Jump to content

28.08.11 Manchester United (B)


Castor

Recommended Posts

Hvis vi tar de siste 14 ligakampene (i overkant av en tredjedels sesong) som utgangspunkt så vil en full sesong på dette nivået gi oss over 70 baklengsmål og en poengfangst på 34-35 poeng. Da er det gode muligheter for nedrykk gitt. Dette er ikke svartmaling, det er fakta. Der er vi nå, hverken mer eller mindre. Nå vil jeg tro at det er fullt mulig å få lappet dette sammen såpass at det ikke blir så ille, men å få seg til å tro at dette skal ende med noe Champions League spill neste sesong er umulig. I så fall må det skje dramatiske ting de neste timene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 442
  • Created
  • Last Reply

En smertefull opplevelse som går dypt inn i sjela til oss alle, måtte Gud forby at vi skal oppleve noe slikt igjen.

Vi fikk som fortjent, ingen tvil om det, manu er dødelig effektiv for tiden og det er vel kjennetegnet på lag som vinner til slutt...

Sjansestatistikken var noe slikt som 25-20 i favør hjemmelaget, og når kampen da ender 8-2 sier vel det sitt, klasseforskjell de luxe, og det smerter meg å innrømme det.

Vi var rett og slett ikke bedre denne dagen, flere av våre spillere holder ganske enkelt ikke mål, begge sidebacker blir for lette i slike oppgjør, vår midtbane manglet den nødvendige balanse og ferdigheter til å holde på ballen og skape ettertrykk når vi tross alt skapte sjanser i fleng, og en midtstopper som det siste halvåret har vært svak, da hjelper det lite at vi på samtlige plasser har spillere i bakhånd som gjør en stor forskjell, vår stall er ikke god nok.

Vi trenger minst tre spillere inn før onsdag, helst fire, og da tenker jeg på en midtstopper (Cahill), en offensiv midtbanespiller, en angrepsspiller og en venstreback.

Jeg påstår fortsatt hårdnakket at vår førsteellever er god nok til å kjempe på alle fronter denne sesongen, men stallen må vesentlig styrkes.

Szczesny, Sagna, Koscielny, Vermaelen, Gibbs, Song, Wilshere, Ramsey, Gervinho, Walcott og van Persie hadde vært nok til å vinne på OT etter min mening, men det hjelper desverre så utrolig lite all den tid vi mangler over halvparten av disse spillerne, noe vi også har gjort store deler av de siste sesongene.

Spillerne nummer 14-20 må inneha en større dose kvalitet enn dagens 14-20 gjør, så enkelt er det egentlig.

Vi har solgt unna en del kvalitetsspillere i sommer uten å erstattet dem fullt ut, det holder ikke!!!

Wenger har tre utrolig avgjørende dager foran seg, jeg ønsker meg fortsatt Hazard mest av alt, i tillegg Baines på venstreback, Cahill som stopper og i tillegg har jeg faktisk tro på sør-koreaneren som spiss.

Får vi disse gutta på plass er vi øyeblikkelig med i kampen om alt mulig også denne sesongen, til tross for en miserabel start, manu vant kun tre poeng også i denne kampen og vi tapte kun tre poeng, noe som det faktisk er fullt mulig å rette opp hvis vi får tingene på plass.

Når det gjelder Wenger og hans posisjon aksepterer jeg at det stilles spørsmålstegn rundt akkurat det, spesielt etter en slik forestilling og en slik sommer som vi har lagt bak oss.

Min mening om saken er imidlertid at det IKKE er tid for bytte av manager, men heller bytte av innkjøpspolitikk.

Jeg tror slett ikke Wenger er den eneste som er ansvarlig for dagens innkjøpspolitikk, tvert i mot, og aldri har vel signalene fra vår manager vært tydeligere på at han virkelig ønsker å skaffe forsterkninger enn nå, det er på tide å vise handlingskraft, både fra manager, styre og støtteapparatet rundt klubben.

Arsenal till I die!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Skremmende statistiske fakta fra Sir John ovenfor. Dette er fakta, og jeg tror ikke Arsenal hadde vunnet ligaen

med sitt sterkeste mannskap i hver kamp. Så der er jeg ikke enig med forumisten Arshavin.

