelig, og ingen unnskyldninger i verden er godt nok. Gjør noe med de latterlig mange skadene, gjør noe med forsterkning av laget, gjør noe med de mangeårig problemene i forsvaret. Er det ikke "Wenger knows" sin oppgave som manager?

Link to comment
Share on other sites

gunnerblog gilbertosilver

RVP: "Injuries are not an excuse. They have players out aswell. You can't hide behind that."

Liten tvil om valget av kaptein. Så interjuvet med RVP nå og han er ganske klar på at det var et velfortjent tap. Synes det er flott at han ikke bortforklarer det på noen måte, men sier det som det er. Han takket også fansen som fortsatte å synge hele kampen

Link to comment
Share on other sites

Liten tvil om valget av kaptein. Så interjuvet med RVP nå og han er ganske klar på at det var et velfortjent tap. Synes det er flott at han ikke bortforklarer det på noen måte, men sier det som det er. Han takket også fansen som fortsatte å synge hele kampen

 

Midt oppi all elendigheten, så finnes det faktisk noen lyspunkter. Robin van Persie er et av de. Fantastisk spiller og den opplagte kapteinen. Også stor honør til bortefansen som opplevde dette og holdt ut!

 

Ellers har det vært en forbaska tøff natt. Har vært mye våken og tankene har rast gjennom hodet. Uansett hvordan jeg angriper dette uføre, så ender all skyld på Wenger og co. Jeg klarer ikke å rakke på f.eks. Jenkinson. Gutten gjør trolig så godt han kan. Det Wenger som har kjøpt han og kastet han inn på laget som den største selvfølge.

 

Irriterer meg også over at det nok en gang kommer nye bortforklaringer. Wenger skylder på utilgjengelige spillere og tett kampprogram. Greit nok at vi sliter seriøst med mange spillere ute, men vi må heller ikke glemme at Man U også manglet noen virkelig store profiler. Tror seriøst at ingen andre lag i PL kommer til å gå på en tilsvarende smell på OT i nærmeste fremtid. Dette er ikke et problem som har dukket opp nå ved sesongstart. Vi har med all tydelighet sett tegninga siden ligacupfinalen (selvsagt var det mye dårlig før denne kampen også, f.eks. hjemmekampene mot Newcastle og WBA). Sesonginnspurten ble en kolaps av de sjeldne.

 

Det fremstår som en gåte på hvorfor det ikke er gjort noen grep. Vi regnet med at Fabregas og Nasri forsvant. Vi opplevde en gedigen kolaps. Vi vant ikke lenger kamper. Vi viste at skadene ville komme..... Tror faktisk det ikke kommer til å skje drastisk mye når det kommer til innkjøp. Tipper at den annonserte spissen dukker opp. Thats it!

Link to comment
Share on other sites

Etter andre omgangen mot Udinese, tenkte eg at dette var eit godt steg i riktig retning. Wenger fekk justert laget, fekk plassert Jenkinson riktig og Rosicky kom inn og klarte å balansere midtbana godt saman med Ramsey og Song. Eg rekna likevel med tap mot United, men håpte at vi kunne prestere ein ok prestasjon. Når eg såg lagoppstillinga så forstod eg raskt at målet burde vere å unngå å bli grusa.

 

Den store skuffelsen er da at all den lærdommen som laget burde ta med seg frå den gode andre omgangen mot Udinese (ja det var ein god prestasjon, og det er ikkje mange lag i Europa som hadde vunne borte), ikkje blei med til Old Trafford. Strukturen i laget borte. Jenkinson var om mulig meir feilplassert på Old Trafford enn i første omgang mot Udinese. Rosicky som eg meinte var årsaken til at midtbana satt på onsdag var tilbake til gamle synder. Wenger har sagt i 5 år at hans unge mannskap må få vokse og lære og utvikle seg. MEN når hovedproblemet er at dei IKKJE lærer, men fortsett med å gjere dei sama feila gang etter gang. Når så Wenger sine unge spelarar som skulle lære, no stort sett er borte; (Bendtner, Vela, Denilson, Clichy osv) og nye kjem inn som igjen gjere dei same elementere enkle feila gang på gang, ja ikkje veit eg, men da er det ikkje berre manageren Arsene Wenger som har feila, da har også spelarutviklaren Arsene Wenger feila stort....

Link to comment
Share on other sites

Er vel noe av det latterligste jeg har sett av Arsenal. Beste Arsenalspilleren var faktisk publikum. De var enorme. Nesten litt rørende.

 

Det som er betenkelig bortsett fra at vi spilte med et redusert lag er også måten vi blir fullstendig utspilt av United på. Spesielt i 2 omgang.

Da savnet jeg det som har manglet lenge i Arsenal. Lederene som står fram i motgang

og gir alt.

 

Og Beautiful Football er vel og fint ,men nå er det på tide at defensive grep også blir drillet inn. Disse guttefeilene holder ikke lengre.

 

RvP viser at han faktisk er en stor kaptein. Måten han har håndtert tapet på har vært bra. Respekt for hvordan han gjør mot supportere etter kampen.

 

Nå Wenger har du hatt en nedadgående kurve i 6-7 måneder. Klarer du ikke å snu dette må du rett og slett gå av.

Nå har du nesten 3 dager på deg. Jeg vil se resultater.

 

 

Tapet er uten tvil Wengers feil...kapitulasjonen må han dele med de 11 spillerne. De har tross alt et ansvar utpå banen de også.

Link to comment
Share on other sites

Vi har et utrolig til talent og potensiale i troppen vår.Men det hjelper lite når vi ikke har de erfarne spillerne som skal gå foran å dra lasset! Spillerne klarte knapt å kommunisere med hverandre i går! Det er dette som er forskjellen på Ferguson og Wenger.Ferguson henter alltid de spillerne han trenger for å gjøre troppen sin komplett,og han bruker de pengene det koster! Forskjellen kom i går!

Link to comment
Share on other sites

United stillte med et lag som hadde lavere snittalder en oss

 

Tenker hele spillertroppen jeg.Giggs og Park kommer inn,sammen med Vidic,Ferdinand,Young,Rooney,Evra osv er de spillere som er stinn av erfaring! Akkurat det vi mangler i troppen og på treningsfeltet!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...