Jump to content

28.08.11 Manchester United (B)


Castor

Recommended Posts

29ncsnb.pngVS14254qq.png

Barclays Premier League

28.08.2011 kl 17.00

Old Trafford, Manchester

 

STEWART ROBSON

Manchester United have used two totally different game plans against Arsenal at Old Trafford in recent seasons. More often than not they have closed Arsenal down as high up the pitch as possible in order to stop the Gunners’ fluency. On other occassions they have dropped deep, remained compact and relied on their defensive capabilities to thwart Wenger`s men. However without Vidic and Ferdinand available I believe Sir Alex Ferguson will use the former strategy, so that his young centre backs will not be under constant pressure.

 

STUART MATHIESON, MANCHESTER EVENING NEWS

It’s unlikely there will be any changes to the 4-4-2 they have played all season. I think he will stick with the kids, especially at the back because of injuries. I don’t think there will be any changes because they played so well against Tottenham. In the two games I have watched so far, Phil Jones has looked terrific. Chris Smalling had a fantastic season last year, and Jonny Evans has come back looking how he did two years ago. De Gea looks a little bit vulnerable at times and has made a couple of mistakes, but because the team are winning he can get away with it and build up some confidence. At the moment I don’t see why he [sir Alex Ferguson] would change Danny Welbeck for Hernandez or Berbatov, he has the best of both worlds really. Rio is back in training, but I don’t think he will be playing on Sunday. Darren Fletcher played for the Reserves last night, but I don’t expect to see him starting either.

 

I think United will look to exploit Arsenal at the back. I am not convinced that they have got it right there yet, although the goalkeeper [Wojciech Szczesny] looks terrific. That is one area where I don’t see any future problems. Certainly Wayne Rooney having a go at the back four is going to be interesting because I don’t think the confidence for Arsenal is quite there yet. Obviously in midfield they have lost Fabregas and Nasri so you have to wonder if there is a bit of a weakness there.

 

Fletcher back in United squad

Vermaelen cools title talk

 

Skadet:

K Gibbs Hamstring Injury 10th Sep 11

J Wilshere Ankle/Foot Injury no return date

V Diaby Ankle/Foot Injury 10th Sep 11

C Eastmond Ankle/Foot Injury no return date

 

Suspendert:

Gervinho

A Song

E Frimpong

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 442
  • Created
  • Last Reply

Pressekonferansen er snart. Blir interessant å høre hva han har å si om Vermaelen som fikk en smell mot Udinese.

Enig. Med Song, Wilshere, Gervinho og Koschielny ute allerede så blir det nærmest håpløst hvis Vermaelen ikke skal spille heller.

 

Kanskje vi får se en 442 formasjon på Søndag? Ramsey og Rosicky er vel de eneste sentrale midtbanespillerne vi har igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, får se. Har jo Coquelin, Lansbury og Eastmond som alternativer da. :P

 

Jamie Sanderson snakket om at Coquelin var in "contention" for å starte mot United etter han kom tilbake fra U20 mesterskapet, men han og Sunu var visstnok ikke tilbake før i går eller sent på onsdag og var da regnet som utilgjengelige etter hva han sa.

 

Så Rosicky, Lansbury og Ramsey er egentlig de eneste sentrale midtbanespillerene vi har tilgjengelige som du sier.

 

Skulle egentlig likt å se dette laget:

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Traore

 

Walcott/Oxlade-Chamberlain - Lansbury - Ramsey - Rosicky/Miyaichi

 

v. Persie - Arshavin/Walcott

 

 

Har utelatt Arshavin såfremt han ikke spiller hengende spiss. Oxlade-Chamberlain, Walcott, Rosicky og Miyaichi jobber alle hardt hjemover så de vil i det minste gi Sagna og Traore god dekning samt at de vil holde mer enn 35 minutter før de er utslitt i motsetning til Arshavin som ikke er skapt for å jobbe hjemover :P

 

Grunnen til 4-4-2 forøvrig er fordi jeg har liten tro på at vi vil skape noe særlig fra vingspill i denne kampen og van Persie som er isolert mot United's midtstoppere vil gjøre jobben deres langt lettere enn hvis de har en Arshavin eller Walcott som de også må passe på :P

 

Edit: Man kan også kjøre Lansbury på høyrekanten med Rosicky - Ramsey i midten og Walcott på venstre hvis man vil ha en enda bedre defensiv struktur. Dog tror jeg Lansbury trengs på midten siden han er en "hardman" tatt i betraktning av Ramsey og Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Aldri gruet meg sånn til et oppgjør mot United før. Her kommer vi til og få kjørt oss fra start til mål, vi er avhengig av at ALLE spillerne gjør en god kamp, og springer til de stuper. Er ikke ofte jeg sier dette, men vi må nok gå for uavgjort, seier virker utrolig usannsynlig, men selvfølgelig, ballen er rund! Håper på dette laget;

 

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Aaron Ramsey-Theo Walcott

Henri Lansbury-Tomas Rosicky

 

Bacary Sagna-Thomas Vermaelen-Laurent Koscielny(?)-Carl Jenkinson

Wojciech Szczesny

 

Come on you Gunners!!!

Link to comment
Share on other sites

Djourou på midten kanskje? Er vel en grei nok løsning.

 

Eller en desperat løsning. Mot Swanse el Norwich hjemme kanskje,men mot United er det

ikke godt nok å kjøre en midtstopper sentralt som knapt har spilt en slik kamp på et høyt nivå som DM.

 

Det beste er kanskje å kjøre et ultradefensivt Arsenal lag ut for her taper vi.

Klarer ikke å se at uten Song,Frimpong og Gervinho at dette laget klarer noe.

 

For å si det fint som Paul Merson sier det. United har skader,men har folk å sette inn som er gode nok. Arsenal har ingenting.