I tillegg til at mannskapet er for svak, er også Wenger for pinglete taktisk, og rett og slett for sta.

 

Men ellers er jeg enig med deg Arshavin, det er andre hoder som bør kappes før Wengers.

Jeg ønsker Kroenke vekk, jeg ønsker Gazidiz vekk og jeg ønsker Hill Wood vekk.

Jeg vil mye heller ha Usmanov og Dein.

 

Wenger må handle straks, og da er det skuffende å registrere samme triste nyhetene på newsnow.

 

Kanskje Myles Palmer har rett, han predikerte dette hendelsesforløpet allerede for 2 år siden..........

mens sjefsforumisten Chaz regelrett kjeppjaget forumister som ytret Palmers mening.

 

Få ut fingern Wenger, og gi blanke fan i Kroenke og gammelhjemmet i styret.

Link to comment
Share on other sites

Liten tvil om valget av kaptein. Så interjuvet med RVP nå og han er ganske klar på at det var et velfortjent tap. Synes det er flott at han ikke bortforklarer det på noen måte, men sier det som det er. Han takket også fansen som fortsatte å synge hele kampen

 

Van Persie hadde også gått etter noen av Arsenal spillerene som gikk rett ned i tunnelen når kampen ble blåst av og bedt de gå ut på banen igjen og takke publikum for støtten. Sånt er en skikkelig kaptein verdig selv om resultatet er alt annet enn hva man kunne håpe på.

Link to comment
Share on other sites

En smertefull opplevelse som går dypt inn i sjela til oss alle, måtte Gud forby at vi skal oppleve noe slikt igjen.

Vi fikk som fortjent, ingen tvil om det, manu er dødelig effektiv for tiden og det er vel kjennetegnet på lag som vinner til slutt...

Sjansestatistikken var noe slikt som 25-20 i favør hjemmelaget, og når kampen da ender 8-2 sier vel det sitt, klasseforskjell de luxe, og det smerter meg å innrømme det.

Vi var rett og slett ikke bedre denne dagen, flere av våre spillere holder ganske enkelt ikke mål, begge sidebacker blir for lette i slike oppgjør, vår midtbane manglet den nødvendige balanse og ferdigheter til å holde på ballen og skape ettertrykk når vi tross alt skapte sjanser i fleng, og en midtstopper som det siste halvåret har vært svak, da hjelper det lite at vi på samtlige plasser har spillere i bakhånd som gjør en stor forskjell, vår stall er ikke god nok.

Vi trenger minst tre spillere inn før onsdag, helst fire, og da tenker jeg på en midtstopper (Cahill), en offensiv midtbanespiller, en angrepsspiller og en venstreback.

Jeg påstår fortsatt hårdnakket at vår førsteellever er god nok til å kjempe på alle fronter denne sesongen, men stallen må vesentlig styrkes.

Szczesny, Sagna, Koscielny, Vermaelen, Gibbs, Song, Wilshere, Ramsey, Gervinho, Walcott og van Persie hadde vært nok til å vinne på OT etter min mening, men det hjelper desverre så utrolig lite all den tid vi mangler over halvparten av disse spillerne, noe vi også har gjort store deler av de siste sesongene.

Spillerne nummer 14-20 må inneha en større dose kvalitet enn dagens 14-20 gjør, så enkelt er det egentlig.

Vi har solgt unna en del kvalitetsspillere i sommer uten å erstattet dem fullt ut, det holder ikke!!!

Wenger har tre utrolig avgjørende dager foran seg, jeg ønsker meg fortsatt Hazard mest av alt, i tillegg Baines på venstreback, Cahill som stopper og i tillegg har jeg faktisk tro på sør-koreaneren som spiss.

Får vi disse gutta på plass er vi øyeblikkelig med i kampen om alt mulig også denne sesongen, til tross for en miserabel start, manu vant kun tre poeng også i denne kampen og vi tapte kun tre poeng, noe som det faktisk er fullt mulig å rette opp hvis vi får tingene på plass.

Når det gjelder Wenger og hans posisjon aksepterer jeg at det stilles spørsmålstegn rundt akkurat det, spesielt etter en slik forestilling og en slik sommer som vi har lagt bak oss.

