Jump to content

28.08.11 Manchester United (B)


Castor

Recommended Posts

  • Replies 442
  • Created
  • Last Reply

Dette var det som fikk det berømte begeret til å flyte over, 8-2, det er helt surrealistisk. Vi slipper inn 8 mål mot drittklubben selv, 8 mål, det er faen meg ikke til å begripe. Dagens resultat kan ikke bortforklares på noen måte, det hjelper ikke å skylde på spillere som er ute, uflaks, dommere, kampprogram. Nei kjære Wenger, for dette finnes det ingen unnskyldning.

Det mest ydmykende resultatet på lang laaaaaaaaang tid, og mot selveste Man u, kunne det vært verre. Dette er by fair det verste jeg har opplevd som Arsenal fan, det ble så tøft at jeg tilslutt ikke orket å se på, og bare det sier sitt. Bare det å klare å sette seg ned å skrive noe fornuftig etter en sånn kamp er nærmest umulig, men jeg prøver meg allikevel.

 

Folk snakker om krise, kanskje, men folk som kaster ut påstander om nedrykk og championship, really?, jeg tar det som korttenkte påstander i kampens hete. Kampen i dag er krise, men vi er ingen klubb i kollaps, på langt nær, men FY FAEN nå må det skje noe. La oss være ærlige, dagens tropp, straffebommen på 1-1, og i tillegg til den elendige statistikken på Old Trafford, alt lå og ble lagt til rette for et stortap, men ingen klubb med ambisjoner om å kjempe i toppen taper med 6 mål, INGEN, uansett hva årsakene måtte være. Wenger out, jomer over hele forumet, og med god grunn, hvordan kan han la dette skje, hvordan kan han stå så hjelpeløst på sidelinjen og se sitt lag bli ydmyket gang etter gang ette gang, og når han i tillegg bytter ut den ENESTE midtbanespilleren med defensive fibre toppet det seg for meg. Jeg støtter meg bak de som ønsker hans avgang, jeg slenger ikke dritt om han, jeg baserer dette på at han rett og slett ikke har det som trengs, han holder ikke nivå taktisk, han svikter på lagutakk, formasjon, spillerinnkjøp, i hvilken som helst annen klubb ville han vært borte for lengst. Jeg håper at han og styret klarer å enes om en avgang, for han fortjener bedre enn å bli sparket og hånet, mannen er en legende, men hans tid er over, noe jeg mente også etter sesongslutt.

 

Spark Wenger og hent Mourinho, problemene stikker MYYYYYE dypere en det. Wenger har skylden, men den deler han med mange flere, Styret og lederskapet, mer naiv gjeng skal man lete lenge etter, de har sett det samme som oss de siste månedene, et Arsenallag desperate etter forandring. Problemet er at vi i skrivende stund er i 28. August, og 31. August nærmer seg med stormskritt. Det er klart at Wengers/styret ikke på noen måte har klart å hente de spillerne vi trenger, men vi hadde fortsatt ikke vunnet, med en Mata og Cahill på banen. Problemene til Arsenal går mye dypere enn 8-2 resultatet i dag, styret og eiere må bestemme seg hva de vil, godtar vi å være et middelslag som kjemper om 4-7 plass og suksess i cuper, trenger vi ikke gjøre noen ting. For en ting er sikkert, vi blir top 7, dagens tropp er tross alt mye sterkere en lagene bak topp 6. Hvis ambisjonene til Arsenal strekker seg til sunn økonomi, full stadion og lovende talenter er vi på god vei, og det er nettopp dette jeg får inntrykk av, er styret fornøyd med 5-7 plass så lenge økonomien er sunn???

Jeg HÅPER at de vil noe mer, Arsenal er bedre enn dette, vi og klubben fortjener bedre en dette. Vi trenger nye spillere, greit nok, men det må så mye mer til. Her kreves den en full gjennomgang av trenerapparat, treningsmetoder, taktikk, organisering, og alt dette er ikke Wengers feil. Problemet til Wenger er at han ikke lenger evner å endre på ting som ikke fungerer, dermed ser jeg ikke at den sårt trengte forandringen i Arsenal kan skje med Wenger ved roret, ei heller med Gadizi.