 

 

Arsene Wenger is well short at the moment and you've only got to contrast them with United to see that. Nemanja Vidic and Rio Ferdinand were injured against Spurs, but you wouldn't have known it. They've got players to cover, but Arsenal haven't got that.

 

Nei jeg frykter dette kan bli en tøff tøff affære for oss.

Link to comment
Share on other sites

Eller en desperat løsning. Mot Swanse el Norwich hjemme kanskje,men mot United er det

ikke godt nok å kjøre en midtstopper sentralt som knapt har spilt en slik kamp på et høyt nivå som DM.

JD er opprinnelig midtbanespiller og har vel spilt det for oss et par ganger før, også representert Sveits der. Ser ikke på det som noe stort problem, er bare det at med vår uflaks får vi sikkert både han og Vermaelen skadet så vi blir sittende igjen med Squillaci og Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Er redd vi taper stort her, da snakker jeg om 6-0 eller noe lignende, dette mtp. alle skadene og suspensjonene!

Tror dette blir laget:

Szczesny

Jenkinson - Djourou - Miquel - Sagna

Ramsey - Lansbury - Rosicky

Walcott - RvP - Arshavin

Fryktelig tynt.

 

Edit: med ingen nye skader etter Udinesekampen håper jeg på:

Szczesny

Sagna - Vermaelen - Koscielny - Traore

Djourou - Ramsey

Walcott - Rosicky - Arshavin

RvP

Link to comment
Share on other sites

JD er opprinnelig midtbanespiller og har vel spilt det for oss et par ganger før, også representert Sveits der. Ser ikke på det som noe stort problem, er bare det at med vår uflaks får vi sikkert både han og Vermaelen skadet så vi blir sittende igjen med Squillaci og Koscielny.

 

Ja han spilte opprinnelig midtbane da han var 15-16 år og ble en midtstopper da han ankom Arsenal i 2003.

Han spilte noen kamper på utlån i B'ham i 2007 som midtbane,men slo ikke til.

Å sette han inn i denne rollen hvor han ikke har erfaring på et høyt nok nivå virker ikke tenkelig.

Link to comment
Share on other sites

Forventer et tøft oppgjør som alltid på OT, "alle" tror Utd vinner lett, men ikke jeg;-)

Det blir garantert jevnt og tøft, og jeg satser på at vi trekker det lengste strået i denne kampen, her får vårt forsvar en ny test på hvor gode vi har blitt siden forrige sesong, så langt har vi fungert meget bra.

Jeg forutsetter at Vermaelen og Koscielny blir spilleklare.

Mitt lag:

 

Szczesny

Jenkinson-Koscielny-Vermaelen-Sagna

Ramsey-Lansbury

Walcott-Rosicky-Arshavin

van Persie

 

Dette laget er godt nok til å lage skikkelig trøbbel for regjerende mester, 1-2!!!!

Link to comment
Share on other sites

Mitt lag:

 

Szczesny

Jenkinson-Koscielny-Vermaelen-Sagna

Ramsey-Lansbury

Walcott-Rosicky-Arshavin

van Persie

 

Dette laget er godt nok til å lage skikkelig trøbbel for regjerende mester, 1-2!!!!

 

Eg trur dette laget er altfor tynt defensivt mot eit United som verkar å vere i kanonform.. Eg vil, som fleire andre her, ha Djourou inn på midten på bekostning av Lansbury..

Link to comment
Share on other sites

Eg trur dette laget er altfor tynt defensivt mot eit United som verkar å vere i kanonform.. Eg vil, som fleire andre her, ha Djourou inn på midten på bekostning av Lansbury..

 

Angrep er det beste forsvar, må vite.

 

Jeg håper på Hawaiifotball, end to end stuff. WS og Van Persie er antakelig våre to sterkeste kort i denne, og derfor håper jeg store deler av kampen foregår innenfor de to sekstenmeterne. Midtbanen taper vi nesten uansett, De Gea er Uniteds eneste usikre kort: Angrip! Jeg tror vi trenger 3 mål..

Link to comment
Share on other sites

Eller en desperat løsning. Mot Swanse el Norwich hjemme kanskje,men mot United er det

ikke godt nok å kjøre en midtstopper sentralt som knapt har spilt en slik kamp på et høyt nivå som DM.

Det er ingen som sier at det er en ideell løsning akkurat, men det er per nå den desidert beste vi har.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen som sier at det er en ideell løsning akkurat, men det er per nå den desidert beste vi har.

 

Enten Djourou som DM eller 4-4-2 som formasjon mener nå jeg.

 

Djourou vil forøvrig også ligge dypere siden han ikke innehar de samme offensive kvalitetene og har den løpskapasiteten Song innehar f.eks. så han vil nærmest spille som en 3 midtstopper (hvertfall hvis Djourou ble brukt som DM ville det vært mitt synspunkt hvertfall) :P

Link to comment
Share on other sites

Under Wenger har vi vistnok aldri scort mer enn ett mål på OT. Det er jeg sikkker på at vi er nødt til å gjøre dersom vi skal resie hjem med poeng. Jeg kan faktisk ikke huske sist gang jeg har vært så pessimistisk før en kamp. Lite sitter kollektivt, og dersom Vermaelen er ute vil det være et under dersom vi vinner. Szczesny er i storform og kommer nok til å få en slitsom aften. Jeg håper Wenger inser at han er nødt til å endre taktikk denne kampen. Man U har kontret oss i senk de siste årene og vi kommer garantert til å se flere raske overganger på søndag også. Alt annet enn tap er bonus i denne kampen. Husk at dette uansett er en kamp som ikke er et must å vinne, så det er ikke krise om vi taper den. Sesongen er lang og vi er fortsatt med i alle turneringer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...