Min mening om saken er imidlertid at det IKKE er tid for bytte av manager, men heller bytte av innkjøpspolitikk.

Jeg tror slett ikke Wenger er den eneste som er ansvarlig for dagens innkjøpspolitikk, tvert i mot, og aldri har vel signalene fra vår manager vært tydeligere på at han virkelig ønsker å skaffe forsterkninger enn nå, det er på tide å vise handlingskraft, både fra manager, styre og støtteapparatet rundt klubben.

Arsenal till I die!!!!!!!!!!!!

 

Et meget godt innlegg. Er så og si enig på samtlige punkter. +1! :) :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Da vil gårsdagens bortesupportere bli påspandert en fremtidig bortebillett i PL av klubben som takk for den fantastiske støtten de fremviste under og etter kampen på OT. Fin gest av klubben, som for første gang på lenge står for en handling som viser at de bryr seg om fansen.

 

Selv var jeg tilstede på St. James Park i februar og trodde vel ærlig talt ikke at det kunne bli så mye verre enn det vi var vitne til der. Togturen hjem til London var helt forferdelig og den gangen mente jeg at klubben burde ha refundert reiseutgiftene til oss tilreisende.

 

Hvordan togturen for gårsdagens away boys var tør jeg ikke engang tenke på. Tog tur-retur Manchester koster nok bortimot 70-80 pund, og inkluderer man matchbillett og annet obligatorisk kampdagtilbehør som øl, mat og taxi/buss til og fra stadion så snakker vi fort 150-200 pund. I tillegg ofrer disse menneskene en hel søndag, kanskje på bekostning kvalitetstid med familien, for å følge sitt kjære Arsenal.

Og selv om vi blir gjort til skam for en fotballverden og opplever klubbens verste tap siden 1896 så støtter de laget med den største selvfølgelighet, og overdøver i tillegg godt over 65 000 hjemmesupportere. Helt fantastisk!!!

 

At noen av disse overbetalte spillerne da faktisk velger å gå rett i garderoben uten så mye som å gi en bitteliten takk til disse folkene som ofrer store deler av sin lønningspose for å støtte dem er så forkastelig at jeg blir direkte kvalm. I tillegg går de rundt og smiler og klemmer på Unitedspillerne rett etter det siste fløytesignalet. Jeg har ikke ord! Jeg husker Martin Keown vandret av OT-matta etter den mye omtalte kampen høsten 2003 med opprevet shorts og mord i blikket etter å ha satt RvN på plass. Gud som jeg savner den mannen og den tiden!!!!

 

WE WANT OUR ARSENAL BACK!

Link to comment
Share on other sites

Fint gjort av klubben, selv om det forventes. Det fansen viste igår gjorde meg stolt av å være Arsenal supporter. Det var fantastisk å høre på!

 

Yepp enig. Står respekt av det.

 

Nå tror faktisk ikke jeg at 2-3 spillere løser dette. Jeg tror problemet stikker dypere enn det.

 

Hjerte-holdninger-hjerne og never say die attitude og ledere utpå banen mangler.

Det Ferguson er god på,er ikke vi i nærheten av ennå. United hater å tape.

Vi ser det litt av og til,men generelt sett for lite.

 

Vi har en del gode spillere, men det forklarer ikke den nedadgående kurven vårs.

Akkurat det er dramatisk, og det løser ikke 2-3 spillerkjøp.

Noe må skje mentalt i klubben. Der har Wenger en kjempejobb!

Link to comment
Share on other sites

Yepp enig. Står respekt av det.

 

Nå tror faktisk ikke jeg at 2-3 spillere løser dette. Jeg tror problemet stikker dypere enn det.

 

Hjerte-holdninger-hjerne og never say die attitude og ledere utpå banen mangler.

Det Ferguson er god på,er ikke vi i nærheten av ennå. United hater å tape.

Vi ser det litt av og til,men generelt sett for lite.

 

Vi har en del gode spillere, men det forklarer ikke den nedadgående kurven vårs.

Akkurat det er dramatisk, og det løser ikke 2-3 spillerkjøp.