 

Jeg tror dessverre at denne sesongen føyer seg inn i rekken av skuffende sesonger, der stort potensial møter veggen når det gjelder som mest, et par nye spillere inn og ting kan se lysere ut, men vi vinner ikke ligaen selv om Cahill og Hazard ikler seg Arsenaldrakten. Dagen i dag er en av de mørkeste i klubbens historie, men må etter beste evne klare å se framover, jeg håper at både Wenger og ledelsen lærer av dagens fadese og at drastiske tiltak blir satt i verks, hva som trengs er jeg ikke sikker på, det overlater jeg til ekspertene, så fellow gunners vi får se framover og prøve å glemme denne forferdelige kampen. Jeg er sint og skuffet som alle andre, men det er motgang at man retter opp ryggen og viser seg som den Arsenal supporteren man egentlig er, og husk folkens, at nå kan det bare gå en vei, og det er OPPOVER!

Link to comment
Share on other sites

Håpløst forsøk på å være selvironisk.. Wenger er ute å ror om dagen, men vis mannen litt respekt, har folk allerede glemt alt han har gjort for klubben?

Kom med konstruktiv kritikk, forslag til erstattere eller forbedringer, ikke hets

 

EDIT: Ikke ment til deg, Dagi

Link to comment
Share on other sites

Wenger har definitivt gjort mye for klubben,men skal han fortsette på tidlige meritter?

Troen på Wenger har forsvunnet litt etter litt på de siste 6 månedene.

En må se realitetene og det er at Arsenal faktisk er en klubb i krise.

Vi har vært det i et halvt år nå. Det som bekymrer meg er at det ser ikke ut som

Wenger klarer å snu den negative trenden.

Klarer han ikke det sier det seg selv. Vi må ha inn en ny Manager.

De neste dagene foør 1 sept blir spennende.

Skjer der ingenting tror jeg Arsenal faktisk trenger nye koster....både her og der.

Jeg er bekymret over utviklingen i Arsenal, og har vært det en stund nå.

Link to comment
Share on other sites

27 members og 139 guests leser denne tråden. Av de besøkende er det sikkert supportere av andre lag som gosser seg. Selv om laget vårt rakner, behøver det ikke å bety at supportkulturen vår også skal gjøre det. For all del, jeg forstår absolutt at folk reagerer som de gjør, men prøv å holde dere for gode for personangrep. Blir temmelig latterlig hvis vi ler av TV-forumet, når tilstandene her ofte kan være like ille.

 

Hva skal kan man egentlig si om kampen? Kort fortalt har Man U alt det vi mangler om dagen: Selvtillit, kollektivt spill, dybde i stallen og marginer. Man U hadde flere supermål som mange sjeldent ser, men det er slik som også skjer når man har mer kvalitet på banen. Vi fikk se et Udinese-lag som mistet håpet etter en strafferedning, og jeg fikk den samme følelsen da Dea Gea reddet den svake straffen til van Persie. Resultatet lyver litt, selv om det skal sies at Man U skapte alt for mange sjanser. Dommeren var for en gangs skyld noe på vår side (Arshavin burde vært utvist i første) og vi har kun oss selv å takke. Vi kunne(og burde!!!) scort noen flere mål, så det var dog i alle fall noen forbedringer - selv om det blir en veldig mager trøst. Rosicky gjorde en grei jobb offensivt og Coq gjorde seg ikke helt bort.

 

Jeg kan ikke huske at jeg har vært så negativ før en kamp, og mine frykt stemte til de grader. Pessimismen hjalp i alle fall på skuffelsen, og jeg merket at jeg skremmende lett klarte å få avstand til kampen. Den føltes nesten tapt før den var startet, noe som det virket som at noen av spillerne også følte.

 

Nå er det heldigvis landslagspause. Da får forhåpentligvis noen spillere nullstilt seg, men andre kommer tilbake fra skade. Sannsynligvis har også noen nye kommet inn. Det er kun spilt 3 kamper, alle kamper vi ofte har poengtap i. Mye kan fortsatt endres, selv om det skal sies at det som har blitt vist har vært forferdelig! Det er KUN Manchester-lagene som har overbevist. Pool er meget avhengig av Suarez som har vært glitrende, mens Chelsea har haltet seg til seire. Vår erkerival har ikke engang ett poeng, så VI ER IKKE DE ENESTE SOM GJØR DET DÅRLIG! Man up. Jeg synes det er forferdelig det som skjer i klubben og jeg er helt enig i at det trengs endringer, men vi er fortsatt med i alle cuper og kommer aldri under noen omstendigheter til å havne dårligere enn en 6. plass, det er jeg helt sikker på. Det er fælt at vi tydeligvis er nødt til å si oss fornøyd med CL-plass og eventuelt et cuptrofé, men husk at det er så alt for mange andre supportere som har det langt verre enn oss selv. Vi er ikke inne i en krise enda, vi er kun langt nede, såret og uten selvtillit. Dyret kan fortsatt reise seg og bite fra seg. Ikke gi opp håpet enda!

 

Når det er sagt, så gir jeg Wenger tid fram til nyttår. Ligger vi ikke på topp 5 og innen god rekkevidde til CL-plass (et absolutt minimumskrav) vil jeg ha han ut. Etter dagens fadese forventer jeg å se nye spillere inn, i tilegg til en holdningsendring blant spillerne. Spillere som ikke jobber eller presterer skal ut av laget. Det bør øves på kollektive spill. Offensivt bør de være mer bevegelser, mindre forutsigbarhet og flere avslutninger. Defensivt skal spillere kommer mer opp i spillerne, følge dem og ikke minst KOMMUNISERE med medspillerene.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har definitivt gjort mye for klubben,men skal han fortsette på tidlige meritter?

Troen på Wenger har forsvunnet litt etter litt på de siste 6 månedene.

En må se realitetene og det er at Arsenal faktisk er en klubb i krise.

Vi har vært det i et halvt år nå. Det som bekymrer meg er at det ser ikke ut som

Wenger klarer å snu den negative trenden.

Klarer han ikke det sier det seg selv. Vi må ha inn en ny Manager.

De neste dagene foør 1 sept blir spennende.

Skjer der ingenting tror jeg Arsenal faktisk trenger nye koster....både her og der.

Jeg er bekymret over utviklingen i Arsenal, og har vært det en stund nå.

Helt enig, og du sier det på en fin måte uten å ty til hets

Link to comment
Share on other sites

Wenger har definitivt gjort mye for klubben,men skal han fortsette på tidlige meritter?

Troen på Wenger har forsvunnet litt etter litt på de siste 6 månedene.

En må se realitetene og det er at Arsenal faktisk er en klubb i krise.

Vi har vært det i et halvt år nå. Det som bekymrer meg er at det ser ikke ut som

Wenger klarer å snu den negative trenden.

Klarer han ikke det sier det seg selv. Vi må ha inn en ny Manager.

De neste dagene foør 1 sept blir spennende.

Skjer der ingenting tror jeg Arsenal faktisk trenger nye koster....både her og der.

Jeg er bekymret over utviklingen i Arsenal, og har vært det en stund nå.

 

Godt oppsummert!

 

Ingen tvil om at Wenger har gjort mye godt for klubben, men det blir jo helt feil om mannen nærmest skal ha livstidskontrakt, uansett hva fremtiden måtte bringe. Tror vi skal lete lenge etter andre klubber som har tilsvarende tålmodighet.

 

Ser at du trekker frem de siste seks månedene. Veldig mye har gått galt etter ligacupfinalen, men jeg personlig har hatt en dårlig følelse i god tid før denne finalen.

 

De neste dagene må for alvor vise at Arsenal har noen fornuftige tanker. Ny giv må hentes inn ved hjelp av spillerkjøp som styrker laget asap. Det holder for pokker ikke med spillere som Jenkinson og Campbell. Samtidig må styre, manager og spillere må virkelig ta noen skikkelig runder med seg selv. Det er mange som har sviktet.

Link to comment
Share on other sites

Dette er bare patetisk, og da mener jeg ikke Arsenals resultat i dag, men forumister her inne. Mod har litt av en jobb å gjøre i kveld.

 

Skal det ikke være lov å kritisere laget etter et slikt resultat!? Skal det ikke være lov å stille spørsmålstegn om hvordan klubben styres på etter et slikt resultat? Fakta er brennhete. Vi tapte 8-2! Vi har flere røde kort enn mål denne sesongen (I PL). Det defensive systemet i klubben er helt bak mål! Jeg kan nevne 100 fotballtrenere som klarer å organisere et forsvar bedre enn Wenger. Jeg er pissforbanna på Wenger på en dag som denne, for dette kunne så enkelt ha vært unngått om han hadde hatt spillere på plass før denne kampen. Det er tull å begynne å stresse etter å hente 3-4 spillere når det bare er en uke igjen av transfervinduet.