Noe må skje mentalt i klubben. Der har Wenger en kjempejobb!

Når man snakker om Ferguson så ser man jo hvordan tilnærming han har til det mentale. Etter en skuffende finale mot Barcelona så går han rett ut og henter 3 spillere. Finnes det noen bedre måte å styrke moralen på? Wenger gjør det motsatte. Han bruker masse tid sånn at usikkerheten får bre seg i laget. Han selger våre to viktigste spillere uten å ha erstattere klare. Det er et par og femti timer til deadline og det er fortsatt mange spørsmålstegn rundt klubben. Skulle sannelig trodd Wenger hadde grep om slikt etter så mange år ved roret, men det virker jo som det har motsatt effekt på han

Link to comment
Share on other sites

Når man snakker om Ferguson så ser man jo hvordan tilnærming han har til det mentale. Etter en skuffende finale mot Barcelona så går han rett ut og henter 3 spillere. Finnes det noen bedre måte å styrke moralen på? Wenger gjør det motsatte. Han bruker masse tid sånn at usikkerheten får bre seg i laget. Han selger våre to viktigste spillere uten å ha erstattere klare. Det er et par og femti timer til deadline og det er fortsatt mange spørsmålstegn rundt klubben. Skulle sannelig trodd Wenger hadde grep om slikt etter så mange år ved roret, men det virker jo som det har motsatt effekt på han

 

Det som også er oppsiktsvekkende er at Wenger selv uttalte at "det ikke bare var å kjøpe spillere, fordi før de kunne finalisere noen avtale måtte de klubbene de gjaldt ordne erstattere før de solgte". Montro hvorfor Wenger ikke har gjort det selv? <_< <_<

Link to comment
Share on other sites

8-2 en blessing in diguise? Wenger synes å by på alt som kan krype og gå i dag. Hadde han gjort det samme hvis vi på mirakuløst vis hadde klart et "hederlig" 0-1 tap i stedet? Jeg tror ikke det. Jeg tror 8-2 var en solid dose reality check! Håper, i hvert fall.

Det har i allefall gjort tapet enklere å svelge for min del. Hadde vi tapt 1-0 så skal man ikke se bort ifra at det hadde blitt konkludert med at troppen var god nok. Hadde vi tapt 3-0 så hadde det holdt å skylde på skader og suspensjoner, men 8-2, det går rett og slett ikke an å forklare på noen annen måte enn at man ikke er dyktig nok

Link to comment
Share on other sites

8-2 en blessing in diguise? Wenger synes å by på alt som kan krype og gå i dag. Hadde han gjort det samme hvis vi på mirakuløst vis hadde klart et "hederlig" 0-1 tap i stedet? Jeg tror ikke det. Jeg tror 8-2 var en solid dose reality check! Håper, i hvert fall.

 

Han sa vell før skandalekampen at han ville hente 3 spillere, så det kan jo hende de hadde kommet uansett. Men samtidig kan det godt være at tapet var med på å bidra til en stor neve ned i pengebingen. (Vell, stor og stor..) En kunne virkelig se smerten i øyna på Wenger.

 

Hvis noen hadde stilt meg dette dilemmaet før kampen : "3 nye spillere inn (Park, Santos og Mertesacker) eller å bli rundp*ult i 90 minutter, tape 2-8 mot United og kun få Park?"... vet jeg sannelig ikke hva jeg hadde svart.

 

Tapet på søndag gikk løs på stoltheten til klubben synes jeg. Noe sånt skal ikke skje med en stolt og tradisjonsrik klubb som Arsenal FC. Det var rett og slett grusomt å overvære. Selv satt jeg meg i bilen og kjørte et godt stykke, ut til Verdens Ende (ja det er faktisk et sted som heter det ;). Der satt jeg bare å glante ut i havgapet. Synes hele "prosessen" har vært rar. Rett og slett rar. Trodde aldri jeg skulle få oppleve noe sånn her. Jobber sammen med en særdeles ivrig gooner (kvinne), hun skrudde av Tv-en og bare gråt.. Vi har alle våre måter å takle dette på, jeg vet ikke helt hvordan jeg vil beskrive min.. Det er nesten så det fortsatt ikke har gått opp for meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...