 

Jeg er fri for ord, dette er en av de mørkeste kveldene i min tid som Arsenal supporter, og det er ikke første gang jeg sier det i løpet av de siste par årene. Og det verste av alt på en kveld som dette er at ingen av mine kompiser har prøvd å tirre meg eller kommet med frekke kommentarer. Alt jeg har fått var lykkeønskninger og kondoleringer. DA er det ille.

Link to comment
Share on other sites

Dette er bare patetisk, og da mener jeg ikke Arsenals resultat i dag, men forumister her inne. Mod har litt av en jobb å gjøre i kveld.

 

Skal det ikke være lov å kritisere laget etter et slikt resultat!? Skal det ikke være lov å stille spørsmålstegn om hvordan klubben styres på etter et slikt resultat? Fakta er brennhete. Vi tapte 8-2! Vi har flere røde kort enn mål denne sesongen (I PL). Det defensive systemet i klubben er helt bak mål! Jeg kan nevne 100 fotballtrenere som klarer å organisere et forsvar bedre enn Wenger. Jeg er pissforbanna på Wenger på en dag som denne, for dette kunne så enkelt ha vært unngått om han hadde hatt spillere på plass før denne kampen. Det er tull å begynne å stresse etter å hente 3-4 spillere når det bare er en uke igjen av transfervinduet.

 

Jeg er fri for ord, dette er en av de mørkeste kveldene i min tid som Arsenal supporter, og det er ikke første gang jeg sier det i løpet av de siste par årene. Og det verste av alt på en kveld som dette er at ingen av mine kompiser har prøvd å tirre meg eller kommet med frekke kommentarer. Alt jeg har fått var lykkeønskninger og kondoleringer. DA er det ille.

 

Moderatorene er i gang - jeg har fått en warning... Grunnen lar vente på seg...

Link to comment
Share on other sites

Mange slakter det offensive like mye som forsvaret, deriblant spillerbørsen på forsiden av gunners.no. Etter min mening synes jeg vi offensivt gjør en ok kamp. Vi gjør da en mye bedre kamp enn mot liverpool. Synes Arsjavin og Ramsey tar seg opp fra tidligere kamper. Synes også unge Coquelin gjør en god figur (Mye bedre enn Frimpong). Det er når Coquelin blir byttet ut vi rakner helt. Grunnen til at vi gjør det dårlig idag er mest pga. av taktikk, mannskapet(bredden) og forsvaret. Det er som det har blitt sagt, man kan ikke spille som man ville gjort med toppa lag, på bortebane mot ligaens beste lag. Vi spiller naivt og flytter opp for mange folk, som gjør at blant annet backene våre blir enda mer feilposisjonert enn hva de allerede er. Vi ligger også ofte alt for høyt i perioder (som blir katastroffalt med ujevn linje og press), og det er mangel på kommunikasjon og orientering på både hvor motspillere og medspillere er.

Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje mye som kommer ut i kampens hete, som kan virke både usaklig og kanskje til og med støtende på enkelte. Men kom igjen da, 8-2...8-2!!! Smak på tallet. Det hele virker smått surrealistisk. Det må da være lov å komme med noen utbrudd. Man trenger vel ikke ta alt bokstavelig heller?

 

Når det er sagt, så er det soleklart at det må kraftige forandringer til. Jeg for min del tror desverre ikke Wenger er mannen til å få denne skuta på rett kjøl igjen. Problemet som mange har påpeket er hvem skal erstatte han. Jeg for min del ønsker meg Mourinho, men tror det kan være problematisk å få han vekk fra Real Madrid. Er vel egentlig nesten vedtatt at han skal etterfølge SAF når han gir seg eigang. Men denne nedturen har pågått ei god stund nå. Og nå som Cesc er borte. og Nasri også. Da er jeg ikke så redd for spillerflukt ved en eventuell exit for Wenger.

 

Det SAF har gjort på OT med å være der i ett kvart århundre. Det tror jeg ikke kan skje i noen klubb igjen, united inkludert. Det trengs forandringer iblant. Noe til å røske opp. Det var det som skjedde nå Wenger kom i 96. Og jeg tror vi kunne nytt godt av det nå også.

 

Wenger har tilført mye posetivt til klubben vår. Men føler han skylder klubben og seg selv og la nye krefter som er motiverte prøve seg. For på meg virker han litt umotivert for øyeblikket. Litt lamslått og handlingslammet også. Fortsetter dette så kan han, som skulle vært husket som en av tidenes(muligens DEN) manager få litt for mye negativitet rundt sin historie.

 

Jeg tror vi trenger mer en ett taktisk viduner av en manager, heller enn som kan motivere og tenne gløden igjen.

 

Men igjen, jeg mener ikke bokstavlig alt jeg sier. Det blir bare for mye iblant. Som når det står 8-2...

Link to comment
Share on other sites

LO fucking L at jeg ikke så denne kampen! Ikke har jeg tenkt å se verken reprise eller hightlights heller, takk gud for Nordsjøen som lot meg være på jobb når dette skulle sendes..

 

Wenger sier vel at vi kan fortsatt vinne serien i morgen:) Har tenkt at han har sakket oss bakover i 3 år nå men har håpet på at han har en eller annen genial plan.. Nå ser du ut som den geniale planen kommer fra fransk andre divisjon og er fra Korea.. Kan ikke annet enn le

Link to comment
Share on other sites

Wenger har definitivt gjort mye for klubben,men skal han fortsette på tidlige meritter?

Troen på Wenger har forsvunnet litt etter litt på de siste 6 månedene.

En må se realitetene og det er at Arsenal faktisk er en klubb i krise.

Vi har vært det i et halvt år nå. Det som bekymrer meg er at det ser ikke ut som

Wenger klarer å snu den negative trenden.

Klarer han ikke det sier det seg selv. Vi må ha inn en ny Manager.

De neste dagene foør 1 sept blir spennende.

Skjer der ingenting tror jeg Arsenal faktisk trenger nye koster....både her og der.

Jeg er bekymret over utviklingen i Arsenal, og har vært det en stund nå.

 

..........

Wenger har ikke tatt det som skjedde i vår på alvor. Det kan han umulig ha gjort.Han er alt for seint ute med å rydde i stallen,selg de spillerne som ikke ville være med lenger,og hente inn erstattere.Det å stille til sesongstart så uforberedt og uten å ta tak i problemene som begynte i vår,ja det får direkte konsekvenser for hvordan sesongstarten blir. Men at det skulle bli så ille hadde jeg ikke trodd. Jeg har mistet troen på Wenger nå. Jeg vil ikke være respektløs.For det han har gjort for klubben er enormt. Men ingen kan leve på tidligere meritter. Jeg tror at om Wenger hadde vært mindre sta,og hørt på andre og justert dette prosjektet sitt ville han kunne sittet enda noen år. Det er han ikke,han er alt for sta,og nekter å innse sine svakheter.

Dette blir nok hans siste sesong,jeg håper at den kan fullføres med stil.

Link to comment
Share on other sites

Vi er alle vitne til en historisk dag!

 

Første gang Arsenal har sluppet inn 8 mål i øverste divisjon. Verste tap siden 1953 (1-7 mot Sunderland). Forrige tap med verre margin var i 1927 mot West Ham (0-7). (Vi har heldigvis ikke rykket ned i noen av sesongene!!!)

 

Gratulerer alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg legger NULL skyld på spillerne, og ALL skyld på Wenger. Jeg har stor respekt for Wenger, men hvis noe ikke gjøres så kommer jeg gradivs til å begynne å miste mere og mere respekt. Ikke bare er han på vei til å ødelegge klubben, han ribber også alle disse spillerne som er fremtiden totalt for selvtillit. Jeg krever minst 3 klassekjøp innen overgangsvinduet er over, selv om jeg vet at det ikke kommer til å skje. Jeg tippet før kamp at det kom til å bli stygge sifre, men 8 - 2 er rett og slett så flaut at det ikke kan beskrives. Jeg bør ikke skrive mere pga av at det som kommer ut nå trenger ikke nødvendigvis være det jeg mener, men jeg kommer til å møte opp på skole imorgen med Arsenal drakt, og jeg sier som alltid;

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...